SG.hu
Okosszemüvegeket kapnak az Amazon sofőrjei, hogy gyorsabban vigyék ki az árut
Az Amazon intelligens szemüveget fejleszt a kézbesítő sofőrjei számára, hogy az épületeken belül segítse őket, és a megrendelés utolsó szakasza, a megrendelő otthonába vezető út egyértelmű legyen.
A szemüveg a sofőröknek egy kis beágyazott képernyőn, az útvonal mentén és minden egyes megállónál lépésről lépésre történő navigációt biztosít majd. Az ilyen útbaigazítások értékes másodperceket takaríthatnának meg egy-egy szállításnál, mivel megmondanák hogy például egy liftből kiszállva balra vagy jobbra kell-e fordulni, vagy segítenének az olyan akadályok, mint a kapuk vagy agresszív kutyák kikerülésében. A szemüveg mellett a sofőröknek nem kellene kézi globális helymeghatározó készülékeket használniuk, így több csomagot tudnának szállítani.
A projekt megmutatja, hogy az online áruház milyen erőfeszítéseket tesz a csomagonkénti szállítási költségek csökkentésére és az árrés növelésére, miközben küzd a Walmart által támasztott fokozott versennyel. A Walmart bónuszokat fizet a független kézbesítő sofőröknek, hogy az ünnepi szezonban kézbesítsék az online megrendeléseket. Az Amazonnál naponta több millió csomag kézbesítéséről van szó, így futáronként néhány másodperc megtakarítása is mérhető hatékonyságnövelést hozhat.
A szállítást segítő okosszemüveg még nincs kész, a fejlesztést elnapolhatják határozatlan időre elhalaszthatják, ha nem úgy működik, ahogyan azt elképzelték. "Folyamatosan újítunk, hogy még biztonságosabb és jobb szállítási élményt nyújtsunk a sofőröknek” - mondta az Amazon szóvivője, amikor a sofőrök szemüvegéről kérdezték. „Egyébként nem kommentáljuk a termékmenetrendünket”. Az Amazon évek óta dolgozik egy saját kézbesítő hálózat kiépítésén, beleértve a saját légitársaságát, a távolsági teherautó-közlekedést és a kiterjedt külvárosi raktárakat. Ezzel azt reméli, hogy felgyorsítja a kiszállításokat és csökkenti a költségeket azáltal, hogy csökkenti a UPS és a FedEx futároktól való függőségét. Az Amazon szállítási költségei a harmadik negyedévben 8%-kal, 23,5 milliárd dollárra emelkedtek.
A szállítások „utolsó kilométere” költséges és bonyolult, mert végeláthatatlan navigálást, több futár bevetését és több üzemanyag felhasználását igényelheti. Egyes becslések szerint egy terméknek a vásárló küszöbéig tartó út költségeinek fele az utolsó méterekre esik. Az Amazon most az „utolsó 100 yardra” (91 méter) összpontosítja figyelmét. Októberben bemutatott egy olyan zöld reflektort, amelyet a kézbesítőautók mennyezetére szerelnek, hogy a sofőröknek megmutassák az egyes megállókban melyik csomagot kell kivenni, így megtakarítva azt az időt, amelyet általában a címkék olvasásával töltenek.
A fejlesztés alatt álló kézbesítő szemüveg az Amazon Echo Frames okosszemüvegre épül, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy zenét hallgassanak és hangutasításokat használjanak Alexa, az Amazon virtuális asszisztensének segítségével. Az Amelia belső kódnéven ismert kézbesítő szemüvegnél az egyik lencsén egy kis kijelző van, és a kézbesített csomagokról fényképeket tud készíteni bizonyítékként az ügyfelek számára. A technológia azonban még fejlesztés alatt áll, és az Amazonnak gondjai vannak egy olyan akkumulátor elkészítésével, amely egy teljes nyolcórás műszakot kibír, és még mindig elég könnyű ahhoz, hogy egész nap viselni lehessen anélkül, hogy fáradtságot okozna. Az is évekbe telhet, hogy minden házról, járdáról, utcáról, járdaszegélyről és kocsifelhajtóról teljes körű adatbázist gyűjtsön össze a cég.
A kézbesítő sofőrök műszakonként több mint 100 ügyfelet látogatnak meg, közölte az Amazon. A hatékonyság növelésével az Amazon elvárhatná a sofőröktől, hogy több csomagot szállítsanak és több házat látogassanak meg. Persze előtte a seattle-i vállalatnak több ezer sofőrjét meg kell győzze a szemüvegek használatáról, amelyek kényelmetlenek, zavaróak vagy csúnyák lehetnek, nem beszélve arról, hogy néhány sofőr már most is szemüveget visel. Az Amazon kiszállítói csapatának nagy része azonban külső cégekből áll, ami azt jelenti, hogy az Amazon szerződéses követelménnyé teheti a szemüveg viselését.
