Gyurkity Péter
Egymilliárd lakót várnak a virtuális világokban
Friss előrejelzések szerint az elkövetkező 10 év során óriási robbanás megy majd végbe a virtuális világok piacán, ahol akár egymilliárd ember is új (másodlagos) otthonra találhat.
A Strategy Analytics elkészítette részletes előrejelzését, amelyben a virtuális világok piacának várható folyamatait összegzik. Megállapítják, hogy az ágazat óriási robbanás előtt áll, amely ugyan nem megy végbe olyan gyorsan, mint arra a kifejezés alapján számíthatnánk, ám még így is hatalmas lehetőségeket rejt a terület iránt érdeklődő vállalatok számára.
Az elkövetkező 10 évben ugyanis (vagyis nagyjából 2017-re) a virtuális világok nagyon is valóságos lakóinak száma elérheti akár az egymilliárdot is, vagyis az emberiség immár jelentékeny része élvezi (vagy nem) a Second Life és társai által nyújtott szolgáltatásokat. Még ennél is többet mond, hogy a piac összforgalma addigra meghaladhatja a 8 milliárd dollárt, tehát egyáltalán nem lebecsülendő pénzmozgásról és ezzel együtt remélt profitról van szó. Nem csoda, hogy egyre-másra jelennek meg az MMO játékok és a különböző egyéb virtuális világok, amelyek hol komolyra, hol pedig lazára veszik a figurát.
A lakók aránya a szélessávú elérések számához viszonyítva
Ma már nem számít ritkaságnak a Second Life által meghonosított stílus, vagyis a játéknak kevésbé, inkább online 3D közösségi platformnak nevezhető fejlesztés, elég csak a Sony fejlesztésére, a PlayStation Home-ra, vagy éppen a NASA által fejlesztett új megoldásra gondolni - igaz, ezek még nem jelentek meg a piacon. Más cégek kifejezetten a fiatalabb korosztályokra koncentrálnak, és egyszerű flash-alapú, webes fejlesztésekbe fognak, amelyek azonban ugyanúgy valódi pénzre alapuló szolgáltatásokkal igyekeznek némi bevételre szert tenni.
A Market Forecasts for Virtual World Experiences néven elkészült előrejelzésből kitűnik, hogy az igazi növekedés időszaka az elkövetkező 3-4 év lesz, ezt követően lassul az ütem, vagyis stabilizálódik, megnyugszik az ágazat - kérdés, hogy ez mennyiben nyújt majd megnyugvást a gyors profitra törekvő cégek számára.
A Strategy Analytics elkészítette részletes előrejelzését, amelyben a virtuális világok piacának várható folyamatait összegzik. Megállapítják, hogy az ágazat óriási robbanás előtt áll, amely ugyan nem megy végbe olyan gyorsan, mint arra a kifejezés alapján számíthatnánk, ám még így is hatalmas lehetőségeket rejt a terület iránt érdeklődő vállalatok számára.
Az elkövetkező 10 évben ugyanis (vagyis nagyjából 2017-re) a virtuális világok nagyon is valóságos lakóinak száma elérheti akár az egymilliárdot is, vagyis az emberiség immár jelentékeny része élvezi (vagy nem) a Second Life és társai által nyújtott szolgáltatásokat. Még ennél is többet mond, hogy a piac összforgalma addigra meghaladhatja a 8 milliárd dollárt, tehát egyáltalán nem lebecsülendő pénzmozgásról és ezzel együtt remélt profitról van szó. Nem csoda, hogy egyre-másra jelennek meg az MMO játékok és a különböző egyéb virtuális világok, amelyek hol komolyra, hol pedig lazára veszik a figurát.
A lakók aránya a szélessávú elérések számához viszonyítva
Ma már nem számít ritkaságnak a Second Life által meghonosított stílus, vagyis a játéknak kevésbé, inkább online 3D közösségi platformnak nevezhető fejlesztés, elég csak a Sony fejlesztésére, a PlayStation Home-ra, vagy éppen a NASA által fejlesztett új megoldásra gondolni - igaz, ezek még nem jelentek meg a piacon. Más cégek kifejezetten a fiatalabb korosztályokra koncentrálnak, és egyszerű flash-alapú, webes fejlesztésekbe fognak, amelyek azonban ugyanúgy valódi pénzre alapuló szolgáltatásokkal igyekeznek némi bevételre szert tenni.
A Market Forecasts for Virtual World Experiences néven elkészült előrejelzésből kitűnik, hogy az igazi növekedés időszaka az elkövetkező 3-4 év lesz, ezt követően lassul az ütem, vagyis stabilizálódik, megnyugszik az ágazat - kérdés, hogy ez mennyiben nyújt majd megnyugvást a gyors profitra törekvő cégek számára.