Berta Sándor
Ausztria - 2019-től elérhetők lesznek a közlekedési információk az autókban
Nyugati szomszédunknál néhány hónapon belül szembesülhetnek a digitalizálás előnyeivel a gépkocsi-tulajdonosok.
Norbert Hofer osztrák közlekedési miniszter bejelentette azokat az intézkedéseket, amelyeknek köszönhetően 2019-től hálózatba kötött járművek közlekedhetnek a helyi autópályákon. A legrégebbi osztrák autópályán, az A1-esen (Westautobahn) így közvetlenül kommunikálhatnak majd az autók a körülöttük lévő infrastruktúrákkal. Josef Fiala, az ASFINAG menedzsere hozzátette, hogy a jövő évtől képesek lesznek arra, hogy a közlekedési, ezen belül a közlekedésbiztonsági információkat megosszák az egyes gépkocsikkal. Ez nem teszt, hanem éles körülmények között, valós időben valósulhat majd meg az A1-es autópálya teljes szakaszán. A projektet a gyártók közül elsőként a Volkswagen támogatja.
Hofer közölte, hogy aki a jövőben fog az A1-esen haladni, az minden fontos adatot megkap majd, például az út állapotáról. Ezek az információk közvetlenül a navigációs rendszerbe kerülnek és az is fogja megjeleníteni azokat. Lehetőség lesz arra is, hogy az akár 2, 3 vagy 4 kilométerre az adott jármű előtt lévő útjavításokkal, az esetleges elterelésekkel, sávváltásokkal és sebességkorlátozásokkal kapcsolatos figyelmeztetéseket is integrálják a rendszerbe. Lehetővé válik majd minden közlekedő tájékoztatása. A felhasznált adatok névtelenek lesznek.
Az osztrák közlekedési miniszter végül leszögezte, hogy a területet érintő változási folyamatok a 2020-as évek végére, a 2030-as évek elejére zárulhatnak le. Akkor már mindenki autonóm módon fog közlekedni és az emberek akár drónokba is beszállhatnak majd. Mindazonáltal szerinte az autonóm repülés korszaka előbb jön el, mint az autonóm autóké.
Norbert Hofer osztrák közlekedési miniszter bejelentette azokat az intézkedéseket, amelyeknek köszönhetően 2019-től hálózatba kötött járművek közlekedhetnek a helyi autópályákon. A legrégebbi osztrák autópályán, az A1-esen (Westautobahn) így közvetlenül kommunikálhatnak majd az autók a körülöttük lévő infrastruktúrákkal. Josef Fiala, az ASFINAG menedzsere hozzátette, hogy a jövő évtől képesek lesznek arra, hogy a közlekedési, ezen belül a közlekedésbiztonsági információkat megosszák az egyes gépkocsikkal. Ez nem teszt, hanem éles körülmények között, valós időben valósulhat majd meg az A1-es autópálya teljes szakaszán. A projektet a gyártók közül elsőként a Volkswagen támogatja.
Hofer közölte, hogy aki a jövőben fog az A1-esen haladni, az minden fontos adatot megkap majd, például az út állapotáról. Ezek az információk közvetlenül a navigációs rendszerbe kerülnek és az is fogja megjeleníteni azokat. Lehetőség lesz arra is, hogy az akár 2, 3 vagy 4 kilométerre az adott jármű előtt lévő útjavításokkal, az esetleges elterelésekkel, sávváltásokkal és sebességkorlátozásokkal kapcsolatos figyelmeztetéseket is integrálják a rendszerbe. Lehetővé válik majd minden közlekedő tájékoztatása. A felhasznált adatok névtelenek lesznek.
Az osztrák közlekedési miniszter végül leszögezte, hogy a területet érintő változási folyamatok a 2020-as évek végére, a 2030-as évek elejére zárulhatnak le. Akkor már mindenki autonóm módon fog közlekedni és az emberek akár drónokba is beszállhatnak majd. Mindazonáltal szerinte az autonóm repülés korszaka előbb jön el, mint az autonóm autóké.