Berta Sándor

Még idén megjelenhetnek az olcsó kínai gyártók 4K tévéi

A következő hónapokban az előzetesen vártnál sokkal több 4K televíziót gyártanak az üzemekben. A készülékeket Ultra HD jelöléssel látják el és dobják piacra a vállalatok.

A nagy gyártók által az elmúlt hónapokban kiszállított termékek még borzasztóan drágák voltak, és továbbra sincsenek megfelelő tartalmak, ennek ellenére jelentős mértékben nő a 4K megjelenítést támogató, 4096 x 2304 képpontos felbontású panelek száma. A DisplaySearch elemzése szerint tavaly 63 000 darab 4K-panelt gyártottak, ezek többségét prototípusokba, míg egy részüket a csúcskategóriás televíziókba építették be.


A 4K×2K LCD TV panelek idén várható szállítása méret szerint csoportosítva

Az idén ezzel szemben az előrejelzések alapján 2,6 millió 4K-panelt fognak készíteni, ami 40-szeres növekedésnek felel meg. A piackutatók szerint az 50-65 collos (tehát a 127 és 165 centiméter közötti képátlójú) készülékek egyeduralma várható, az ennél kisebb vagy nagyobb panelek iránti igény ugyanis marginálisra tehető. Az AUO 55 és 65; az Innolux Corp. 39, 50, 58, 65 és 85; az LG Display 55, 65 és 84; a Samsung 65, 75 és 85; míg a Sharp 60 és 70 collos paneleket szállít. A partnerek között megtalálható a Sony, a Toshiba, a Panasonic, a Skyworth, a Hisense, az AOC/Philips, a Changhong, a Haier, a Vizio, a TCL, a Sharp, a Funai, a Konka, az LGE és a Samsung.


Egy 4K tévén négyszer annyi képpont van, mint egy Full HD kijelzőn: 3840 × 2160 pixeles, azaz egy 8 megapixeles fotót tud natívan megjeleníteni

Amíg a Sony és az LG a drágább eszközökre összpontosít, addig a kisebb kínai gyártók különböző kategóriákba osztották be a televíziókat. Mindez azt eredményezheti, hogy belátható időn belül ezek a társaságok is megjelennek a nemzetközi piacon és komoly árverseny alakulhat ki, ezáltal a piac további felhasználói csoportok előtt nyílhat meg. Erre szükség van azért is, hogy újabb tartalomszolgáltatók fedezzék fel maguknak ezt a szegmenst.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Tetsuo #38
    Angol mozirol, az Odeonrol tudok nyilatkozni: Sz@r a 3D es sz@r a hang minosege is. ;)

    narumon
    Na latod! Pont az a baj a 3D-vel, hogy nem olyan, amit irtam, mert a 3D-nek csak akkor van ertelme. En azt hittem ill. azt vartam az Avataron, hogy olyan, amit irtam.
    (A Baratok kozt nem az objektiv miatt sz@r. ;)
  • Omega #37
    "magát a 3d-t"
  • Omega #36
    A 3d mozihoz hozzátartozik, hogy van ahol alacsony képfrissítés és alacsony fényerő mellett vetítik a filmeket, mert nincs is hozzá megfelelő projektoruk, ez így csak pocsék lehet, viszont ettől még magát 3d nem írom le rögtön.
  • narumon #35
    Hát mondjuk én nem vagyok nagy rajongója a 3D-nek, eddig talán csak az Avatar adott értékelhető 3D-t a többi amit moziban néztem nagyon nyomi volt - inkább kényszer 3D-nek látszott. Mostanában inkább 2D jegyet veszek ha tehetem. Hozzátenném a 3D-vel sem volt semmiféle fejfájás vagy ilyen jellegű egyéb problémám.
  • MsUser #34
    És eljutottunk a 4K-tól a 3D-ig :)
  • kvp #33
    "Szintén tévedésben élsz - milliónyi ilyen objektív szerezhető be - sőt az olcsóbbak leginkább ilyenek. Csak a filmes szakma szerencsére ezeket messzire kerüli, ugyanis a filmezés pont arról szól, hogy irányítjuk a néző figyelmét."

