19
  • cain
    #19
    egyébként van trial a játékból, le lehet tölteni, és bele lehet kóstolni. van magyar guild is, tele segítőkész emberekkel - a címük az aláírásomban.
    sajnos az új kiegészítő trial formájában nem hozzáférhető, mivel csak high és high-end contentet adott hozzá a játékhoz.
  • cain
    #18
    vannak ilyen küldik is benne, mint minden mmoban. kellően leegyszerűsítve a dolgokat, minden küldi ilyen. azonban ha egy kicsit még tovább egyszerűsíted a dolgokat, oda jutsz, hogy minden játék pong.
  • cain
    #17
    sajnos ez már múlt idő az eq2ben. nekem bejött az a craft rendszer, de tényleg nagyon kevesen kraftoltak, és szinte fizikai fájdalom volt megfelelő szintű kraftert találni. azóta leegyszerűsítették, direkt végterméket készítesz az alapanyagokból, persze alacsony szinten nem tudsz olyan cuccot csinálni, amit magas szintű karik is használnának.
  • kvp
    #16
    Azert van nehany scifi mmo ami valamiert nem szunik meg. Pl. mar kb. 10 eve megy a neocron nevu mmo-fps-rpg (http://ng.neocron.com/), ami egy alapvetoen cyberpunk mmo, fps harcrendszerrel es rpg-re lehetoseget ado vilaggal. Mondjuk nem elsosorban grind vagy mission alapu, hanem inkabb taktikai-strategiai mint pl. a counter strike, csak eppen egy mmo vilagban, ami leginkabb a shadowrun szerepjatek szabalyaihoz hasonloan mukodik (nincsennek class-ok, mindenki szabadon fejlodhet barmerre). Mindehez jott a jatekosok es reszben mi-k altal iranyitott es lakott vilag es annak a lehetosege, hogy valaki harc nelkul tisztan tradeskill-eskent jatszon es fejlodjon. A tabula rasa szabalyrendszere is hasnolo volt, bar tobbet szamitottak a karakter szintjei es kevesebbet a jatekos tudasa, tovabba nem lattam rajta 18+-os matricat, ami az nc kozonseget eleg nagy mertekben korlatozta. A tabula rasa eseten a jatek megszuntetesenek oka a keszito tavoazasan kivul valoszinuleg az lehetett, hogy nem volt eleg jatekos. Erdekes modon az nc eseten az sem zavarja a keszito ceget, hogy neha annyira alacsony a belepett user szam, hogy szinte csak az mi-k jatszanak. (mivel a varosokban meg a jarokelo npc-ket is sajat mi iranyitja igy eleg erdekes dolgok szoktak maguktol osszejonni) Mindket jatek fo hibaja az lehet, hogy gondolkodni kell es nem csak a belefektetett ido szamit, hanem az is, hogy mikor, hol, ki, mit tesz. Alapvetoen ezert terjedt el es valt nepszeruve a klasszikus mud stilusu world of warcraft ahol csak nyerni lehet es hibazas eseten csak annyi a buntetes, hogy vegtelenszer meg lehet probalni ujra. Ennek az ellenpontja lenne az eve online, de ott annyira lassu a jatekmenet, hogy sok ember ki sem probalja a jatekot.

    ps: Stilusban en tovabba is az mmo-fps-rpg-ket fogom kedvelni, bar ilyenbol nem sok van. Offline valtozatban viszont egesz sok jott ki az utobbi idoben, kezdve a legismertebb ilyen jatekkal, az oblivionnal, ahol egesz jo jatekosok nelkuli mmo vilagot lehet latni, ha nem inditjuk el a script-ezett tortenet fo szalat es ugy maszkalunk a vilagban. A motor alapjan valoszinuleg a keszitok eredetileg mmo-nak szantak es utolag lett belole single player. Viszont jo (es nem timesink) cyberpunk mmo-bol tovabbra is hiany van, bar ugy nez ki az emberek nem is nagyon keresik ezeket.
  • Senas
    #15
    Nekem személy szerint tetszett és most is tetszik a játék! Hónapok óta játszom már vele és a végéig ki van fizetve (amiből mondjuk vissza is fogok kapni). Szeretem a fantasy-t (hiszen Tolkien bácsi művein nőttem fel), de már nagyon hiányzott egy igazi sci-fi. Ezért igencsak elszomorított ez a hír.

    És hogy a Tabula Rasa egy 'agyatlan grind'?! Hát én játszom a Guild Wars-al meg a Lineage 2-őt is kipróbáltam, és azokban is ugyanúgy ott van az 'agyatlan hentelés'! Ugyan az EQ-et és a WOW-t nem próbáltam, de a barátaim révén mindkettőt ismerem.

    Nekem nagyon bejött a Tabula Rasa sztorija, tetszenek a küldetések (nem mind 'agyatlan grind'!), a hangulat. A rendszer és a vezérlés is nagyon el van találva. A grafika is igencsak ott van a szeren, és még az én 2 éves laptopomon is elfut.

