Gyurkity Péter
A Google is virtuális világgal állt elő
Kedvet kaptak a fejlesztők a virtuális világok megalkotására, a Second Life példájának követésére. A Google esetében mindez az egyes weboldalakhoz kötődve jelenik meg.
Az élénk fantáziával megáldott felhasználók valahogy így képzelhették el a "valódi" webkettőt néhány évvel ezelőtt: az egyes internetes oldalak az üzemeltetők jóvoltából saját virtuális chatszobával egészülnek ki, amelyben a Second Life-ból és számos online játékból jól ismert avatárokon keresztül folytathatunk interakciót a többi látogatóval, illetve a szobában elhelyezkedő alkalmatosságokkal. A Google most valami ilyesmivel állt elő, egyelőre igencsak kezdeti stádiumban.
A keresőcég Lively néven egy új projekttel egészítette ki a Google Labs kínálatát. A Lively fejlesztése csaknem három évvel ezelőtt indult és egészen eddig titkosnak minősült. A Niniane Wang kedvteléséből komoly fejlesztéssé átalakuló projekt azonban a cég szerint mára megfelelő állapotban van ahhoz, hogy a szélesebb tömegek is megismerjék és elkészítsék az első szobákat az interneten. Az egyes oldalak üzemeltetői ezt könnyen és egyszerűen megtehetik, speciális beépülők segítségével elhelyezve a programot saját lapjukon. A különféle berendezések, bútorok és díszítések természetesen nem maradhatnak el, és persze a látogatóknak is fel kell öltözniük valahogy.
Ez utóbbi követelmény pedig megnyitja az utat a pénzkeresési lehetőségek felé vezető úton, hiszen bár jelenleg még minden apróság ingyenes az online boltban, idővel ez megváltozhat. Az oldalak üzemeltetői valódi pénzt kérhetnek majd alkotásaikért, és ezzel valószínűleg a Second Life által alkalmazott közbenső lépcsőfokot, a játékpénz alkalmazását is átugorhatják. A jól ismert virtuális világhoz képest nagy különbség, hogy itt az internetes oldalakhoz kötődve jelennek meg a chatszobák, nincs szó egy közös, egységes világról, legalábbis most még - ez szintén változhat, ahogy a felhasználók visszajelzései alapján folytatják a munkát.
Az első tesztek alapján a Lively még kezdetleges, gépigénye brutális, sebessége pedig meglehetősen sok kívánnivalót hagy maga után. Néhány hónap alatt azonban gatyába rázhatják a programot, és megindulhat az igazi térhódítás - feltéve, hogy erre valós igény lesz.
Az élénk fantáziával megáldott felhasználók valahogy így képzelhették el a "valódi" webkettőt néhány évvel ezelőtt: az egyes internetes oldalak az üzemeltetők jóvoltából saját virtuális chatszobával egészülnek ki, amelyben a Second Life-ból és számos online játékból jól ismert avatárokon keresztül folytathatunk interakciót a többi látogatóval, illetve a szobában elhelyezkedő alkalmatosságokkal. A Google most valami ilyesmivel állt elő, egyelőre igencsak kezdeti stádiumban.
A keresőcég Lively néven egy új projekttel egészítette ki a Google Labs kínálatát. A Lively fejlesztése csaknem három évvel ezelőtt indult és egészen eddig titkosnak minősült. A Niniane Wang kedvteléséből komoly fejlesztéssé átalakuló projekt azonban a cég szerint mára megfelelő állapotban van ahhoz, hogy a szélesebb tömegek is megismerjék és elkészítsék az első szobákat az interneten. Az egyes oldalak üzemeltetői ezt könnyen és egyszerűen megtehetik, speciális beépülők segítségével elhelyezve a programot saját lapjukon. A különféle berendezések, bútorok és díszítések természetesen nem maradhatnak el, és persze a látogatóknak is fel kell öltözniük valahogy.
Ez utóbbi követelmény pedig megnyitja az utat a pénzkeresési lehetőségek felé vezető úton, hiszen bár jelenleg még minden apróság ingyenes az online boltban, idővel ez megváltozhat. Az oldalak üzemeltetői valódi pénzt kérhetnek majd alkotásaikért, és ezzel valószínűleg a Second Life által alkalmazott közbenső lépcsőfokot, a játékpénz alkalmazását is átugorhatják. A jól ismert virtuális világhoz képest nagy különbség, hogy itt az internetes oldalakhoz kötődve jelennek meg a chatszobák, nincs szó egy közös, egységes világról, legalábbis most még - ez szintén változhat, ahogy a felhasználók visszajelzései alapján folytatják a munkát.
Az első tesztek alapján a Lively még kezdetleges, gépigénye brutális, sebessége pedig meglehetősen sok kívánnivalót hagy maga után. Néhány hónap alatt azonban gatyába rázhatják a programot, és megindulhat az igazi térhódítás - feltéve, hogy erre valós igény lesz.