Berta Sándor
Elektromos autót készít a Dyson
A brit porszívógyártó 2021-ben akarja piacra dobni az új termékét. Teljesen komolyan gondolják, több száz embert állítottak rá a témára.
A cég hivatalosan is megerősítette, hogy egy 2,5 milliárd fontos program keretében Szingapúrban fogja megépíteni az elektromos gépkocsiját. A Dyson erre a célra felépít egy új üzemet, a munkák decemberben kezdődnek el és 2020-ra fejeződnek be. Addig az angliai Hullavington Airfielden, egy elhagyatott támaszponton fejlesztik a gépkocsit. A társaság a területen már átalakított két hangárt és eddig 85 millió fontot fektetett be, a fejlesztőmunkában 400 alkalmazott vesz részt. A projekt második szakaszában pedig 200 millió fontra növelné a befektetését és kialakítana egy több mint 10 mérföld hosszú tesztpályát is. A tervek között szerepel egy további 550 millió fontos beruházás is. A Dyson a járműről viszont semmilyen részletet sem árult el.
Máris megjelentek az első vicces képek
Jim Rowan, a társaság vezérigazgatója elmondta, hogy a projekt a tervek szerint halad, a növekvő autófejlesztő csapat a kiváló haladást ért el. A vállalatnak Malajziában és a Fülöp-szigeteken is vannak létesítményei, Szingapúrban pedig már 11 éve jelen van, 1100 embert foglalkoztat és 2013 óta ott gyártja a különböző termékekbe beépített digitális motorjai nagyrészét. Az ázsiai városállamban eddig több mint 50 millió motor készült el. Az üzemet a következő években tovább bővítenék és öt éven belül a kétszeresére nőhet a foglalkoztatottak száma. A helyszínre nem véletlenül esett a választás, miután Szingapúrt magasan képzett munkaerő; egy a fejlett anyagokhoz és alkatrészekhez hozzáférő, jól működő beszállítói lánc, valamint a növekvő piacok jó elérhetősége jellemzi.
Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a Dyson meddig jutott az elektromos autóhoz szükséges akkumulátor fejlesztése során.
A cég hivatalosan is megerősítette, hogy egy 2,5 milliárd fontos program keretében Szingapúrban fogja megépíteni az elektromos gépkocsiját. A Dyson erre a célra felépít egy új üzemet, a munkák decemberben kezdődnek el és 2020-ra fejeződnek be. Addig az angliai Hullavington Airfielden, egy elhagyatott támaszponton fejlesztik a gépkocsit. A társaság a területen már átalakított két hangárt és eddig 85 millió fontot fektetett be, a fejlesztőmunkában 400 alkalmazott vesz részt. A projekt második szakaszában pedig 200 millió fontra növelné a befektetését és kialakítana egy több mint 10 mérföld hosszú tesztpályát is. A tervek között szerepel egy további 550 millió fontos beruházás is. A Dyson a járműről viszont semmilyen részletet sem árult el.
Máris megjelentek az első vicces képek
Jim Rowan, a társaság vezérigazgatója elmondta, hogy a projekt a tervek szerint halad, a növekvő autófejlesztő csapat a kiváló haladást ért el. A vállalatnak Malajziában és a Fülöp-szigeteken is vannak létesítményei, Szingapúrban pedig már 11 éve jelen van, 1100 embert foglalkoztat és 2013 óta ott gyártja a különböző termékekbe beépített digitális motorjai nagyrészét. Az ázsiai városállamban eddig több mint 50 millió motor készült el. Az üzemet a következő években tovább bővítenék és öt éven belül a kétszeresére nőhet a foglalkoztatottak száma. A helyszínre nem véletlenül esett a választás, miután Szingapúrt magasan képzett munkaerő; egy a fejlett anyagokhoz és alkatrészekhez hozzáférő, jól működő beszállítói lánc, valamint a növekvő piacok jó elérhetősége jellemzi.
Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a Dyson meddig jutott az elektromos autóhoz szükséges akkumulátor fejlesztése során.