SG.hu

Kína újraindította a chipek exportját, enyhítve a globális válságtól való félelmeket

Egy vezető német autóipari beszállító bejelentette, hogy ismét engedélyezték számára azoknak a félvezetőknek a szállítását, amelyek exportját Peking korábban megtiltotta.

Az autógyártáshoz elengedhetetlen chipek ellátásával kapcsolatos hetekig tartó bizonytalanság után a héten látszólag enyhült a félvezetőkkel kapcsolatos vita, amely a gyárak termelésének leállását fenyegette világszerte. Pénteken egy vezető német autóipari beszállító, amely érzékelőket, fékeket és egyéb elektronikus rendszereket gyárt olyan cégeknek, mint a BMW, a Stellantis és a Volkswagen, bejelentette, hogy ismét engedélyezték számára a holland Nexperia cég által gyártott félvezetők szállítását kínai gyáraiból.A bejelentés egy nappal azután történt, hogy a holland kormány üdvözölte a Nexperia szállításainak újraindítását. A cég székhelye Hollandiában van, de tulajdonosa a kínai Wingtech vállalat. Más vezető autóipari beszállítók, valamint azoktól függő autógyártók figyelmeztették, hogy az Nexperia chipjei nélkül lehetséges, hogy lassítaniuk vagy leállítaniuk kell a gyártást.

A holland kormány szeptember végén vette át a Nexperia irányítását, arra hivatkozva, hogy a technológia Európából való kivitele biztonsági kockázatot jelenthet. A kínaiak válaszul elrendelték az Nexperia chipjeinek - amelyek többségét Kínában szerelik össze - teljes kivitelének leállítását. A Nexperia több ezer chipet gyárt, amelyeket más termékek, például mosógépek, porszívók, éjjellátó készülékek, radarok és tankok gyártásához is felhasználnak.

Az amszterdami bíróság dokumentumai szerint az amerikai tisztviselők nyomást gyakoroltak a holland kormányra a vállalat tulajdonjogával kapcsolatban, Trump elnök Kínával folytatott kereskedelmi háborújának közepette. A Fehér Ház múlt heti közleménye szerint Trump elnök a kínai vezetővel, Hszi Csin-pinggel folytatott találkozóján beszélt a Nexperia ügyéről. Az európai kereskedelmi tisztviselők a héten találkoztak kínai kollégáikkal, hogy megoldást találjanak a kérdésre, és csütörtökön késő este a holland kormány jelezte, hogy megoldást találtak. "A kínai hatóságokkal folytatott konstruktív tárgyalásokra tekintettel Hollandia bízik abban, hogy a Kínából Európába és a világ többi részébe szállított chipek a következő napokban eljutnak a Nexperia ügyfeleihez” - közölte Vincent Karremans holland gazdasági miniszter egy nyilatkozatban.

A frankfurti székhelyű Aumovio autóipari beszállító pénteken közölte, hogy újraindította a Nexperia chipjeinek és az azokba beépített alkatrészeknek a szállítását Kínából. "Írásbeli engedélyt kaptunk, hogy mentesüljünk a Nexperia Kínából történő exportellenőrzése alól” – mondta Philipp Von Hirschheydt, az Aumovio vezérigazgatója egy elemzőkkel folytatott telefonbeszélgetés során. A múlt héten a Volkswagen figyelmeztetett, hogy a chipek hiánya a termelés korlátozásához vezethet. A Bosch és a ZF, két másik nagy német autóipari beszállító, lépéseket tett arra, hogy egyes munkavállalókat rövid távú szerződéssel foglalkoztasson, és a chipek hiánya miatt visszafogja a termelést, miközben igyekeztek pótlást találni. Az Aumovio azonban közölte, hogy most már arra számít, hogy az újraindult szállítások elég hamar megérkeznek ahhoz, hogy megakadályozza a termelés leállását. "Feltételezzük, hogy legalább rövid távon nem lesz semmilyen folyamat- és termeléskiesés” - mondta Von Hirschheydt.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!