273
-
dez #273 Az IBM-nek vannak Cell blade szerverei, bár nem tudom, hol használják őket.
-
Ghoosty #272 Igazad van, utána néztem, nem tudom miért emlékesztem 7600-as videókártya szintre.
AMD/Intel procik esetében, konkrétan szerverekre gondoltam, ott kevésbé macerás bevezetni új OS-t. Szuperszámítógépeknél tudom, hogy azt használnak.
-
dez #271 (Sőt PS-ben 2 vec4 egy időben.) -
dez #270 "Egy ekkor számítási teljesítmény mellé egy mostani PC-s belépő szintü videókátyát berakni?!"
1. Ez egy súlyos tévedés! Az RSX G71 alapú, nagyjából a 7950GT-nek felel meg, ami ma sem éppen belépőszint, persze a DX10-es dolgokat nem tudja. Fill-rate-ekben 8600 szint, shader teljesítményben majdnem 8800 szint!!! (Ez azért van, mert míg a 8600-ban és a G71/RSX-ben is 32 shader unit van, a 8600-ban azok egyszerre egy számítást végeznek [scalar], addig a G71/RSX-ben többet [vector4].)
2. Ez nem olyan egyszerű, hogy fogunk egy "videokártyát" (GPU-t), és berakjuk. Az RSX nem simán egy G71, hanem egy némileg áttervezett chip. A memóriainterfész el lett felezve, fele sima DDR3 vezérlő, másik fele meg FlexIO vezérlőt kapott, amivel a Cellel kommunikál (illetve a cellen keresztül eléri az XDR ramot is). Ezen kívül elvileg a hanggenerálásban is részt vesz, stb.
Persze nekem is jobban tetszett volna egy G80 alapú chip, de akkor legalább egy évvel később jött volna ki a PS3.
"Tisztában vagyok vele, hogy nagy teljesítményű a cell proci, de azért túlzásokba ne essünk. A matematikai számítási teljesítmény csak egy része a processzorok tulajdonságának."
Tudom, éppen ezért kimondottan matematikai számítási teljesítményt írtam, így nem túloztam.
"A másik nagy kérdésem, ha valóban ekkora a teljesítmény különbség egy Intel vagy AMD proci és a Cell között, akkor miért használnak még mindig Intel vagy AMD procit?"
Mármint hol? PC-kben? Talán mert ez sem olyan egyszerű, hogy fogjuk és kidobjuk az x86 procit, és berakunk egy Cellt, mivel ahhoz nem csak újra kellene fogrítani az összes programot és OS-t, de teljesen át is kellene írni őket. Emellett általános számítási teljesítményben már nem olyan komoly a Cell, mivel nem arra gyúrtak. Így a PS3 mellett olyan helyeken használják, ahol az előbbire van nagyobb szükség, pl. szuperszámítógépek (pl. IBM Roadrunner). -
Ghoosty #269 Kicsit tényleg félreértelmeztem, de attól hogy sok mag van benne, még nem biztos, hogy nagyobb a teljesítménye.
Ha viszont annyival nagyobb a teljesítménye, mint a mai x86-os(bár már eléggé eltértek az alap x86-osoktól) prociknak akkor nagyon szarul rakták össze azt a Playstationt. Egy ekkor számítási teljesítmény mellé egy mostani PC-s belépő szintü videókátyát berakni?!
Tisztában vagyok vele, hogy nagy teljesítményű a cell proci, de azért túlzásokba ne essünk. A matematikai számítási teljesítmény csak egy része a processzorok tulajdonságának.
A másik nagy kérdésem, ha valóban ekkora a teljesítmény különbség egy Intel vagy AMD proci és a Cell között, akkor miért használnak még mindig Intel vagy AMD procit? -
dez #268 Ha csöndben maradtál volna... A Cell 1 SPE-je 2 mai x86 maggal ér fel matematikai számítási teljesítményben. Ebből 8db van (igaz külső programok számára 6db használható), így jön ki a 16 x86 magnak megfelelő mat. szám. teljesítmény. (Ezen kívül még ott van a fő mag is [PPE].) -
Ghoosty #267 "Az Xbox360-at talán, de a Cell mat. szám. telj.-beli lenyomásához egy 16 magos proci kellene, ami enyhén szólva nem sűrűn fordul elő manapság. Ez felhasználható pl. sok elemes fizikai szimulációra (mintha több Physix kártya lenne a PS3-ban), meg egyebekre."
