Ötvös Tibor

50 játék, mely meghatározta 2012-t - I. rész

Az egyik netes magazin összeállított egy ötvenes listát, melyben bemutatták azokat az alkotásokat, melyek meghatározták az idei év kínálatát. Mivel elég hosszú a lista, így több részben közöljük le azt.

Black Mesa Black Mesa Modification Team
A Black Mesa két dolgot bizonyított. Először is, ha elég elhivatottság van egy csapatban, akkor nincs lehetetlen. Másodszor pedig egy elég ambiciózus rajongói alkotás is megjelenhet - még ha éveket is kell várni rá. A Black Mesa nem más, mint a kultikus Half-Life remakeje, mely szép sikereket aratott.

Borderlands 2 Gearbox, 2K Games
A Borderlands folytatása az év egyik legjobbja lett, mely ráadásul újítani is tudott az elődhöz képest. A siker nem maradt el és biztosra vehető, hogy trilógiává bővül a sorozat.



Boyfriend Maker 36You
A Pasikészítő főleg a nők körében aratott zajos sikert, akik a program segítségével megalkothatták az ideális férfit. A Facebookon is zajos siker a "játék" és számos nő már valóban azt gondolja, hogy az alkotásukkal élik le életüket.

Bubble Witch Saga King.com
A Bubble Witch Saga már szerepelt a tegnapi, fejlesztőket bemutató cikkünkben, így nem írnánk róla többet.

Call of Duty: Black Ops II Treyarch, Activision
A Black Ops II sem maradhatott le a listáról, hiszen az FPS legújabb epizódja újabb médiarekordot döntött. Kíváncsian várjuk a következő részt, ami valószínű a Modern Warfare 4 lesz.

Call of Duty: Black Ops Declassified Nihilistic Software, Activision
És most íme az ellenpélda. A Vitára készült Call of Duty: Black Ops Declassified borzalmasan sikeredett, mindenki gyűlöli és azok, akik megvásárolták, próbálnak megszabadulni tőle. Tegyük hozzá, kevés sikerrel.

Clash of Clans Supercell
A Supercell idei második alkotása, a Clash of Clans szintén a mobilos piac egyik nagy dobása volt, mely továbbra is benne szerepel a Top 5-ben.

"Copernicus" 38 Studios
A "Copernicus" igazából egy MMO kódneve, melyet Rhode Island állami szervei állíttattak le. Mivel ők pumpálták bele a pénzt is, így joguk volt azt visszakövetelni, ám ennek hatására a csapat csődöt jelentett, a "Copernicus" pedig sosem jelenhetett meg. Íme egy példa, hogy nem is könnyű valódi, A-kategóriás MMO-t készíteni.

CSR Racing Boss Alien, NaturalMotion
A CSR Racing az egykori Black Rock csapatának legújabb alkotása. A fejlesztők olyan versenyekért feleltek, mint a Split/Second vagy a Pure és ezt a vonalat vitték tovább a mobilos piacra is. A CSR Racing egy hónap alatt 12 milliós bevételt ért el, ami magáért beszél.



Curiosity -- What's Inside the Cube? 22Cans
Peter Molyneux új csapatának első alkotása, a Curiosity, mely nagyon egyedi lett. A program lényege, hogy a 60 millió kockából felépülő nagy kockát több millió játékosnak egyszerre kell kicsipegetnie. A végén egyetlen játékosé marad az utolsó darab, mely valami hatalmas titkot rejt.

DayZ Dean "Rocket" Hall
A hamarosan önálló formában is megjelenő ArmA II mod elképesztően nagy sikert aratott, köszönhetően remek témaválasztásának. A zombis játékmenet a háborús közegben nagyon bejött a rajongóknak és jót tett az eredeti program eladásainak is.

Dear Esther thechineseroom
A Dear Esther egy újabb független sikercím. Az elsőre lakatlannak tűnő szigeten eleinte nem is tudjuk mit kell tennünk, ám a végére egy olyan történettel és élménnyel leszünk gazdagabbak, amely miatt mindenképpen az év legjobbjai között a helye.

Dishonored Arkane Studios, Bethesda
A Bethesda nagyon jól tette, hogy a Rage mellett egy másik új címet is bevitt a köztudatba. A Dishonored ugyanis remekül sikerült, a lopakodós alapokra épülő, steampunk világban játszódó FPS mind a kritikusok mind pedig a játékosok tetszését elnyerte.

Diablo III Blizzard
A Diablo sorozat trilógiává bővülésére a PC-s játékosok már évek óta vártak, ami idén meg is történt. A Blizzard a régimódi játékmenetet frissítette egy kicsit, mellyel megalkotta 2012 legsikeresebb számítógépes alkotását.

