Gyurkity Péter

Egymilliárd lakót várnak a virtuális világokban

Friss előrejelzések szerint az elkövetkező 10 év során óriási robbanás megy majd végbe a virtuális világok piacán, ahol akár egymilliárd ember is új (másodlagos) otthonra találhat.

A Strategy Analytics elkészítette részletes előrejelzését, amelyben a virtuális világok piacának várható folyamatait összegzik. Megállapítják, hogy az ágazat óriási robbanás előtt áll, amely ugyan nem megy végbe olyan gyorsan, mint arra a kifejezés alapján számíthatnánk, ám még így is hatalmas lehetőségeket rejt a terület iránt érdeklődő vállalatok számára.

Az elkövetkező 10 évben ugyanis (vagyis nagyjából 2017-re) a virtuális világok nagyon is valóságos lakóinak száma elérheti akár az egymilliárdot is, vagyis az emberiség immár jelentékeny része élvezi (vagy nem) a Second Life és társai által nyújtott szolgáltatásokat. Még ennél is többet mond, hogy a piac összforgalma addigra meghaladhatja a 8 milliárd dollárt, tehát egyáltalán nem lebecsülendő pénzmozgásról és ezzel együtt remélt profitról van szó. Nem csoda, hogy egyre-másra jelennek meg az MMO játékok és a különböző egyéb virtuális világok, amelyek hol komolyra, hol pedig lazára veszik a figurát.


A lakók aránya a szélessávú elérések számához viszonyítva

Ma már nem számít ritkaságnak a Second Life által meghonosított stílus, vagyis a játéknak kevésbé, inkább online 3D közösségi platformnak nevezhető fejlesztés, elég csak a Sony fejlesztésére, a PlayStation Home-ra, vagy éppen a NASA által fejlesztett új megoldásra gondolni - igaz, ezek még nem jelentek meg a piacon. Más cégek kifejezetten a fiatalabb korosztályokra koncentrálnak, és egyszerű flash-alapú, webes fejlesztésekbe fognak, amelyek azonban ugyanúgy valódi pénzre alapuló szolgáltatásokkal igyekeznek némi bevételre szert tenni.

A Market Forecasts for Virtual World Experiences néven elkészült előrejelzésből kitűnik, hogy az igazi növekedés időszaka az elkövetkező 3-4 év lesz, ezt követően lassul az ütem, vagyis stabilizálódik, megnyugszik az ágazat - kérdés, hogy ez mennyiben nyújt majd megnyugvást a gyors profitra törekvő cégek számára.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kow83 #15
    "Más cégek kifejezetten a fiatalabb korosztályokra koncentrálnak, és egyszerű flash-alapú, webes fejlesztésekbe fognak, amelyek azonban ugyanúgy valódi pénzre alapuló szolgáltatásokkal igyekeznek némi bevételre szert tenni."

    Tud valaki linkelni ilyeneket?
  • Romel #14
    Én pl. tökéletesen megvagyok az L2-vel, igaz 1 éve nem játszottam vele, de most ismét folytatom, mert jó haverokkal bohóckodni, amikor éppen nem iszunk, bulizunk. Kolis életbe beletartozik szerintem :) Meg jól esik néha kicsit elszakadni a valós világtól, persze nem kritikus mértékben. Kikapcsolódásnak tökéletes az MMO, de úgy űzni, hogy a valós élet rovására menjen, hát az gáz...
  • sajoati #13
    maradjunk annyiban, hogy fogalmad sincs, mirol beszelsz.

    feltehetoen ez nem a te hibad egybekent, errol nem irt a wired-bol, techcrunch-bol meg gizmodo-bol elo magyar sajto...

    azert vannak pozitiv oldalak, ime egy cikk a halott second life-rol. ne tevesszen meg benne az IBM neve, biztos csak marketing.

    talan egyetlen kivetel az agent portal, de ok is (par) honapos lemaradasban vannak...
    http://www.agent.ai/main.php?folderID=167&articleID=2178&ctag=&iid=





  • Komolytalan #12
    "A legtobb mmorpg-ben a karakter kulseje szamit csak. Ilyen a felszerelese es a stat-jai. Ehhez wow eseten is csak ido kell. Egy mai atlag mmoprg csak hardcore jatekosoknak jo. Ezekhez a jatekokhoz semmilyen tudas nem kell csak ido es turelem, ami egyben a nepszeruseguket limitalo tenyezo is."
    Mondom: nem az a lényeg, hogy hogy néz ki a karaktered, hanem hogy eredményeket érj el vele. Ki nem sz.rja le hogy hogy néz ki pl 1 druida, mikor ideje legnagyobb részét állat formában tölti? Az meg hogy stat kell - hát igen. Eredményt vagy relative kevés stattal és sok skillel (World first killek), vagy sok stattal és kevesebb skillel (casualok) lehet elérni.
  • kvp #11
    "MMORPG más káposzta, mert ott ugye sokszor nem az a lényeg, hogy hogy néz ki a karaktered, hanem hogy eredményeket érj el vele."

    A legtobb mmorpg-ben a karakter kulseje szamit csak. Ilyen a felszerelese es a stat-jai. Ehhez wow eseten is csak ido kell. Egy mai atlag mmoprg csak hardcore jatekosoknak jo. Ezekhez a jatekokhoz semmilyen tudas nem kell csak ido es turelem, ami egyben a nepszeruseguket limitalo tenyezo is.

