28
  • dyra
    #28
    Agyrém és full értelmetlen. Ráadásnak a mi országunk ehhez már csoró. Bár nálunk is lesz néhány idiótának ilyen.
  • Macropus Rufus
    #27
    "Guruló játék­platformmá és mozivá válnak az autók "
    kellett ez mint egy falat kenyér, de tényleg.
  • defiant9
    #26
    "mondjuk azért nem,mert lámpátol lámpáig SMS, messenger vagy email olvasás és irás , az nem valos használat,"
    Épp pirosra váltott a lámpa. Megnyitom a családtag 1 soros üzenetét, elolvasom és nyugtázom hogy be kell ugrani a boltba tejért. Mi ezen a nem valós usecase?

    "Lrtem, szóval szerintesd egy fejlesztést alapozzunk arra, hogy nembaj ha szabálytalan,mert az emberek ugy is kijátszák."
    1. Kijelented hogy a hatóság funckió kortlátozása miatt nincs értelme fejleszteni, ez eleve hibás logika mert nem teljes tiltásról van szó,
    2. Kijelented hogy a korlátozást ki fogják használni, tehát mégiscsak használva lenne a funkció
    Akkor most van valós használat vagy nincs. Döntsd el mert vagy ez van vagy az.

    "10 perc környéke már nem tunik ördögtöl valönak,
    DE még mindig nem egy akkora ido, hogy nekiállnál filmenek vagy játéknak, már ma sem."
    Tehát szerinted csak játszani és filmet nézni lehet egy ilyen funkcióval? Valóban így gondolod hogy mondjuk egy ilyen topic hsz-t nem lehet elolvasni mondjuk ezidő alatt? Egyébként meg a casual gaming simán belefér 10 percbe is, vagy rövid AV tartalom nézése(az emberek nagyon sok ilyet fogyasztanak, a mobil adatforgalom emiatt emelkedik ilyen mrétékben).

    "addig kár azon gondolkodni" +
    "igen lehet róla gondolkodni"
    Akkor ez pipa.

    "egyáltalán nem milliokkal emelné meg az árat"
    Lényegében továbbra is ugyanazt mondod, a saját elképzelésed szerinti árképzést várod el a gyártótól. A világ nem így működik, ha bemész az élelmiszer boltba akkor sem pampoghatsz hogy de hát ez az alap csoki mennyivel finomabb lenne ha egy kis pisztácia is lenne rászórva, de azért ne legyen prémium csoki mert gramm áron tulajdonképpen nem is akkora plusz az a kis pisztácia.

    "mert az utasba a hátsok is beletartoznak,nem csak atz anyosulésen ulö."
    Ezt mondtad: "nincs arra törekvés, hogy amit nem fontos azt az utas is kezelhessen levéve a vezető válárol terhet."
    Miután kiderült hogy tulajdonképpen a középkonzolon keresztül az anyósülésen lévő utas mégiscsak tud vezérleni dolgokat, így most már csak a hátsó utasról beszélsz, tehát az eredeti megállapításod nem igaz minden utas vonatkozásában. Persze minden lehet csinálni, ha kifzteted hogy 5-7 érintőképernyő legyen a kocsiban akkor mindenki nyomogathatja a sajátját. Az emebrek többsége ekkora felárat nem vállal fel, ezért ez a feture ritka/prémium árazásban van. Főleg azért amit mondtam miszerint a használat nagy része egyszemélyes. Ezután valahol értelmetlen azon sírni hogy miért is egy személy kiszolgálás van a fókuszban, ez következmény.

    "Mert ugy látszik neked ugy is jo ha szabálytalanul is használnak funkciokat"
    Eleve én voltam aki felvetette a szabályozás szükségességét és te voltál aki azt mondta hogy úgyis kijátszák. Ebben igazad van, lesz aki ki fogja játszani(közel sem mindenki), de ettől még a funkciónak van szabályos keretek közt használható nézete is. Ismét csak a szalmabáb érvelést alkalmazol ami hiba. Próbálj arra reagálni amit írok, ne kitalálj egy módosított állítást és arra.
  • repvez
    #25
    "A 30km/h-s korlát és hogy majd a lámpánál használom, az nem jelent valós használatot."
    Miért nem?

    mondjuk azért nem,mert lámpátol lámpáig SMS, messenger vagy email olvasás és irás , az nem valos használat, mert ahogy irtam, nem követed a kereszteződésben a helyzetet illetve a komunikáciora sem tudsz rendesen odafigyelni, hogy mit irj.
    Ha meg mozi vagy játékra gondolsz , akor mi az amit egy piros lámpánál nekiállnék ?

    "A legtöbb ember ezt kijátszaná."
    Ahogy ma is telefonálnak egyesek vezetés közben noha nem szabad, ettől még törekedni kell a biztosnágra. És akkor ezzel meg is cáfoltad magad hogy minek ha úgyis tilos :)

    Lrtem, szóval szerintesd egy fejlesztést alapozzunk arra, hogy nembaj ha szabálytalan,mert az emberek ugy is kijátszák.
    Ez kb olyan felfoigás, hopgy amig nincs baj addig nincs baj, és mindent lehet amig nem látják kés nem buntetnek érte.

    "Oké most a töltéskor jó, de késöbb amikor már megoldott a gyorsabb töltés, akkor ezek a fejlesztések már feleslegesséá válnak."
    Mégis mennyire gyors töltést vízionálsz?