Nem akarok nagyon belefolyni a vitába, de ez így hülyeség. Azért mert 16 mag van rajta, még nem biztos hogy gyorsabb, mint egy 4 magos.
Egy egyszerű bár kicsit szélsőséges példa: Fogok egy 8086-os processzorarchitektúrát és kicsit módosítom, hogy többmagos lehessen. Majd készítek belőle egy 64 magos procit. Szerinted fel fog érni egy egymagos mai processzorral?
Ezen kívül még a szoftvernek is támogatni kell, hogy rendesen ki lehessen használni azt a 16 magot. Még a 4 magos procikra is alig van program ami rendesen kihajtja őket.
-
dez #266 Az Xbox360-at talán, de a Cell mat. szám. telj.-beli lenyomásához egy 16 magos proci kellene, ami enyhén szólva nem sűrűn fordul elő manapság. Ez felhasználható pl. sok elemes fizikai szimulációra (mintha több Physix kártya lenne a PS3-ban), meg egyebekre.
Meg talán azt se felejtsd el, hogy konzolon egyes játékokat jobban megcsinálnak, és kísérletezni is jobban mernek különféle játékfajtákkal, mert nem avul el az egész játék, ha pl. fél évvel később jön ki a tervezettnél, meg a másolás miatt nem csak a legkelendőbbek (amik egyben a legegykaptafára készültebbek) lehetnek nyereségesek... (Most mielőtt csípőből hülyeségnek nyilvánítod mindezt, kicsit talán nézz utána.) -
opeca #265 Tudod mennyibe kerül egy grafikus motor licensze?
Igen, valószínűleg nem ebből lesznek milliárdosok, de milliomosok, tuti.
Még egy Litech motor is vagy 5 millió forint.
Egy Cryengine-t én olyan 200 milkóra taksálok. -
opeca #264 Két LCD TV-éd van, és összeszorul a segglyukad, ha kell egy 200.000-es PC-ét venned? (Ami már leveri akár a PS3-at, akár az XBox360-at)
Nah tényleg az ilyen műszaki antitalentumoknak találják ki a konzolokat. Megtalálod kínkeservesen az 'ON' gombot, oszt' annyi.
Azt meg megint kifelejtettétek, hogy a konzolok is a PC-fele mennek. még 4-5 év, aztán majd nem győzitek vakarni a fejeteket, hogy a 8 féle konzoltípusból nektek melyik is lesz jó, aztán ha nem az egymilliósat veszitek meg, akkor buktok 3 exkluzív játékot:) -
Zóanagyvarázsló #263 Nem is azért linkeltem al istát, mert a CryEngine annyira keresett, hanem csak említetted, hogy nem ismersz ilyen játékot. Na ezzel nem is hagytál ki sokat a felsorolásból :)
Mindenesetre én laikusként látok potenciált a CryEngine 2-ben, remélem nem minden játékhoz UE3-at licenszelnek a továbbiakban is. A Tech 5-re még várni kell. (Azt viszont megjegyezném, hogy a Quake motorját a legtöbb alábbi cucc a jelek szerint már nyíltforráskódú korában használta, tehát csak kellő óvatossággal érdemes összevetni egy ilyen fiatal motorral.)
Mibe kerülhet megvenni kilóra egy fejlesztőt, hogy nyilatkozzon már egy ilyet?
Ami egyben a saját érdeke is.
ziipp:
- tartalmasabb játékok jönnek ki rá - nem, ne mondja senki, hogy PC-n jobb játékok vannak.
Nem mondom. Ugyanakkor ez így leegyszerűsítése a kérdésnek. Konzolon és platformon egyaránt a nem éppen legtartalmasabb akciójátékok aratják a legnagyobb sikert. De milyen alapon hasonlítjuk össze a tartalmasságát egy PC-only szimulátornak vagy TBS-nek az MGS4-gyel? Én inkább úgy fogalmaznék, hogy jó pár tartalmas, nagyobb érdeklődést kiváltó exkluzív címet tudnak felvonultatni a konzolon, mint PC. A platfromok háborúján túl szintén nincs értelme a különböző - gyakorlatilag exkluzív - műfajok ringbe eresztésének. -
#262 Jó, hagyjuk ezt a hardver-témát, igazából adatom egy darab sincs az egészről, ez csak az én kényszerképzetem, de ezt mondtam már az elején is.
