Berta Sándor
A robotok helyett az emberekben bízik a Mercedes-Benz
A német autógyártó a legnagyobb üzemében váltaná ki az ipari robotokat.
A jelenlegi tendenciával ellentétes folyamat zajlik le a közeljövőben a Mercedes-Benznél, amely úgy döntött, hogy egyre több munka elvégzését bízza a dolgozóira. Az intézkedés hátterében az áll, hogy így sokkal jobban személyre szabhatók a járművek. A vállalat a következő 4 esztendőben 10 új modellt dobna piacra, amelyek számos verzióban lesznek elérhetők és sok extrával lesznek felszerelve. Emellett az évtized végéig 20 további modellt módosítanak.
Markus Schäfer, a társaság gyártásért felelős vezetője kijelentette, hogy a robotok nem tudnak megbirkózni a gépkocsik magas fokú személyre szabhatósága és a számos járműváltozat kínálta lehetőségekkel. A lépéssel pénzt takaríthatnak meg és biztosíthatják a jövőjüket azáltal, hogy embereket foglalkoztatnak. A változtatás egyelőre a legnagyobb, Sindelfingenben található gyárat érinti, amelyben évente körülbelül 400 000 autót készítenek.
Schäfer ugyanakkor közölte, hogy a gyártást természetesen nem lehet majd teljesen robotok nélkül megvalósítani. A gépek jobban tudnak például festeni és hegeszteni. A jövőben a munkások a kisebb robotokkal közösen fognak dolgozni, az utóbbiak végzik majd a monoton feladatokat és ráadásul nem elzárva, hanem az emberekkel együtt fognak tevékenykedni. Emiatt új biztonsági intézkedésre lesz szükség.
A jelenlegi tendenciával ellentétes folyamat zajlik le a közeljövőben a Mercedes-Benznél, amely úgy döntött, hogy egyre több munka elvégzését bízza a dolgozóira. Az intézkedés hátterében az áll, hogy így sokkal jobban személyre szabhatók a járművek. A vállalat a következő 4 esztendőben 10 új modellt dobna piacra, amelyek számos verzióban lesznek elérhetők és sok extrával lesznek felszerelve. Emellett az évtized végéig 20 további modellt módosítanak.
Markus Schäfer, a társaság gyártásért felelős vezetője kijelentette, hogy a robotok nem tudnak megbirkózni a gépkocsik magas fokú személyre szabhatósága és a számos járműváltozat kínálta lehetőségekkel. A lépéssel pénzt takaríthatnak meg és biztosíthatják a jövőjüket azáltal, hogy embereket foglalkoztatnak. A változtatás egyelőre a legnagyobb, Sindelfingenben található gyárat érinti, amelyben évente körülbelül 400 000 autót készítenek.
Schäfer ugyanakkor közölte, hogy a gyártást természetesen nem lehet majd teljesen robotok nélkül megvalósítani. A gépek jobban tudnak például festeni és hegeszteni. A jövőben a munkások a kisebb robotokkal közösen fognak dolgozni, az utóbbiak végzik majd a monoton feladatokat és ráadásul nem elzárva, hanem az emberekkel együtt fognak tevékenykedni. Emiatt új biztonsági intézkedésre lesz szükség.