    10 perc környéke már nem tunik ördögtöl valönak, az meg egy pisi kaki és valami uditó szenyo megvétele és kifizetése.
    DE még mindig nem egy akkora ido, hogy nekiállnál filmenek vagy játéknak, már ma sem.

    "gyhogy még mindig azt mondom, hogy addig mig nem terjedt el az önvezetés addig kár azon gondolkodni "
    Gondolkodni nem kár, koncepció autót rajzolgatni sem. Implementálni addig nem kell a drága feature-öket ameddig nincs rá kereslet.

    igen lehet róla gondolkodni, de amikor a megvalositásra kerül a sor akkor apránként be lehetne vezet , hogy tényleg kiderüljenek a valos tapasztalatok és a zsákutcák.

    "Ugyhogy az egy dolog, hogy mi mennyibe kerül és menyniért adják el."
    Ebben mi az újdonság? Az gondolod hogy sales úgy kalkulál hogy fogyasztói ár=bekerülési ár+10% tisztes haszon? Ha ilyet szeretnél akkor irány a szocialista árhivatal, a piacgazdaság nem így működik.

    nem nem igy gondolom, de azokat amiket leirtam, egyáltalán nem milliokkal emelné meg az árat, vagy legalább is nem kellen hogy megemelje, de funcioba viszont lényegesen sokat javitana

    " mégcsak mutatóban sem olyan ami azt célozná meg, hogy a hátul ülök is be lennének vonva a dologba. a Prémium luxus autókat leszámitva."
    Eddig az utasról beszéltél, miután kiderült hogy a középkonzol mégiscsak ott van akkor már rögtön a hátsó ülésre is át karnád vezetni a funkciókat. Ha neked ekkor érték ez a funkció akkor vegyél olyan prémium autót ami tudja, ha úgy vagy vele mint a többi ember hogy hát elvagyok nélküle és fizetni ezért nem nagyon akar mert max. középkategóriára fussa, akkor meg ne csodálkozz hogy fizetőképes kereslet nélkül nincs kínálat piacon.

    Eddig is azokrol beszéltunk, mert az utasba a hátsok is beletartoznak,nem csak atz anyosulésen ulö.

    CSak azok a funciok, amik a vezetőre terhelnek azok a funkciok már megvannak a kö9zép és belépü szinteken is, igy egyáltalán nem csak a prémiumosokra lenne hatással, ha a vezetőrol a nem fontos funkciokat megoszthatóra terveznék át.


    DE ugy látom, hogy tök mindegy , hogy mit mondok vagy milyen példákat hozok, akkor is bele kötsz valamibe, anélkül, hogy a saját elképzelésed felvázolnád a témában.
    Mert ugy látszik neked ugy is jo ha szabálytalanul is használnak funkciokat mégha ezzel a baleset veszélye meg növekszik ahelyett, hogy ezt probálnád kivédeni és , hogy kevésbé legyen fáraszto a közlekedöknek.
  • defiant9
    #24
    "A 30km/h-s korlát és hogy majd a lámpánál használom, az nem jelent valós használatot."
    Miért nem?
    "A legtöbb ember ezt kijátszaná."
    Ahogy ma is telefonálnak egyesek vezetés közben noha nem szabad, ettől még törekedni kell a biztosnágra. És akkor ezzel meg is cáfoltad magad hogy minek ha úgyis tilos :)

    "És ez a kettőség a dologban, hogy mig a mobilt tiltják, addig az ilyen info rendszerek meg egyre csak sokasodnak az autókban."
    Hatóság tipikusan nem elébe megy a dolgoknak hanem leköveti, ha elég nagy probléma lesz akkor meg fogják tiltani.


    "Oké most a töltéskor jó, de késöbb amikor már megoldott a gyorsabb töltés, akkor ezek a fejlesztések már feleslegesséá válnak."
    Mégis mennyire gyors töltést vízionálsz?


    "gyhogy még mindig azt mondom, hogy addig mig nem terjedt el az önvezetés addig kár azon gondolkodni "
    Gondolkodni nem kár, koncepció autót rajzolgatni sem. Implementálni addig nem kell a drága feature-öket ameddig nincs rá kereslet.

    "Ugyhogy az egy dolog, hogy mi mennyibe kerül és menyniért adják el."
    Ebben mi az újdonság? Az gondolod hogy sales úgy kalkulál hogy fogyasztói ár=bekerülési ár+10% tisztes haszon? Ha ilyet szeretnél akkor irány a szocialista árhivatal, a piacgazdaság nem így működik.

    " mégcsak mutatóban sem olyan ami azt célozná meg, hogy a hátul ülök is be lennének vonva a dologba. a Prémium luxus autókat leszámitva."
    Eddig az utasról beszéltél, miután kiderült hogy a középkonzol mégiscsak ott van akkor már rögtön a hátsó ülésre is át karnád vezetni a funkciókat. Ha neked ekkor érték ez a funkció akkor vegyél olyan prémium autót ami tudja, ha úgy vagy vele mint a többi ember hogy hát elvagyok nélküle és fizetni ezért nem nagyon akar mert max. középkategóriára fussa, akkor meg ne csodálkozz hogy fizetőképes kereslet nélkül nincs kínálat piacon.
  • repvez
    #22
    kiemeltél lét mondatot abbol amit egész végig mondtam és igy teljesen máshogy értelmezhető.

    ugy kjell érteni, hogy a jelenlegi irányvonallal ahogy mostanában felszerelt egy okocsi ne akarják erőltetni a z ilyen dolgokat, mert jelenleg csak és kizárólag a vezetőre pakolják azokat a dolgokat, hogy kapcsolgassa és beállitsa az utazoknak. rosszabb esetben az utasok nem is kapnak ezekböl a funkciokbol.
    Erre értettem, hogy addig mig nincs önvezetés addig ne igy pakolják bele a szorakoztató funciokat.

