• kvp
    #16
    At kellene allni a konteneres egysegekre. Ha tul nagyok, akkor raklap meretu kontenerek is lehetnek. Lasd Japanban az nemzetkozi hajozasi es a belfoldi kontener szabvanyokat. Az utobbiakat raklapos modon is lehet rakodni, kis villastargoncakkal. N darab belfoldi ad ki meretben egy rovid hajozasit.

    https://ja.m.wikipedia.org/wiki/%E3%83%95%E3%82%A1%E3%82%A4%E3%83%AB:Container_%EF%BC%9D%E3%80%90_04_%EF%BD%9E_09ft_%E3%80%91_02-04---No,2_%E3%80%90_Marine_container_only_for_Japan_Domestic_%E3%80%91.jpg

    Ez pont egy zart rendszeru hutott kontener. Raklap meretu. Nagyobb atrakokban ilyenbol 4-5 darabot felkap egy daru egyszerre, de rakodhato egy sima raklapos targoncaval is.

    Ezek meg bulk kontenerek, gyakorlatilag igy atfejes mentesen lehet szallitani barmit:
    https://www.jot.co.jp/en/service/chemicals_i1.html

    A teherautok, kamionok es vasuti kocsik pedig tudjak fogadni a raklap meretu es a nagyobb kontenereket is. Egy teherautora atlag egy hajozasi vagy par belfoldi kontener fer fel. A kamionok pedig akar ket rovid hajozasit vagy egy hosszu hajozasi is elbirnak. Ezzel gyakorlatilag a vasuti szallitasban szinte mar csak a konteneres kocsik maradtak meg, viszont az atrakas trivialis lett arutipustol fuggetlenul.