Viszont Cryengine:
Az ott a listában 1, azaz egyetlen darab licenszelt engine. Nem a licenszből lesznek öreg korukra milliomosok, az tuti. (Ubisoft gondolom megvette a játékot tokkal-vonóval grafikusmotorral, a saját belső fejlesztéseiket én nem tekintem licensznek. Bár a Crytek biztos megkérte az árát a motornak Ubiéktól...) Mindenesetre nem egy Quake, az tuti:
Alaplapi:
Nyilván igazuk volt, nem is ezt akartam mondani. Arra céloztam, hogy ez burkolt reklám, de nettóban _reklám_. Tehát elsősorban nem az alaplapi kártyát húzza le, hanem inkább a "valódi" kártyákat promózza. Persze lehet, hogy ez megint csak az a fránya paranoia... :D (De az a helyzet, hogy ahol ekkora pénzek forognak, ott már én semmiben nem vagyok biztos... Mibe kerülhet megvenni kilóra egy fejlesztőt, hogy nyilatkozzon már egy ilyet?)
EA szériajátékok nem érintenek, egyiket sem ismerem úgy igazán, de még nagyjából a stílusukat sem... Sport, autóverseny nálam nem játszik be. (Kivéve, ha BloodBowl, vagy Carmageddon... :D) -
#261 Szerintem végén egyesül a PC és konzol valamilyen formában. Már most is mutatnak erre tendenciák: kompakt pc konfigok a TV alá szinte majdnem egyenlőek egy winyós X-szel. Én egy olyan gépnek örülnék, ami egyesíti a két platform előnyeit. Viszonylag időt álló teljesítőképesség - tehát nem kell 2 éven belül újítani semmilyen szinten, valamint a PC feature-jei: ablakos op. rendszer, minden finomságaival. Sajnos ez csak utópia, mert a cégeknek az az érdekük, hogy minnél több hardware-t és software-t eladjanak, azaz nem fog bekövetkezni az álltalam hiányolt időtállóság.
Ha játszani akarnék, akkor én a konzol mellett szavaznék:
- könnye kezelhető, ezért bárki a családból szórakozhat vele
- tartalmasabb játékok jönnek ki rá - nem, ne mondja senki, hogy PC-n jobb játékok vannak. Ez ellenkezik a konzolos cégek stratégiáival, ahol az egyik fő csáberő pont az exklúzív játékok kiadása. Igaz a konzol egyik nagy hiányossága, hogy nincs egy olyan precíz periféria hozzá, mint PC-hez az egér, ezért RTS/FPS nem nyújt akkora élvezetet.
De mivel nem csak játszani akarok, ezért ha konzolt vennék, mindenképp kellene mellé egy gép is, amint netezhetek, esetleg-talán-néhanapján-megkockáztatom dolgozhatok is. Másrészt a konzolra a játékok k. drágák, tehát warezolni is kényszerülök, ha gazdaságosan akarok kijönni a dologból. Ez azt jelenit, hogy PC-t és konzolt is kell vennem, de akkor inkább veszek egy jobb PC-t, amivel elvagyok egy darabig. Már vagy 2-szer terveztem, hogy na veszek egy konzolt, de a végén mindig visszariadtam, mert konzolon sokkal nehezebb másolt játékokkal játszani - eleve ki kell üttetni vmi chipet, majd kimenni a piacra, ahol esetleg találok pár használt játékot olcsón... Nem kössz, egyenlőre maradok a PC mellet. Úgysem játszok már sokat. -
Zóanagyvarázsló #260 Nem hiszem, hogy magáért a gépigényért fizetnek. Egyszerűen nehéz a rengeteg különböző konfigurációra, driverre optimalizálni, ráadásul gyakran a fejlesztők sem tesznek meg minden lehetségest, de pont a munkaigényessége miatt. (munka=idő=pénz)
Ugyanakkor nincs is szükség arra, hogy a hardvergyártók így ösztökéljék a fejlesztőket, ha akarnák, minden játék rendelkezhetne jóval fejlettebb grafikával. Nem csak a képeken végzett "utómunkának" köszönhetően csúnyulnak a játékok, hanem azért is, mert nem lenne őket megmozdító hardver. A jelen generációs konzolokon is ezért csak álom a fix 60 fps, a hardver a szűk keresztmetszet, nem a szoftver. Márpedig összeesküvés helyett több értelme lenne e lehetőségeket kihasználni, hiszen az magasabb szoftvereladásokat jelentene a fejlesztőnek és a kiadónak, magasabb hardvereladásokat a gyártóknak. Ezért okolom én inkább a kiadói sürgetést és a fejlesztői hanyagságot, valamint a túlságosan grafikaközpontú piacot.