    És de vannak és pont ezért irtam, hogy amikor egy hosszabb utra megyunk, akkor csak én a vezető tudja le fel huzogatnbi az ablakokat és ha a gyerekek fáznak akkor mindenki fázik értsd, a füttés mennie kell ezerrel akkor is ha én bealszok a volánnál mert a meleg levegő elálmosit.
    ha a gyerekek mese dalokat akarnak hallgatni akkor mindenki azt hallgat. és ha alszanak hátul akkor senki nem hallgat zenét.
    és mint irtam, lehet hogy az anyos ulésről eléri a középso monitort, de azt ne akkor tecse amikor a GPS is megy.

    és mi értelme van a teslás Játéknak is ha csak a kormánnyal irányithatod? melyik gyerek rángathatja ha mindegyik azon kezd el veszekedni, hogy most ö akar játszani ? Mert azon kivől mivel foglalod le töltés időben ? nincs hátil nekik kijelző?
    Vagy ha van az azért van ,mert vettél külön tabletet és külön felszerelted, de az nem a kocsi tartozéka.
    nyáron 30 fokban meg meneted a légkondit ,csak, hogy ne főjjenek meg a gyerekek addig mig tolt a kocsi ?
    Ahelyett, hogy egy étteremben vagy egy meki játszoterén foglalnád le öket?

    Akkor én is kérdezek, akkor ezekszerint neked ez igy teljesen jo ahogy most kinéz , az önvezetés megjelenésig , pakoljunk mégtobb mindent a vezetőre?

    És még egy kérdés, vettél uj autót?
    Mert akkor tudnád, hogy az egy nagy átbaszás, hogy azt kérsz bele amit akarsz és amit nem azt nem .
    Mert én összeraktam magamnak egy közel full extrás kocsit, a legjobban felszerelt alap verzióra kértem extrákat még.
    Mikor bementem a szalonba, hogy akkor ezt kérném
    Ott mondták, hogy ezt igy nem lehet ehhez az alaphoz azok az extrák nem lehet kérni, hiába engedte a konfigulátor.
    Igy az egyel kiseebb alaprol kellett ujra konfigolni, hogy ugyan azok benne legyenek mint a másik verzioba,
    DE oda meg csak ugy lehetett beletenni azokat a dolgokat amik a másikba alapbol benne voltak, hogy valami olyat is mellé csaptak amit nem akartam.
    Igy drágább is lett a kocsi és olyan dolgok is benne vannak amikre nem volt szugségem, de pár olyan meg kimaradt amit szerettem volna, de nem lehetett .
    És ha akartam volna se lehetett volna kérnem, hátső ölésfütést /hutést. hátso kijelzöket stb.. mert az nekem mondjuk tetszett volna.

    ugyhogy elmondanád, hogy gondolod ezt a moduláris azt kérem amit akarok dolgot ?
    Utoljára szerkesztette: repvez, 2020.11.19. 20:59:00
  • repvez
    #20
    Nem nem szalmabábozom arra válaszolok amit mondták, csak számomra mást jelentenek azok mint neked.
    A 30km/h-s korlát és hogy majd a lámpánál használom, az nem jelent valós használatot.
    A legtöbb ember ezt kijátszaná. és főleg ugy, hogy jövöre Párizs, Brusszel és holnadia nagy részén a városokban az álltalános sebesség határ 50 helyett 30 lesz. szóval mindenki nyomkodhatná ezerrel.
    Meg a piros lámpánál, valamit el kezd olvasni és vált a lámpa, de még mindig olvas, fenntartja a sort, vagy megijed mikor rádudálnak valakire és gyorsan elindul, és már balesetezik is, mert nem tudja mi a szituácio.

    Ezért mondtam, hogy az már tiltás, mert a mobilt se ugy tiltották be, hogy a piros lámpánáél állva lehet használni, hanem ugy teljesen .
    És ez a kettőség a dologban, hogy mig a mobilt tiltják, addig az ilyen info rendszerek meg egyre csak sokasodnak az autókban.
    Hangsulyozom mindenféle önvezetés nélkül.

    Amit a képet illeti azért rosszabb, mert a vezetőnek be kell nézni a fülkébe teljesen elvenni a tekintetét az utről, mir egy müszerfal tetején lévünél azért valami perifériás látásként észlelheti a külvilágot.

    Igen tudom, hogy a Teslába van ilyen már, hogy lehet játszani, de ez nem vezetés közben , igy nem foglalja le az utasokat és ugye az irányitás itt is csak a vezetőnek van csak , nincs egy külön kis kontroller az utasnak.
    És ki az aki csak azért üldögé a kocsiba hogy játszhasson és mozizzon állo helyben ?
    Oké most a töltéskor jó, de késöbb amikor már megoldott a gyorsabb töltés, akkor ezek a fejlesztések már feleslegesséá válnak.

