• dez
    #270
    "Egy ekkor számítási teljesítmény mellé egy mostani PC-s belépő szintü videókátyát berakni?!"

    1. Ez egy súlyos tévedés! Az RSX G71 alapú, nagyjából a 7950GT-nek felel meg, ami ma sem éppen belépőszint, persze a DX10-es dolgokat nem tudja. Fill-rate-ekben 8600 szint, shader teljesítményben majdnem 8800 szint!!! (Ez azért van, mert míg a 8600-ban és a G71/RSX-ben is 32 shader unit van, a 8600-ban azok egyszerre egy számítást végeznek [scalar], addig a G71/RSX-ben többet [vector4].)

    2. Ez nem olyan egyszerű, hogy fogunk egy "videokártyát" (GPU-t), és berakjuk. Az RSX nem simán egy G71, hanem egy némileg áttervezett chip. A memóriainterfész el lett felezve, fele sima DDR3 vezérlő, másik fele meg FlexIO vezérlőt kapott, amivel a Cellel kommunikál (illetve a cellen keresztül eléri az XDR ramot is). Ezen kívül elvileg a hanggenerálásban is részt vesz, stb.

    Persze nekem is jobban tetszett volna egy G80 alapú chip, de akkor legalább egy évvel később jött volna ki a PS3.

    "Tisztában vagyok vele, hogy nagy teljesítményű a cell proci, de azért túlzásokba ne essünk. A matematikai számítási teljesítmény csak egy része a processzorok tulajdonságának."

    Tudom, éppen ezért kimondottan matematikai számítási teljesítményt írtam, így nem túloztam.

    "A másik nagy kérdésem, ha valóban ekkora a teljesítmény különbség egy Intel vagy AMD proci és a Cell között, akkor miért használnak még mindig Intel vagy AMD procit?"

    Mármint hol? PC-kben? Talán mert ez sem olyan egyszerű, hogy fogjuk és kidobjuk az x86 procit, és berakunk egy Cellt, mivel ahhoz nem csak újra kellene fogrítani az összes programot és OS-t, de teljesen át is kellene írni őket. Emellett általános számítási teljesítményben már nem olyan komoly a Cell, mivel nem arra gyúrtak. Így a PS3 mellett olyan helyeken használják, ahol az előbbire van nagyobb szükség, pl. szuperszámítógépek (pl. IBM Roadrunner).