• kvp
    #14
    "A vasút így egyre inkább marginalizálódik(már ma is az) és csak a speciális ráérős bulk árukat fogják így szállítani."

    Automatikus kamionok eseten lehetne epiteni automatikus kontener atrako allomast is. A vasutnak ugyanis van egy eleg nagy elonye a kozuti szallitassal szemben, megpedig a maximalis sebesseg. Meg autopalyan sem lehet 300 folott menni, vasuttal pedig gond nelkul megoldhato. Igy a lassu tomeg aruk mellett a gyors aruszallitasban is hasznalhato, mar amennyiben a teherauto-vasut-teherauto atrako rendszert ossze lehet hangolni. Ez a legi vagy a kontinensen beluli kamionos szallitas helyett lenne egy alternativa. Egyetlen konvolyban halado aramszedos teherauto sem lesz olyan hatekony gumi-aszfalt kapcsolaton mint ugyanez femsinen femkerekkel.

    Automatikus vasut meg van meg Budapesten is, a 4-es metro is az. Igazabol hagyomanyos vasuti palyak eseten ha legalabb ETCS level 2 van a palyan, akkor mar kvazi ingyen van, ugyanis ott mar radios kapcsolaton iranyit a kozponti szoftver, a vezeto kvazi csak tartaleknak van, mint a pesti 3-as metron, ahol a vezetok normal esetben csak a kovetkezo allomas gombot nyomkodjak.