SG.hu

Nem fogynak az elektromos autók, a Ford négyezer embert rúg ki Európában

Az amerikai autógyártó szerint a költségcsökkentő intézkedés segít a kínai riválisokkal való versenyben.

A Ford Motor közölte, hogy 4000 munkahelyet szüntet meg Európában, mivel a társaság az elektromos járművek iránti kereslet lassulásával és a kínai vállalatok által támasztott növekvő versennyel küzd. Az autógyártó közölte, hogy a 2027 végéig megvalósuló létszámleépítés egy szélesebb körű átszervezési terv része, amelynek célja az európai üzletág megerősítése. A leépítések elsősorban a németországi és a brit üzemeket érintik. A Ford hozzátette, hogy 2025 első negyedévében csökkenteni fogja az Explorer sportkocsi elektromos változatának gyártását, ami rövidített műszakokkal jár majd a Kölnben található üzemben.

A vállalat közölte, hogy elkötelezett egy virágzó üzletág kiépítése mellett Európában. "Döntő fontosságú, hogy nehéz, de határozott lépéseket tegyünk a Ford jövőbeni versenyképességének biztosítása érdekében Európában” - mondta Dave Johnston, a Ford átalakításért és partnerségekért felelős európai alelnöke a közleményben.

Az autóipar megpróbál eligazodni az elektromos járművekre való rázós átállásban. Az elektromos autók eladásának növekedési üteme idén több európai országban lelassult. A Ford az Egyesült Államokban is nehezen tudott annyi akkumulátoros modellt eladni, amennyit remélt, és augusztusban közölte, hogy csökkenti az ilyen járművekkel kapcsolatos beruházások ütemét. Más autógyártók, köztük a Volkswagen és a Mercedes-Benz is megváltoztatták stratégiájukat, miután a vártnál kevesebb akkumulátoros járművet értékesítettek. Az Európai Autógyártók Szövetsége szerint az Európai Unió 27 tagállamában az elektromos autók eladásai 5,8 százalékkal csökkentek az év első kilenc hónapjában.

Ráadásul az autógyártóknak erős versennyel kell szembenézniük az olyan kínai vállalatokkal, mint a BYD és a Geely, amelyek viszonylag megfizethető árú elektromos és hibrid járművekkel nyomultak be kontinensünkre. A Volkswagen a harmadik negyedévben 42 százalékos profitcsökkenésről számolt be, és azt fontolgatja, hogy akár három németországi autógyárat is bezár, ami a vállalat 87 éves történetében az első hasonló lépés lenne hazájában.


A Ford felszólította az iparág vezetőit, a politikai döntéshozókat, a szakszervezeti tisztségviselőket és másokat Európában, hogy működjenek együtt az iparág rögös átalakulásának elsimítása érdekében. A múlt hónapban az Európai Unió megszavazta a Kínában gyártott importált elektromos járművekre kivetett vámok akár 45 százalékos emelését. Néhány kínai autógyártó válaszul összefogott európai cégekkel, hogy helyben gyártsanak elektromos járműveket vagy saját gyárakat építsen ott.

Kína a megemelt vámokra úgy reagált, hogy ideiglenes szankciókat vetett ki az Európából származó pálinkára, és más európai árukra vonatkozó lehetséges vámokkal figyelmeztetett. A Kína és az Európai Unió közötti kereskedelmi feszültségek növekedése arra késztetett néhány vállalatot, hogy újragondolja üzleti stratégiáját. Az LVMH konglomerátumhoz tartozó Hennessy a magasabb költségek elkerülése érdekében fontolgatja termékeinek Kínában történő palackozását, de a terv miatt máris sztrájkolnak a cég délnyugat-franciaországi gyárának dolgozói.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Jawarider #10
    Után amikor meg majd nem lehet autót kapni , jön a mindenki kivárt, spórolt stb szöveg.
  • M2 #9
    "(es az igy megjeleno negyed aru) elektromos autokkal "

    Mire ideér, a kínai elektromos autó is 12 milliónál kezdődik
  • M2 #8
    "A politika megint a realitás előtt próbál járni."

    Nem, a mai politikus lusta dög és meg akarja úszni a munkát. Egyetlen dolguk lenne: megszervezni egy jól működő töltőhálózatot. Helyette pénzt osztogatnak a gazdagoknak.
  • kvp #7
    "Próbálkozzunk inkább a hidrogénnel szerintem."

