Berta Sándor
A jövőben sem okostévéken fogunk internetezni
A Smart TV-k jelentős mértékben fellendíthetik a szórakoztató elektronikai piacot. Egy elemző azonban úgy véli, hogy az internetezési funkciót a jövőben sem fogják igazán kihasználni az internetezők.
Andrew Ladbrook, az Informa Telecoms & Media elemzője elmondta, hogy a 2017-re várhatóan eladott 800 millió Smart TV-nek több mint felét hagyományos módon fogják használni nézők, vagyis nem aknázzák majd ki az internetezési funkciókat. Hiába fog nőni a netképes készülékek száma, továbbra is háttérbe szorulnak a játékkonzolok és a streamboxok mögött. Ladbrook szerint miközben mindegyik 2011-ben vagy idén vásárolt Smart TV használható lesz az online videók streamelésére, de végül a szükséges processzorteljesítmény és hardver hiányozni fog a jövőbeli funkciók támogatásához.
Gyakorlatilag minden most megvett termék 2015-re elavult lesz. A Smart TV-k viszonylag hosszú élettartammal rendelkeznek, de nem alkalmasak arra, hogy a digitális szórakoztatás központi elemei legyenek. Az okostelefonok a rövid élettartalmukkal és a rendkívül gyorsan növekvő processzorteljesítményükkel sokkal inkább megfelelnek annak a definíciónak, hogy "okos termékek".
Idén világszerte 54 millió netképes Smart TV-t értékesítenek, 2017-re ez a szám az Informa Telecoms & Media becslése szerint több mint 220 millió lesz. Öt év múlva a háztartások 31 százalékában lesz legalább egy Smart TV. Ez az arány Észak-Amerikában 63, míg Nyugat-Európában 64 százalék lesz. A legnagyobb problémát továbbra is az jelenti, hogy nincsenek egységes platformok és szabványok, emiatt az alkalmazásokat nem lehet a különböző eszközökön használni. Ladbrook szerint a televíziók akkor lesznek igazán okos termékek, ha beszéd- és gesztusvezérlési funkciókat, új hirdetési formákat, más készülékekkel való kommunikációs lehetőségeket fognak kínálni.
Andrew Ladbrook, az Informa Telecoms & Media elemzője elmondta, hogy a 2017-re várhatóan eladott 800 millió Smart TV-nek több mint felét hagyományos módon fogják használni nézők, vagyis nem aknázzák majd ki az internetezési funkciókat. Hiába fog nőni a netképes készülékek száma, továbbra is háttérbe szorulnak a játékkonzolok és a streamboxok mögött. Ladbrook szerint miközben mindegyik 2011-ben vagy idén vásárolt Smart TV használható lesz az online videók streamelésére, de végül a szükséges processzorteljesítmény és hardver hiányozni fog a jövőbeli funkciók támogatásához.
Gyakorlatilag minden most megvett termék 2015-re elavult lesz. A Smart TV-k viszonylag hosszú élettartammal rendelkeznek, de nem alkalmasak arra, hogy a digitális szórakoztatás központi elemei legyenek. Az okostelefonok a rövid élettartalmukkal és a rendkívül gyorsan növekvő processzorteljesítményükkel sokkal inkább megfelelnek annak a definíciónak, hogy "okos termékek".
Idén világszerte 54 millió netképes Smart TV-t értékesítenek, 2017-re ez a szám az Informa Telecoms & Media becslése szerint több mint 220 millió lesz. Öt év múlva a háztartások 31 százalékában lesz legalább egy Smart TV. Ez az arány Észak-Amerikában 63, míg Nyugat-Európában 64 százalék lesz. A legnagyobb problémát továbbra is az jelenti, hogy nincsenek egységes platformok és szabványok, emiatt az alkalmazásokat nem lehet a különböző eszközökön használni. Ladbrook szerint a televíziók akkor lesznek igazán okos termékek, ha beszéd- és gesztusvezérlési funkciókat, új hirdetési formákat, más készülékekkel való kommunikációs lehetőségeket fognak kínálni.