    ÉS én nem is arra értettem, hogy az utas nem tudja a középso gonzolt nyomogatni, hanem az ablakemnelöt és amit akkor is irtam, ha a vezető épp a GPS mappot nézi, de az utasa ugy gondolja, hogy ö most épp állitgani akarja a zenét a légkondit, akkor csak azt a kijelzőt tudja használni amire a vezetőnek nagyobb szügsége lenne.
    Tehát erre értem, hogy nmincs az az irány, hogy ha utassal utazik valaki, akkor legyen lehetősége ugy átvenni a vezető feladatait, hogy azzal semmiképp nem zavarja öt a vezetésbe és az ut figyelésébe.
    Mert ha csak engedélyezük, hogy lehessen filmet nézni vagy ZT-ot az utasnak a mostani konfigon, tehát a közép konzoli kijelzőn, mekkora az esélye, hogy a vezető nem fog odanézni ? elég nagy.

    ugyhogy még mindig azt mondom, hogy addig mig nem terjedt el az önvezetés addig kár azon gondolkodni , hogy mivel foglaljuk el az utasokat. Mert onnantol már a vezeto is utas lesz.

    Amit irtam, hogy filléres dolgok, az azlért, mert 2 jack dugo vagy 4 USB foglalat a könyök támasz hátuljába az nem nagy összeg, de még is 30k ért adják, ha kéred extraként. ÉS egy FM vevő is minimális összegből összerakható, hogy a hátsok is tudjanak más csatornát hallgatni
    Ugyhogy az egy dolog, hogy mi mennyibe kerül és menyniért adják el.
    csak egy példa , hogy mennyire nem drága és bonyolult lenne, ha a hátsok is tudnának más csatornát hallgatni, egy BT modullal vezetéák nélkül is.
    Pár vezetékkel lenne több . És erre utaltam, hogy ezek az apro fejlesztések, nem tartanak olyan sokáig kifejleszteni és nem is kellene feltétlen drágának lenni ahhoz, hogy már most megjelenjenek és ezért mondtam, hogy ezek létező dolgok, nem ugy mint az önvezetés.

    DE mint mondtam, hogy nincs mégcsak mutatóban sem olyan ami azt célozná meg, hogy a hátul ülök is be lennének vonva a dologba. a Prémium luxus autókat leszámitva.
    Mert a cikk sem azt irja, hanem hogy álltalánosságban mindenki által elérhetően.
  • defiant9
    #19
    "A képeden meg még rosszabb az elhelyezés"
    Nemtom mihez képest rosszabb, de mindesetre az utas oldali székből is ugyanúgy hozzáférhető, az álíltásod meg az volt hogy ez nem lehetséges.

    "Sehol nem látom az anyos ulés elött monitort"
    A cikkben lévő képen látod. A Mercedes fejlesztése még láthatóan nem próbál meg full mozit csinálni az autóból, de szerintem senki nem mondta hogy már meg is vásárolhatod a koncepcióképen látható setup-ot, nemtom honnan jön ez az elvárás.

    "azok filléres dolgok"
    Minden ilyen extra funkcióért súlyos pénzeket kell kifizetni, az hogy szerinted valami filléres dolog nem jelenti azt hogy annyiért is adják.

    "És hameg csak egyszemélyes utazás a jellemző akkor minek is az utasnak játék és külön hangrendszer"
    Meg is fejtetted hogy miért luxus ez a funkció és nem széria, a többség ezért nem fog százezreket kicsengetni. Önvezető autóban is ugyanolyan alacsony lesz az utas kihasználtsági mutató, sőt. Ezért a piaci prioritás az hogy 1 db embert jól kiszolgáljon, persze a családi autó konfigban lesz majd több kijelző.

    "Mutass olyan önvezetőre tervezett autot aminél már ugy készü"
    Ahogy mondtam egy ilyen platform kifejlesztése sok-sok év, de hogy igazán jó legyen az 5+ éves nagyságrend. Ennek ellenére már ma is látszik hogy elindultak ezen az úton. Pl. Tesla's Advanced Entertainment System
    (csak zárójelben jegyzem meg hogy az utas is tudja nyomogatni a gombokat, noha szerinted az anyós ülésen lévő nem tudná kezelni)
    Továbbra is hibásan azt gondolod hogy ez high tech ami csak rajzasztalon létezik a jelen/jövő év. Nem, ez az egész amit itt írnak az egy hosszú távú sok fejlesztési pénzt felemésztő koncepcionális irány, az első megoldások kb. láthatóan annyit tudnak hogy egy méretes érintőképernyőt már betesznek középre.

    "A hatóság elöirhatja, csak akkor minek bele, ha nem lehet használni ?"
    Nem azt írtam hogy nem használahtod, hanem azt hogy bizonyos sbesség felett nem, ha állsz a lámpánál akkor pl. igen. Szándékosan nem arra reagálsz amit írok hanem kitalálsz egy szalmabáb állítást? Ezen gondokozz el.
  • repvez
    #18
    most is igy van . ugy értettem, hogy némely gyártó a muszerfal kiterjesztésével némelyik a középkonzolba épitve, de mindenképp ugy hogy az a vezető köré legyen téve.
    A képeden meg még rosszabb az elhelyezés mintha a mószerfal tetején középen lenne ,mert igy is mindenképp oda kell néznie, csak igy még véletlenul sem lát semmit az utbol, mert lefelé kell néznie az utastérbe.