A licenszelhetőség, mint magyarázat sem győz meg, mert én még a FarCry enginejét használó játékot sem ismerek, nemhogy az újat...
CryENGINE
CryENGINE2
Az Epic kijelentését meg, ha a sorok közt olvasunk, felfoghatjuk úgy is, hogy:
"Hé emberek, az alaplapi integrált cucc szar, vegyetek igazi videokártyát!", és ilyen formában inkább reklám, mint kritika.
De ha azért "reklámoznak", hogy a saját játékaik felvevőpiaca nőjjön, akkor az egyszersmind azt is jelenti, hogy tartalmilag igazuk van. Ami egyébként is tény, tagadhatatlan, hogy az integrált VGA-k nem éppen ideálisak az aktuális mainstream játékok zökkenőmentes élvezetére...
Nem hiszem, hogy az ilyen kirohanásokért az nVidia utalna a számlájukra, netalán az AMD, mert beszóltak a riválisnak.
(Mondjuk az évente kiadott, szart sem változó játékaikkal is jól nyomják, vannak sokan, akik arra is vevők, minden évben...)
Nem feltétlen. A FIFA-nak egyre inkább kihívója a PES, de a Take Two sportjátékai is egyre komolyabb riválisoknak bizonyulnak, nem véletlenül akarják felvásárolni őket. A Pro Street pedig jóval gyengébben muzsikált, mint az elődök, be is jelentették a gyökerekhez való visszatérést. Persze ez számukra az Underground-féle városi száguldozást jelenti, efelől egy pillanatnyi kétséget sem hagytak... -
#259 Ja, BFhez a legfontosabbat kihagytam, ez a három játék (elvileg) ugyanaz a grafikus motor. A két nagy játéknak (gondolom) rengeteg grafikai elemét átveszik PCre a konzolos változatból, tehát külsőre nagyon hasonlítani fognak. Nyilván ez is így olcsóbb az előállítás szempontjából, viszont az is megmarad, hogy a különböző platformokon a mainstream kategóriába passzoljon a játék, és mindkét változatot vigyék, mint a cukrot.
Sok esetben nem szimpatikus az EA üzletpolitikája, de ebben az esetben szerintem igen jól csinálják. (Mondjuk az évente kiadott, szart sem változó játékaikkal is jól nyomják, vannak sokan, akik arra is vevők, minden évben...) -
#258 Ja, hát egyebekben igazad van, csak én nem látom ilyen sötéten a helyzetet. Egy konzol -> PC port valószínűleg olcsóbb, mint a PC only fejlesztés, úgyhogy szerintem még így is bőven megéri. Vagy ott az EA/DICE-os BF sorozat példája, ahol lesz konzolos sztorialapú szingli, lesz pécés multi, meg lesz egy ingyenes butított pécés multi. Na persze EA az egyik legnagyobb, megteheti...
Hardvergyártós hülyeséget így direktbe én sem gondoltam komolyan, de nem tartom elképzelhetetlennek. A játékok elején a hardverreklám tutira a kiadó bevétele, nem a fejlesztőké, én arra gondoltam, hogy pl a Crysisnek(de anno a FarCrynak is) akkora a hardverigénye, hogy majd csak évek múlva lesz olyan gépem, amin majd max grafikán fut 30+ FPSsel, addig meg baszhatom rajta az agyam, hogy szar a gép. Erre nincs más ésszerű magyarázat (_szerintem_), mert maga a játék nem fog kitartani több évig. A licenszelhetőség, mint magyarázat sem győz meg, mert én még a FarCry enginejét használó játékot sem ismerek, nemhogy az újat...
Az Epic kijelentését meg, ha a sorok közt olvasunk, felfoghatjuk úgy is, hogy:
"Hé emberek, az alaplapi integrált cucc szar, vegyetek igazi videokártyát!", és ilyen formában inkább reklám, mint kritika. -
Zóanagyvarázsló #257 Leállás nem lesz, de hátrány érheti a PC-s játékokat, pláne ha a tendencia folytatódik. Sokan már most is azért panaszkodnak, hogy egy csomó őket érdeklő játék nem jön PC-re, majd váltanak is. A százmilliós nagyságrend pedig valóban jól hangzik, de ez nem a profit, ez csak a bevétel. A mainstream jelenleg tolódik el a konzolok felé, ez a tény.
