SG.hu
Nem fogynak az elektromos autók, a Ford négyezer embert rúg ki Európában
Az amerikai autógyártó szerint a költségcsökkentő intézkedés segít a kínai riválisokkal való versenyben.
A Ford Motor közölte, hogy 4000 munkahelyet szüntet meg Európában, mivel a társaság az elektromos járművek iránti kereslet lassulásával és a kínai vállalatok által támasztott növekvő versennyel küzd. Az autógyártó közölte, hogy a 2027 végéig megvalósuló létszámleépítés egy szélesebb körű átszervezési terv része, amelynek célja az európai üzletág megerősítése. A leépítések elsősorban a németországi és a brit üzemeket érintik. A Ford hozzátette, hogy 2025 első negyedévében csökkenteni fogja az Explorer sportkocsi elektromos változatának gyártását, ami rövidített műszakokkal jár majd a Kölnben található üzemben.
A vállalat közölte, hogy elkötelezett egy virágzó üzletág kiépítése mellett Európában. "Döntő fontosságú, hogy nehéz, de határozott lépéseket tegyünk a Ford jövőbeni versenyképességének biztosítása érdekében Európában” - mondta Dave Johnston, a Ford átalakításért és partnerségekért felelős európai alelnöke a közleményben.
Az autóipar megpróbál eligazodni az elektromos járművekre való rázós átállásban. Az elektromos autók eladásának növekedési üteme idén több európai országban lelassult. A Ford az Egyesült Államokban is nehezen tudott annyi akkumulátoros modellt eladni, amennyit remélt, és augusztusban közölte, hogy csökkenti az ilyen járművekkel kapcsolatos beruházások ütemét. Más autógyártók, köztük a Volkswagen és a Mercedes-Benz is megváltoztatták stratégiájukat, miután a vártnál kevesebb akkumulátoros járművet értékesítettek. Az Európai Autógyártók Szövetsége szerint az Európai Unió 27 tagállamában az elektromos autók eladásai 5,8 százalékkal csökkentek az év első kilenc hónapjában.
Ráadásul az autógyártóknak erős versennyel kell szembenézniük az olyan kínai vállalatokkal, mint a BYD és a Geely, amelyek viszonylag megfizethető árú elektromos és hibrid járművekkel nyomultak be kontinensünkre. A Volkswagen a harmadik negyedévben 42 százalékos profitcsökkenésről számolt be, és azt fontolgatja, hogy akár három németországi autógyárat is bezár, ami a vállalat 87 éves történetében az első hasonló lépés lenne hazájában.
A Ford felszólította az iparág vezetőit, a politikai döntéshozókat, a szakszervezeti tisztségviselőket és másokat Európában, hogy működjenek együtt az iparág rögös átalakulásának elsimítása érdekében. A múlt hónapban az Európai Unió megszavazta a Kínában gyártott importált elektromos járművekre kivetett vámok akár 45 százalékos emelését. Néhány kínai autógyártó válaszul összefogott európai cégekkel, hogy helyben gyártsanak elektromos járműveket vagy saját gyárakat építsen ott.
Kína a megemelt vámokra úgy reagált, hogy ideiglenes szankciókat vetett ki az Európából származó pálinkára, és más európai árukra vonatkozó lehetséges vámokkal figyelmeztetett. A Kína és az Európai Unió közötti kereskedelmi feszültségek növekedése arra késztetett néhány vállalatot, hogy újragondolja üzleti stratégiáját. Az LVMH konglomerátumhoz tartozó Hennessy a magasabb költségek elkerülése érdekében fontolgatja termékeinek Kínában történő palackozását, de a terv miatt máris sztrájkolnak a cég délnyugat-franciaországi gyárának dolgozói.
A Ford Motor közölte, hogy 4000 munkahelyet szüntet meg Európában, mivel a társaság az elektromos járművek iránti kereslet lassulásával és a kínai vállalatok által támasztott növekvő versennyel küzd. Az autógyártó közölte, hogy a 2027 végéig megvalósuló létszámleépítés egy szélesebb körű átszervezési terv része, amelynek célja az európai üzletág megerősítése. A leépítések elsősorban a németországi és a brit üzemeket érintik. A Ford hozzátette, hogy 2025 első negyedévében csökkenteni fogja az Explorer sportkocsi elektromos változatának gyártását, ami rövidített műszakokkal jár majd a Kölnben található üzemben.
A vállalat közölte, hogy elkötelezett egy virágzó üzletág kiépítése mellett Európában. "Döntő fontosságú, hogy nehéz, de határozott lépéseket tegyünk a Ford jövőbeni versenyképességének biztosítása érdekében Európában” - mondta Dave Johnston, a Ford átalakításért és partnerségekért felelős európai alelnöke a közleményben.
Az autóipar megpróbál eligazodni az elektromos járművekre való rázós átállásban. Az elektromos autók eladásának növekedési üteme idén több európai országban lelassult. A Ford az Egyesült Államokban is nehezen tudott annyi akkumulátoros modellt eladni, amennyit remélt, és augusztusban közölte, hogy csökkenti az ilyen járművekkel kapcsolatos beruházások ütemét. Más autógyártók, köztük a Volkswagen és a Mercedes-Benz is megváltoztatták stratégiájukat, miután a vártnál kevesebb akkumulátoros járművet értékesítettek. Az Európai Autógyártók Szövetsége szerint az Európai Unió 27 tagállamában az elektromos autók eladásai 5,8 százalékkal csökkentek az év első kilenc hónapjában.
Ráadásul az autógyártóknak erős versennyel kell szembenézniük az olyan kínai vállalatokkal, mint a BYD és a Geely, amelyek viszonylag megfizethető árú elektromos és hibrid járművekkel nyomultak be kontinensünkre. A Volkswagen a harmadik negyedévben 42 százalékos profitcsökkenésről számolt be, és azt fontolgatja, hogy akár három németországi autógyárat is bezár, ami a vállalat 87 éves történetében az első hasonló lépés lenne hazájában.
A Ford felszólította az iparág vezetőit, a politikai döntéshozókat, a szakszervezeti tisztségviselőket és másokat Európában, hogy működjenek együtt az iparág rögös átalakulásának elsimítása érdekében. A múlt hónapban az Európai Unió megszavazta a Kínában gyártott importált elektromos járművekre kivetett vámok akár 45 százalékos emelését. Néhány kínai autógyártó válaszul összefogott európai cégekkel, hogy helyben gyártsanak elektromos járműveket vagy saját gyárakat építsen ott.
Kína a megemelt vámokra úgy reagált, hogy ideiglenes szankciókat vetett ki az Európából származó pálinkára, és más európai árukra vonatkozó lehetséges vámokkal figyelmeztetett. A Kína és az Európai Unió közötti kereskedelmi feszültségek növekedése arra késztetett néhány vállalatot, hogy újragondolja üzleti stratégiáját. Az LVMH konglomerátumhoz tartozó Hennessy a magasabb költségek elkerülése érdekében fontolgatja termékeinek Kínában történő palackozását, de a terv miatt máris sztrájkolnak a cég délnyugat-franciaországi gyárának dolgozói.