SG.hu
Annyi a Teslának?

A vezérigazgató nincs jelen, a részvények zuhannak, a márka pedig leromlott. A Tesla jövője komornak tűnik.
A Tesla részvényei hétfőn 15 százalékkal zuhantak, ami az elmúlt öt év legmeredekebb esése. Az árfolyam a decemberi csúcsok óta több mint 50 százalékkal csökkent. A Tesla-tulajdonosok, akik megundorodtak Elon Musk Trump-kormányzatban vitt sárdobálós taktikájától, nagy veszteséggel adják el járműveiket. A Tesla bemutatótermek pedig világszerte mágnesként vonzzák a tüntetők tömegeit, akik a vállalat látványos bukását akarják látni. De legalább Musk még mindig számíthat egy emberre, aki támogatja őt. "Veszek egy vadonatúj Teslát a bizalom és a támogatás jeleként Elon Musknak, egy igazán nagyszerű amerikainak” - írta Donald Trump elnök a Truth Social oldalon. "Miért kellene őt büntetni azért, mert óriási képességeit munkába állítja annak érdekében, hogy segítsen AMERIKÁT ÚJRA NAGGYÁ TENNI”.
De valószínűleg többre lesz szükség, mint egy Cybertruck az elnöki konvojban ahhoz, hogy a Tesla újra naggyá váljon. Valódi elkötelezettségre lesz szükség a megfizethetőbb elektromos járművek mellett. Komolyabb és biztonságosabb megközelítésre lesz szükség a vezető nélküli autókkal kapcsolatban. És lehet, hogy vezetőváltásra is szükség lesz ahhoz, hogy a vállalat újra a helyes útra térjen. Vegyük sorra a vállalat problémáit.
Trump tavalyi megválasztása a Tesla részvényeinek árfolyamát az egekbe repítette, mivel a befektetők jutalmazták Muskot, amiért jó politikai manővert hajtott végre. December közepén rekordmagasra, 488 dollárra emelkedett, március elejére azonban nagyjából 226 dollárra süllyedt. Ez a három hónap több mint 800 milliárd dollár piaci értéket semmisített meg, ami a Tesla évek óta a legmeredekebb esése. Musk saját vagyona több mint 100 milliárd dollárral csökkent. (De senki ne aggódjon: még mindig ő a világ leggazdagabb embere.)
Mi történt? Ha egy pillanatra félretesszük Musk kormányzati hatékonysági minisztériumi (DOGE) mellékküldetését és az ebből fakadó tiltakozásokat, a legegyszerűbb magyarázat az, hogy a Tesla eladásai gyengék. A vállalat 2024-ben 4 százalékkal kevesebb autót gyártott, mint az előző évben, a kiszállításai pedig lényegében stagnáltak. A Tesla eredményei még a Bitcoin-lökés ellenére is gyengén alakultak. Kaliforniában, a Tesla legnagyobb amerikai piacán 2024 negyedik negyedévében közel 8 százalékkal, az egész évben pedig 12 százalékkal csökkentek az eladások. A helyi elit szerelmi viszonya a márkával elmérgesedett.
És ez nem csak az Egyesült Államokban van így. Februárban a Tesla eladásai Spanyolországban 10 százalékkal, Svédországban 42 százalékkal, Franciaországban 45 százalékkal, Norvégiában és Dániában 48 százalékkal, Portugáliában 53 százalékkal, Olaszországban 55 százalékkal, Németországban pedig elképesztő 76 százalékkal csökkentek. Musk támogatása segíthetett a németországi szélsőjobboldali Alternatíva Németországért (AfD) pártnak, hogy a második helyen végezzen a közelmúltbeli választásokon, de úgy tűnik, hogy ez nem javított vállalatának lankadó európai eladásain - januárban 45 százalékkal csökkentek az előző évhez képest.
Kínában, a világ legnagyobb autópiacán a Tesla tartósan vesztésre áll. A vállalat az elmúlt öt egymást követő hónapban éves összehasonlításban visszaesett az ország személyautó szövetségének adatai szerint. Ennek egy része valószínűleg összefügg az új Model Y Juniper összeszerelősora befogadásának ideiglenes gyári felfüggesztésével, de a hazai autógyártók, például a BYD által támasztott növekvő verseny is egyre nagyobb nyomást gyakorol a Teslára. És a BYD-vel ellentétben a Tesla nem értékesít hibrid járműveket. Nincs mire támaszkodnia, amikor a fogyasztók aggódnak az elektromos járművek jövőjét illetően.