    És az igaz, hogy igy eléri az utas is a gombokat, de nem látom, hogy ez miben támasztaná alá azt, hogy az irány a játékok és az utasok kényelmét szolgálja.
    Sehol nem látom az anyos ulés elött monitort, hogy csak ö tudja nézni a videot játékot anélkül, hogy zavarná a vezetőt, vagy blokkolná miatt a a GPS kijelztést vagy bármit amit a középkonzolon kellene állitania.

    Amiket én irtam kényelmi fejlesztéseket az utasdoknak, azok filléres dolgok akár függetlenül is müködnek , nem kell semmit sem évekig fejleszteni rajtuk, de mégis sokkal nagyobb kényelmet vagy legalább is elfoglaltságot adnának az utasoknak.

    ÉS igen lehet ,hozni mindenre kivételeket, de a nagy tömegben eltejedt tipusokban egyáltalán nem jellemző .
    A jelemzo a középkonzol tetején elhelyezett kijelző és amit mondtam, hoyg minden más a vezetőre van hagyva, hogy a vezetés mellett még müködtesse ha az utasa kéri.

    És hameg csak egyszemélyes utazás a jellemző akkor minek is az utasnak játék és külön hangrendszer? igy amig nincs önvezetés lehgalább a vezetőt terheljük tul olyan dolgokkal amik majd csak az onvezetéssel lenne értelme használni.

    Mert a mit mondtam, azok a fejlesztések amik jövőre és 2022be megjelennek azok még egyáltalán nem lesznek önvezetők, de az 5g megjelenésével nagyobb hangsúly lesz majd a kocsik nettre kapcsolására és mivel nem önvezetős a kocsi mi mást tudna csinálni csak tartalomfogyasztást, weblapok ,zenék videók megjelenése, ez mind mind elveszi a figyelmét a vezetésről.

    "Ez igaz, ezért kell az önvezetést tolni mert már az is balesetveszélyes/sok baleset oka hogy telefonál, de még az is növeli a defókuszáltságot ha csak beszélget a mellette ülővel. Ami különbség hogy a beépített rendszereknek a szabályozó hatóság előírhatja hogy mondjuk 30km/h felett nem érkezhet üzenet, míg a telefon esetén ilyen korlátot nem tudnak csinálni."

    Mutass olyan önvezetőre tervezett autot aminél már ugy készül, hogy az utas vagy akár a vezető is elfoglalhatja magát mással ?
    Még a teszla sem ajánl ilyet az utasoknak, pedig az már full önvezető lesz nemsokára.
    A hatóság elöirhatja, csak akkor minek bele, ha nem lehet használni ?
  • defiant9
    #17
    "Helyette a vezető elé pakolják a szelesebb monitorokat még kevesebb gombbal, természetesen még hajlítva is, hogy nehogy a anyós ülésen lévő is kezelni tudja.l"
    Random rákeresve 2021-re, nem azt látom amiről te írsz:


    "és amíg elolvassa az pont ugyan úgy elvonja a figyelmét mint a mobilozás amit ugye büntetnek."
    Ez igaz, ezért kell az önvezetést tolni mert már az is balesetveszélyes/sok baleset oka hogy telefonál, de még az is növeli a defókuszáltságot ha csak beszélget a mellette ülővel. Ami különbség hogy a beépített rendszereknék a szabályozó hatóság előírhatja hogy mondjuk 30km/h felett nem érkezhet üzenet, míg a telefon esetén ilyen korlátot nem tudnak csinálni.

    "amit nem fontos azt az utas is kezelhessen levéve a vezető válárol terhet."
    Nagyon sok út egyszemélyes, nincs is utas, sok autó az idejének nagy részében 1 személyes munkába vivő/hozó funkciót szolgál.

    Ahogy mondtam ezen megoldások tervezési ciklusa nagyon sok év, nézd meg hogy egy mobil OS-nek mennyi idő kellett ahhoz hogy a mai szintre eljusson, úgy hogy nagyságrendekkel nagyobb gyakran frissülő eszközbázisra készül. Minél előbb kezdik el a fejlesztést annál kiforrottabb lehet mire széles körben elérhető lesz, annál valószínűtlenebb hogy a Nokia sorsára jutnak mert nem tudnak egy versenyképes terméket felmutatni.
  • repvez
    #16
    rebekakocsis :
    Egyrészről igen semmi nem kötelező, másrészről,meg ka kell akkor csak olyat tudsz venni amit a gyártók ajánlanak és nem nem teheted meg ,hogy csak azt kérd amire neked szépséged van .
    Mert vannak felszereltségek, de azok fixek és nem vehetsz ki belőle semmit és nem tehetsz bele pluszban.
    Ha alapból benne van valami azt nem tudod kivenni és ha neked nagyobb kijelző kellene vagy szeretnél a hátsó ülésekre is monitorokat akkor azt se teheted meg.
    igen vannak olyan autók amikben van, de azok általában olyan szintet képviselnek amik nem a családoknak van kitalálva