    Csakhogy 3D eseten ha az emberek szeme nem tud szabadon fokuszalni, hanem mindig egy adott fix fokusztavolsagra tud csak elesen beallni, akkor hasonlo hatast ernek el mint egy hibas dioptriaju szemuveggel. A nezo egy ido utan vagy nem tud egyaltalan fokuszalni es minden eletlen lesz, vagy iszonyu fej es szemfajast okoz neki. Ha rendes es hosszu tavon nezheto 3D-s filemeket akarnak forgatni, akkor fel kell adni a kis melysegelesseget. Valodi hologrammos felveteleknel sincs melysegelesseg, minden vagy eles vagy semmi sem latszik. A filmeseknek egyszeruen el kell fogadniuk, hogy ha nem akarjak megolni a 3D-s filmezest, akkor kenytelenek nagy melysegelesseget hasznalni, ha akarjak ha nem, mert az emberek szemenek es idegrendszerenek a felepitese nem tesz mast lehetove. Mint latszik ez nem a penzrol szol, hanem a felvetelek nezhetosegerol es a sztereoszopikus 3D mukodeserol.

    ps: Egyebkent rendes dinamikus baseline-os 3D kamera jelenleg nem nagyon van a picon. A tobbseg vagy common baseline, tehat parhuzamos kamerakat hasznal vagy fix fokuszpontu, tehat statikusan kalibralt. A biologiai modellnek legjobb szervo vezerelt megoldast nem nagyon latni filmeseknel, csak nehany gepi latas kutatasara szolgalo kiserleti szerkezetben. Ez az egyetlen technologia ahol nem lenne kotelezo a nagy melysegelesseg es nezheto lenne a kep, bar az atlagember reakcioja a fokusztavval egyutt mozgo keresztezesi tavolsagra nem igazan ismert, es sajnos nem igazan kutatott terulet. Sisak kijelzoknel altalaban az operator szemenek fokuszahoz es poziciojahoz allitjak a vezerelt kamera fokuszat es a kamerak keresztezesi pontjat. Ez utobbi adja a tokeletes 3D-s elmenyt, de csak az adott ember szamara.
  • narumon #32
    Szintén tévedésben élsz - milliónyi ilyen objektív szerezhető be - sőt az olcsóbbak leginkább ilyenek. Csak a filmes szakma szerencsére ezeket messzire kerüli, ugyanis a filmezés pont arról szól, hogy irányítjuk a néző figyelmét. Mint az előző hozzászólásomban is írtam - ez miatt néz ki normálisan egy komoly film és ez miatt néz ki kurvaszarul a brazil és magyar szappanopera. Nem pedig azért mert a barátok közt stábjának volt pénze objektívre az Avatar stábjának pedig nem....
  • HátEzMegMi #31
    Akkor gondolom téged a valóság is sokkol, vagy te esetleg 1024x768 -ban látod a szobád falát?!
  • narumon #30
    "Ertelemszeruen csak azt tudod megnezni pontosan, ami fokuszban van. Azt pedig a vezeto-operator es/vagy a rendezo donti el."

    Ezért film a film és ezért "ölnek" a rendezők és operatőrök. Pont ez miatt szóba sem jöhet olyan kamera forgatáshoz aminek nincs SDOF-ja. (Akkor a végeredmény megegyezne barátok közttel amitől szerencsére a filmesek 99.99%-a rögtön elhányja magát)

    "bizonyos szabadsagfoka lenne, nem az a lancolt bambulas, mint ami most megy."

    Innentől már nem művészet lenne a dolog hanem hülyegyerek játéka a kamerával - lásd fent - nézd a barátok köztöt. Ott még azt is látod mi van a hűtőszekrényben 5m-el hátrébb anélkül, hogy információt adna a filmhez.
  • DrRadon #29
    Nem a pixelt kell látnod, hanem a mintákat és a kontúrokat. Kicsit haxold már meg a tennoristás agyad...