Gyurkity Péter

Februárban búcsúzik a Tabula Rasa

A fejlesztők nyílt levélben közölték a játékosokkal, hogy február 28-án végleg bezárja kapuit a virtuális világ, a búcsú azonban nem lesz gyors és szégyenteljes - ajándékokkal lepik meg a kitartókat.

A Tabula Rasa tavaly indult útjára a játékvilágban, érdekes koncepciót vállalva fel: a készítők a tudományos fantasztikum műfaját választották az MMO szegmensen belül, amely eddig szinte csak egyetlen esetben vált be, az Eve Online mellett ugyanis nagyítóval kell keresnünk az akár viszonylag sikeres sci-fi MMO-kat. Nem kérdés, hogy a fantasy játékok jóval nagyobb közönségre számíthatnak, ezt a nézetet látszik erősíteni a mostani bejelentés is.


A múlt héten közzétett nyílt levélben ugyanis a fejlesztők arról értesítették a játékosokat, hogy alig három hónapjuk van hátra az akcióra és stratégiára kiélezett akció-scifiben. Február 28-án végleg búcsúzik a játék, előtte azonban csaknem két hónapon keresztül, egészen pontosan január 10-től ingyenesen lesz élvezhető az alkotás, némi kárpótlásként a szomorú hírért. A döntést azzal indokolták, hogy bár több szempontból is valóra váltották a készítők eredeti célkitűzéseit, a játék rajongói tábora soha nem érte el a tervezett (kívánt) szintet, így pedig nem sok értelmét látják a folytatásnak. Ezúttal azonban nem egyszerű távozásról, szégyenteljes eltűnésről van szó, amit az ajándékok listájával igyekeznek bizonyítani a fejlesztők.

A november 21-én, vagyis a bejelentés napján aktív előfizetők ugyanis egy három hónapra szóló előfizetés keretében hozzájutnak a City of Heroes, valamint a Lineage II egy-egy példányához, bekerülnek továbbá az Aion névre hallgató, most készülő játék bétájába, jövőre a fejlesztést előrendelőkkel együtt próbálhatják majd ki azt, a megjelenéskor pedig ingyen hozzájuthatnak a játékhoz, a szokásos 30 napos előfizetéssel együtt. Mindhárom cím esetében digitális kópiáról van szó, dobozos változatot tehát nem kaphatunk kézhez, ám még így is szép ajánlat ez a készítőktől.

Mindazok, akik januáron túlmenően már korábban befizették a havidíjakat, visszakapják pénzüket.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • cain #19
    egyébként van trial a játékból, le lehet tölteni, és bele lehet kóstolni. van magyar guild is, tele segítőkész emberekkel - a címük az aláírásomban.
    sajnos az új kiegészítő trial formájában nem hozzáférhető, mivel csak high és high-end contentet adott hozzá a játékhoz.
  • cain #18
    vannak ilyen küldik is benne, mint minden mmoban. kellően leegyszerűsítve a dolgokat, minden küldi ilyen. azonban ha egy kicsit még tovább egyszerűsíted a dolgokat, oda jutsz, hogy minden játék pong.
  • cain #17
    sajnos ez már múlt idő az eq2ben. nekem bejött az a craft rendszer, de tényleg nagyon kevesen kraftoltak, és szinte fizikai fájdalom volt megfelelő szintű kraftert találni. azóta leegyszerűsítették, direkt végterméket készítesz az alapanyagokból, persze alacsony szinten nem tudsz olyan cuccot csinálni, amit magas szintű karik is használnának.
  • kvp #16
    Azert van nehany scifi mmo ami valamiert nem szunik meg. Pl. mar kb. 10 eve megy a neocron nevu mmo-fps-rpg (http://ng.neocron.com/), ami egy alapvetoen cyberpunk mmo, fps harcrendszerrel es rpg-re lehetoseget ado vilaggal. Mondjuk nem elsosorban grind vagy mission alapu, hanem inkabb taktikai-strategiai mint pl. a counter strike, csak eppen egy mmo vilagban, ami leginkabb a shadowrun szerepjatek szabalyaihoz hasonloan mukodik (nincsennek class-ok, mindenki szabadon fejlodhet barmerre). Mindehez jott a jatekosok es reszben mi-k altal iranyitott es lakott vilag es annak a lehetosege, hogy valaki harc nelkul tisztan tradeskill-eskent jatszon es fejlodjon. A tabula rasa szabalyrendszere is hasnolo volt, bar tobbet szamitottak a karakter szintjei es kevesebbet a jatekos tudasa, tovabba nem lattam rajta 18+-os matricat, ami az nc kozonseget eleg nagy mertekben korlatozta. A tabula rasa eseten a jatek megszuntetesenek oka a keszito tavoazasan kivul valoszinuleg az lehetett, hogy nem volt eleg jatekos. Erdekes modon az nc eseten az sem zavarja a keszito ceget, hogy neha annyira alacsony a belepett user szam, hogy szinte csak az mi-k jatszanak. (mivel a varosokban meg a jarokelo npc-ket is sajat mi iranyitja igy eleg erdekes dolgok szoktak maguktol osszejonni) Mindket jatek fo hibaja az lehet, hogy gondolkodni kell es nem csak a belefektetett ido szamit, hanem az is, hogy mikor, hol, ki, mit tesz. Alapvetoen ezert terjedt el es valt nepszeruve a klasszikus mud stilusu world of warcraft ahol csak nyerni lehet es hibazas eseten csak annyi a buntetes, hogy vegtelenszer meg lehet probalni ujra. Ennek az ellenpontja lenne az eve online, de ott annyira lassu a jatekmenet, hogy sok ember ki sem probalja a jatekot.

