Berta Sándor

Kötelező lesz az automata vészfék az Egyesült Államokban

Radikálisan csökkenhet a ráfutásos balesetek száma. A szabvány bevezetését 20 autógyártó vállalta.

Két helyi hivatal, a National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) és az Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) közleményében bejelentette, hogy legkésőbb 2022-ig szabvánnyá válik az amerikai autókban az automata vészfék funkció. 2022-ben már a piacra dobott 99 százaléka lesz felszerelve a biztonsági megoldással. A szakemberek azt remélik, hogy ezáltal jelentős mértékben csökkenthető lesz a közúti balesetek száma. Az IIHS úgy becsülte, hogy már a bevezetést követő első három évben 28 000 balesetet és 12 000 sérülést sikerül majd megakadályozni.


Az automata vészfékrendszerek többek között szenzorokat, radarokat, kamerákat és lézereszközöket használnak ahhoz, hogy folyamatosan ellenőrizni lehessen az egyes gépkocsik közötti követési távolságot. Amennyiben a vezető nem reagál a jelzésekre, akkor a fedélzeti rendszer közbeavatkozik és a fékek működésbe lépnek. David Zuby, az IIHS alelnöke közölte, hogy ha az asszisztensrendszerek széles körben elterjednek, akkor annak nemzetgazdasági előnyei is lesznek.

Eddig 20 gyártó (Audi, BMW, FCA US, Ford, General Motors, Honda, Hyundai, Jaguar Land Rover, Kia, Maserati, Mazda, Mercedes-Benz, Mitsubishi Motors, Nissan, Porsche, Subaru, Tesla Motors, Toyota, Volkswagen, Volvo) vállalta önként az automata vészfék beépítését. Dr. Mark Rosenkind, az NHTSA munkatársa szerint a döntésnek köszönhetően a biztonsági rendszer jóval gyorsabban jelenhet meg a közúti járművekben, mint egyébként, a hagyományos szabályozási folyamat ugyanis több mint három évig tartana.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • AxxE #17
    Mindenképpen a jobb sávban kell haladni, ha nem előzöl éppen. Ennyi.
    Azt meg hogy ki milyen egyéni okból lépi át a megengedett sebességet, nem a te dolgod eldönteni, pláne meg nem önkéntesrendőrt játszva fékezésre kényszeríteni.. Sok ilyennel találkoztam. Idiótábbak mint aki száguldozik..
    CsZ:"persze ez nálunk még vagy 20 év" - Én elég sokat vezettem mostanában Francia és svájci autópályákon, hidd el felüdülés hazai pályán menni azokhoz képest.. A haveroknak videóztam, mert nem hitték el hogy van olyan amiket meséltem.
    Persze a Német pálya a legjobb, de ott viszont 70-80% 3 sávos.
  • NEXUS6 #16
    Persze! Megynyitod ezt:
    https://www.google.hu
    Beírod a keresősávba: "baleseti statisztika eu halálos autó percenként", meg ugyan azt még egyszer csak az "autót" kicseréled munkahelyire.

    Ha elakadtál szólj! ;)
  • archelf #15
    Erre a statisztikára linkelnél forrást is?
  • NEXUS6 #14
    Az EU-ban 16 percenként meghal valaki közlekedési balesetben.

    Munkahelyiben meg 3,5 percenként! Érdekes módon az SG hírei még is folyamatosan az autósok baxtatásával van tele és nem azzal, hogy milyen új érintésvédelmi előírást vezetnek be.

    Ez az egész csak üzlet, több hozzáadott érték, több munkahely, drágább kocsi, had pörögjön a gazdaság.
    Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2016.03.23. 16:14:21
  • passatgt #13
    Ha a jobb sáv üres, le kell húzódni.
  • rajdi #12
    Mindennek csak akkor van értelme / haszna, ha a követési távolság is be van tartva. A rendszernek így már nem csak az akciót kell figyelni, hanem már a vezetés közben folyamatosan passzívan vagy aktívan "beleszólnia" a vezetésbe. Na azt nem bírnám megszokni. Mintha valaki vezetés közben folyamatosan rajtam kívül még fogná a kormányt. Várjuk a fejleményeket...
  • Ender Wiggin #11
    "CsZ-vel értek egyet. Ez nem gyalogos prevenció, hanem a ráfutásos balesetek megelőzésére szolgál."

    Az mellékes, hogy kivel értesz egyet, a rendszer nem tesz különbséget. Gondolod, hogy a bicikliseket, gyalogosokat érzékelve nem aktíválódik (a valóság az, hogy kéne neki, de a tesztek szerint csak túl későn)? 2010 óta az NCAP a DOT és az IIHS is külön értékeli, ha egy autóban van valamilyen formája a rendszernek. Közel 30 márkánál elérhető különböző művészneveken.
    Utoljára szerkesztette: Ender Wiggin, 2016.03.23. 13:59:42
  • Omega #10
    Csak akkor lép működésbe a fék, ha már nem kerülhető el az ütközés, akkor viszont telibe nyomja. Amúgy ilyen van már a mostani autókban is ilyen meg olyan csomaggal borsos feláron, ha mindegyik csomagot megvetted elérhetővé válik ez az opció is. Az újítás az, hogy kötelező lesz alapáron.
  • kvp #9
    A poziciofuggo sebesseglimit EU-s terv es mivel folyamatos online kapcsolatot igenyel, ezert lehetoseget ad az idojaras, azaz utviszonyfuggo sebesseghatarok megadasara. Egyebkent a rafutasvedelmi rendszerek sebessegfuggo kovetesi tavolsagot hasznalnak, tehat minel gyorsabb valaki, annal nagyobb a fektav. Gyok2-vel a faltol 1 centire is meg lehet allni, 130-al meg joval elotte fekezni kezd.

    ps: Autopalyan ha 130 a limit, akkor nem kell 130 eseten lehuzodni, mert ugysem lehet elozni. Az uj okos traffipaxok egyebkent kovetesi tavolsagot is neznek es az okos autok kiegeszithetoek automata feljelento moddal, azaz ha valaki tul kozel jon mogotted es te szabalyosan mesz (nem is hagy mashogy), akkor megy a foto+adatok a rendoroknek a szabalytalankodorol.
  • liberty2 #8
    CsZ-vel értek egyet. Ez nem gyalogos prevenció, hanem a ráfutásos balesetek megelőzésére szolgál. A májerkedő emberek akik tolják lefelé, az amúgy szabályosan közlekedő autósokat, 130-nál mert nekik 170-180-al kell közlekedniük. Ennél már csak az lenne érdekesebb megoldás, ha pl az útra ráérve az autó felismeri, hogy mennyi a megengedett maximum és annál nem engedi az autót jobban felgyorsulni. :D

    Amúgy egy kérdés merül fel bennem ezzel kapcsolatban. Figyelembe veszi az útviszonyokat is a rendszer (ónos eső utáni jeges út, pl ) és annak megfelelően fékezi be az autót vagy fixen, mindig ugyanakkor és ugyanakkora erővel? Utóbbi esetben ez még nagyobb kért is okozhat ilyen körülmények közt mint amennyi hasznot hoz.