A hardvergyártól inkább csak reklámozzák magukat pénzért a játékok elején, nem állják a fejlesztési költségeket, ez kitaláció, és nem is jönne vissza olyan közvetlen módon a pénz, mint konzolon a royaltynak köszönhetően. Mellesleg pont az említett Epictől kritizálták legjobban az Intelt az integrált vackaik miatt, a PC-s ipar egyik aláásójaként megnevezve a gyenge GPU-k tömegét. (Az egy teljesen más kérdes, hogy az is eszes, aki ilyet vesz játékra.) -
#256 Hát igen, végülis 400 millió euró csak aprópénz... :P Amíg ez százmilliós nagyságrend, nem lesz itt leállás a játékfejlesztésben.
A másik fele lehet, hogy csak az én paranoiám, de nem vagyok meggyőződve arról, hogy a nagyobb grafikus engine-eket gyártó cégek (ID, Epic, Crytek) nem kapják meg a maguk kis borítékjait a hardvergyártóktól... -
Zóanagyvarázsló #255 "AZzal érvelni ebben a témában,hogy mennyi szoftvert adtak el ezekre a készülékekre nagy felelőtlenség, és bizonyításra semmiképpen nem alkalmas.
Nem igazán világos számomra, hogy mi a "felelőtlenség", de a megdöbbentő tény az, hogy a kiadók az eladásokból élnek, nem a warezból. Így egyértelműen ez a legrelevánsabb mutató, ha arról van szó, mely platformokra érdemes fejleszteni. -
Heavy knight #254 Véleményem szerint két következtetés vonható le ránézésre abből a statisztikából.
Először is a konzolokhoz inkább megveszik a programokat a tulajdonosok, ugyanis mindenki számára még nem teljesen elérhető a kellő technika, amivel más úton beszerzett konzolos programot lemezre tudna rögzíteni magának a felhasználó.
Másodsorban pedig a pc-s programokat a júzerek letöltik netről és nem feltétlen adnak ki értük X-pénzt.
Ettől függetlenül a konzol eladások száma lehet nagyobb. Valószínűleg sokan még csak most szerzik be, így szvsz a jövőben majd visszesik a mutató.
AZzal érvelni ebben a témában,hogy mennyi szoftvert adtak el ezekre a készülékekre nagy felelőtlenség, és bizonyításra semmiképpen nem alkalmas. -
floatr #253 Ien agyhalottak mindkét táborban vannak. Régen emiatt is gyűlöltem, amikor valaki elkezdte osztani a linuxról az észt, mert ezek nagyrésze (vagy a hangosabbik) minden ésszerűséget nélkülözött.
Egyébként én értékelem a célkütyüket, főleg akkor amikor már kezd telítődni a piac, és értelmes áruk lesz. Embere válogatja. -
Gordianmail #252 Most írtam le mindezt az alatta lévő hozzászólásomban -
#251 "Ha beleszámolom a tv árát, + 1 eredeti sony joystikot stb. árát, a konzol drágábban jön ki, mint az összesen 260 ezres PC-ém (monitorral, hangfallal együtt)."
De miért számitod bele a konzol árába a tévét? A tévén mi tévét is nézünk, sőt nekem hamarabb volt a lakásban két LCD tévé mint nagyfelbontású konzol :o
Ráadásként a Pchez is kell monitor, ugyanazt a monitort ennyi erővel használhatod a konzolodhoz is. A 260e pc helyett (vagy mellé) 54900-ért veszel egy konzolt és megvan oldva a játék. (Ajánlatom: 1 pc 100e forintért mindenféle hasznos dologra + egy xbox360 55e, az egész 155-160e forint és meg van oldva minden) -
Gordianmail #250 Igazad van alapvetően. De: A konzol az olyan dolog, ami egyszerű, semmit nem kell vele folgalkozni, nagymamám is be tudja kapcsolni, és be tudja tenni a lemezt.
Ebből kifolyólag nagyon sok tudatlan van konzol-pártiaknál. Nomeg ha ehez hozzájön a beképzeltség, meg bunkóság....ejh.. hagyjuk.
