17
-
AxxE #17 Mindenképpen a jobb sávban kell haladni, ha nem előzöl éppen. Ennyi.
Azt meg hogy ki milyen egyéni okból lépi át a megengedett sebességet, nem a te dolgod eldönteni, pláne meg nem önkéntesrendőrt játszva fékezésre kényszeríteni.. Sok ilyennel találkoztam. Idiótábbak mint aki száguldozik..
CsZ:"persze ez nálunk még vagy 20 év" - Én elég sokat vezettem mostanában Francia és svájci autópályákon, hidd el felüdülés hazai pályán menni azokhoz képest.. A haveroknak videóztam, mert nem hitték el hogy van olyan amiket meséltem.
Persze a Német pálya a legjobb, de ott viszont 70-80% 3 sávos. -
#16 Persze! Megynyitod ezt:
https://www.google.hu
Beírod a keresősávba: "baleseti statisztika eu halálos autó percenként", meg ugyan azt még egyszer csak az "autót" kicseréled munkahelyire.
Ha elakadtál szólj! ;) -
archelf #15 Erre a statisztikára linkelnél forrást is? -
#14 Az EU-ban 16 percenként meghal valaki közlekedési balesetben.
Munkahelyiben meg 3,5 percenként! Érdekes módon az SG hírei még is folyamatosan az autósok baxtatásával van tele és nem azzal, hogy milyen új érintésvédelmi előírást vezetnek be.
Ez az egész csak üzlet, több hozzáadott érték, több munkahely, drágább kocsi, had pörögjön a gazdaság.
Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2016.03.23. 16:14:21 -
#13 Ha a jobb sáv üres, le kell húzódni. -
rajdi #12 Mindennek csak akkor van értelme / haszna, ha a követési távolság is be van tartva. A rendszernek így már nem csak az akciót kell figyelni, hanem már a vezetés közben folyamatosan passzívan vagy aktívan "beleszólnia" a vezetésbe. Na azt nem bírnám megszokni. Mintha valaki vezetés közben folyamatosan rajtam kívül még fogná a kormányt. Várjuk a fejleményeket... -
Ender Wiggin #11 "CsZ-vel értek egyet. Ez nem gyalogos prevenció, hanem a ráfutásos balesetek megelőzésére szolgál."
Az mellékes, hogy kivel értesz egyet, a rendszer nem tesz különbséget. Gondolod, hogy a bicikliseket, gyalogosokat érzékelve nem aktíválódik (a valóság az, hogy kéne neki, de a tesztek szerint csak túl későn)? 2010 óta az NCAP a DOT és az IIHS is külön értékeli, ha egy autóban van valamilyen formája a rendszernek. Közel 30 márkánál elérhető különböző művészneveken.
Utoljára szerkesztette: Ender Wiggin, 2016.03.23. 13:59:42 -
#10 Csak akkor lép működésbe a fék, ha már nem kerülhető el az ütközés, akkor viszont telibe nyomja. Amúgy ilyen van már a mostani autókban is ilyen meg olyan csomaggal borsos feláron, ha mindegyik csomagot megvetted elérhetővé válik ez az opció is. Az újítás az, hogy kötelező lesz alapáron. -
kvp #9 A poziciofuggo sebesseglimit EU-s terv es mivel folyamatos online kapcsolatot igenyel, ezert lehetoseget ad az idojaras, azaz utviszonyfuggo sebesseghatarok megadasara. Egyebkent a rafutasvedelmi rendszerek sebessegfuggo kovetesi tavolsagot hasznalnak, tehat minel gyorsabb valaki, annal nagyobb a fektav. Gyok2-vel a faltol 1 centire is meg lehet allni, 130-al meg joval elotte fekezni kezd.
