Ötvös Tibor

Az év 10 legjobb fejlesztője

2012 a független fejlesztők éve volt, hiszen rengeteg, eddig szinte ismeretlen csapat alkotott maradandót, melyek ráadásul néha még a blockbustereket is megszorongatták. Most a 10 legsikeresebb fejlesztőt mutatjuk be.

Cactus
Jonatan "Cactus" Soderstrom szövetségre lépett egy Dennis Wedin nevezetű grafikussal és megalkották a Hotline Miami címet kapott alkotást. A játék nagyon emlékeztetett a '80-as években látott alkotásokra, ám a kritikusok az egekig magasztalták és a játékosok is élvezték a programot. Ráadásul Jonathan nagyon egyedi és értékelendő módon állt a warezhoz is.

Ahelyett, hogy megvárta volna, míg feltöltik a legnépszerűbb torrent-oldalakra a programot, szövetséget kötött a The Pirate Bay-jel és technikai támogatást adott nekik, tanácsokat osztogatott... sőt, még egy patch-et is kiadott azoknak, akik illegálisan szerezték meg a Hotline Miamit. Ezzel forradalmat indított el és mostanra a legtöbb független fejlesztő nem harcol a kalózkodás ellen, hanem elfogadja azt.

Cygames
Ritka ha egy egész műfaj egyetlen alkotás hatására ér fel a csúcsra. Anno ilyen volt a Doom, ami az FPS-eket emelte fel magasba és ilyen most a Rage of Bahamut is. A program egy gyűjthető kártyákkal operáló játék, melyet a tokiói csapat kifejezetten a japán piacra szánt. Ám egy merész lépéssel végül a nyugati felhasználók számára is elérhető lett és nagy meglepetésre kirobbanó sikert aratott. A Rage of Bahamut a mai napig az egyik legtöbbet letöltött játék Android és iOS rendszereken.



Double Fine
A Double Fine Kickstarter sikeréről már korábban beszámoltunk, de itt is meg kell említenünk. Adventure címet viselő, régimódi kalandjátékuk számára 400 ezer dollárt szerettek volna összegyűjteni a Kickstarter oldalán, ám végül 3,3 millió folyt be. Ezzel megreformálták a támogatási folyamatokat és azóta is folyamatosan bukkannak fel nagyobb csapatok is az oldalon.

King.com
A King.com a Facebook egyik legismertebb fejlesztőcsapata volt, ám egy merész lépéssel idén megszakították a kapcsolatot a közösségi oldallal és átléptek az iOS piacra. Itt megjelentették a Bubble Witch Saga címet kapott logikai játékukat, mely szintén hatalmas siker a mai napig. Azóta visszatértek a Facebookra is, oda is elkészítették a programot és egy egyedi ötletnek köszönhetően a két "platformot" összekapcsolták és egymás ellen is játszhatnak a vállalkozó kedvű játékosok.

Christine Love
A kanadai Christine Love eddig is elég komoly sikereket ért el az olyan alkotásainak köszönhetően, mint a Digital: A Love Story vagy a Don't Take It Personally, Babe, It Just Ain't Your Story. Az interaktív novellák szépen fogytak, ám a rajongók szerint a legjobb a februárban megjelent Analogue: A Hate Story lett. Ez ráadásul már egy szélesebb réteget is magához vonzott és az eddigi legsikeresebb alkotás lett a műfajban.



Obsidian Entertainment
Az Obsidian Entertainment igen vegyes képet mutatott eddig programjaival. Számos sikert készítettek, ám aztán az olyan címekkel, mint például az Alpha Protocol kicsit csorbítottak az addig meglévő nimbuszukon. Ugyanakkor jelenleg is számos sikergyanús cím készül a cégnél. Ám a listára nem ezek miatt kerültek fel, hanem a Kickstarter projektjük miatt.

A Double Fine által kitaposott ösvényre az Obsidian Entertainment is rálépett és a Project Eternity pillanatok alatt összeszedte azt a pénzt, amire szükségük volt. A dolog jól mutatja, hogy milyen az, ha egy csupa A-kategóriás alkotást készítő csapat észreveszi az új trendeket és villámgyorsan reagálnak rá.

Supercell
A Supercell is jól bizonyítja, hogy milyen az, ha egy csapat tanul korábbi hibájából. A 2011-es Gunshine ugyanis még a kutyát nem érdekelte, ám az idén megjelent két program, a Clash of Clans és a Hay Day egy nap alatt fél milliós bevételt termeltek és a mai napig az 5 legsikeresebb iOS alkotás között van számon tartva mindkét program. Kérdés, hogy ezt a sikert meg tudja majd ismételni a csapat.

Telltale Games
Egyértelmű, hogy a Telltale Games sem maradhat ki erről a listáról, hiszen a The Walking Dead sorozat az év egyik legsikeresebb és legjobb alkotása lett. A csapat számos kalandjátékot készített már, ám az idei alkotásuk lett messze a legsikeresebb. Ráadásul ezzel új életet leheltek a műfajba is. Kérdés, merre haladnak tovább.



ThatGameCompany
A ThatGameCompany alkotta meg a nagyon egyedi Journey című játékot, melynek zenéjét még Grammy-díjra is jelölték. A siker nem nagyon meglepő, hiszen a csapat eddig is elég egyedi alkotásokat készített (Flow, Flower). Ám az már itt is kérdéses, hogy a csapat merre halad tovább, hiszen a Journey megjelenésével lejárt a Sony-val kötött, három játékra szóló szerződésük és nem is újították meg azt.

Ubisoft Montreal
Talán az egyetlen, valóban A-kategóriás fejlesztőnek nevezhető csapat a listán a Ubisoft Montreal. A csapat idén nagyon kitett magáért, hiszen olyan alkotásokat jelentettek meg, mint az Assassin's Creed III vagy a Far Cry 3. Ráadásul bejelentésre került a Watch Dogs, ami a következő év legígéretesebb játékának tűnik. Ráadásul az Assassin's Creed III a francia cég számára is rekorder, hiszen egy hónap alatt 7 milliós eladást produkált.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Zolka #1
    Kár hogy a Black Forrest nem jutott be, pedig a Project Giana nagyon jól sikerült, és már elkészült. Szintén Kickstarteres cucc.