Berta Sándor
Kötelező lesz az automata vészfék az Egyesült Államokban
Radikálisan csökkenhet a ráfutásos balesetek száma. A szabvány bevezetését 20 autógyártó vállalta.
Két helyi hivatal, a National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) és az Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) közleményében bejelentette, hogy legkésőbb 2022-ig szabvánnyá válik az amerikai autókban az automata vészfék funkció. 2022-ben már a piacra dobott 99 százaléka lesz felszerelve a biztonsági megoldással. A szakemberek azt remélik, hogy ezáltal jelentős mértékben csökkenthető lesz a közúti balesetek száma. Az IIHS úgy becsülte, hogy már a bevezetést követő első három évben 28 000 balesetet és 12 000 sérülést sikerül majd megakadályozni.
Az automata vészfékrendszerek többek között szenzorokat, radarokat, kamerákat és lézereszközöket használnak ahhoz, hogy folyamatosan ellenőrizni lehessen az egyes gépkocsik közötti követési távolságot. Amennyiben a vezető nem reagál a jelzésekre, akkor a fedélzeti rendszer közbeavatkozik és a fékek működésbe lépnek. David Zuby, az IIHS alelnöke közölte, hogy ha az asszisztensrendszerek széles körben elterjednek, akkor annak nemzetgazdasági előnyei is lesznek.
Eddig 20 gyártó (Audi, BMW, FCA US, Ford, General Motors, Honda, Hyundai, Jaguar Land Rover, Kia, Maserati, Mazda, Mercedes-Benz, Mitsubishi Motors, Nissan, Porsche, Subaru, Tesla Motors, Toyota, Volkswagen, Volvo) vállalta önként az automata vészfék beépítését. Dr. Mark Rosenkind, az NHTSA munkatársa szerint a döntésnek köszönhetően a biztonsági rendszer jóval gyorsabban jelenhet meg a közúti járművekben, mint egyébként, a hagyományos szabályozási folyamat ugyanis több mint három évig tartana.
Két helyi hivatal, a National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) és az Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) közleményében bejelentette, hogy legkésőbb 2022-ig szabvánnyá válik az amerikai autókban az automata vészfék funkció. 2022-ben már a piacra dobott 99 százaléka lesz felszerelve a biztonsági megoldással. A szakemberek azt remélik, hogy ezáltal jelentős mértékben csökkenthető lesz a közúti balesetek száma. Az IIHS úgy becsülte, hogy már a bevezetést követő első három évben 28 000 balesetet és 12 000 sérülést sikerül majd megakadályozni.
Az automata vészfékrendszerek többek között szenzorokat, radarokat, kamerákat és lézereszközöket használnak ahhoz, hogy folyamatosan ellenőrizni lehessen az egyes gépkocsik közötti követési távolságot. Amennyiben a vezető nem reagál a jelzésekre, akkor a fedélzeti rendszer közbeavatkozik és a fékek működésbe lépnek. David Zuby, az IIHS alelnöke közölte, hogy ha az asszisztensrendszerek széles körben elterjednek, akkor annak nemzetgazdasági előnyei is lesznek.
Eddig 20 gyártó (Audi, BMW, FCA US, Ford, General Motors, Honda, Hyundai, Jaguar Land Rover, Kia, Maserati, Mazda, Mercedes-Benz, Mitsubishi Motors, Nissan, Porsche, Subaru, Tesla Motors, Toyota, Volkswagen, Volvo) vállalta önként az automata vészfék beépítését. Dr. Mark Rosenkind, az NHTSA munkatársa szerint a döntésnek köszönhetően a biztonsági rendszer jóval gyorsabban jelenhet meg a közúti járművekben, mint egyébként, a hagyományos szabályozási folyamat ugyanis több mint három évig tartana.