ps: Autopalyan ha 130 a limit, akkor nem kell 130 eseten lehuzodni, mert ugysem lehet elozni. Az uj okos traffipaxok egyebkent kovetesi tavolsagot is neznek es az okos autok kiegeszithetoek automata feljelento moddal, azaz ha valaki tul kozel jon mogotted es te szabalyosan mesz (nem is hagy mashogy), akkor megy a foto+adatok a rendoroknek a szabalytalankodorol. -
liberty2 #8 CsZ-vel értek egyet. Ez nem gyalogos prevenció, hanem a ráfutásos balesetek megelőzésére szolgál. A májerkedő emberek akik tolják lefelé, az amúgy szabályosan közlekedő autósokat, 130-nál mert nekik 170-180-al kell közlekedniük. Ennél már csak az lenne érdekesebb megoldás, ha pl az útra ráérve az autó felismeri, hogy mennyi a megengedett maximum és annál nem engedi az autót jobban felgyorsulni. :D
Amúgy egy kérdés merül fel bennem ezzel kapcsolatban. Figyelembe veszi az útviszonyokat is a rendszer (ónos eső utáni jeges út, pl ) és annak megfelelően fékezi be az autót vagy fixen, mindig ugyanakkor és ugyanakkora erővel? Utóbbi esetben ez még nagyobb kért is okozhat ilyen körülmények közt mint amennyi hasznot hoz. -
CsZ #7 Másrészt viszont vége lesz a "nagyon sietek, ezért folyamatosan fél méterrel mögötted megyek, bár látom, hogy előtted meg az előtt is megy még 40 autó, de értsd meg megint: elaludtam / nagyon megy a gépem / pisikélnem kell / szomjas vagyok stb., szóval húzódjon már le kicsit mindenki" hozzáállásnak.
Persze tudom hogy van az a réteg is, akit ha 30+ km/h-ás különbséggel érsz utol akkor sem megy le az üres jobb sávba míg meg nem közelíted annyira, hogy felvedd a tempóját. Vagy nem néz a tükörbe, vagy nem gondolja, hogy továbbra is ilyen sebességgel szeretnél haladni, vagy csak kíváncsi hogy gyorsul az autód.
Mindenesetre kicsit türelmesebbre kell majd venni a figurát az autópályán, persze ez nálunk még vagy 20 év.
Szerintem árnyaltabb lehet a rendszer működése annál, hogy egy álló autó elé állva azzal ne lehessen elindulni, mert akkor hogy fogok közvetlenül egy fal elé parkolni?
A rendszer okozta balesetekről pedig attól tartok egyszerűen nem fogunk tudni. Az autógyártók és a hivatalok érdeke e tekintetben megegyezik. -
TokraFan #6 Nekem is ez jutott eszembe. Majd amikor az első 1-4 ember úgy hal meg, hogy autópályán 130-nál hibás működés miatt befékez a rendszer, akkor lesz nagy pánik. -
Ender Wiggin #5 Nem! Ezeket minden akadály ellen találták ki, beleértve a gyalogost is! Amúgy számos rendszer a hirtelen megálló autóba is beleszállt már a csindradattás, nyilvános teszteken. A kamerások a legígéretesebekk, a radar+szenzor meg a legmegbízhatatlanabb. -
#4 Lesz majd sok új baleset,ami ennek a rendszernek a hibás döntése miatt következik be! -
Sequoyah #3 Ezeket a rafutasos balesetek ellen talaltak ki, nem a gyalogosok elkerulesere. Persze az a kovetkezo logikus lepcsofok... -
Ender Wiggin #2 Még ezen is van mit fejleszteni. Volt nemrég több összehasonlító teszt és mindegyik autó elcsapta a szimulált gyalogost. És ezek álmodoznak robotautóról... -
halgatyó #1 Na már csak ez hiányzott.
Ezután azzal fognak szórakozni a tudjukkik, hogy odaállnak az autó elé. Pusztán csak heccből. Mert utálják az "autósokat". Vagy azért, hogy kirabolják az utasokat.
Sokan fognak szegény megboldogult Szögi Lajos sorsára jutni.... és nemcsak Magyarországon.