    defiant9

    És igen a képen az utasoknak vannak bemutatva ezek az újdonságok, de még a jövőre megjelenő autókban sincs nyoma sem ennek , hogy efelé az irányba mennének , hogy az utas is kapjon valamit.
    Helyette a vezető elé pakolják a szelesebb monitorokat még kevesebb gombbal, természetesen még hajlítva is, hogy nehogy a anyós ülésen lévő is kezelni tudja.
    Szóval ha ez lenne a koncepció akkor már kicsibe el lehetne kezdeni a bevezetésest a nem ónvezetés kritikus fejlesztésekkel.
    3-4 zónás légkondi, ülés fűtés hűtés hátiul is, a kartámasz hátsó részén ez kezelő felület ahol mindenki saját magának tudja szabályozni a dolgokat, USB töltő jack csatlakozó vagy legalább BT csatlakozás, hogy a fülhallgatót bedugva tudja hallgatni a zenét , természetesen több vevővel, hogy akár mindenki más csatornát hallgathasson.
    Erre utaltam, hogy minden adott már most , hogy megcsinálják ezt amit leírtak , fillérekből, de nem látni nyomát , hogy ezt akarnák.

    "Nem tudok olyan szórakoztató rendszerről ami a vezető figyelmének nagyfokú elterelését célozná vezetés közben."

    Az ANDOID AUTO/Apple Car is ilyen mert megjönnek az értesítések az SMS-ek e-mailek ezért is odanéz és amíg elolvassa az pont ugyan úgy elvonja a figyelmét mint a mobilozás amit ugye büntetnek.
    A zenefilokban valo keresgélés is ilyen
    ÉS ugye a GPS alatt is párszor jonnek felugro ablakok, hogy okézd le, hogy akarod e a gyorsabb utat vagy a terelést választani stb, mind mind azt igényli, hogy odanézz és elolvasd, addig a kocsi megy magától, nem önvezető.

    Az entertaiment rendszer nem csak a szórakoztató részeket foglalja magába, hanem az egész kocsi kezelését, lévén, a középkonzolon tudsz mindent állítani .
    És én pedig tudok, mondani, párat ami elvonja a figyelmét a sofőrnek, ilyen ahogy említettem a rádió kapcsolgatása, mert érintő kijelzőn nem érzed a gombok helyét, ugyan így a klíma kapcsolása, vagy bármi más , mert amint mondtam, ma a kocsiba mindent csak a vezető kezelhet, nincs arra törekvés, hogy amit nem fontos azt az utas is kezelhessen levéve a vezető válárol terhet.
    ugye most csak a vezető képes mind a 4 ablakot vezérelni, az anyós ülésen se lehet a hátsókat vezérelni, hogy esetleg az a szülő aki ott ül az is tudja használni és ne kelljen a vezetőt megzavarni vele.

  • defiant9
    #15
    Nem tudok olyan szórakoztató rendszerről ami a vezető figyelmének nagyfokú elterelését célozná vezetés közben.
    A képen egyébként pont azt látjuk hogy két utas is kapott nagyméretű kijelzőt, úgyhogy valótlan az állításod miszerint "Az utasnak, még néha a légkondi szabályzása sem jut"

    "És ezek a rendszerek már itt vannak az önvezetés meg még jó 10 év ."
    Erre vonatkozó releváns linked van, vagy csak hasraütés szám?
    Waymo Begins Fully Driverless Rides for All Arizona Customers
    Szerintem releváns fejlesztés ha mondjuk ezen utasok már most is kapnak majd valami okosabb platformot. Nem 2 perc ezeket sem kifejleszteni, hosszú évek hogy mondjuk egy okostelefon szintű UX legyen az autóban is. Aki kiforrot kész termékkel lesz a piacon a megfelelő pillanatban az kulcs lehet akár piacvezetővé válláshoz is, de legalábbis megakadályozza hogy a piacvezető terméke annyival jobb legyen hogy emiatt már sok potenciális vevőt veszítsen.
    Érdekes párhuzam egyébként az Android TV és a zárt platformos gyártói SW-ek várható küzdelme, elkezd-e Samsung vagy LG vevőket veszíteni mert azok Android TV OS-t akarnak?

    Az önvezetés fejlesztése alapvetően kockázati tőke alapú, nem közpénzből megy.
  • repvez
    #13
    igen ez igaz is lenne, ha lenne önvezető autó akkor igen eldönthetné mindenki, hogy mit csinál benne.
    De még nincs önvezető autó amire enynire rá lehetne bizni az életünket viszont olyan szorakoztató rendszerek viszont már vannak amiket emiatt is terveztek.
    ÉS ha megnézed a mai autokban , nem azon van a hangsuly, hogy az utasnak adjunk valamit amivel lefoglalja magát hanem minden ilyen fejlesztés a vezetőnek készül.
    Csak a vezetőnél van nagy kijelző az ö területén koncentrálodik minden.
    Az utasnak, még néha a légkondi szabályzása sem jut , de a hátul ülöknek gyakran nem, az ulés fütésről vagy hütésrpl nem is beszélve.
    Szóval itt bukott meg az amit mondtál, mert ha emiatt akarnák fejleszteni, akkor most arről lenne a fejhlesztés, hogy minden autóba pakolnak kijelzőt a hátső utasoknak, hogy ök tudják lekötni magukat, de mint látjuk ez egyáltalán nem cél.
    Mindent a vezetőre zsúfolnak, és nem azért, hogy biztonságosabban tudjon vezetni és meghozni a jó döntést, hanem pont forditva, hogy mégjobban megossza a figyelmét. Mert mi történik ma ha megy valahová a család kocsival ?
    A vezetőnek kell figyelnie az utra, közbe a gyerek hátulről szol, hogy kapcsold be a zenét, majd 5percenként eljátsza,mert nem tetszik neki a következő szám, az asszony meg szől, hogy huzd fel az ablakot hátul, mert ugye a gyerekzár miatt azt nem engedélyezed a hátsőknak és az anyosulésről meg nem aktiválható.