Double Fine Adventure Double Fine
A Double Fine ebből a felsorolásból sem maradhat ki, hiszen az Adventure címet kapott projektjük bevezette a köztudatba a Kickstarter fogalmát ráadásul bebizonyította, hogy a klasszikus kalandjátékok a mai napig bírnak egy elég komoly rajongói táborral.

Draw Something Omgpop, Zynga
A Draw Something eleinte nagyon sikeresnek tűnt és a Zynga csapata egész komoly összeget fizetett a fejlesztőért és a programért is (180 millió dollárt). Aztán bekövetkezett az, amitől sokan tartottak: elmúlt az újdonság varázsa és a játék pillanatok alatt eltűnt a süllyesztőben az alkotás. A Zynga komolyat bukott ezzel.



Fez Polytron
A Fez elsőre blikkre - és másodikra is - olyan, mintha a '80-as évekből maradt volna itt. Ám mégis volt benne valami, ami miatt a program elképesztően nagy sikert aratott. A fejlesztők a mai napig finomítanak a játékukon és már elméletileg készül a következő alkotás is.

Final Fantasy XIII-2 Square Enix
A Final Fantasy XIII még a rajongóknál is kiverte a biztosítékot, annyira felemásra sikeredett. A javított, második kiadás azonban már sokkal jobb lett, bár a legtöbb vélemény szerint még így is az egyik legrosszabb rész a sorozatban.

FTL: Faster Than Light Subset Games
Az FTL szintén a Kickstarternek köszönheti létrejöttét, ahol 10 ezer dollárt szeretett volna a két fős fejlesztőcsapat összegyűjteni, ám ebből végül 200 ezer lett. A Star Trek elemeket is bőven tartalmazó alkotás egyébként elnyerte az Emberek Játéka 2012-ben kitüntetést is.

Guild Wars 2 ArenaNet
Miközben folyamatosan megy a harc azon, hogy ingyenes MMO-t érdemes készíteni vagy a fizetős térül meg hamarabb, a Guild Wars 2 elindult a középúton. A boltokban meg lehetett vásárolni a programot, de utána már nem volt kötelező havi díjat fizetni. Minden funkció, minden szint elérhető volt "ingyenesen" is. A dolog bevált, a program igazi siker és már követője is akadt a The Secret World személyében.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Molnibalage #13
    Miért pont ők? Ennyi erővel lehetne a Project Eternity, az most a rekorder. A Double Fine mellett is voltak több százezres sikeres szoftveres kezdeményezések.
  • galocza #12
    feltételezam azzal, hogy ők törték az utat a kickstarternek - s ez lehet nagy bukta ugyanúgy, mint ahogy nagyobb mérföldkő a játékiparban az összes mohnál, codnál stbnél együtt (nem a játék, az új finanszírozási forma).
  • Molnibalage #11
    50 jó játék az elmúlt 10 évben nem volt összesen...
  • csuszi #10
    "Nem tudnék 50 igazán jó játékot felsorolni az évből,"

    senki se olvas? minek is...
    "Call of Duty: Black Ops Declassified borzalmasan sikeredett,"

    mondjuk magadtól is gondolhatnád, hogy nem csak a jó meghatározó, hanem a szar is. sőt, nem csak minőség alapján lehet meghatározó, tehát egy átlagos is lehet az, ha sokat adtak el belőle, ha különleges momentuma van, kezdése, alkotója, hangulata, zenéje, követői...soroljam?
  • csuszi #9
    kis segítség
    "50 játék,"
    "Mivel elég hosszú a lista, így több részben közöljük le azt."
    walking dead. azaz W. w mint dupla v.
  • nessboth #8
    Diablo maga a szánalom, a Blizzard már csak a címekből él.
    Érdekes a lista, hogy pl pont a Walking Dead maradt ki, ami az év játéka lett, és szerintem is egy elég korrekt kis progi volt.
    Guild Wars viszont etalon, lehet, hogy függővé váltam, de nem azért, mert "most még ötven gyíkot kaszálok le, hogy legyen új pajzsom", hanem hihetetlen intenzív és pörgős bunyói miatt (Thief-ként nekem azok).
  • Ender Wiggin #7
    ja, de manapság az újságírók értelmei szintje az 10 éves mohatelepekkel vetekszik. nincs más téma, mint listákat gyártani vagy félrefordítani 5 soros híreket.
  • Laza #6
    Az egész lista baromság ... mik vannak már benne?
    Meg hogy határozná már meg 50 cím az évet? Nem tudnék 50 igazán jó játékot felsorolni az évből, nemhogy meghatározót .....
  • OstOr #5
    A Diablo 3 igaz a kaszáknál siker lett, de mint játék nagy csalódás nálam :(
  • Evoluti0N #4
    Azért a Copernicus-ra illett volna odaírni, hogy a Kingdoms of Amalur játék világába ültetett MMO lett volna.