    A hidrogen instabil, nehez folyekony allapotban tarolni, roncsolja a femtartalyokat is. Sokkal stabilabba valik, ha megkotjuk szenatomokkal, egy viszonylag stabil es konnyen cseppfolyosithato gazt eloallitva belole. Ez a gazt metanak hivjak es a foldgaz fo komponense. A hidrogen alapu energiatarolas legegyszerubb formaja a szintetikus metan eloallitasa.

    Persze a metanos tarolasi lanc energiahatekonysaga a kozeleben sincs a tisztan elektromos (aksis) energiatarolasnak, ezert kisebb jarmuvek eseten, amiket konnyebb gyorsan tolteni (es nem jarnak veluk 7/24-ben folyamatosan) elonyosebb az aksis energiatarolas. Ezen belul is a legolcsobb a vasoxid alapu "uj" aksi technologia, ami igazabol a 20. szazad elejerol szarmazik, csak most mar tudunk hozza nanomeretu szen elektrodakat gyartani, igy sokkal konyebb lesz az aksi es magasabb az energiasurusege. Raadasul ritkafoldfem se kell hozza es nagyon nehezen gyullad meg. (jo, ha megis, akkor gyakorlatilag termit, de a litiummal szemben ezt eleg nehez begyujtani megfeleloen magas ho nelkul, tisztan legkori oxigennel) Ezt a technologiat a kinaiak fedeztek ujra fel es tokeletesitettek a mai modern technologiakkal. A nyugati gyartok ebben nagyon le vannak maradva, a tobbseg nem is kutat a teruleten.

    A Ford leepitese egyebkent a kinai gyarak Europaba telepulese miatt tortent, mert azokkal (es az igy megjeleno negyed aru) elektromos autokkal nem fognak tudni versenyezni. Csak a nem ar erzekeny piacokon van eselyuk, mint ahogy az Apple iphone-jai is csak azoknak jelentenek opciot akik meg tudjak engedni maguknak. A nyugati elektromos autokat a tobbseg nem tudja kifizetni, de egy 3-6 millio forint kozti kinai elektromos autot mar a legtobb nyugateuropai ember meg tud venni. Jelenleg az import vedovamok miatt az ar akar a haromszorosa is lehet, de a helyi gyarak - pl. a Magyarorszagiak - ezt nagyon gyorsan le tudjak torni ha elindulnak.
  • dyra #6
    Akkor vegyél dizel autót még bőven lehet kapni. Ennek egy nagyobb benzines sem felel meg. Max ha mindenhol papásan vezetsz. Nekem jó lenne egy elektromos kocsi még úgy is, hogy panelban lakom. Napi átlag 30 kilométert vezetek havi 2 - 3 alkalommal többet. Szivesen bérelnék kocsit a hosszabb utakra. Egy bajom van csak. Nincs pénzem :D Így marad az öreg benzines Ford Mondeom de már előre parázok mior ezt kukázom mire lesz majd lovém :D
  • nirriti #5
    Színtelen, szagtalan, nagyon robbanékony gáz.... Ha baleset van akkor nem szeretnék egy hidrogénes kocsi közelében sem lenni, nem hogy benne ülni.
  • enyac #4
    Szívesen vennék elektromos autót, még valamekkora felár sem zavarna igazából, de......ne legyen már visszalépés a jelenlegihez képest. Szóval üzembiztos 800 km-es hatótáv, télen is, ha fűteni kell. A benzinkúton 5-8 perc alatt végzek a tankolással. Egy hosszabb úton nem fogok órákig dekkolni az autópályán. Valaki mondja meg, hogyan tudom otthon tölteni, lógassak le hosszabbítót az erkélyről? Amíg nincsenek technológiai válaszok, ez lesz. A politika megint a realitás előtt próbál járni. Próbálkozzunk inkább a hidrogénnel szerintem.
  • jalosg #3
    Újságírók, b--meg. Európai "Pálinka"! Soha ne is igyanak másmilyen pálinkát csak európait. A magyar meg megmarfad nekünk!

    Amúgy nem AI újságíró nyelven tömény italokról van szó!
  • Nabateus #2
    Nem hiszem el :)
    Vamoljak az autokat? Akkor mi megvamoljuk a palinkat!
    ?
  • barret #1
    Hogy mik vannak,ki hinné :D Adjátok olcsóbban,mint az igazi autókat!