A Teslával kapcsolatban gyakran elhangzó kritika, hogy a vállalat járműkínálata kezd egy kicsit kiöregedni. A Model X idén lesz 10 éves, míg a Model S a 15. évét tapossa. Mindkét jármű csak kisebb frissítéseket kapott a kezdeti bevezetés óta. (Egy Tesla-vezető még idénre ígért egy frissítést). A Model 3 és a Model Y teszik ki a vállalat autóipari bevételeinek nagy részét - mindkettőt nemrég frissítették, de a rendszeres gondozás elmaradása lehetőséget nyitott a Tesla versenytársai számára. A konnektoros meghajtás iránt érdeklődő fogyasztóknak most már rengeteg választási lehetőségük van, mivel a Hyundai, a Kia, a Honda és a General Motors újabb, érdekesebb elektromos járműveket (EV-ket) dobott piacra.
A Tesla egyetlen új modellje, amelyet az elmúlt öt évben mutattak be, a Cybertruck, amelyet a bevezetése óta hétszer hívtak vissza. Musk azt mondta, hogy a gyakori szoftverfrissítések elkerülhetővé teszik a modellfrissítések gyakoribb ütemét. Miközben a Tesla eladásai csökkentek, a nem Tesla EV-k eladásai tovább emelkedtek. Az amerikaiak rekordszámú, 1,3 millió elektromos autót vásároltak, ami 7,3 százalékos növekedést jelent éves szinten. Az EV-k jelenleg a piac 8,1 százalékát foglalják el az Egyesült Államokban. Az amerikaiak nem fordultak el az elektromos járművektől - csak nem Teslát vesznek.
Musk évek óta ígéri, hogy készít egy megfizethető árú elektromos járművet, valószínűleg 25 000 dolláros áron. Először egy 2018-as interjúban említette ezt, amikor azt mondta: „Egy 25 000 dolláros autó, ezt meg tudjuk csinálni”. Majd 2020-ban, a vállalat első Battery Day nevű rendezvényén azt találgatta, hogy a Tesla végül akár 20 millió ilyen járművet is gyárthatna egy év alatt - ami nagyjából kétszerese a Toyota, a GM vagy a Volkswagen jelenlegi termelésének. Musk elmondta, hogy a megfizethetőbb típus a vállalat következő generációs járműplatformjára épülne. De ahelyett, hogy a befektetők által „Model 2”-nek nevezett járművet helyezte volna előtérbe, a Tesla erőforrásait a drága, megosztó Cybertruckra költötte. És a kezdeti izgalmak után a teherautó nagyot bukott. Musk azt jósolta, hogy a Tesla végül évi 500 000 Cybertruckot fog eladni. Tavaly a vállalat becslések szerint csak 40 000-et adott el.
Musk aktívan kukázta az egyéb olcsó Tesla járműveket is. Tavaly törölte a vállalat terveit egy olcsó elektromos jármű megépítésére, hogy inkább egy robottaxival foglalkozzon. De némi ellenállás után azt állította, hogy egy olcsóbb Tesla újra az étlapon van - csak most a járművek várhatóan ugyanarra a platformra épülnek majd, mint a Model 3 és a Model Y. Most a befektetők aggódnak, hogy ez az új jármű inkább kannibalizálni fogja a Model 3 és a Model Y eladásait, mintsem hogy összességében növelné a vállalat nyereségét. Eközben a Kia és a Volkswagen bejelentette, hogy valóban megfizethető árú EV-k gyártását tervezi. Kína pedig megtalálta a megoldást: a BYD Seagull tavaly nyáron az ország legkelendőbb járműve volt, körülbelül 300 kilométeres hatótávval és 10 000 dollár körüli árral. A Seagull még 100 százalékos vámtarifa mellett is jóval olcsóbban lenne eladható, mint a legtöbb amerikai gyártmányú elektromos autó.