Én PC-n játszottam, de most már nem akarok vele foglalkozni, hogy szenvedjek a beállításokkal 1 év múlva, mert még nincs pénzem újabb 50k Ft-ot pc-be tenni.
Ezért vettem laptopot. Nem tud sokat, de játékon kívül mindenre jó.
Játékra venni fogok egy konzolt. Ennyi.
Így a laptop+konzol kombo mellett jut idő mindenféle emberi egyéb tehendőkre.
-
Gordianmail #249 De BASSSZuskulcs! Mér kell mindenkinek elmondani 20.000-szer, hogy attól, hogy konzol, attól NEM kell bazi nagy tv-n játszani!!!!
VGA-kábellel monitorra kötve ugyanaz, mint egy szgép, csak nincs rajta windows.
A konzol csak régen volt tv-hez kötve!!!!!!
Most már ahoz kötöd, amihez akarod!!! Pc-n is lehet kontrollerrel játszani.
99%-osan összefolyik a kettő!
Ne mondjon senki már olyat, hogy jajajj a konzol milyen drága, mert kell hozzá szegény vásárlónak egy 300.000 Ft-os tv.... hihetetlen....
Aki megteheti az pc-t is 40"-ba nyomja. -
#248 Végre kezd emberivé válni a hangnem... :)
Ezzel a hozzászólásoddal egyet tudok érteni. Azért beszéltem főleg a konzolos játékosokról(hogy az eladott gépekkel kellene párhuzamba állítani a játékosok számát), mert a PC teljesen képlékeny, sem a szoftver, sem a hardvereladásból nem lehet ezt kikövetkeztetni. Azzal is egyetértek, hogy a kiadókat főleg az eladott példányszám érdekli, és az konzolon nagyobb.
Az általános célú dolgokkal is pont ez a meglátásom. Nekem nem kell ezer kütyü. Nem kell MP3 lejátszó, nem kell asztali DVD, sem rádió. Most akarok venni egy telefont, amit használhatok telefonálásra, zenehallgatásra és adathordozásra. Pendriveom van, de folyton otthon/munkahelyemen hagyom. Szívesen hallgatnék zenét utazás közben, de nem vagyok hajlandó MP3 lejátszót venni. Kezdenek az "okostelefonok" tényleg okossá válni, összekötni ezeket a funkciókat, és ennek nagyon örülök.
Viszont:
"aminek a léte azoknak fáj, akik elég kockák (nem személyes sértésképpen) ahhoz h ne lássák, hogy tényleg életképes alternatíva"
Ezt már lejjebb kifejtettem... Nem a léte fáj. Az bassza a csőröm, amikor kijön egy ilyen hír, és idejönnek a "konzolosok" nagy arccal, hogy "ugye megmondtam, hogy jobb, minek baszakodtok még a szar pécéitekkel?". Na ez kibassza a biztosítékot nálam. Se funkcionalitásában, sem hardverileg nem jobb a konzol, mégis nagy az arcuk, és az ilyen téves cikkekkel adják alájuk a lovat. Engem meg ez idegesít, úgyhogy be fogok szólni, mert egy megvezetett nagyarcú idióta (lásd topic eleje) nemár engem hülyézzen le, még ha nem is személy szerint. -
sathinel #247 abban igazad van hogy a konzol jó játékra. De ott van hogy arra fejlesztették ki. Ha gyerekem lenne addig nem kapna amíg meg nem veszi magának. Vennék neki pc-t, s kezdje el felfedezni hogy is működik. használja az agyát, kreatívitását, és tanuljon. Ha átverekszi magát OS installálásokon 1-2 alkalommal, akkor következőnél autómatikusan tudja mit hogy kell. Ugyanez a programokkal. Szórakozik kép-videó-hang szerkesztőkkel, tanul, utánnaolvas számára érdekes dolgoknak, szocializálódik, és sokkal értelmesebb mint leülök, és csak játékra kiadok annyit amiből mindezt megtehetné. -
#246 De egyébként egyik sem jobb a másiknál PC meg Konzolon is nagyon jó játékok vannak. -
#245 Jobban belegondolva, a konzol erősége egy két nagyon hangulatos játékban van. Soka gagyi, de van 5-6 game ami annyira erős, hangulatilag, hogy szinte minden überel. -
#244 Azt is nézd hogy mit is játszol a pécéden 260 ezerért. -
#243 Számítógépen elsősorban stratégia meg fps. Konzolon meg autós, verekedős, focis,egyéb sportos,szerep, vagy külső nézetes ügyességi valamik a jók( A koönzolon fps-el játszókat én egyáltalán nem értem, a konzolt nem erre találták ki). Szóval a filling a lényeg, hogy beülsz a baszot nagy tv képernyő elé, kézbe fogva a nagyon kényelmes joystikot(nekem playstation van a többit nem tudom mennyire kényelmes) és elszórakozgatsz kikapcsolódsz, egy-két órát. Esetleg a haverral gyepáljátok egymást.
