Berta Sándor

Ausztria - 2019-től elérhetők lesznek a közlekedési információk az autókban

Nyugati szomszédunknál néhány hónapon belül szembesülhetnek a digitalizálás előnyeivel a gépkocsi-tulajdonosok.

Norbert Hofer osztrák közlekedési miniszter bejelentette azokat az intézkedéseket, amelyeknek köszönhetően 2019-től hálózatba kötött járművek közlekedhetnek a helyi autópályákon. A legrégebbi osztrák autópályán, az A1-esen (Westautobahn) így közvetlenül kommunikálhatnak majd az autók a körülöttük lévő infrastruktúrákkal. Josef Fiala, az ASFINAG menedzsere hozzátette, hogy a jövő évtől képesek lesznek arra, hogy a közlekedési, ezen belül a közlekedésbiztonsági információkat megosszák az egyes gépkocsikkal. Ez nem teszt, hanem éles körülmények között, valós időben valósulhat majd meg az A1-es autópálya teljes szakaszán. A projektet a gyártók közül elsőként a Volkswagen támogatja.

Hofer közölte, hogy aki a jövőben fog az A1-esen haladni, az minden fontos adatot megkap majd, például az út állapotáról. Ezek az információk közvetlenül a navigációs rendszerbe kerülnek és az is fogja megjeleníteni azokat. Lehetőség lesz arra is, hogy az akár 2, 3 vagy 4 kilométerre az adott jármű előtt lévő útjavításokkal, az esetleges elterelésekkel, sávváltásokkal és sebességkorlátozásokkal kapcsolatos figyelmeztetéseket is integrálják a rendszerbe. Lehetővé válik majd minden közlekedő tájékoztatása. A felhasznált adatok névtelenek lesznek.

Az osztrák közlekedési miniszter végül leszögezte, hogy a területet érintő változási folyamatok a 2020-as évek végére, a 2030-as évek elejére zárulhatnak le. Akkor már mindenki autonóm módon fog közlekedni és az emberek akár drónokba is beszállhatnak majd. Mindazonáltal szerinte az autonóm repülés korszaka előbb jön el, mint az autonóm autóké.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • mrzed001 #4
    Már nem ... annyira.
    https://www.krone.at/1708670

    Azaz ha nem megtartásra, hanem előző felvételek felülírására van beállítva (alap, kinek nem ?), akkor engedélyezett.
    De azért még szürke zóna ... szóval ja, osztrákok eléggé le vannak maradva igen sok szempontból.
    Pl tőlünk is, ahol bíróságilag ki lett mondva, hogy mivel a bíróság feladata az igazság meghatározása, ez fontosabb mint a személyiségi jogok, ezért olyan kép és hang felvételt is fel lehet használni ami sért személyiségi jogokat (azaz nem tudott róla, nem járult hozzá felvételhez)
  • takysoft #3
    Ja, fejlődés.... de a dash cam az bezzeg be van tiltva :D
  • Archenemy #2
    Nem kell félteni az osztrákokat, ha akarják odateszik magukat, az a festőjük is világhíres lett, mindenki ismeri a nevét.
  • mrzed001 #1
    Aham, persze, ahogy azt Móricka elképzelte.
    Az osztrák bénázásról órákon át lehetne mesélni ...
    Kezdve, hogy az autópálya matrica még mindig ragasztós (mert van ugyan elektronikusan vehető, de azt egy hónappal ELŐRE kell megvenni ... kiaf.sz tudja azt egy hónapra előre ?!?).
    Folytatva a bécsi parkolási rendszerrel, aminek az alapja még mindig a trafikban vásárolt szelvény (meg egy online rendszer, ahol nem azonnal kártyával fizetsz, hanem előre fel kell töltened a náluk videó azonosítással kreált virtuális kártyára ... mivvvaaaan ?!? )
    Szóval kizárt, hogy ne tosznák el, mint minden mást is.