Persze Musk szerint a Teslának nincs is szüksége 25 ezer dolláros járműre. Úgy véli, a vállalat jövője a mesterséges intelligenciában rejlik - konkrétan az önvezető autókban és a humanoid robotokban. 2024 októberében így kommentálta a dolgot: „Szerintem értelmetlen, ha van egy normál 25 000 dolláros modellünk. Butaság lenne. Teljesen ellentétes lenne azzal, amiben hiszünk”. Musk most úgy véli, hogy a Tesla az autonómia megoldásának küszöbén áll. Már majdnem egy évtizede állítja, hogy a teljesen autonóm járművek már karnyújtásnyira vannak. „Az Optimus potenciálisan 10 milliárd dolláros bevételt jelenthet” - mondta a legutóbbi eredménybeszámoló során, utalva a Tesla humanoid robotjaira.
De miközben Musk a robotokról fecseg, a Waymo és mások valódi vezető nélküli autókat üzemeltetnek az utakon. Az Alphabet tulajdonában lévő vállalat nemrég indította el első partnerségét az Uberrel a texasi Austinban - a Tesla székhelyén és abban a városban, ahol Musk elmondta, hogy idén nyáron tervezi elindítani saját robotaxi projektjét. Kevés bizonyíték van arra, hogy a Tesla a küszöbön áll, hogy teljesítse azt, amit a Waymo már megtett. Az ígéret, miszerint a 2016 után épített összes Tesla jármű rendelkezik a teljes önvezetéshez szükséges hardverrel, teljesen hamisnak bizonyult. Musk azt mondta, hogy a vállalat kicseréli a fedélzeti számítógépeket az FSD csomagot megvásárló járműtulajdonosok számára, és ez a folyamat, mint elismerte, „fájdalmas” lesz. A Tesla már korábban is célkeresztbe került egy csoportos keresettel, amely szerint a vállalat hazudott a járművei képességeiről.
És akkor ott van még Elon. És a DOGE. És a náci tisztelgés. És a láncfűrész. És minden más, ami a sötét napszemüveg mögött történik. Musk bohóckodásai mérgezővé tették a Tesla márkát. A kiábrándult tulajdonosok nagy veszteséggel adják el járműveiket. Az emberek más autómárkák jelvényeit rakják rá, vagy kétségbeesett hangzású matricákkal jelzik elégedetlenségüket a milliárdos vezérigazgatóval szemben. És még többen tüntetnek a Tesla bemutatótermei előtt egy olyan alulról szerveződő erőfeszítés részeként, amely Musk szövetségi kormány általi hatalomátvétele ellen irányul, kárt okoz a vállalat részvényeinek árfolyamában, és talán még a világ leggazdagabb emberének vagyonát is megkurtítja.
Egyre több bejelentés érkezik gyújtogatásról és vandalizmusról a vállalat üzleteinél. Tesla töltőállomásokat is felgyújtottak már. Egy oregoni bemutatótermet szétlőttek. Coloradóban letartóztattak egy nőt, aki Molotov-koktélt dobott egy Tesla-boltra. A Tesla járműveket horogkeresztekkel és káromkodásokkal csúfították el. Négy Cybertruck megsemmisült egy tűzben Seattle-ben. A düh valódi. De ne feledjük, hogy a Tesla eladásai már azelőtt csökkentek, hogy ezek az incidensek bekövetkeztek volna. A növekvő elégedetlenség miatt egyes elemzők még borzalmasabb számokat jósolnak a vállalat tavaszi első negyedéves eredményeire.
Nem világos, hogy mi fordíthatja meg a vállalat szerencséjét. Egyes támogatók már nyíltan megkérdőjelezik, hogy a Tesla képes-e Muskkal az élen továbbra is fennmaradni. A részvényesek azonban valószínűleg nem fogják még elküldeni az ellentmondásos vezérigazgatót, különösen miután tavaly nyáron megszavazták a több milliárd dolláros fizetési csomagját. Az eredmény hatalmas bizalmi győzelem volt Musk vezetése iránt - és nagyban megerősítette a viselkedését. De ez még a DOGE előtt volt, a tisztelgés előtt és a részvények zuhanása előtt. A Tesla igazgatótanácsa egyértelműen érzi a nyomást. Robyn Denholm elnök és James Murdoch igazgató (Rupert Murdoch fia) egyaránt több millió dollár értékben adott el részvényeket az elmúlt hónapban.
Sok múlik Musk ígéretein, amelyek egy olcsóbb Teslára, egy következő generációs járműplatformra és egy ténylegesen működő robotaxi szolgáltatásra vonatkoznak. Trump elnök vehet annyi Teslát, amennyit csak akar, de ha a Tesla jövője egy rakás hazugságra és fantáziára épül, nem valószínű, hogy a vállalat sértetlenül kerül ki ebből a tűzből.
