Berta Sándor
Nem használják ki az emberek az okostévék funkcióit
Az okostévék piacán továbbra is komoly problémát jelent, hogy ugyan egyre több felhasználó vásárol okostévét, azonban ezek rengeteg funkciója már egyáltalán nem vonzó a számukra.
A gfu nevű szervezet felmérésében rámutatott, hogy ugyan egyre több európai háztartásban vannak hálózatba köthető eszközök, de a készüléktulajdonosak jelentős része alig használja ki az ezekben rejlő lehetőségeket. A brit háztartások 91 százalékában vannak lapostévék, a német családoknál ugyanez az arány 80 százalék. Okostévével a német háztartások 34 százaléka rendelkezik, Franciaországban ez az arány 42, Törökországban 40, Lengyelországban 36, Olaszországban 28, Hollandiában és Spanyolországban 26-26, míg Nagy-Britanniában 21 százalék.
Önmagában a funkciók megléte még nem garantálja azok használatát is. A németek 58 százaléka nyilatkozta azt, hogy okostévéje csatlakozik a világhálóhoz. Összehasonlításul: Nagy-Britanniában 86, a Franciaországban 79, Hollandiában 76, míg Törökországban a készülékek 73 százalékáról mondható el ugyanez. A török vásárlók 85, a spanyolok 77, a britek 76, a németek 58, a franciák 50 és a belgák 43 százalékának volt fontos, hogy a televíziójának legyenek okos funkciói. Az árra leginkább a belgák és a franciák figyeltek, 74 százalékuk tartotta ezt fontosnak. Hollandiában 67, Németországban 35 százalék volt ez a arány.
Elektronikus programújságot a megkérdezettek 30 százaléka használ, népszerűek még a Facebook (27 százalék), a YouTube (23 százalék) és a fizetős video-on-demand szolgáltatások (15 százalék). Az idősebbek gyakrabban használják a videotárakat, a Skype és az e-mail pedig a nők körében népszerűbb, mint a férfiaknál.
Az NPD Group piackutató cég tavaly decemberben megállapította, hogy az emberek alig használják ki teljes egészében a bennük rejlő potenciált, sőt. Az okostévé-tulajdonosok 60 százaléka a megvásárolt terméket az anyagok streamelésére alkalmazza, alig 15 százalékuk él a zenei streamlehetőségekkel és csak a megkérdezettek 10 százaléka szörföl a televíziója képernyője előtt ülve a világhálón. A Facebook, a Twitter, az online játékok és vásárlások, valamint a videotelefonálás pedig végképp a háttérbe szorul. Andrew Ladbrook, az Informa Telecoms & Media elemzője novemberben végén azt mondta, hogy a 2017-re várhatóan eladott 800 millió Smart TV-nek több mint felét hagyományos módon fogják használni nézők, vagyis nem aknázzák majd ki az internetezési funkciókat.
A gfu nevű szervezet felmérésében rámutatott, hogy ugyan egyre több európai háztartásban vannak hálózatba köthető eszközök, de a készüléktulajdonosak jelentős része alig használja ki az ezekben rejlő lehetőségeket. A brit háztartások 91 százalékában vannak lapostévék, a német családoknál ugyanez az arány 80 százalék. Okostévével a német háztartások 34 százaléka rendelkezik, Franciaországban ez az arány 42, Törökországban 40, Lengyelországban 36, Olaszországban 28, Hollandiában és Spanyolországban 26-26, míg Nagy-Britanniában 21 százalék.
Önmagában a funkciók megléte még nem garantálja azok használatát is. A németek 58 százaléka nyilatkozta azt, hogy okostévéje csatlakozik a világhálóhoz. Összehasonlításul: Nagy-Britanniában 86, a Franciaországban 79, Hollandiában 76, míg Törökországban a készülékek 73 százalékáról mondható el ugyanez. A török vásárlók 85, a spanyolok 77, a britek 76, a németek 58, a franciák 50 és a belgák 43 százalékának volt fontos, hogy a televíziójának legyenek okos funkciói. Az árra leginkább a belgák és a franciák figyeltek, 74 százalékuk tartotta ezt fontosnak. Hollandiában 67, Németországban 35 százalék volt ez a arány.
Elektronikus programújságot a megkérdezettek 30 százaléka használ, népszerűek még a Facebook (27 százalék), a YouTube (23 százalék) és a fizetős video-on-demand szolgáltatások (15 százalék). Az idősebbek gyakrabban használják a videotárakat, a Skype és az e-mail pedig a nők körében népszerűbb, mint a férfiaknál.
Az NPD Group piackutató cég tavaly decemberben megállapította, hogy az emberek alig használják ki teljes egészében a bennük rejlő potenciált, sőt. Az okostévé-tulajdonosok 60 százaléka a megvásárolt terméket az anyagok streamelésére alkalmazza, alig 15 százalékuk él a zenei streamlehetőségekkel és csak a megkérdezettek 10 százaléka szörföl a televíziója képernyője előtt ülve a világhálón. A Facebook, a Twitter, az online játékok és vásárlások, valamint a videotelefonálás pedig végképp a háttérbe szorul. Andrew Ladbrook, az Informa Telecoms & Media elemzője novemberben végén azt mondta, hogy a 2017-re várhatóan eladott 800 millió Smart TV-nek több mint felét hagyományos módon fogják használni nézők, vagyis nem aknázzák majd ki az internetezési funkciókat.