SG.hu

A Rivian szoftverét használja a Volks­wagen eddigi legolcsóbb elektromos járműve

A Volkswagen ID EVERY1 nevű ultraolcsó EV-je - egy szerdán leleplezett kis négyajtós ferdehátú - lesz az első, amely a Rivian szoftverével és architektúrájával kerül forgalomba.

Az EV várhatóan 2027-ben kerül gyártásba, 20 000 eurós indulóárral. Egy második EV, az ID.2all nevű, 25 000 eurós árkategóriába sorolható EV 2026-ban lesz kapható. Mindkét jármű az autógyártó új kategóriájába tartozik, az elektromos városi elsőkerék-hajtású autók közé, amelyeket a VW-csoport volumenmárkáit alkotó „Brand Group Core” keretében fejlesztenek. És mindkét járművet az európai piacra szánják. Az EVERY1 lesz az első, amely a Rivian szoftverével kerül forgalomba a német autógyártó és az amerikai cég tavaly megkötött 5,8 milliárd dolláros közös vállalkozásának részeként. Az ID.2all az E3 1.1 architektúrán és a VW szoftveregységének, a Cariadnak a szoftverén alapul.

A VW a bemutatóban nem nevezte meg a Rivian nevét, bár számos utalás történt a következő generációs szoftverre. Kai Grünitz, a Volkswagen márka igazgatótanácsának műszaki fejlesztésért felelős tagja megjegyezte, hogy ez lesz az első olyan modell a teljes VW-csoportban, amely egy „alapvetően új, különösen erős szoftverarchitektúrát” használ. "Ez azt jelenti, hogy a jövő belépőszintű Volkswagenje a teljes életciklusa alatt új funkciókkal lesz gazdagítható” - mondta. "A kis Volkswagen még az új autó megvásárlása után is egyedileg igazítható az ügyfelek igényeihez.”


Az új vegyesvállalat a Rivian számára bevételt és lehetőséget biztosít üzleti tevékenységének diverzifikálására, a VW-csoport pedig egy új generációs elektromos architektúrát és szoftvert kap az EV-khez. A közös vállalat csökkenti a fejlesztési költségeket, és gyorsabbá teszi az új technológiák alkalmazását. 50-50%-os partnerségről van szó, a vezérigazgatók társ-vezérigazgatók. A Rivian szoftverekért felelős vezetője, Wassym Bensaid és a Volkswagen Csoport műszaki főmérnöke, Carsten Helbing fogja vezetni a közös vállalatot. A csapat székhelye kezdetben a kaliforniai Palo Altóban lesz. Három további telephely van kialakítás alatt Észak-Amerikában és Európában.

"Az ID. EVERY1 a puzzle utolsó darabja a tömegszegmens legszélesebb modellválasztékához vezető úton” - mondta Thomas Schäfer, a Volkswagen Személyautók márka vezérigazgatója. "Ezután minden vásárlónak a megfelelő autót kínáljuk majd a megfelelő hajtásrendszerrel - beleértve a megfizethető, teljesen elektromos belépő szintű mobilitást is. Célunk, hogy 2030-ra a világ technológiailag vezető nagyszériás gyártója legyünk. És mindenki számára elérhető márkaként - ahogyan azt a Volkswagentől elvárnánk.”


A Volkswagen ID EVERY1 egyelőre csak egy koncepció - és csak néhány részlet derült ki a bemutatón. Végsebessége 130 km/h és egy újonnan kifejlesztett, 70 kW-os elektromos motor hajtja. A német autógyártó szerint az EVERY1 hatótávolsága legalább 250 kilométer lesz. A jármű kicsi, de nagyobb, mint az UP! A vállalat szerint négy személy számára lesz elegendő hely, a csomagtartó térfogata pedig 305 liter.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!