    És ezek a rendszerek már itt vannak az önvezetés meg még jó 10 év .
    Ugyhogy igen a fejlesztők olyan dolgokat pakolnak bele amit majd az önvezetésnél akarnak, csak ezek a fejlesztések egy olyan autóba kerülnek ami a közelébe sincs az 1es kategoriának sem, mert ezeket a rendszereket gyorsabban bele lehet fejleszteni és a reklámokba jol mutat, hogy ez is van benne, de nem azért fejlesztik,mert ez igény vagy mert a biztosnágot szolgálja.
  • NEXUS6
    #12
    Szerintem ezeket senki nem vitatja. De térjünk már akkor vissza a kérdésre, amikor valódi 4-5 szintú önvezetőket valóban lehet kapni.
  • NEXUS6
    #11
    Az is probléma, hogy amíg amíg a teljes kontroll a vezetőnél van, addig a figyelem viszonylag könnyen fenntartható, és megfelelő időben képes az ember a reakcióra. Egy félig önvezető, néha hibázó rendszert állandóan figyelni és csak amikor kell felismerni hogy nem fog reagálni, felismerni a helyzetet, kidolgozni a reakciót, és a rutinból kiesett gyakorlattal reagálni sokkal nagyobb kihívás, de legalább is akkora, mint fáradtan, ittasan vezetni. Egy nem tökéletes, viszonylag sokat hibázó félig automata rendszer még akár veszélyesebb is lehet, mint a hagyományos.
    Ez az önvezető dolog nekem olyan biztonsági szakadéknak tűnik, amit nem lehet 3 kis lépésben lekűzdeni egy nagy ugrás helyett.
  • defiant9
    #10
    Alapvetően az utas dönt arról mit csinál egy önvezetőben, alszik, mozit néz, játszik, dolgozik, stb.
    Ameddig sofőr felelőséged van addig jóval korlátosabb a szabadságod, nyilván nem alhatsz a volán mögött. Az önvezetés ebben minőségi változást fog adni. Az hogy a Tesla-ban autópályán már most is alsznak egyesek az jelenleg működik ugyan mert ez az úttípus 'könnyű terep' de ettől még szabálytalan. Az autóba épített platform komoly piaci potenciált hordoz(ezt más platformoknál(pl. okostelefon) már megmutatták az ismert tech cégek), ezért akarja mindenki megvetni itt (is) a lábát.
  • repvez
    #9
    ha egy hétköznapi autóst megkérdezel, hogy mi hiányzik a kocsijából mire vágyna, hát nem az , hogy játszhasson .
    Az, hogy a kocsigyárak ezt csinálják az nem jelenti azt, hogy ez az igény.
    Ez kb olyan mintha valaki megkérdezi, hogy kérsz levest és megkérdezed, hogy mi közül lehet választani és a válasz, hogy kell vagy nem .
    Nos ez is ilyen.
    Ha nem lesz már akkor meg kell venned ilyen felszereléssel.

    És ennek az egésznek akkor kellene felmerülni amikor már az önvezetés hétköznapivá vált és nincs már nagy probléma vele.
    DE mint látni még a Teslában is vannak elég nagy gondok ha csak azt kell csinálnia, hogy kifordulni a kereszteződésből és ne menjen neki a parkoló autónak az út szélén.
    Addig ne akarjanak játszatni a vezetőkkel . Mert egy entertainmenz rendszer könnyebb megvalósítani mint egy önvezetést.
    ÉS ezt látni is, mert már most telepakolják a kocsikat nagyobbnál nagyobb monitorokkal amin van net elérés így tudsz online tartalmakat válogatni amihez ugye az kell, hogy odanézz és bepötyögtet amire kíváncsi vagy, de mellette a kocsi még egyáltalán nem képes az önvezetésre. De ha ezek megvalósulnak akkor lesznek páran aki mondjuk a sávtartó automatikával majd azt hiszik, hogy elmegy magába is míg ö nézegeti az e-mailjeit meg válaszol rá.

    Szóval igen is azt kellene nekik csinálni, hogy a sofőrnek minél több és megbízhatóbb segítséget adjanak, hogy elkerülje a baleseteket.
    Jobb felfüggesztést, jobb utakat, jobb kerekeket a téli jeges időben.
  • defiant9
    #8
    Nyugodtan alapíthatsz autógyárat ha olyan jól tudod mi is kell piacnak, lenyomod még Elon-t is a HUD-al. Valójában minden nagy gyár a szakembereik döntése nyomán önvezetést fejleszt.
    Az igazi érték az önvezetésben a sofőr számára szabadabban felhasználható idő lesz, nem egy HUD-ot akar nap mint nap bámulni ugyanazon monoton hosszú sztrádán hazafelé menet hanem mondjuk szunyálni egy órát.
  • NEXUS6
    #7
    Hihetetlen erölködést látok, hogy az autógyártók újradefiniálják az autót. Azért gáz ez az irányvonal, mert az önvezetést alapnak veszik, és hogy ne kapjon agyfaszt az ember a kocsiban kell valami szórakozás.