A Tesla részvényei hétfőn 15 százalékkal zuhantak, ami az elmúlt öt év legmeredekebb esése. Az árfolyam a decemberi csúcsok óta több mint 50 százalékkal csökkent. A Tesla-tulajdonosok, akik megundorodtak Elon Musk Trump-kormányzatban vitt sárdobálós taktikájától, nagy veszteséggel adják el járműveiket. A Tesla bemutatótermek pedig világszerte mágnesként vonzzák a tüntetők tömegeit, akik a vállalat látványos bukását akarják látni. De legalább Musk még mindig számíthat egy emberre, aki támogatja őt. "Veszek egy vadonatúj Teslát a bizalom és a támogatás jeleként Elon Musknak, egy igazán nagyszerű amerikainak” - írta Donald Trump elnök a Truth Social oldalon. "Miért kellene őt büntetni azért, mert óriási képességeit munkába állítja annak érdekében, hogy segítsen AMERIKÁT ÚJRA NAGGYÁ TENNI”.
De valószínűleg többre lesz szükség, mint egy Cybertruck az elnöki konvojban ahhoz, hogy a Tesla újra naggyá váljon. Valódi elkötelezettségre lesz szükség a megfizethetőbb elektromos járművek mellett. Komolyabb és biztonságosabb megközelítésre lesz szükség a vezető nélküli autókkal kapcsolatban. És lehet, hogy vezetőváltásra is szükség lesz ahhoz, hogy a vállalat újra a helyes útra térjen. Vegyük sorra a vállalat problémáit.
Trump tavalyi megválasztása a Tesla részvényeinek árfolyamát az egekbe repítette, mivel a befektetők jutalmazták Muskot, amiért jó politikai manővert hajtott végre. December közepén rekordmagasra, 488 dollárra emelkedett, március elejére azonban nagyjából 226 dollárra süllyedt. Ez a három hónap több mint 800 milliárd dollár piaci értéket semmisített meg, ami a Tesla évek óta a legmeredekebb esése. Musk saját vagyona több mint 100 milliárd dollárral csökkent. (De senki ne aggódjon: még mindig ő a világ leggazdagabb embere.)
Mi történt? Ha egy pillanatra félretesszük Musk kormányzati hatékonysági minisztériumi (DOGE) mellékküldetését és az ebből fakadó tiltakozásokat, a legegyszerűbb magyarázat az, hogy a Tesla eladásai gyengék. A vállalat 2024-ben 4 százalékkal kevesebb autót gyártott, mint az előző évben, a kiszállításai pedig lényegében stagnáltak. A Tesla eredményei még a Bitcoin-lökés ellenére is gyengén alakultak. Kaliforniában, a Tesla legnagyobb amerikai piacán 2024 negyedik negyedévében közel 8 százalékkal, az egész évben pedig 12 százalékkal csökkentek az eladások. A helyi elit szerelmi viszonya a márkával elmérgesedett.
És ez nem csak az Egyesült Államokban van így. Februárban a Tesla eladásai Spanyolországban 10 százalékkal, Svédországban 42 százalékkal, Franciaországban 45 százalékkal, Norvégiában és Dániában 48 százalékkal, Portugáliában 53 százalékkal, Olaszországban 55 százalékkal, Németországban pedig elképesztő 76 százalékkal csökkentek. Musk támogatása segíthetett a németországi szélsőjobboldali Alternatíva Németországért (AfD) pártnak, hogy a második helyen végezzen a közelmúltbeli választásokon, de úgy tűnik, hogy ez nem javított vállalatának lankadó európai eladásain - januárban 45 százalékkal csökkentek az előző évhez képest.
Kínában, a világ legnagyobb autópiacán a Tesla tartósan vesztésre áll. A vállalat az elmúlt öt egymást követő hónapban éves összehasonlításban visszaesett az ország személyautó szövetségének adatai szerint. Ennek egy része valószínűleg összefügg az új Model Y Juniper összeszerelősora befogadásának ideiglenes gyári felfüggesztésével, de a hazai autógyártók, például a BYD által támasztott növekvő verseny is egyre nagyobb nyomást gyakorol a Teslára. És a BYD-vel ellentétben a Tesla nem értékesít hibrid járműveket. Nincs mire támaszkodnia, amikor a fogyasztók aggódnak az elektromos járművek jövőjét illetően.