Ha beleszámolom a tv árát, + 1 eredeti sony joystikot stb. árát, a konzol drágábban jön ki, mint az összesen 260 ezres PC-ém (monitorral, hangfallal együtt).
-
Zóanagyvarázsló #242 Én maximálisan megértem a konzol melletti érveket, és az csak pozitív, ha ezzel olyan igényeket is ki tudnak elégíteni, melyeket a PC nem teljesen. Mondjuk maga a teljes telepítés hiánya engem inkább riaszt, mint lejjebb taglaltam, számomra a kéynelmet a lemezek és a meghajtó kímélése is jelenti. Ugyanakkor - bár gondolkodom konzolban is - jól megfontolt személyes érdekem az, hogy a PC-s játékipar helyzete inkább javuljon, hiszen engem még az általam preferált műfajok, címek is e platformhoz kötnek.
"Az árkülönbséget egyébként már korábban beszéltük, kinek mi éri meg, pláne ha az ember warezol..."
Na igen, de az ipaz szempontból a warezzel nem érdemes számolni, hiszen az veszteség, eredetipárti lévén pedig személyes döntéseimben sem játszik szerepet. -
floatr #241 No ez már így más felállás
Ha a jómunkásoknak az az igénye h több gép legyen, mndenkinek munka miatt, akkor természetes h azt vesz, pláne h abból már a játékot is ki akarja hozni, hamá ennyi pénz elment erre. De szvsz nem ez az általános, legalábbis sokáig még nem lesz az.
Van jópár érv a PC mellett (pl a specifikus játékok, alkalmazások, felesleges plussz beruházás kerülése, stb...), de legalább ennyi érv szól a konzol mellett is. -
floatr #240 Ahogy érzed, öregem...
"Gondolkozni még szerencsére nem tilos" -- sőt, szurkolok h sikerüljön :)
Node félretéve a vérszívást, függetlenül attól h Gáspár Laci melyik konzolt szereti, és h mi a saját elképzelésem, látható h mennyire teret nyertek a konzolok. A szimpla pécévásárlásokkal kicsit nehezen lehetne szembeállítani, mert a PC esetében a nem játékcélú felhasználás piaca azért elég nagy szelet, még akkor is, ha a kizárólagos professzionális felhasználást nézzük. Nehezen lehetne leszűrni azt, h a vásárlók milyen célból veszik, míg a konzol esetében nyilvánvaló. Emiatt is a szoftvereladásokból merítik a következtetéseket, nomeg a konzolgyártók licenszbevételeire is lehet ebből következtetni.
Az meg h a német statisztikák szerepelnek itt ne zavarjon meg, lévén h német felmérés az alapja a cikknek. Nézzél körbe nyugodtan, máshol is hasonló a tendecia.
De ezzel az "általános célú" dologgal simán bele lehetne kötni a rádióba, mp3/4 lejátszóba, dvd/divx playába/felvevőbe, pda-ba, térképbe/navigációs rendszerbe, okostelefonba (a telefonba egyáltalán), a tévébe, a könyvekbe/füzetekbe, keverőpultba, sőt még a radiátorba is... mindenbe
Ez van, játékcélra kifejlesztett célgép, aminek a léte azoknak fáj, akik elég kockák (nem személyes sértésképpen) ahhoz h ne lássák, hogy tényleg életképes alternatíva, sőt egyre inkább megeszi a pécés játékpiacot.
Persze ez gáz hír annak, aki pécén játszana, hiszen ez elriaszthatja a gyártókat a pécés disztribúcióktól, sakko meg van lőve az ember az általános célúval, mer még a végén konzolt kell venni játékra (vagy emulátort pécére) -
#239 Ja, az más.
Nálunk jelenleg 3 emberre 5 gép (3 asztali, két laptop) jut... :) Nemigen van olyan probléma, hogy egymást zavarnánk el a gép elől... :P -
#238 ""Pont annyira, mint te" -- nemnem, bár ha eddig nem vetted le, akkor ezt is kár feszengetni"
Ja persze, mindenki hülye, csak te vagy helikopter. Értem én...
