SG.hu
Hibridekbe szánt akkumulátort mutatott be a CATL
A kínai akkumulátorgyártó óriás CATL bemutatta első, a nagy hatótávolságú hibridekre összpontosító akkumulátor-termékét. Jelenleg az összes szegmens közül a villanyautók ezen kategóriája remekel leginkább az eladások terén.
A Freevoy névre elnevezett akkumulátor a világ első olyan hibrid tárolója, amelynek hatótávolsága meghaladja a 400 km-t - mondta Gao Huan, a CATL kínai elektromos jármű üzletágának technológiai vezetője. Ez azt jelenti, hogy egy egész heti munkába járáshoz elég egyszer feltölteni a járművet, és emellett lenyűgöző töltési sebességet biztosít: több mint 280 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé mindössze 10 perc töltéssel, hatékonyan eloszlatva a villanyautó tulajdonosok hatótávolságtól való félelmét. Gao a pekingi sajtótájékoztatón elmondta, hogy a Freevoy-t különböző kínai elektromos autómárkák, köztük a Li Auto is használja, és olyan iparági óriások által gyártott modellekbe is beépítik, mint a Geely és a Chery. Gao szerint közel 30 kiterjesztett hatótávolságú hibrid modellt fognak felszerelni a CATL Freevoy akkumulátorával.
A kiterjesztett hatótávolságú hibrid vagy EREV nagyobb akkumulátorcsomaggal rendelkezik, mint a többi hibrid autó, és kizárólag elektromos árammal működik, a benzinmotor pedig energiabankként tölti fel az akkumulátorokat, amikor azok lemerülnek. A fogyasztók azért kedvelik az EREV-ket, mert nagyobb hatótávolságot kínálnak, mint az elektromos autók, és olcsóbbak lehetnek, mint a benzines autók. Az EREV-k eladásai több mint kétszeresére nőttek az idei év első kilenc hónapjában a 2023-as év azonos időszakához képest, és idén több mint 10 új modellt dobtak piacra kínai márkák, köztük a Stellantis által támogatott Leapmotor és Li Auto.
Az erős kereslet arra késztette a CATL-t, hogy akkumulátorokat fejlesszen a kínai és potenciálisan a tengerentúli autógyártók számára. "A CATL úttörő munkát végzett a nátrium-ion akkumulátorok és a lítium-ion akkumulátorok Freevoy akkumulátorba való csomagolásában, amely garantálja a működést extrém hidegben is" - mondta Gao. A rendszer -40 Celsius-fokig képes a kisütésre, -30 Celsius-fokig képes a töltésre, és -20 Celsius-fokig a normál hőmérséklethez hasonlóan zökkenőmentes vezetési élményt nyújt.
Az akkumulátorgyártó profitnövekedésről számolt be a a harmadik negyedévben, ami azt jelenti, hogy átvészelték a szektorban zajló árháborút. A költségelőnynek és a diverzifikált ügyfélkörnek köszönhetően a CATL megerősítette vezető pozícióját a kínai piacon, és a China Automotive Battery Innovation Alliance adatai szerint az év első kilenc hónapjában 3,1 százalékponttal növelte részesedését. Összehasonlításképpen a második helyen álló BYD - amely szinte minden akkumulátort saját elektromos járműveibe szán - és a harmadik helyen álló CALB részesedése 4,28 százalékponttal, illetve 1,98 százalékponttal csökkent.
A Freevoy névre elnevezett akkumulátor a világ első olyan hibrid tárolója, amelynek hatótávolsága meghaladja a 400 km-t - mondta Gao Huan, a CATL kínai elektromos jármű üzletágának technológiai vezetője. Ez azt jelenti, hogy egy egész heti munkába járáshoz elég egyszer feltölteni a járművet, és emellett lenyűgöző töltési sebességet biztosít: több mint 280 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé mindössze 10 perc töltéssel, hatékonyan eloszlatva a villanyautó tulajdonosok hatótávolságtól való félelmét. Gao a pekingi sajtótájékoztatón elmondta, hogy a Freevoy-t különböző kínai elektromos autómárkák, köztük a Li Auto is használja, és olyan iparági óriások által gyártott modellekbe is beépítik, mint a Geely és a Chery. Gao szerint közel 30 kiterjesztett hatótávolságú hibrid modellt fognak felszerelni a CATL Freevoy akkumulátorával.
A kiterjesztett hatótávolságú hibrid vagy EREV nagyobb akkumulátorcsomaggal rendelkezik, mint a többi hibrid autó, és kizárólag elektromos árammal működik, a benzinmotor pedig energiabankként tölti fel az akkumulátorokat, amikor azok lemerülnek. A fogyasztók azért kedvelik az EREV-ket, mert nagyobb hatótávolságot kínálnak, mint az elektromos autók, és olcsóbbak lehetnek, mint a benzines autók. Az EREV-k eladásai több mint kétszeresére nőttek az idei év első kilenc hónapjában a 2023-as év azonos időszakához képest, és idén több mint 10 új modellt dobtak piacra kínai márkák, köztük a Stellantis által támogatott Leapmotor és Li Auto.
Az erős kereslet arra késztette a CATL-t, hogy akkumulátorokat fejlesszen a kínai és potenciálisan a tengerentúli autógyártók számára. "A CATL úttörő munkát végzett a nátrium-ion akkumulátorok és a lítium-ion akkumulátorok Freevoy akkumulátorba való csomagolásában, amely garantálja a működést extrém hidegben is" - mondta Gao. A rendszer -40 Celsius-fokig képes a kisütésre, -30 Celsius-fokig képes a töltésre, és -20 Celsius-fokig a normál hőmérséklethez hasonlóan zökkenőmentes vezetési élményt nyújt.
Az akkumulátorgyártó profitnövekedésről számolt be a a harmadik negyedévben, ami azt jelenti, hogy átvészelték a szektorban zajló árháborút. A költségelőnynek és a diverzifikált ügyfélkörnek köszönhetően a CATL megerősítette vezető pozícióját a kínai piacon, és a China Automotive Battery Innovation Alliance adatai szerint az év első kilenc hónapjában 3,1 százalékponttal növelte részesedését. Összehasonlításképpen a második helyen álló BYD - amely szinte minden akkumulátort saját elektromos járműveibe szán - és a harmadik helyen álló CALB részesedése 4,28 százalékponttal, illetve 1,98 százalékponttal csökkent.