SG.hu
A Steam bezárja az Early Access pénzvisszatérítési kiskapuját
Többé nem térítik vissza a játék árát megvásárlás után 2 óráig, ha a megjelenés előtt már játszottunk vele. Ez egyrészt fontos győzelem a csalók ellen, de az irányelv nem minden játéknál igazságos.
A jelenlegi hírben két dolog ér össze: egyrészt a Valve nyolc évvel ezelőtt vezette be a kérdés nélküli visszatérítést a Steamen vásárolt játékokra, ha az a vásárlástól számított 14 napon belül történt és az adott felhasználó nem játszott két óránál többet a játékkal. A másik pedig az „Early Access” (korai hozzáférés) témája. Ez egykor újszerű, furcsa dolog volt, a Steames PC-s játékoknál egy kiválasztott csoportnak lehetőséget adott arra, hogy a lelkes rajongókat bevonják az alfa előtti játéktesztelésbe, és a fejlesztők visszajelzéseket kapjanak tőlük. Ma már rengeteg játék indul ilyenformán a legkülönfélébb készültségi fokon. Ez olyan játékok számára volt áldásos, mint a Baldur's Gate 3, amely hosszú éveken keresztül ebben a fázisban leledzett.
A korai hozzáférés, valamint a nagy kiadók által a teljes játékoknál a „Deluxe Editions” és hasonlók számára biztosított „Advanced Access” más szempontból volt áldás volt egyesek számára. A kellően pofátlanok órákon át játszhattak egy játékkal, majd a játék „hivatalos” megjelenése után a szokásos két órán belül visszatérítést követelhettek. A Valve most észrevette ezt a kiskaput és frissítette visszatérítési szabályzatát. "Az Advanced Access időszak alatt megszerzett játékidő mostantól beleszámít a Steam visszatérítési időszakába” - áll a frissítésben. Más szavakkal: mostantól a megjelenés előtti játszás is beleszámít a kipróbálásba, tehát ha két óránál többet játszottál egy játékkal bármilyen állapotban, nem jár visszatérítés. Ezzel lezárul az a lehetőség, hogy az emberek ingyen játszhassanak akár az Early, akár az Advanced hozzáférésben.
Persze ez nem teljes győzelem sem a fejlesztők, sem az óvatos vásárlók számára. A kétórás játékidő-ablak megfelelő képet adhat az embereknek arról, hogyan fut egy játék, például szaggat-e egy adott gépen, de néhány játék csak félkész állapotban kerül be az Early Accessbe, vagy olyan funkciókat tartalmaz, amelyeket később elhagynak. A Steam-visszatérítés különösen a kisebb fejlesztők számára kényes ügy, hiszen néhány indie játéknál a teljes élmény sokkal közelebb van a két órához, mint a 40 vagy 80 órához.
A jelenlegi hírben két dolog ér össze: egyrészt a Valve nyolc évvel ezelőtt vezette be a kérdés nélküli visszatérítést a Steamen vásárolt játékokra, ha az a vásárlástól számított 14 napon belül történt és az adott felhasználó nem játszott két óránál többet a játékkal. A másik pedig az „Early Access” (korai hozzáférés) témája. Ez egykor újszerű, furcsa dolog volt, a Steames PC-s játékoknál egy kiválasztott csoportnak lehetőséget adott arra, hogy a lelkes rajongókat bevonják az alfa előtti játéktesztelésbe, és a fejlesztők visszajelzéseket kapjanak tőlük. Ma már rengeteg játék indul ilyenformán a legkülönfélébb készültségi fokon. Ez olyan játékok számára volt áldásos, mint a Baldur's Gate 3, amely hosszú éveken keresztül ebben a fázisban leledzett.
A korai hozzáférés, valamint a nagy kiadók által a teljes játékoknál a „Deluxe Editions” és hasonlók számára biztosított „Advanced Access” más szempontból volt áldás volt egyesek számára. A kellően pofátlanok órákon át játszhattak egy játékkal, majd a játék „hivatalos” megjelenése után a szokásos két órán belül visszatérítést követelhettek. A Valve most észrevette ezt a kiskaput és frissítette visszatérítési szabályzatát. "Az Advanced Access időszak alatt megszerzett játékidő mostantól beleszámít a Steam visszatérítési időszakába” - áll a frissítésben. Más szavakkal: mostantól a megjelenés előtti játszás is beleszámít a kipróbálásba, tehát ha két óránál többet játszottál egy játékkal bármilyen állapotban, nem jár visszatérítés. Ezzel lezárul az a lehetőség, hogy az emberek ingyen játszhassanak akár az Early, akár az Advanced hozzáférésben.
Persze ez nem teljes győzelem sem a fejlesztők, sem az óvatos vásárlók számára. A kétórás játékidő-ablak megfelelő képet adhat az embereknek arról, hogyan fut egy játék, például szaggat-e egy adott gépen, de néhány játék csak félkész állapotban kerül be az Early Accessbe, vagy olyan funkciókat tartalmaz, amelyeket később elhagynak. A Steam-visszatérítés különösen a kisebb fejlesztők számára kényes ügy, hiszen néhány indie játéknál a teljes élmény sokkal közelebb van a két órához, mint a 40 vagy 80 órához.