"Ha kicsit körbenézel a világban, rájössz h nem az sg.hu talál ki hülyeségeket, legalábbis ebben a témában nem."
Itt jön be az SG jó szokása, hogy nem ír forrást a fordított(és nem saját) cikkek mellé... De szerintem ez a "Konzolra váltanak..." az SG műve, ráadásul erős csúsztatás. Sorban írják a hülyeségeket a cikkekben, és ha kritizálod -hiába van igazad- törlik a hozzászólást. (jobb esetben csak szarnak rá) Engem már rég nem lep meg, hogy a hatásvadászat kedvéért faszságokat írnak... Ez a cikk ékes példája a dolognak.
"És így van statisztikát sokféleképpen lehet értelmezni"
Ja. Épp ezért nem árt belegondolni a dolgokba, és nem feltétel nélkül elhinni mindent, ami "írva vagyon". Gondolkozni még szerencsére nem tilos. Persze nem is kötelező... -
floatr #237 Megmondom, személy szerint engem nem is igazán a pénz zavar, amit normál ésszel rákölt az ember, hanem többnyire két dolog miatt az időráfordítás.
Az egyik az h nem egyedül voltam az otthoni számítógépre -- van néhány lányom :) --, dolgoznék rajta, no nem túl sokat, mer nem őrültem meg, de elég sokszor beelőztek. A másik meg, amikor új játékigény merül fel, akkor megint jön telepítéssel kezdődő tortúra, aminek mostanában már gyakran az a vége h "de kár h ugrál néha", magyarázás, miegymás. Ezt lehet konzumidiotizmusnak titulálni, én sokkal inkább aszondom h az idő pénz, a pénz meg beszél.
Akinek van egy gépe, nyilván próbálja másként is hasznosítani, de van egy pont, amin túl már ennek az embernek is jobban megéri a konzol.
Az árkülönbséget egyébként már korábban beszéltük, kinek mi éri meg, pláne ha az ember warezol... -
Zóanagyvarázsló #236 "Node akkor, mivel ez az pénzzel kapcsolatos téma ettől azért jóval korábbról eredezik, akkor elmondom címszavakban az összefüggést: gép teljeseítménye/játékok erőforrásigénye. Az arány a kulcsa a dolognak."
Ezzel az összehasonlítással azért vigyázni kell. Konzolok esetében a hardver - többnyire - veszteséges, a szoftvereladásokból jön be a haszon. Nem tudom, hogy pontosan mennyi a royalty egy-egy példányon, de tény, hogy drágábbak a konzolos játékok - és nemcsak a hazai pofátlan árazást figyelembe véve. Emellett - egyelőre(?) - még nem kell a PC-n fizetni az online multiért, mint Xbox 360 esetében. Így vagy úgy, a pénzünket elköltjük, és az csak a fogyasztói szokásainkon múlik, hogy miként jövünk ki olcsóbban. Aki mainstream játékokkal akar játszani, lehetőleg kurrens grafikával, annak inkább a konzol jöhet ki olcsóbban - feltételezve, hogy egyébként van egy ócskább gépe egyéb célokra, vagy nincs szüksége rá. -
floatr #235 Ha nem látod a különbséget, amiket elmondtam, akko csak magadra lehetsz dühös.
"Pont annyira, mint te" -- nemnem, bár ha eddig nem vetted le, akkor ezt is kár feszengetni
"újságírók hülyeségét ne rajtam kérd számon"
Ha kicsit körbenézel a világban, rájössz h nem az sg.hu talál ki hülyeségeket, legalábbis ebben a témában nem. És így van statisztikát sokféleképpen lehet értelmezni, erre találták ki.
Node akkor, mivel ez az pénzzel kapcsolatos téma ettől azért jóval korábbról eredezik, akkor elmondom címszavakban az összefüggést: gép teljeseítménye/játékok erőforrásigénye. Az arány a kulcsa a dolognak. -
Zóanagyvarázsló #234 Hiába lesznek új generációs VGA-k, nem fogják lealáznia konzolokat. A fix hardveren a látvány folyamatosan fejlődni szokott, jóval inkább, mint egy fix VGA-n. Másrészt a mainstream kínálat továbbra is az egyre olcsóbb currentgen konzolokon lesz erősebb.