    ps: Stilusban en tovabba is az mmo-fps-rpg-ket fogom kedvelni, bar ilyenbol nem sok van. Offline valtozatban viszont egesz sok jott ki az utobbi idoben, kezdve a legismertebb ilyen jatekkal, az oblivionnal, ahol egesz jo jatekosok nelkuli mmo vilagot lehet latni, ha nem inditjuk el a script-ezett tortenet fo szalat es ugy maszkalunk a vilagban. A motor alapjan valoszinuleg a keszitok eredetileg mmo-nak szantak es utolag lett belole single player. Viszont jo (es nem timesink) cyberpunk mmo-bol tovabbra is hiany van, bar ugy nez ki az emberek nem is nagyon keresik ezeket.
  • Senas #15
    Nekem személy szerint tetszett és most is tetszik a játék! Hónapok óta játszom már vele és a végéig ki van fizetve (amiből mondjuk vissza is fogok kapni). Szeretem a fantasy-t (hiszen Tolkien bácsi művein nőttem fel), de már nagyon hiányzott egy igazi sci-fi. Ezért igencsak elszomorított ez a hír.

    És hogy a Tabula Rasa egy 'agyatlan grind'?! Hát én játszom a Guild Wars-al meg a Lineage 2-őt is kipróbáltam, és azokban is ugyanúgy ott van az 'agyatlan hentelés'! Ugyan az EQ-et és a WOW-t nem próbáltam, de a barátaim révén mindkettőt ismerem.

    Nekem nagyon bejött a Tabula Rasa sztorija, tetszenek a küldetések (nem mind 'agyatlan grind'!), a hangulat. A rendszer és a vezérlés is nagyon el van találva. A grafika is igencsak ott van a szeren, és még az én 2 éves laptopomon is elfut.

    És hogy nem igényel komolyabb csapatmunkát? Ez igaz! Az elején semmiképpen sem, de a pl. Guild Wars is úgy van megoldva, hogy az ember egyedül is simán tud jókat játszani. Lehet hogy antiszociális vagyok, de nekem ez így tetszik.

    Na OK. Hát ennyit erről.
    Mindenkinek jó játékot, bármit is nyom...
  • lammaer #14
    Hát, akkor ez igazi timesink.. ha a legegyszerübb cucc is 2 óra...
    Ezt nagyon nem csipem a legtöbb MMOban - direkt elhúznak mindent, tartson csak jó sokáig, igy próbálva meg hosszúvá tenni a játékot.
  • Tinman #13
    A létező legösszetettebb kraft rendszer van benne, egy saját egyszerű ruhát elkészíteni magadnak a komponensek beszerzésével együtt simán 2 óra és ez csak egy egyszerű ruha, hol van még az ezernyi más item.

    Egész korrekt küldik voltak benne, de természetesen itt is dominált a kill xyz.
    Szvsz méltánytalanul elfeledett MMO az EQ2. Első hónapban nem mutat magából sokat, aztán egyre összetettebb és élvezetesebb. Külön plusz, hogy akkoriban a legcsúcsabb gépeket is kétvállra fektette a max graf.
  • lammaer #12
    Gondolom 16000 irdatlan valtozatos kuldetes van benne :)

    - mission1: kill 10 goblins
    - mission2: kill 20 goblins
    - mission3: kill 30 goblins
    - mission4: kill 10 birds
    - mission5: kill 20 birds
    - mission6: kill 30 birds
    - mission7: collect 10 herbs
    - mission8: collect 20 herbs

    ...



  • nohea #11
    Egyáltalán nem céloztam ilyenre. De tény, hogy ha nincs jól megalapozva valami, már az indulásnál hátrányt szenved - pláne ha online game, pláne ha havidíjas is akar lenni. Mer'hogy ingyenesből is annyi van, hogy Dunát lehet velük rekeszteni.
  • Tinman #10
    Igen, a térkép 20%-át láttam és tonnányi dologban nem voltam benne...
    Ilyet írogatott a statja, hogy 16 ezer nem tudom hány száz küldetésből te most éppen a 82.-et csinálod... anyám ^^
    Na ekkor mondtam azt, hogy a magamfajta perfekcionistának, ez a játék egyenlő a végtelen történettel.