    Az elso mud-ok pedig valojaban jatekkal kiegeszitett chat szobak voltak. Ezekbol fejlodtek ki az mmoprg-k. Mint ahogy a diablo sorozat is egy grafikus rougelike, ami a nethack nyilt kodjara epult. Eredeti fejlesztest en utoljara a dune2 idejeben lattam, a legtobb jatek azota alapvetoen egy-egy klon. Ujitast igazabol csak a wii-n latni, bar ott is a legtobb jatek es hardver a regi 80-as evekbeli cuccok remake-je. (nintendo balance board = amiga joyboard, de lasd meg a powerglove-ot es tarsait)
  • Komolytalan #10
    Cikkben inkább second liferól írnak, ami abszolúte nem MMORPG - nem is játék, csak egy 3D chat. Egyébként is kihalt már. MMORPG más káposzta, mert ott ugye sokszor nem az a lényeg, hogy hogy néz ki a karaktered, hanem hogy eredményeket érj el vele. Jó, persze, nem mindig, de mondjon már valaki egy Second Life raid bosst plz:-P
    Jelenleg az az irány, hogy minden ami közösség, abban jelenjen meg az illető fényképe, majd 3D modelje vagy webkamera képe (vagy a kettő kombinációja akár). Az tökmind1, hogy az adott oldal egy iwiw típusú cucc, vagy egy chat, vagy egy póker program, vagy egy flashes játékoldal, vagy egy MMO - ez a trend. Ha most azt nevezzük virtuális világnak, hogy az az illető a valós tulajdonságait jobban tudja modellezni mint egy tauren warrioron, akkor tény, hogy ez teret fog nyerni. Azonban ettől ez még nem lesz virtuális élettér, ez csak egy plusz funkciója lesz az egyébként igen jól vegetáló chateknek, közösségi oldalaknak, póker programoknak, MMO-knak.
    A számok meg valóban nevetségesek, 1 milliárd résztvevőre 8 milliárd forgalom enyhén szólva is karcsú.
  • jamborl #9
    szerintem nagy jovo elott allnak ezek a jatekfejlesztok es kereskedelmi cegek akik befektetnek ilyesmibe.
    a vilag rohan es mar nincs idonk leulni es orakat jatszani a gep elott, mint anno mikor meg anyukankkal eltunk es behozta a zsiroskenyeret, letette az orrunk ele, es kerdi "Kisfiam mikor teszed mar le?" te meg "Majd" valaszolod.
    mostmar sokan orulnek hga annyi ifdejuk van hogy megnezzenek egy uj jatekrol egy trailert vagy ha latnak egy kepet hogy utana olvassanak, es elcsodalkozzanak hogy je mar ilyen is van es hu de szep a grafikaja.
    ki is jon a jatek, meglatja es gondolja "na talan letoltom ha hazaerek", de vegul lehet, hogy a szomszed gyerektol kapja meg aki 10 evvel fiatalabb nala....
    szoval leullunk a gep ele es jatszunk de mar nincs turelmunk egy singleplayeres jatekot vegigjatszani(ez persze csak sajat velemeny, es senkis se vegye magara), hanem inkabb kacsingatunk az online fele.
    mert azt lehet dugiban is nemely munkahelyen, itt 5 perc ott 5 perc es az ember megkapja a kis jatekelmenyt, egy kis plusszot a hetkoznapokben.
    es sokunknak ez eleg is. talan nem is vagyunk tobbre...

    ezt tudjak a marketingesek is es jatekfejlesztok is
    egy online jatekot nehezebb sokkal kijatszani(crack, serial), mint egy cd-est. persze van ra pelda.
    ezert enkik a bejovo penz sokkal biztosabb. es ugyhiszem a belefektetett penz is joval kisebb. tehat jovedelmezobb hosszu tavon
    mert a crysist most megveszik, megveszik fel ev mulva is meg, de ha kijon a mondjuk a farcry2 akkor talan szurkul az elobbi dicsfenye.
    mig egy onlinet talan jatszanak evekig is talan
    ezert jonak tartom a second life elgondolasat
    ott van a sims az eatol, egy kulon reszleg van neki kialakitva csak annak a jateknak, szoval az eletszimulacioban van jovo, es az onlineban, mivel akinek van szamitogepe nagyon valoszinu, hogy van nete is...ezaltal szinte van minden, amit csak szeretne az 1-0 vilagaban.
    csak talan az emberi kapcsolatok halvanyulnak ezaltal, ritkabb az emberek kozott a mosoly, a torodes, a szeretett, mert inkabb a Gareth csaladdal szimpatialunk jobban a Simsbol:)

    szoval ennek is megvan persze a hatulutoje...

    ezeknel a nagy jatekcegeknel szerintem rengeteg a pszihologus is aki dolgozik nekik, hogy tudjak mi is kell a felhasznalonak, eszre s vesszuk es mar mi a nike cipore koltjuk a penzt a virtualis vilagban...:)

    (hangsulyozom ezt csak en gondolom igy)
  • bertino #8
    én detto ugyanígy vagyok vele...
  • Szefmester #7
    a Second Life lufija kipukkant már.. a kutya sincs ott..
  • mousee #6
    Kajak nem értem, hogy mi a franc értelme van ennek a second life dolognak... Oké, hogy itt ismerkedni meg minden, meg veszek valódi pénzért virtuálnájkit... hááát... Igaz még csak most leszek 20 éves, de ez már nekem sok :)