    Nade mi van, ha a valódi önvezetés még évtizedekre van, és ez a médiabazár, amivé a járművet akarják alakítani gyak fölösleges?

    Az elérhető közlekedési eszközök közül, utaskilóméterre számolva az autó a legkevésbé biztonságos. Miért nem azt tűzik a zászlóra, hogy ezen változtatnak. Az azért kicsit konkrétabb lenne. És ehhez pont jók lennének, hogy a vezetést támogató rendszereket integrálják, ahogy repvez is írta, pl HUD minden kocsiba. Ugyan így a biztonságot lehetne növelni, hogy minden funkció a kormányról, lenézés nélkül vezérelhető legyen. Ha a szélvédőre vetített kijelzőn állítgatja emberünk a klímát, a rádiót ezerszer jobb, mintha lenéz és az érintőkijelzőn matat. Ezeket száműzni kéne a vezető elől, mert potenciálisan balesetveszélyesek.
    Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2020.11.16. 16:24:01
  • zola2000
    #6
    "Ott meg még nem tart az önvezetés , hogy elaludj a kocsiban "
    Az igaz hogy még nem, de ez változhat.

    Vagy olyan lesz ez is mint a számítógépes fordítás, ami a 90es évek óta létezik, de még mindig nem az igazi.
    Utoljára szerkesztette: zola2000, 2020.11.14. 09:15:37
  • Tntmaxy
    #4
    Egy scifi filmben ez egész jó, de mint realitás szerintem nagyon beteg és a valóságtól teljesen elrugaszkodott elképzelés. Elysium, Surrogate, Upgrade és hasonló filmek jutnak erről eszembe.
    Teljes izoláció, szociális lét kiirtása, ésatöbbi...
    A legszomorúbb az, hogy pont efelé terelik az emberiséget az egész gerjesztett kamu pandémia őrülettel...
  • repvez
    #3
    Ezt mire érted?
    Nem azt mondom, hogy ne lehessen zenét hallgatni vagy a telefonod ne legyen összekapcsolva az autóval és kéz nélkül tudj hívni valakit .
    Csak az ilyen interakciókat feleslegesen belevinni nem kellene ami elvonja a figyelmet az útról.
    Az meg , hogy reggelente egyedül megy valaki akkor főleg nem azt kellene , hogy elszigeteljék a körülötte lévő dolgoktól.
    Reggel még amúgy is lassabban reagálnak az emberek még nem kelltek fel igazán.
    Ott meg még nem tart az önvezetés , hogy elaludj a kocsiban addig is míg beérsz a melóhelyre.
    A fél óra meg nem lenne elég arra, hogy megnézz egy filmet vagy egy játékba belekezdj.

    De olyanokat nem fejlesztenek, hogy a HUD minden autóba bent legyen alapból, és segítse a vezetőt hogy ha holttérbe van valami ami elkerülte a figyelmét akkor jelezze vagy a kereszteződéseknél. Vagy a GPS navigációnál a sáv választásokat és a forduló pontokat.
  • zola2000
    #2
    Az oké, de ha valaki félórákat utazik egyedül melóba akkor azért nem árt.
  • repvez
    #1
    xsak azt nem értem, hogy ki az akinek erre van igénye ami alapján nekiállnak ezt fejleszteni ? mi az ami alapján ekkora nyomás lenne rajtuk, hogy ebbe az irányba kellene fejleszteni a közlekedést?

    Még ha önvezető is a kocsi , akkor se hinném, hogy olyan élvezetes lenne úgy utazni, hogy a rázkódás amit az út okoz meg a napfény és az árnyékok amikor visszatükröződésnek a monitoron olyan kellemes lenne úgy nézni filmet,
    Meg miért akarják elszigetelni az embereket akik együtt utaznak egymással azzal, hogy mindegyiknek külön hangforrást biztosítanak kizárva a környezetet .
    Egy taxinál vagy tömegközlekedésnél még csak megértem, mert idegenek ülnek be és csak egyszeri alkalommal, de egy olyan hétköznapi utazás során amikor egy család vagy ismerősök utaznak, akkor ne úgy üljenek már végig egy kirándulást vagy egy utat, hogy senki nem szol a másikhoz, sőt még csak meg sem hallja ha valamit kérdezni akar.mert a külső zajokat kizárja a rendszer.

    Helyette inkább azzal foglalkoznának, hogy jobb felfüggesztéseket, csendesebb gumikat, jobb utakat fejlesztenek és készítenek ki.

    Ezt az egész entertainment rendszert nem értem, mert már most is mindent monitorra és érintő panelra pakolgatnak, aminél muszáj odanézni, hogy mit nyomsz ,mert nem tudod kitapogatni, mint egy gombnál, hogy ez most a hangerő volt, vagy a légkondi, ami meg elvonja a tekintetet az útról, mellette meg megtiltják , hogy nem lehet telefonálni , mert az balesethez vezet, de ezzel szembe meg tele akarják olyan dolgokkal pakolni ami még jobban elvonja a koncentrációt az útról.
    Nem lehet menet közben a gps-be új útvonalat beírni, de mellette, meg az SMS meg messenger üzenetek meg megjönnek a kijelzőre sőt még válaszolhatunk is rá.
    Nem kicsit furcsa ez számomra.