SG.hu
5 perces töltési időt ígér a BYD új akkumulátora

Az új akkumulátorok 10 C-on, azaz a teljesítményük akár tízszeresével tölthetők, a gyorstöltők pedig 1000 kW-os teljesítményűek.
A tanulmányok és felmérések újra és újra az elektromos járművek töltéséhez szükséges időt nevezik meg az egyik legjelentősebb akadályként, amely az elektromos járművek elterjedését akadályozza. Az autósok generációk óta hozzászoktak ahhoz, hogy autójukat pár perc alatt feltölthetik nagy energiatartalmú folyékony szénhidrogénekkel, és sokan idegenkednek attól a gondolattól, hogy olyan autót kelljen vezetniük, ahol az akkumulátor feltöltése fél órát vagy annál is többet vesz igénybe. Most úgy tűnik, hogy ez már nem sokáig lesz kifogás - legalábbis Kínában.
Új technológiát fejlesztett ki a BYD, a kínai autógyártó, amely nemrégiben a Teslát megelőzve mennyiséget tekintve a vezető elektromos autógyártó lett. A "szuper e-platformnak" nevezett új akkumulátorok 10 C-n képesek tölteni, az új egyenáramú töltők pedig 1000 kW-os teljesítményre képesek. A BYD szerint ez mindössze öt perc alatt 400 km hatótávolságot tesz lehetővé. Ezzel szemben a legtöbb jelenlegi Tesla szupertöltő 250 kW-on, az Electrify America töltői maximum 350 kW-on, és még a Formula E által használt nagy teljesítményű új töltők is csak 600 kW-ra képesek.
"Célunk, hogy az elektromos autók töltése olyan gyors legyen, mint egy benzines autó feltöltése" - mondta Wang Chuanfu, a BYD elnöke. A BYD több mint 4000 darab új megawattos töltő megépítését tervezi, és az ügyfelek az új típusokkal (a Han L szedánnal és a Tang L SUV-val) használhatják majd őket, amelyek hamarosan forgalomba kerülnek. De csak Kínában.
Míg a márka más piacokon, különösen Európában nyomul erősen, addig az Egyesült Államokban csak akkumulátorokkal és elektromos buszokkal van jelen. Az amerikai kongresszusban mindkét politikai párt képviselői az elmúlt években azon dolgoztak, hogy megakadályozzák a BYD és más kínai elektromos járműgyártók belépését a helyi piacra.
Azt is meg kell jegyezi, hogy a „400 kilométer” jelentősen csökkenne, ha az EPA hatótáv-becslését használnánk a Kínában alkalmazott nagyvonalúbb CLTC tesztelési rendszer helyett. A BYD új töltőplatformja azonban még az EPA rendszere alapján is egy lépéssel jobbnak tűnik, mint bármi más, amit eddig a személyautók számára kínáltak.
A tanulmányok és felmérések újra és újra az elektromos járművek töltéséhez szükséges időt nevezik meg az egyik legjelentősebb akadályként, amely az elektromos járművek elterjedését akadályozza. Az autósok generációk óta hozzászoktak ahhoz, hogy autójukat pár perc alatt feltölthetik nagy energiatartalmú folyékony szénhidrogénekkel, és sokan idegenkednek attól a gondolattól, hogy olyan autót kelljen vezetniük, ahol az akkumulátor feltöltése fél órát vagy annál is többet vesz igénybe. Most úgy tűnik, hogy ez már nem sokáig lesz kifogás - legalábbis Kínában.
Új technológiát fejlesztett ki a BYD, a kínai autógyártó, amely nemrégiben a Teslát megelőzve mennyiséget tekintve a vezető elektromos autógyártó lett. A "szuper e-platformnak" nevezett új akkumulátorok 10 C-n képesek tölteni, az új egyenáramú töltők pedig 1000 kW-os teljesítményre képesek. A BYD szerint ez mindössze öt perc alatt 400 km hatótávolságot tesz lehetővé. Ezzel szemben a legtöbb jelenlegi Tesla szupertöltő 250 kW-on, az Electrify America töltői maximum 350 kW-on, és még a Formula E által használt nagy teljesítményű új töltők is csak 600 kW-ra képesek.
"Célunk, hogy az elektromos autók töltése olyan gyors legyen, mint egy benzines autó feltöltése" - mondta Wang Chuanfu, a BYD elnöke. A BYD több mint 4000 darab új megawattos töltő megépítését tervezi, és az ügyfelek az új típusokkal (a Han L szedánnal és a Tang L SUV-val) használhatják majd őket, amelyek hamarosan forgalomba kerülnek. De csak Kínában.
Míg a márka más piacokon, különösen Európában nyomul erősen, addig az Egyesült Államokban csak akkumulátorokkal és elektromos buszokkal van jelen. Az amerikai kongresszusban mindkét politikai párt képviselői az elmúlt években azon dolgoztak, hogy megakadályozzák a BYD és más kínai elektromos járműgyártók belépését a helyi piacra.
Azt is meg kell jegyezi, hogy a „400 kilométer” jelentősen csökkenne, ha az EPA hatótáv-becslését használnánk a Kínában alkalmazott nagyvonalúbb CLTC tesztelési rendszer helyett. A BYD új töltőplatformja azonban még az EPA rendszere alapján is egy lépéssel jobbnak tűnik, mint bármi más, amit eddig a személyautók számára kínáltak.