Berta Sándor
Az okosautókhoz új gumik is járnak
A Goodyear koncepciója változtatható keménységű gömb alakú abroncsokat használ, azaz parkoláskor oldalazásra is képes.
Az Eagle-360 koncepció lényege, hogy a hagyományos autógumikat 3D-nyomtatással készített golyó formájú gumikkal helyettesítenék. Joseph Zekoski, a Goodyear alelnöke ezt azzal indokolta, hogy az önállóan közlekedő gépkocsik esetében a sofőröknek egyre kevesebb lehetőségük van a forgalmi eseményekbe való beavatkozásra, ezért a jármű és az úttest közötti kapcsolat szempontjából a gumi egyre fontosabbá válik.
A menedzser szerint az új koncepció lehetővé teszi a jövőbeli fejlesztéseket, hiszen kreatív platformként teret hagy az innovatív ötleteknek, másrészt tesztkörnyezetként szolgál a legújabb technológiák számára. A golyó formájú gumik hozzájárulhatnak a biztonsághoz és növelhetik az autók kormányozhatóságát is, a gépkocsi gyakorlatilag bármilyen irányba biztonságosan közlekedhet. Az új gumi könnyebben alkalmazkodik a különböző útviszonyokhoz, például a jeges vagy vízátfolyásos úttesthez. A jármű ezáltal kevésbé csúszhat meg vagy sodródhat ki és kényelmesebb haladást is biztosíthat, továbbá könnyebbé válik az esetleges akadályok elkerülése és a parkolás. Az első golyó formájú gumik 2025 körül jelenhetnek meg.
A Goodyear bemutatta az IntelliGrip nevű koncepcióját is, amely komoly szerepet játszhat az adatcserében. A legújabb szenzortechnikának és a kialakításának köszönhetően az IntelliGrip felismeri a különböző útviszonyokat és időjárási körülményeket, s a cég saját fejlesztésű Active Wear technológiáját használja, amely folyamatosan figyelemmel kíséri a gumik állapotát. A Goodyear ebből a célból különleges algoritmusokat fejlesztett ki, amelyek képesek elemezni például a légnyomás- és a gumihőmérsékleti adatokat, s ezáltal optimalizálható az autók önállóan működő ellenőrzőrendszere.
Az Eagle-360 koncepció lényege, hogy a hagyományos autógumikat 3D-nyomtatással készített golyó formájú gumikkal helyettesítenék. Joseph Zekoski, a Goodyear alelnöke ezt azzal indokolta, hogy az önállóan közlekedő gépkocsik esetében a sofőröknek egyre kevesebb lehetőségük van a forgalmi eseményekbe való beavatkozásra, ezért a jármű és az úttest közötti kapcsolat szempontjából a gumi egyre fontosabbá válik.
A menedzser szerint az új koncepció lehetővé teszi a jövőbeli fejlesztéseket, hiszen kreatív platformként teret hagy az innovatív ötleteknek, másrészt tesztkörnyezetként szolgál a legújabb technológiák számára. A golyó formájú gumik hozzájárulhatnak a biztonsághoz és növelhetik az autók kormányozhatóságát is, a gépkocsi gyakorlatilag bármilyen irányba biztonságosan közlekedhet. Az új gumi könnyebben alkalmazkodik a különböző útviszonyokhoz, például a jeges vagy vízátfolyásos úttesthez. A jármű ezáltal kevésbé csúszhat meg vagy sodródhat ki és kényelmesebb haladást is biztosíthat, továbbá könnyebbé válik az esetleges akadályok elkerülése és a parkolás. Az első golyó formájú gumik 2025 körül jelenhetnek meg.
A Goodyear bemutatta az IntelliGrip nevű koncepcióját is, amely komoly szerepet játszhat az adatcserében. A legújabb szenzortechnikának és a kialakításának köszönhetően az IntelliGrip felismeri a különböző útviszonyokat és időjárási körülményeket, s a cég saját fejlesztésű Active Wear technológiáját használja, amely folyamatosan figyelemmel kíséri a gumik állapotát. A Goodyear ebből a célból különleges algoritmusokat fejlesztett ki, amelyek képesek elemezni például a légnyomás- és a gumihőmérsékleti adatokat, s ezáltal optimalizálható az autók önállóan működő ellenőrzőrendszere.