SG.hu
A Blizzard visszatér Kínába, és kínai játékok jönnek Xbox-ra
Megállapodott egymással a kínai NetEase és a Microsoft, folytatódik a közel 15 éves partnerség. Közölték, hogy ismét megjelenik Kínában a World of Warcraft és más népszerű címek. A hír a Weibo kínai mikroblogging platformon két óra alatt több mint 100 millió megtekintést ért el.
A páros közölte, hogy azon dolgoznak, hogy a Microsoft által tavaly felvásárolt Activision Blizzard Entertainment leányvállalatának, a Blizzard Entertainmentnek az online játékai idén nyártól ismét elérhetők legyenek a világ második legnagyobb gazdaságában. A NetEase volt a Blizzard-játékok kiadója Kínában 2008 és 2023 között. "Mi a Blizzardnál nagyon örülünk, hogy újraindíthatjuk partnerségünket a NetEase-zel, és a csapataink közötti együttműködést megerősítve együtt dolgozunk azon, hogy legendás játékélményeket nyújtsunk a kínai játékosoknak" - mondta Johanna Faries, a Blizzard Entertainment elnöke a közös nyilatkozatban.
A Blizzard számos játéka 2023 januárjában került offline állapotba Kínában, miután a fejlesztő felbontotta a NetEase-zel való partnerséget a szellemi tulajdon ellenőrzésével kapcsolatos nézeteltérésre hivatkozva. A páros ezt követően beperelte egymást. A feszültség enyhült, miután a Microsoft októberben felvásárolta az Activision Blizzardot, amit vezetői változások követtek. A kínai média ezután arról számolt be, hogy a Microsoft és a NetEase keresi a módját annak, hogy a Blizzard játékokat újraindítsák Kínában.
A megújított kiadói megállapodás a World of Warcraft és Hearthstone című zászlóshajókat, valamint a Warcraft, Overwatch, Diablo és StarCraft franchise-ok egyéb címeit foglalja magában - derül ki a mai közleményből. "Mindig is arra számítottunk, hogy a NetEase visszaszerzi a Blizzard játékainak forgalmazási jogait, és az újbóli elköteleződés körülbelül 2%-os plusz bevételt jelent a NetEase számára" - mondta Ivan Su, a Morningstar elemzője. A Blizzard-játékok népszerűek voltak Kínában, a helyi média becslései szerint csak a World of Warcraft kínai játékosainak száma 2009-ben - miután a NetEase lett a kiadó - mintegy ötmillióra rúgott. A szétválás felháborodást váltott ki a kínai netezők körében, rengetegen panaszkodtak a kedvenc játékukhoz való hozzáférés elvesztése miatt. Azután, hogy a játékokat lekapcsolták, több mint egymillió felhasználó kérte a NetEase ügyfélszolgálatától a játékban fel nem használt kreditek visszatérítését.
Azonban az újraindítás nem lesz gyors, mert miután a korábbi partnerség tavaly januárban véget ért, a NetEase feloszlatta a Blizzard-címek sanghaji üzemeltetéséért felelős helyi csapatot. A NetEase máris álláshirdetéseket tett közzé, a Leihuo játékstúdiója játéküzemeltetési tervezőket, mérnököket és projektvezetőket vesz fel.
A NetEase és a Microsoft azt is közölte, hogy megállapodtak abban, hogy megvizsgálják a NetEase-címek Xbox-ra és más játékplatformokra való eljuttatását. A tengerentúli terjeszkedés hosszú távon komoly következményekkel járhat a NetEase számára. "A Blizzard legendás játékainak visszaadása a kínai játékosoknak, miközben megvizsgáljuk, hogyan hozhatunk még több új címet az Xboxra, bizonyítja elkötelezettségünket az iránt, hogy még több játékot juttassunk el még több játékoshoz világszerte" - mondta Phil Spencer, a Microsoft Gaming vezérigazgatója.
A páros közölte, hogy azon dolgoznak, hogy a Microsoft által tavaly felvásárolt Activision Blizzard Entertainment leányvállalatának, a Blizzard Entertainmentnek az online játékai idén nyártól ismét elérhetők legyenek a világ második legnagyobb gazdaságában. A NetEase volt a Blizzard-játékok kiadója Kínában 2008 és 2023 között. "Mi a Blizzardnál nagyon örülünk, hogy újraindíthatjuk partnerségünket a NetEase-zel, és a csapataink közötti együttműködést megerősítve együtt dolgozunk azon, hogy legendás játékélményeket nyújtsunk a kínai játékosoknak" - mondta Johanna Faries, a Blizzard Entertainment elnöke a közös nyilatkozatban.
A Blizzard számos játéka 2023 januárjában került offline állapotba Kínában, miután a fejlesztő felbontotta a NetEase-zel való partnerséget a szellemi tulajdon ellenőrzésével kapcsolatos nézeteltérésre hivatkozva. A páros ezt követően beperelte egymást. A feszültség enyhült, miután a Microsoft októberben felvásárolta az Activision Blizzardot, amit vezetői változások követtek. A kínai média ezután arról számolt be, hogy a Microsoft és a NetEase keresi a módját annak, hogy a Blizzard játékokat újraindítsák Kínában.
A megújított kiadói megállapodás a World of Warcraft és Hearthstone című zászlóshajókat, valamint a Warcraft, Overwatch, Diablo és StarCraft franchise-ok egyéb címeit foglalja magában - derül ki a mai közleményből. "Mindig is arra számítottunk, hogy a NetEase visszaszerzi a Blizzard játékainak forgalmazási jogait, és az újbóli elköteleződés körülbelül 2%-os plusz bevételt jelent a NetEase számára" - mondta Ivan Su, a Morningstar elemzője. A Blizzard-játékok népszerűek voltak Kínában, a helyi média becslései szerint csak a World of Warcraft kínai játékosainak száma 2009-ben - miután a NetEase lett a kiadó - mintegy ötmillióra rúgott. A szétválás felháborodást váltott ki a kínai netezők körében, rengetegen panaszkodtak a kedvenc játékukhoz való hozzáférés elvesztése miatt. Azután, hogy a játékokat lekapcsolták, több mint egymillió felhasználó kérte a NetEase ügyfélszolgálatától a játékban fel nem használt kreditek visszatérítését.
Azonban az újraindítás nem lesz gyors, mert miután a korábbi partnerség tavaly januárban véget ért, a NetEase feloszlatta a Blizzard-címek sanghaji üzemeltetéséért felelős helyi csapatot. A NetEase máris álláshirdetéseket tett közzé, a Leihuo játékstúdiója játéküzemeltetési tervezőket, mérnököket és projektvezetőket vesz fel.
A NetEase és a Microsoft azt is közölte, hogy megállapodtak abban, hogy megvizsgálják a NetEase-címek Xbox-ra és más játékplatformokra való eljuttatását. A tengerentúli terjeszkedés hosszú távon komoly következményekkel járhat a NetEase számára. "A Blizzard legendás játékainak visszaadása a kínai játékosoknak, miközben megvizsgáljuk, hogyan hozhatunk még több új címet az Xboxra, bizonyítja elkötelezettségünket az iránt, hogy még több játékot juttassunk el még több játékoshoz világszerte" - mondta Phil Spencer, a Microsoft Gaming vezérigazgatója.