SG.hu

Élesebb lesz a grafikája a PS5 Pro-nak

A Sony az AMD FSR 4 felskálázójának „újraimplementálásán” dolgozik, ami reményei szerint élesebbé teszi a PS5 Pro játékokat.

A 700 dolláros PlayStation 5 Pro már ma is simább és stabilabb grafikát tud produkálni, mint a PS5, de 2026-tól kezdve a vállalat egy új MI felskálázó képlet bevezetését tervezi, amely még élesebbé teszi őket. Ez az AMD FSR 4 technikáján alapul, amelyet most szállítanak az AMD új RX 9070 és RX 9070 XT grafikus kártyáival, és úgy tűnik, hogy versenyképes lesz az Nvidia legújabb DLSS-ével szemben is. "Célunk, hogy a PSSR következő evolúciójaként a 2026-os címekre a PS5 Pro-n is elérhető legyen valami, ami nagyon hasonlít az FSR 4 upscaleréhez” - mondta Mark Cerny, a PlayStation vezető tervezője.

Számos új PS5 Pro játék már most is használja a „PlayStation Spectral Super Resolution” (PSSR) nevű MI felskálázót az AMD-alapú chipeken. A PSSR képes a 720p-s képeket menet közben 4K-s képekké alakítani, miközben extra részecskeeffektusokat ad hozzá. A Sony és az AMD együttműködése azonban nem áll meg itt - kiderült, hogy az AMD új FSR 4 upscalerét megalapozó neurális hálózat is a Sonyval való együttműködés része, és a Sony most azt tervezi, hogy ennek a munkának egy részét visszaportálja zászlóshajójába, a PlayStationbe.

Decemberben a Sony és az AMD bejelentette a Project Amethyst nevű többéves együttműködését, amely valójában 2023-ban kezdődött - Cerny most elmondta, hogy az FSR 4 volt az első gyümölcse ezeknek a munkálatoknak. „Az FSR 4 felskálázójában lévő neurális hálózat (és a képzési recept) az Amethyst együttműködés első eredményei” - mondja, és egy fejlettebb megközelítésnek nevezte, amely képes felülmúlni a PSSR élességét. Egyelőre azonban Cerny továbbra is a PSSR használatára ösztönzi a fejlesztőket, mivel időbe telik, amíg az FSR 4 felskálázó hálózatát „újra implementálják” a PS5 Pro és a játékokba.

Cerny azt sugallja, hogy a Sony innentől kezdve minden egyes algoritmusnak, amelyet az AMD-vel közösen fejleszt, elkészíti a "saját implementációját", és arra is utalt, hogy a Project Amethyst többről szólhat, mint az otthoni konzolok. "Hogy egyértelmű legyen, ennek a technológiának a PlayStationön túl is van felhasználási területe: a gépi tanulás terén végzett széleskörű munka támogatásáról szól a különböző eszközökön. A legnagyobb nyereség az, ha a fejlesztők szabadon mozgathatják a kódjukat eszközről eszközre” - mondta.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • NEXUS6 #1
    Háát mondjuk ott ahol felbontás-minőség/sebesség arány számít, ott az FSR nálam egy RTX 4070-en is jobban teljesít, mint az Nvidia saját megoldása..
    Ami azért elég érdekes, bár részben szubjektív is.