Berta Sándor
Hátat fordítanak a sportszergyártók az Amazonnak
Több sportszergyártó nem árusítja termékeit a jövőben az Amazonon és más online platformokon. A cégek azt kifogásolják, hogy az árucikkeket nem megfelelő módon mutatták be a kereskedők, és ráadásul nem is segítik tanácsokkal a vásárlókat.
A sort az Adidas nyitotta tavaly; a gyártó megtiltotta a kereskedőknek, hogy nem exkluzív oldalakon kínálják eladásra a termékeit. Problémát okozott ugyanis, hogy az új és a használt árucikkek nem mindig voltak elkülönítve egymástól, nem voltak külön márkaboltok vagy -részlegek és a felhasználók sem kaptak megfelelő segítséget. Az Adidas példáját most követte a Mammut, a Deuter és a Lowa is. Ugyan ezek kisebb vállalatok, de a folyamat mégis figyelemre méltó.
A gyártók annak ellenére döntenek az Amazon, az eBay és más portálok rendszeréből való kivonulás mellett, hogy ezeken keresztül komoly vásárlói rétegeket érhetnek el. A döntés így komoly kockázatokat hordoz magában. Johannes Ippach, a Német Márkaszövetség képviselője szerint azonban a cégek egy minőségi ígéretet tesznek az ügyfeleik felé és ennek részét képezi az adott terméken kívül a tanácsadás is. Ennek az ígéretnek a betartása pedig adott esetben fontosabb lehet a kieső forgalomnál. A felhasználókban különböző kérdések merülhetnek fel: jó lesz ez a cipő, milyen alternatívái vannak? Ezekre a kérdésekre pedig az Amazonon vagy az eBayen nem kapnak választ.
"Árucikkeinkkel kapcsolatban gyakran szükség van magyarázatra, különösen igaz ez például a hegymászáshoz használható eszközökre. Miután a termékeink magasabb árkategóriában találhatók, ezért a vásárlók joggal várhatnak el tanácsadást" - jegyezte meg Harald Schreiber, a svájci Mammut egyik vezetője. Álláspontját osztotta Andreas Herrlinger, a hálózsákokat és hátizsákokat gyártó Deuter eladási vezetője is.
A sort az Adidas nyitotta tavaly; a gyártó megtiltotta a kereskedőknek, hogy nem exkluzív oldalakon kínálják eladásra a termékeit. Problémát okozott ugyanis, hogy az új és a használt árucikkek nem mindig voltak elkülönítve egymástól, nem voltak külön márkaboltok vagy -részlegek és a felhasználók sem kaptak megfelelő segítséget. Az Adidas példáját most követte a Mammut, a Deuter és a Lowa is. Ugyan ezek kisebb vállalatok, de a folyamat mégis figyelemre méltó.
A gyártók annak ellenére döntenek az Amazon, az eBay és más portálok rendszeréből való kivonulás mellett, hogy ezeken keresztül komoly vásárlói rétegeket érhetnek el. A döntés így komoly kockázatokat hordoz magában. Johannes Ippach, a Német Márkaszövetség képviselője szerint azonban a cégek egy minőségi ígéretet tesznek az ügyfeleik felé és ennek részét képezi az adott terméken kívül a tanácsadás is. Ennek az ígéretnek a betartása pedig adott esetben fontosabb lehet a kieső forgalomnál. A felhasználókban különböző kérdések merülhetnek fel: jó lesz ez a cipő, milyen alternatívái vannak? Ezekre a kérdésekre pedig az Amazonon vagy az eBayen nem kapnak választ.
"Árucikkeinkkel kapcsolatban gyakran szükség van magyarázatra, különösen igaz ez például a hegymászáshoz használható eszközökre. Miután a termékeink magasabb árkategóriában találhatók, ezért a vásárlók joggal várhatnak el tanácsadást" - jegyezte meg Harald Schreiber, a svájci Mammut egyik vezetője. Álláspontját osztotta Andreas Herrlinger, a hálózsákokat és hátizsákokat gyártó Deuter eladási vezetője is.