Berta Sándor
San José lesz a Daimler és a Bosch tesztvárosa
Jelzésértékű, hogy a két nagy német cég nem egy európai várost, hanem Kaliforniát választotta. San José lakossága meredeken emelkedik, a vezetés autonóm járművekkel próbál felkészülni a közlekedési problémákra.
A több mint egymillió lakosú San José Kalifornia harmadik legnagyobb városa, s a jövő év második felétől tesztterülete lesz a Daimler és a Bosch által bejelentett alkalmazásalapú, teljesen automatizált és vezető nélküli szolgáltatásának. Az óriáscégek Mercedes Benz S-osztályú modelleket fognak használni. A tesztterület San Josén belül a városközpontot és a nyugati városrészt összekötő San Carlos Street és a Stevens Creek Boulevard lesz. A választás nem véletlenül esett erre a metropoliszra, ugyanis a várakozások alapján a következő két évtizedben 40 százalékkal növekedhet a lakosok száma. Ez a folyamat komoly és növekvő kihívások elé állítja nem csupán a várost, hanem az egész régiót és ezen belül is a közúti közlekedést. Ezért San José megpróbál felkészülni a robotautók megjelenésére és az azzal kapcsolatos kihívásokra.
A Daimler és a Bosch együttműködésének célja új koncepciók és algoritmusok közös kifejlesztése. A Daimler feladata, hogy a rendszert integrálja a gépkocsikba, ehhez biztosítja a szükséges fejlesztési járműveket, ellenőrző berendezéseket és más elemeket, míg a Bosch a különleges komponensek - szenzorok, vezérlőeszközök stb. - megalkotásáért felel. A tesztelési célokra a két fél a saját németországi laboratóriumait és tesztterületeit használja. A projekt megmutatja majd, hogy az autonóm járművek miként tudnak hozzájárulni a jövőbeli közlekedési követelmények teljesítéséhez. Dr. Michael Hafner, a Daimler AG automatizált vezetésért felelős vezetője szerint a programmal értékes tapasztalatokat szerezhetnek a teljesen automatizált gépkocsik ás a jövőbeli mobilitás-szolgáltatások felhasználóinak optimális összekötéséhez.
A projekt bemutatja azt, hogy miként lehet a teljesen automatizált és vezető nélküli autókat integrálni egy város közlekedési rendszerébe és milyen lehetőségeik lesznek a felhasználóknak a rugalmas, ugyanakkor biztonságos közlekedésre. Dr. Stephan Hönle, a Robert Bosch GmbH automatizált vezetésért felelős részlegvezetője pedig azt emelte ki, hogy újra kell gondolni a városi közlekedést és az autonóm vezetés egy fontos eleme a jövő városi közlekedésének.
A több mint egymillió lakosú San José Kalifornia harmadik legnagyobb városa, s a jövő év második felétől tesztterülete lesz a Daimler és a Bosch által bejelentett alkalmazásalapú, teljesen automatizált és vezető nélküli szolgáltatásának. Az óriáscégek Mercedes Benz S-osztályú modelleket fognak használni. A tesztterület San Josén belül a városközpontot és a nyugati városrészt összekötő San Carlos Street és a Stevens Creek Boulevard lesz. A választás nem véletlenül esett erre a metropoliszra, ugyanis a várakozások alapján a következő két évtizedben 40 százalékkal növekedhet a lakosok száma. Ez a folyamat komoly és növekvő kihívások elé állítja nem csupán a várost, hanem az egész régiót és ezen belül is a közúti közlekedést. Ezért San José megpróbál felkészülni a robotautók megjelenésére és az azzal kapcsolatos kihívásokra.
A Daimler és a Bosch együttműködésének célja új koncepciók és algoritmusok közös kifejlesztése. A Daimler feladata, hogy a rendszert integrálja a gépkocsikba, ehhez biztosítja a szükséges fejlesztési járműveket, ellenőrző berendezéseket és más elemeket, míg a Bosch a különleges komponensek - szenzorok, vezérlőeszközök stb. - megalkotásáért felel. A tesztelési célokra a két fél a saját németországi laboratóriumait és tesztterületeit használja. A projekt megmutatja majd, hogy az autonóm járművek miként tudnak hozzájárulni a jövőbeli közlekedési követelmények teljesítéséhez. Dr. Michael Hafner, a Daimler AG automatizált vezetésért felelős vezetője szerint a programmal értékes tapasztalatokat szerezhetnek a teljesen automatizált gépkocsik ás a jövőbeli mobilitás-szolgáltatások felhasználóinak optimális összekötéséhez.
A projekt bemutatja azt, hogy miként lehet a teljesen automatizált és vezető nélküli autókat integrálni egy város közlekedési rendszerébe és milyen lehetőségeik lesznek a felhasználóknak a rugalmas, ugyanakkor biztonságos közlekedésre. Dr. Stephan Hönle, a Robert Bosch GmbH automatizált vezetésért felelős részlegvezetője pedig azt emelte ki, hogy újra kell gondolni a városi közlekedést és az autonóm vezetés egy fontos eleme a jövő városi közlekedésének.