A Teslával kapcsolatban gyakran elhangzó kritika, hogy a vállalat járműkínálata kezd egy kicsit kiöregedni. A Model X idén lesz 10 éves, míg a Model S a 15. évét tapossa. Mindkét jármű csak kisebb frissítéseket kapott a kezdeti bevezetés óta. (Egy Tesla-vezető még idénre ígért egy frissítést). A Model 3 és a Model Y teszik ki a vállalat autóipari bevételeinek nagy részét - mindkettőt nemrég frissítették, de a rendszeres gondozás elmaradása lehetőséget nyitott a Tesla versenytársai számára. A konnektoros meghajtás iránt érdeklődő fogyasztóknak most már rengeteg választási lehetőségük van, mivel a Hyundai, a Kia, a Honda és a General Motors újabb, érdekesebb elektromos járműveket (EV-ket) dobott piacra.
A Tesla egyetlen új modellje, amelyet az elmúlt öt évben mutattak be, a Cybertruck, amelyet a bevezetése óta hétszer hívtak vissza. Musk azt mondta, hogy a gyakori szoftverfrissítések elkerülhetővé teszik a modellfrissítések gyakoribb ütemét. Miközben a Tesla eladásai csökkentek, a nem Tesla EV-k eladásai tovább emelkedtek. Az amerikaiak rekordszámú, 1,3 millió elektromos autót vásároltak, ami 7,3 százalékos növekedést jelent éves szinten. Az EV-k jelenleg a piac 8,1 százalékát foglalják el az Egyesült Államokban. Az amerikaiak nem fordultak el az elektromos járművektől - csak nem Teslát vesznek.
Musk évek óta ígéri, hogy készít egy megfizethető árú elektromos járművet, valószínűleg 25 000 dolláros áron. Először egy 2018-as interjúban említette ezt, amikor azt mondta: „Egy 25 000 dolláros autó, ezt meg tudjuk csinálni”. Majd 2020-ban, a vállalat első Battery Day nevű rendezvényén azt találgatta, hogy a Tesla végül akár 20 millió ilyen járművet is gyárthatna egy év alatt - ami nagyjából kétszerese a Toyota, a GM vagy a Volkswagen jelenlegi termelésének. Musk elmondta, hogy a megfizethetőbb típus a vállalat következő generációs járműplatformjára épülne. De ahelyett, hogy a befektetők által „Model 2”-nek nevezett járművet helyezte volna előtérbe, a Tesla erőforrásait a drága, megosztó Cybertruckra költötte. És a kezdeti izgalmak után a teherautó nagyot bukott. Musk azt jósolta, hogy a Tesla végül évi 500 000 Cybertruckot fog eladni. Tavaly a vállalat becslések szerint csak 40 000-et adott el.
Musk aktívan kukázta az egyéb olcsó Tesla járműveket is. Tavaly törölte a vállalat terveit egy olcsó elektromos jármű megépítésére, hogy inkább egy robottaxival foglalkozzon. De némi ellenállás után azt állította, hogy egy olcsóbb Tesla újra az étlapon van - csak most a járművek várhatóan ugyanarra a platformra épülnek majd, mint a Model 3 és a Model Y. Most a befektetők aggódnak, hogy ez az új jármű inkább kannibalizálni fogja a Model 3 és a Model Y eladásait, mintsem hogy összességében növelné a vállalat nyereségét. Eközben a Kia és a Volkswagen bejelentette, hogy valóban megfizethető árú EV-k gyártását tervezi. Kína pedig megtalálta a megoldást: a BYD Seagull tavaly nyáron az ország legkelendőbb járműve volt, körülbelül 300 kilométeres hatótávval és 10 000 dollár körüli árral. A Seagull még 100 százalékos vámtarifa mellett is jóval olcsóbban lenne eladható, mint a legtöbb amerikai gyártmányú elektromos autó.

Persze Musk szerint a Teslának nincs is szüksége 25 ezer dolláros járműre. Úgy véli, a vállalat jövője a mesterséges intelligenciában rejlik - konkrétan az önvezető autókban és a humanoid robotokban. 2024 októberében így kommentálta a dolgot: „Szerintem értelmetlen, ha van egy normál 25 000 dolláros modellünk. Butaság lenne. Teljesen ellentétes lenne azzal, amiben hiszünk”. Musk most úgy véli, hogy a Tesla az autonómia megoldásának küszöbén áll. Már majdnem egy évtizede állítja, hogy a teljesen autonóm járművek már karnyújtásnyira vannak. „Az Optimus potenciálisan 10 milliárd dolláros bevételt jelenthet” - mondta a legutóbbi eredménybeszámoló során, utalva a Tesla humanoid robotjaira.
