SG.hu

Hibridekbe szánt akkumulátort mutatott be a CATL

A kínai akkumulátorgyártó óriás CATL bemutatta első, a nagy hatótávolságú hibridekre összpontosító akkumulátor-termékét. Jelenleg az összes szegmens közül a villanyautók ezen kategóriája remekel leginkább az eladások terén.

A Freevoy névre elnevezett akkumulátor a világ első olyan hibrid tárolója, amelynek hatótávolsága meghaladja a 400 km-t - mondta Gao Huan, a CATL kínai elektromos jármű üzletágának technológiai vezetője. Ez azt jelenti, hogy egy egész heti munkába járáshoz elég egyszer feltölteni a járművet, és emellett lenyűgöző töltési sebességet biztosít: több mint 280 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé mindössze 10 perc töltéssel, hatékonyan eloszlatva a villanyautó tulajdonosok hatótávolságtól való félelmét. Gao a pekingi sajtótájékoztatón elmondta, hogy a Freevoy-t különböző kínai elektromos autómárkák, köztük a Li Auto is használja, és olyan iparági óriások által gyártott modellekbe is beépítik, mint a Geely és a Chery. Gao szerint közel 30 kiterjesztett hatótávolságú hibrid modellt fognak felszerelni a CATL Freevoy akkumulátorával.

A kiterjesztett hatótávolságú hibrid vagy EREV nagyobb akkumulátorcsomaggal rendelkezik, mint a többi hibrid autó, és kizárólag elektromos árammal működik, a benzinmotor pedig energiabankként tölti fel az akkumulátorokat, amikor azok lemerülnek. A fogyasztók azért kedvelik az EREV-ket, mert nagyobb hatótávolságot kínálnak, mint az elektromos autók, és olcsóbbak lehetnek, mint a benzines autók. Az EREV-k eladásai több mint kétszeresére nőttek az idei év első kilenc hónapjában a 2023-as év azonos időszakához képest, és idén több mint 10 új modellt dobtak piacra kínai márkák, köztük a Stellantis által támogatott Leapmotor és Li Auto.

Az erős kereslet arra késztette a CATL-t, hogy akkumulátorokat fejlesszen a kínai és potenciálisan a tengerentúli autógyártók számára. "A CATL úttörő munkát végzett a nátrium-ion akkumulátorok és a lítium-ion akkumulátorok Freevoy akkumulátorba való csomagolásában, amely garantálja a működést extrém hidegben is" - mondta Gao. A rendszer -40 Celsius-fokig képes a kisütésre, -30 Celsius-fokig képes a töltésre, és -20 Celsius-fokig a normál hőmérséklethez hasonlóan zökkenőmentes vezetési élményt nyújt.

Az akkumulátorgyártó profitnövekedésről számolt be a a harmadik negyedévben, ami azt jelenti, hogy átvészelték a szektorban zajló árháborút. A költségelőnynek és a diverzifikált ügyfélkörnek köszönhetően a CATL megerősítette vezető pozícióját a kínai piacon, és a China Automotive Battery Innovation Alliance adatai szerint az év első kilenc hónapjában 3,1 százalékponttal növelte részesedését. Összehasonlításképpen a második helyen álló BYD - amely szinte minden akkumulátort saját elektromos járműveibe szán - és a harmadik helyen álló CALB részesedése 4,28 százalékponttal, illetve 1,98 százalékponttal csökkent.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Macropus Rufus #8
    ez egyelőre egy PR duma. Nincs még ilyen aksi. A bemutatón is csak egy prezi volt, nem volt ott egy kész aksi amin prezentálni lehetett volna azt amit mondtak róla. Még csak gyártásra sem érett, mert akkor lehet egy autóban mutatták volna meg. Lehet laborban király a cucc, és hozza azt amit kell, de nagyban közel sem biztos. Ilyen PR aksikból volt vagy 20 az elmúlt 30 évben. Sehol sincsenek már. Mert vagy túl drága a gyártása, vagy amit tud laborban piciben, azt nem tudja már egy autóban, stb..

