SG.hu

5 perces töltési időt ígér a BYD új akkumulátora

Az új akkumulátorok 10 C-on, azaz a teljesítményük akár tízszeresével tölthetők, a gyorstöltők pedig 1000 kW-os teljesítményűek.

A tanulmányok és felmérések újra és újra az elektromos járművek töltéséhez szükséges időt nevezik meg az egyik legjelentősebb akadályként, amely az elektromos járművek elterjedését akadályozza. Az autósok generációk óta hozzászoktak ahhoz, hogy autójukat pár perc alatt feltölthetik nagy energiatartalmú folyékony szénhidrogénekkel, és sokan idegenkednek attól a gondolattól, hogy olyan autót kelljen vezetniük, ahol az akkumulátor feltöltése fél órát vagy annál is többet vesz igénybe. Most úgy tűnik, hogy ez már nem sokáig lesz kifogás - legalábbis Kínában.

Új technológiát fejlesztett ki a BYD, a kínai autógyártó, amely nemrégiben a Teslát megelőzve mennyiséget tekintve a vezető elektromos autógyártó lett. A "szuper e-platformnak" nevezett új akkumulátorok 10 C-n képesek tölteni, az új egyenáramú töltők pedig 1000 kW-os teljesítményre képesek. A BYD szerint ez mindössze öt perc alatt 400 km hatótávolságot tesz lehetővé. Ezzel szemben a legtöbb jelenlegi Tesla szupertöltő 250 kW-on, az Electrify America töltői maximum 350 kW-on, és még a Formula E által használt nagy teljesítményű új töltők is csak 600 kW-ra képesek.

"Célunk, hogy az elektromos autók töltése olyan gyors legyen, mint egy benzines autó feltöltése" - mondta Wang Chuanfu, a BYD elnöke. A BYD több mint 4000 darab új megawattos töltő megépítését tervezi, és az ügyfelek az új típusokkal (a Han L szedánnal és a Tang L SUV-val) használhatják majd őket, amelyek hamarosan forgalomba kerülnek. De csak Kínában.


Míg a márka más piacokon, különösen Európában nyomul erősen, addig az Egyesült Államokban csak akkumulátorokkal és elektromos buszokkal van jelen. Az amerikai kongresszusban mindkét politikai párt képviselői az elmúlt években azon dolgoztak, hogy megakadályozzák a BYD és más kínai elektromos járműgyártók belépését a helyi piacra.

Azt is meg kell jegyezi, hogy a „400 kilométer” jelentősen csökkenne, ha az EPA hatótáv-becslését használnánk a Kínában alkalmazott nagyvonalúbb CLTC tesztelési rendszer helyett. A BYD új töltőplatformja azonban még az EPA rendszere alapján is egy lépéssel jobbnak tűnik, mint bármi más, amit eddig a személyautók számára kínáltak.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • takysoft #3
    Tegyük fel, hogy 5-10 perc alatt feltölt.
    250 kilométerenként azért nem is nagyon fáj egy kis szünet valahol :D

    Nem mondom, hogy itt az elektromos jövő... de ezekkel a dolgokkal fog közeledni.
  • steelcity66 #2
    A "10 C" töltés nem a hőmérsékletet, hanem azt jelenti, hogy az akku maximum a kapacitása tízszeresével tölthető (pl. egy 80kWh-s akku 800kW-tal), ami baromi jó értéknek számít, mai autók között a 3-4C-sek is elég gyorsan töltenek már, pl. a Porsche Taycan 3C-t tud.
  • Macropus Rufus #1
    "Célunk, hogy az elektromos autók töltése olyan gyors legyen, mint egy benzines autó feltöltése"
    de a távolság ugyan úgy seholsincs. 400km az normál haszánlat mellett max. 350 lesz. Sztem. Vagy még annyi sem ha pályázol (lásd HAndrás tesztjét amiben a Tesla full töltés mellett a pályán 258km tudott megtenni)

    Mondjuk az utóbbi 10 évben már legalább 20 olyan aksit jelentettek be, ami pikk-pakk tölthető. Egy sincs kereskedelmi forgalomban. Ettől sem várok mást.
    Aztán ez az 1MW-os töltő fesz is eléggé durván hangzik. Okés 10 fokon. De akkor a kocsi hűteni is fogja az aksit? Mondjuk ez érthető, ha ezt az 1MW-ot nyomod belé amikor 30 fokos, egyrészt nem is fogja felvenni másrészt akár szét is szálhat az egész a csába...