De miközben Musk a robotokról fecseg, a Waymo és mások valódi vezető nélküli autókat üzemeltetnek az utakon. Az Alphabet tulajdonában lévő vállalat nemrég indította el első partnerségét az Uberrel a texasi Austinban - a Tesla székhelyén és abban a városban, ahol Musk elmondta, hogy idén nyáron tervezi elindítani saját robotaxi projektjét. Kevés bizonyíték van arra, hogy a Tesla a küszöbön áll, hogy teljesítse azt, amit a Waymo már megtett. Az ígéret, miszerint a 2016 után épített összes Tesla jármű rendelkezik a teljes önvezetéshez szükséges hardverrel, teljesen hamisnak bizonyult. Musk azt mondta, hogy a vállalat kicseréli a fedélzeti számítógépeket az FSD csomagot megvásárló járműtulajdonosok számára, és ez a folyamat, mint elismerte, „fájdalmas” lesz. A Tesla már korábban is célkeresztbe került egy csoportos keresettel, amely szerint a vállalat hazudott a járművei képességeiről.

És akkor ott van még Elon. És a DOGE. És a náci tisztelgés. És a láncfűrész. És minden más, ami a sötét napszemüveg mögött történik. Musk bohóckodásai mérgezővé tették a Tesla márkát. A kiábrándult tulajdonosok nagy veszteséggel adják el járműveiket. Az emberek más autómárkák jelvényeit rakják rá, vagy kétségbeesett hangzású matricákkal jelzik elégedetlenségüket a milliárdos vezérigazgatóval szemben. És még többen tüntetnek a Tesla bemutatótermei előtt egy olyan alulról szerveződő erőfeszítés részeként, amely Musk szövetségi kormány általi hatalomátvétele ellen irányul, kárt okoz a vállalat részvényeinek árfolyamában, és talán még a világ leggazdagabb emberének vagyonát is megkurtítja.
Egyre több bejelentés érkezik gyújtogatásról és vandalizmusról a vállalat üzleteinél. Tesla töltőállomásokat is felgyújtottak már. Egy oregoni bemutatótermet szétlőttek. Coloradóban letartóztattak egy nőt, aki Molotov-koktélt dobott egy Tesla-boltra. A Tesla járműveket horogkeresztekkel és káromkodásokkal csúfították el. Négy Cybertruck megsemmisült egy tűzben Seattle-ben. A düh valódi. De ne feledjük, hogy a Tesla eladásai már azelőtt csökkentek, hogy ezek az incidensek bekövetkeztek volna. A növekvő elégedetlenség miatt egyes elemzők még borzalmasabb számokat jósolnak a vállalat tavaszi első negyedéves eredményeire.

Nem világos, hogy mi fordíthatja meg a vállalat szerencséjét. Egyes támogatók már nyíltan megkérdőjelezik, hogy a Tesla képes-e Muskkal az élen továbbra is fennmaradni. A részvényesek azonban valószínűleg nem fogják még elküldeni az ellentmondásos vezérigazgatót, különösen miután tavaly nyáron megszavazták a több milliárd dolláros fizetési csomagját. Az eredmény hatalmas bizalmi győzelem volt Musk vezetése iránt - és nagyban megerősítette a viselkedését. De ez még a DOGE előtt volt, a tisztelgés előtt és a részvények zuhanása előtt. A Tesla igazgatótanácsa egyértelműen érzi a nyomást. Robyn Denholm elnök és James Murdoch igazgató (Rupert Murdoch fia) egyaránt több millió dollár értékben adott el részvényeket az elmúlt hónapban.
Sok múlik Musk ígéretein, amelyek egy olcsóbb Teslára, egy következő generációs járműplatformra és egy ténylegesen működő robotaxi szolgáltatásra vonatkoznak. Trump elnök vehet annyi Teslát, amennyit csak akar, de ha a Tesla jövője egy rakás hazugságra és fantáziára épül, nem valószínű, hogy a vállalat sértetlenül kerül ki ebből a tűzből.