    Azt írják, hogy számos autó már használja. AVATAR pl. Li-NCM a nem új fejlesztés, vagy 30 éves. Deepal szintén Li-NCM Changan Nevo E07-ben sem a cikkben lévő aksi van. Nem néztem végig de az összes felsorolt márkát de szinte biztos, hogy a többiben sincs ez az aksi. Mindegyikben a közel 30 éves Li-NCM van. (ami amúgy nem Kínai találmány).
    Szóval ez az aksi egyelőre nincs. PR van.
    Érdekesség, hogy a kocsik mind valamilyen másik autó koppintásai. A AVATAR hátulról egy Mercédeszre emlékeztett. A Deepal hátulja egy Hyundaira, a Changa Nevo E07 csomagtere meg 1:1-ben másolja a Tesla Cybertruck-ot. Valahogy nem tudnak túllépni a másoláson.


  • M2 #7
    Amíg nincs elegendő gyorstöltő a világon, addig a hibridek a jelen.

    Valószínűleg az lesz a "végleges" megoldás, mint a korai BMW-kben a REX, tehát egy kicsi benzinmotor kapcsol be tölteni az aksikat, amikor szükséges. Erre tökéletes ez az akkumulátor csomag.
  • kvp #6
    "Úgy látszik a kínaiak kevesebbet ingáznak. Sok évig jártam messzebbről, 800 km simán belement a kocsiba egy hónap alatt"

    A 400 kilometer egy hetre, az 1600 kilometer egy honapban. Szerintem ez teljesen vallalhato hatotav egy hibridbe valo aksi eseten. Egy teljesen elektromos jarmu ennek legalabb a duplajat kapja, tehat 3200 km havi igazasra is alkalmas, heti ketszeri 10 perces toltessel. Most oszinten, az atlagos magyar emberek hany szazalekanak lenne ez eleg? Mindezt fillerekert, mert a CATL aksik nagyon olcsoak a tobbi konkurenshez kepest.

    ps: A masik emlitett fejlesztes a sodium ion aksi ami natriumot, tehat a konyhaso fem reszet jelenti. Gyakorlatilag egy sos folyadek az elektrolit, ami filleres aru a litiumhoz kepest es konnyu beszerezni. Ilyen tipusu aksikat jelenleg csak a kinaiak gyartanak. (kb. fele kapacitas a lifepo-koz kepest, de nem olyan gyulekony es a szenlancos /fagyallos/ elektrolit mukodik melyen fagypont alatt is)
  • barret #5
    Teherhajóba jó lesz,olcsó lesz a szállítás.
  • Bruce_Willis #4
    Cserébe legalább ronda.
  • Sippie #3
    Ha kínai, akkor biztos kamu...
  • tom_pika #2
    Suzuki Ignis, se hibrid, se visszatöltés, 31 literes tank 600+ km-re elég, ha nem városi araszolás megy. Egyszerűen csak kicsi és takarékos az autó.
  • RJoco #1
    A kínai hibridekbe eleve nagyobb akku kerül, mint az EU-s hibridekbe.
    Az a 400 km egy elektromosban is már igencsak jó, nemhogy hibridben.

    Úgy látszik a kínaiak kevesebbet ingáznak. Sok évig jártam messzebbről, 800 km simán belement a kocsiba egy hónap alatt. Csak munkábajárás miatt. Szerencsére a 80 literes tank elég volt hozzá.
    Sokan mennek ennyit. Vagy többet is.

    Most közel lakom, még a benzinmotor sem melegszik be, annyira. A hibridem, ami 40-60 km-es elektromos hatótávval rendelkezik, éppen elég 5 napra, jó időben. Télen a 4-et kihúzza, az ötödiket már teljesen nem tudná.
    De, ha nagyon hideg van (5 fok alatt), akkor védelmi okokból bekapcsolja a benzinmotort is.
    Sajnos úgy csinálták meg, hogy a benzinmotor egyáltalán nem képes tölteni az akkukat, ellenben benne van a hajtásban. Szóval, ha lemerült az akku, akkor megy tovább benzinnel. A 40 literes tank a fékezéses visszatöltéssel együtt azért 600+ km-re elég.