    És hogy nem igényel komolyabb csapatmunkát? Ez igaz! Az elején semmiképpen sem, de a pl. Guild Wars is úgy van megoldva, hogy az ember egyedül is simán tud jókat játszani. Lehet hogy antiszociális vagyok, de nekem ez így tetszik.

    Na OK. Hát ennyit erről.
    Mindenkinek jó játékot, bármit is nyom...
  • lammaer
    #14
    Hát, akkor ez igazi timesink.. ha a legegyszerübb cucc is 2 óra...
    Ezt nagyon nem csipem a legtöbb MMOban - direkt elhúznak mindent, tartson csak jó sokáig, igy próbálva meg hosszúvá tenni a játékot.
  • Tinman #13
    A létező legösszetettebb kraft rendszer van benne, egy saját egyszerű ruhát elkészíteni magadnak a komponensek beszerzésével együtt simán 2 óra és ez csak egy egyszerű ruha, hol van még az ezernyi más item.

    Egész korrekt küldik voltak benne, de természetesen itt is dominált a kill xyz.
    Szvsz méltánytalanul elfeledett MMO az EQ2. Első hónapban nem mutat magából sokat, aztán egyre összetettebb és élvezetesebb. Külön plusz, hogy akkoriban a legcsúcsabb gépeket is kétvállra fektette a max graf.
  • lammaer
    #12
    Gondolom 16000 irdatlan valtozatos kuldetes van benne :)

    - mission1: kill 10 goblins
    - mission2: kill 20 goblins
    - mission3: kill 30 goblins
    - mission4: kill 10 birds
    - mission5: kill 20 birds
    - mission6: kill 30 birds
    - mission7: collect 10 herbs
    - mission8: collect 20 herbs

    ...



  • nohea
    #11
    Egyáltalán nem céloztam ilyenre. De tény, hogy ha nincs jól megalapozva valami, már az indulásnál hátrányt szenved - pláne ha online game, pláne ha havidíjas is akar lenni. Mer'hogy ingyenesből is annyi van, hogy Dunát lehet velük rekeszteni.
  • Tinman #10
    Igen, a térkép 20%-át láttam és tonnányi dologban nem voltam benne...
    Ilyet írogatott a statja, hogy 16 ezer nem tudom hány száz küldetésből te most éppen a 82.-et csinálod... anyám ^^
    Na ekkor mondtam azt, hogy a magamfajta perfekcionistának, ez a játék egyenlő a végtelen történettel.
  • lammaer
    #9
    Ennyire nem lehet komplex az EverQuest... ha a 20%-ot ugy erted hogy a terkep 20%at lattad, akkor ok, alairom. De nem hiszem hogy a jatekban levo featurek-nak mindossze az 1/5-et lehetett ennyi ido alatt megismerni.

    Egyetertek Callistoval, hogy nem nagyon van annyira bonyolult jatek, amit 1.5 honap utan ne lehetne legalabb nagyjabol atlatni, mi hogy mukodik, mennyire grindelos, mit varhatunk ha magasabb szintre kerulunk stb.
    Ettol nem lesz persze Pro valaki egy adott jatekban, de meg tudja itelni mennyi tartalom/komplexitas van a jatekban. A Tabula Rasa ebben volt keves...
  • Tinman #8
    Bocsi srácok, de nekem ez a kép jobban bejön a témában :-D
  • Tinman #7
    Everquest 2-ben kb. 2 hónap alatt jutottam el lvl 30 környékére és a játék 20% láttam.
    Ezzel csak azt akarom mondani, hogy 1.5 hónap az petting és nem is nagyon kell különösebb társaság a szint eléréséhez. A közepétől kezd érdekes lenni és csapatmunkát igényelni. Kár, hogy ezek az MMO-k ilyen nolife cuccok.
  • Callisto
    #6
    Arra bőven elég hogy lásd hogyan épül fel és milyen a hangulata stb. Még sok is :)
  • winnie
    #5
    ezzel arra célzol, hogy ha agyatlan egy játék, akkor az bukó? eddig azt hittem, fordítva van a tétel.
  • lammaer
    #4
    1.5 honap egy MMO eseten nokedli :)
  • Callisto
    #3
    Én 1,5 hónapot játszottam vele és nagyon tetszett. Szerintem egyedi nagyon jól kitalált az egész, csak sajnos nem havidíjas játéknak való...
  • nohea
    #2
    Richard Garriott távozását az NCSofttól vhogy elfelejtik megemlíteni... de egyetértek, szintén béta alapján én is azt mondom, h nagyon agyatlan volt az egész, nagyobb füsttel, mint lánggal. :/
  • lammaer
    #1
    Igazabol nem nagyon csodalkozom rajta - igaz csak betaban, de kiprobaltam, de nagyon agyatlan grind volt az egesz, raadasul meg csak nem is nagyon igenyelt osszetartast, csapatmunkat egy jo ideig.
    Lehet magasabb szinten maskepp mukodott volna, de egyszeruen nem volt turelmem hozza (pedig EVE Onlineban tudtam napokig banyaszni, szoval azert birom a monotonitast :) )

    Igazabol tulsagosan nagy volt a megjelenesekor a hype, de nagyon messze volt attol hogy forradalmian uj meg kulonleges legyen.