A cég Echo Frames eladásai csalódást okoztak: az Amazon kevesebb mint 10 000 darabot adott el a legutóbbi, tavaly év végén megjelent generációból. A fejlesztés alatt álló beágyazott képernyőt az Echo Frames egy jövőbeli generációjához tervezik, amely már 2026 második negyedévében megjelenhet.
A szemüveg a sofőröknek egy kis beágyazott képernyőn, az útvonal mentén és minden egyes megállónál lépésről lépésre történő navigációt biztosít majd. Az ilyen útbaigazítások értékes másodperceket takaríthatnának meg egy-egy szállításnál, mivel megmondanák hogy például egy liftből kiszállva balra vagy jobbra kell-e fordulni, vagy segítenének az olyan akadályok, mint a kapuk vagy agresszív kutyák kikerülésében. A szemüveg mellett a sofőröknek nem kellene kézi globális helymeghatározó készülékeket használniuk, így több csomagot tudnának szállítani.
A projekt megmutatja, hogy az online áruház milyen erőfeszítéseket tesz a csomagonkénti szállítási költségek csökkentésére és az árrés növelésére, miközben küzd a Walmart által támasztott fokozott versennyel. A Walmart bónuszokat fizet a független kézbesítő sofőröknek, hogy az ünnepi szezonban kézbesítsék az online megrendeléseket. Az Amazonnál naponta több millió csomag kézbesítéséről van szó, így futáronként néhány másodperc megtakarítása is mérhető hatékonyságnövelést hozhat.
A szállítást segítő okosszemüveg még nincs kész, a fejlesztést elnapolhatják határozatlan időre elhalaszthatják, ha nem úgy működik, ahogyan azt elképzelték. "Folyamatosan újítunk, hogy még biztonságosabb és jobb szállítási élményt nyújtsunk a sofőröknek” - mondta az Amazon szóvivője, amikor a sofőrök szemüvegéről kérdezték. „Egyébként nem kommentáljuk a termékmenetrendünket”. Az Amazon évek óta dolgozik egy saját kézbesítő hálózat kiépítésén, beleértve a saját légitársaságát, a távolsági teherautó-közlekedést és a kiterjedt külvárosi raktárakat. Ezzel azt reméli, hogy felgyorsítja a kiszállításokat és csökkenti a költségeket azáltal, hogy csökkenti a UPS és a FedEx futároktól való függőségét. Az Amazon szállítási költségei a harmadik negyedévben 8%-kal, 23,5 milliárd dollárra emelkedtek.
A szállítások „utolsó kilométere” költséges és bonyolult, mert végeláthatatlan navigálást, több futár bevetését és több üzemanyag felhasználását igényelheti. Egyes becslések szerint egy terméknek a vásárló küszöbéig tartó út költségeinek fele az utolsó méterekre esik. Az Amazon most az „utolsó 100 yardra” (91 méter) összpontosítja figyelmét. Októberben bemutatott egy olyan zöld reflektort, amelyet a kézbesítőautók mennyezetére szerelnek, hogy a sofőröknek megmutassák az egyes megállókban melyik csomagot kell kivenni, így megtakarítva azt az időt, amelyet általában a címkék olvasásával töltenek.
A fejlesztés alatt álló kézbesítő szemüveg az Amazon Echo Frames okosszemüvegre épül, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy zenét hallgassanak és hangutasításokat használjanak Alexa, az Amazon virtuális asszisztensének segítségével. Az Amelia belső kódnéven ismert kézbesítő szemüvegnél az egyik lencsén egy kis kijelző van, és a kézbesített csomagokról fényképeket tud készíteni bizonyítékként az ügyfelek számára. A technológia azonban még fejlesztés alatt áll, és az Amazonnak gondjai vannak egy olyan akkumulátor elkészítésével, amely egy teljes nyolcórás műszakot kibír, és még mindig elég könnyű ahhoz, hogy egész nap viselni lehessen anélkül, hogy fáradtságot okozna. Az is évekbe telhet, hogy minden házról, járdáról, utcáról, járdaszegélyről és kocsifelhajtóról teljes körű adatbázist gyűjtsön össze a cég.
A kézbesítő sofőrök műszakonként több mint 100 ügyfelet látogatnak meg, közölte az Amazon. A hatékonyság növelésével az Amazon elvárhatná a sofőröktől, hogy több csomagot szállítsanak és több házat látogassanak meg. Persze előtte a seattle-i vállalatnak több ezer sofőrjét meg kell győzze a szemüvegek használatáról, amelyek kényelmetlenek, zavaróak vagy csúnyák lehetnek, nem beszélve arról, hogy néhány sofőr már most is szemüveget visel. Az Amazon kiszállítói csapatának nagy része azonban külső cégekből áll, ami azt jelenti, hogy az Amazon szerződéses követelménnyé teheti a szemüveg viselését.
A cég Echo Frames eladásai csalódást okoztak: az Amazon kevesebb mint 10 000 darabot adott el a legutóbbi, tavaly év végén megjelent generációból. A fejlesztés alatt álló beágyazott képernyőt az Echo Frames egy jövőbeli generációjához tervezik, amely már 2026 második negyedévében megjelenhet.