Gyurkity Péter
Félmillió felett a Warhammer Online
A sokak által a WoW első igazi kihívójaként is emlegetett Warhammer Online: Age of Reckoning a megjelenést követő első héten átlépte az 500 ezres álomhatárt, ami igencsak jó első lépésnek tűnik.
Az Electronic Arts érthető büszkeséggel jelentette be a fontos mérföldkő átlépését, amelyre a hivatalos megjelenés után alig egy héttel került sor. Eszerint immár több mint 500 ezer játékos ruházott be a szokás szerint két oldal szembenállására építő MMORPG-be, és ezúttal az aktív előfizetések és a játék megvásárlása körüli vitákra sincs szükség, hiszen a korai időpont miatt még mindenki az első 30 napos aktív periódusban tartózkodik.
Klikk a képre a nagyobb változathoz
A Warhammer Online (a hivatalos európai oldalt lásd ezen a címen) sikerére sokan számítottak, abban azonban talán jóval kevesebben bíztak, hogy ilyen ívet vesz fel az első időszak növekedési üteme. A fenti számmal ugyanis az Electronic Arts szerint nemcsak minden idők legjobban induló MMORPG-je a játék, hanem a kiadó legnagyobb sebességgel elrajtolt címe is, ami jól mutatja a rajongók és a rivális alkotásokból átrándulók kíváncsiságát. Frank Gibeau, az EA Games elnöke augusztusban úgy nyilatkozott, hogy a WAR jó eséllyel hoz valami igazán újat a piacra, amelyet jelenleg a World of Warcraft ural - ebben nyilván benne van az is, hogy kikezdhetik utóbbi előnyét és az első adatok alapján erre minden esély megvan.
A kritikusok és az óvatosabb megfigyelők viszont arra figyelmeztetnek, hogy bár az Age of Conan hasonlóan jó előjelekkel indult, meglehetősen gyorsan elvesztette bázisának jó részét. Ebben a játékban maradó hibák nagy száma, valamit a Funcom néhány lépése játszott nagy szerepet (amely kiváltotta a játékosok ellenállását), az EA pedig nyilván igyekszik elkerülni ugyanezen hibák elkövetését. Szoftverhibából, bugokból és hiányosságokból jóval kevesebbet találni a WAR-ban, azonban nyilván ez a játék sem tökéletes, így rendkívül fontos lesz az első 30 napot követő időszak, amely megmutatja, hogy mennyire tudja maga mellett tartani a cím a rajongói tábort.
Ami magát a játékot illeti, ezúttal nem fér kétség ahhoz, hogy a csihi-puhira helyezték a hangsúlyt - a névből az abszolút laikusok számára is világos, hogy itt kőkemény háborúra számíthatnak. A több éves fejlesztés után elkészülő WAR a Rend és a Káosz szembenállásán alapul, ezen belül az egyik oldalon emberek (Birodalom), törpök és elfek, a másikon pedig orkok (Greenskins), sötét elfek és szintén emberek (Káosz) helyezkednek el. A világ három nagy régióra tagolódik, ezek mindegyikében két faj küzd egymás ellen. A magányos farkasok egyedül harcolhatnak karakterükkel, a nyilvános küldetéseken keresztül akár másokkal összeállva, az egyes régiókban pedig számos elkülönített zóna van, amelyekben akár komplett seregek is összecsaphatnak, természetesen a más játékokból ismert csoportok (group) formájában.
Klikk a képre a nagyobb változathoz
A fejlesztők igyekeztek megkönnyíteni a játékon belüli szocializációt, a közös élményt, ennek érdekében rákereshetünk a közelben lévő, további játékosokat kereső csoportokra, az Open RvR szervereken pedig nincsenek kötöttségek a játékos-játékos elleni harcot illetően. Az egyes játékosok egyik legfontosabb feladata saját tudástáruk kibővítése, tapasztalatot ugyanis nemcsak a folyamatos harccal, hanem új területek felfedezésével, valamint természetesen küldetések teljesítésével is szerezhetünk. Mindez nem hangzik újszerűnek, ám a jelek szerint a WAR esetében mindezt sikerült jól megoldani, hiszen a játékosok oldaláról többnyire pozitív véleményeket hallani - ellentétben a Conannal, ahol a kezdetektől erős volt a kritika a hibák és a hiányosságok miatt.
Nyilván korai lenne még komoly következtetéseket levonni, erre az első 30 nap lejárta után kerülhet majd sor, az eladási adatok nyomon követésével és az aktív előfizetők létszámának megbecslésével - úgy tűnik azonban, hogy sikerült egy jól szuperáló MMORPG-vel előállnia a fejlesztőknek.
Az Electronic Arts érthető büszkeséggel jelentette be a fontos mérföldkő átlépését, amelyre a hivatalos megjelenés után alig egy héttel került sor. Eszerint immár több mint 500 ezer játékos ruházott be a szokás szerint két oldal szembenállására építő MMORPG-be, és ezúttal az aktív előfizetések és a játék megvásárlása körüli vitákra sincs szükség, hiszen a korai időpont miatt még mindenki az első 30 napos aktív periódusban tartózkodik.
Klikk a képre a nagyobb változathoz
A Warhammer Online (a hivatalos európai oldalt lásd ezen a címen) sikerére sokan számítottak, abban azonban talán jóval kevesebben bíztak, hogy ilyen ívet vesz fel az első időszak növekedési üteme. A fenti számmal ugyanis az Electronic Arts szerint nemcsak minden idők legjobban induló MMORPG-je a játék, hanem a kiadó legnagyobb sebességgel elrajtolt címe is, ami jól mutatja a rajongók és a rivális alkotásokból átrándulók kíváncsiságát. Frank Gibeau, az EA Games elnöke augusztusban úgy nyilatkozott, hogy a WAR jó eséllyel hoz valami igazán újat a piacra, amelyet jelenleg a World of Warcraft ural - ebben nyilván benne van az is, hogy kikezdhetik utóbbi előnyét és az első adatok alapján erre minden esély megvan.
A kritikusok és az óvatosabb megfigyelők viszont arra figyelmeztetnek, hogy bár az Age of Conan hasonlóan jó előjelekkel indult, meglehetősen gyorsan elvesztette bázisának jó részét. Ebben a játékban maradó hibák nagy száma, valamit a Funcom néhány lépése játszott nagy szerepet (amely kiváltotta a játékosok ellenállását), az EA pedig nyilván igyekszik elkerülni ugyanezen hibák elkövetését. Szoftverhibából, bugokból és hiányosságokból jóval kevesebbet találni a WAR-ban, azonban nyilván ez a játék sem tökéletes, így rendkívül fontos lesz az első 30 napot követő időszak, amely megmutatja, hogy mennyire tudja maga mellett tartani a cím a rajongói tábort.
Ami magát a játékot illeti, ezúttal nem fér kétség ahhoz, hogy a csihi-puhira helyezték a hangsúlyt - a névből az abszolút laikusok számára is világos, hogy itt kőkemény háborúra számíthatnak. A több éves fejlesztés után elkészülő WAR a Rend és a Káosz szembenállásán alapul, ezen belül az egyik oldalon emberek (Birodalom), törpök és elfek, a másikon pedig orkok (Greenskins), sötét elfek és szintén emberek (Káosz) helyezkednek el. A világ három nagy régióra tagolódik, ezek mindegyikében két faj küzd egymás ellen. A magányos farkasok egyedül harcolhatnak karakterükkel, a nyilvános küldetéseken keresztül akár másokkal összeállva, az egyes régiókban pedig számos elkülönített zóna van, amelyekben akár komplett seregek is összecsaphatnak, természetesen a más játékokból ismert csoportok (group) formájában.
Klikk a képre a nagyobb változathoz
A fejlesztők igyekeztek megkönnyíteni a játékon belüli szocializációt, a közös élményt, ennek érdekében rákereshetünk a közelben lévő, további játékosokat kereső csoportokra, az Open RvR szervereken pedig nincsenek kötöttségek a játékos-játékos elleni harcot illetően. Az egyes játékosok egyik legfontosabb feladata saját tudástáruk kibővítése, tapasztalatot ugyanis nemcsak a folyamatos harccal, hanem új területek felfedezésével, valamint természetesen küldetések teljesítésével is szerezhetünk. Mindez nem hangzik újszerűnek, ám a jelek szerint a WAR esetében mindezt sikerült jól megoldani, hiszen a játékosok oldaláról többnyire pozitív véleményeket hallani - ellentétben a Conannal, ahol a kezdetektől erős volt a kritika a hibák és a hiányosságok miatt.
Nyilván korai lenne még komoly következtetéseket levonni, erre az első 30 nap lejárta után kerülhet majd sor, az eladási adatok nyomon követésével és az aktív előfizetők létszámának megbecslésével - úgy tűnik azonban, hogy sikerült egy jól szuperáló MMORPG-vel előállnia a fejlesztőknek.