SG.hu
MI-vel turbózza fel éttermeit a McDonald's

A McDonald's technológiai átalakítást hajt végre 43 000 éttermében, kezdve az internetre csatlakoztatott konyhai berendezésekkel, a mesterséges intelligenciával ellátott rendeléseken át a menedzsereknek szánt MI-alapú eszközökig.
A gyorséttermi óriás új kezdeményezése mesterséges intelligenciát használ a rendelések pontosságának megcélzására, és segít az éttermeknek felismerni a berendezésekkel kapcsolatos problémákat, mielőtt azok meghibásodnának. Brian Rice, a chicagói székhelyű hamburgeróriás informatikai igazgatója szerint a cél jobb élményt nyújtani a vásárlóknak és a dolgozóknak, akiknek ma még az elromlott gépektől kezdve a téves rendelésekig sokféle problémával kell megküzdeniük. "Az éttermeink, őszintén szólva, nagyon stresszesek lehetnek. Vannak vásárlóink a pultnál, vannak vásárlóink az autós behajtónál és futárok érkeznek a kiszállításhoz. Ez sok feladatot jelent a személyzetünk számára” - mondta Rice. "A technológiai megoldások enyhítik a stresszt.”
A beruházások a McDonald's számára kulcsfontosságúak, mivel az eladások januárban gyengén alakultak, ami a gyorsétterem-ipar szélesebb körű visszaesését tükrözi. A McDonald's szerint a fogyasztók továbbra sem tudják elengedni magukat, különösen az alacsony jövedelmű étkezők és a családok. Az étterem azt reméli, hogy a jobb, technológiailag támogatott élmény segít majd elérni azt a célt, hogy 2027-re 175 millióról 250 millióra növelje hűséges vendégeinek számát.
Ennek elérése érdekében a McDonald's 2023 végén a Google Cloudot használta fel, hogy nagyobb számítási teljesítményt juttasson el minden egyes éttermébe - így a McDonald's képes lesz az adatok helyszíni feldolgozására és elemzésére. Az edge computing gyorsabb és olcsóbb megoldás lehet, mint az adatok felhőbe küldése, különösen a kevésbé megbízható felhőkapcsolattal rendelkező vidéki helyszíneken - mondta Rice. Rice 2022-ben csatlakozott a McDonald's-hoz, korábban az egészségügyi eszközöket forgalmazó Cardinal Health-nél volt szintén informatikai igazgató. Előtte vezető technológiai pozíciókat töltött be a gabonapelyheket gyártó Kelloggnál, az édességgyártó Marsnál és az autógyártó General Motorsnál.
A fejlesztések lehetővé teszik például annak előrejelzését, hogy a konyhai berendezések - például a sütők és a hírhedt McFlurry fagylaltgépek - mikor fognak valószínűleg elromlani, mondta Rice. A hamburgerlánc beszállítói már megkezdték a konyhai berendezésekre érzékelők felszerelését, amelyek adatokat táplálnak a céges hálózatba, és „valós idejű” képet adnak a franchise-tulajdonosoknak arról, hogyan működnek az éttermeik. A mesterséges intelligencia ezután elemezni tudja ezeket az adatokat a karbantartási problémák korai jeleiért.
A McDonald's emellett vizsgálja a számítógépes látás - az arcfelismerés mögött álló mesterséges intelligencia - használatát a boltokba szerelt kamerákban, hogy megállapítsa, hogy a rendelések pontosak-e, mielőtt átadnák őket a vásárlóknak - mondta. "Ha proaktívan tudjuk kezelni ezeket a problémákat, mielőtt azok felmerülnének, az a jövőben zökkenőmentesebb működést fog jelenteni” - tette hozzá Rice. A cég másik tétje a hangfelismerő mesterséges intelligencia, amely képességet a McDonald's a Google felhőalapú számítástechnikai részlegével együtt fejleszti. A vállalat 2019 óta kísérletezik ezzel, de 2024-ben kudarcot vallott az IBM-mel való partnersége az automatizált rendelésfelvételnél.
A McDonald's az étteremvezetők számára is segítséget nyújt majd az üzleten belüli műveletek felügyeletében. A hamburgeróriás egy „generatív MI virtuális menedzsert” szeretne létrehozni - mondta Rice -, amely a menedzserek nevében olyan adminisztratív feladatokat lát el, mint a műszakbeosztás. A Pizza Hut és Taco Bell hasonló képességeket vizsgál.
Jose Gomes, a Google Cloud kiskereskedelmi és fogyasztási cikkekért felelős ügyvezető igazgatója szerint a McDonald's nincs egyedül, az MI-t várhatóan minden olyan ágazatban használni fogják, ahol vannak elosztott fizikai helyszínek, beleértve a kórházakat és a gyárakat. Első lévén a McDonald's kihívásokkal fog szembenézni, többek között a költségekkel és azzal a nehézséggel, hogy ugyanazt a technológiát a franchise- és vállalati tulajdonú helyeken is be kell vezetni - mondta Sandeep Unni, a Gartner piackutató és informatikai tanácsadó cég kiskereskedelmi elemzője. A McDonald's nem volt hajlandó megmondani, hogy mennyit költ technológiai kezdeményezéseire.
Gyorséttermi versenytársaihoz képest a McDonald's viszonylag agresszívan fektet be új digitális technológiákba, mondta Unni. Ez, valamint a vásárlóiról gyűjtött hatalmas mennyiségű adat, a gyorséttermi óriásvállalat számára előnyt jelent a vásárlói hűség javításának kitalálásában. A mesterséges intelligencia képes lesz segíteni a McDonald's-nak a promóciók és ajánlatok testre szabásában azáltal, hogy felhasználja a vásárlói adatokat, például a korábbi vásárlási előzményeket, és akár az időjárási adatokkal is összekapcsolja azokat. "Egy olyan vásárló, akiről tudjuk, hogy szereti az édességeket, kaphatna egy McFlurry ajánlatot az alkalmazáson keresztül egy forró nyári napon” - mondta.
A gyorséttermi óriás új kezdeményezése mesterséges intelligenciát használ a rendelések pontosságának megcélzására, és segít az éttermeknek felismerni a berendezésekkel kapcsolatos problémákat, mielőtt azok meghibásodnának. Brian Rice, a chicagói székhelyű hamburgeróriás informatikai igazgatója szerint a cél jobb élményt nyújtani a vásárlóknak és a dolgozóknak, akiknek ma még az elromlott gépektől kezdve a téves rendelésekig sokféle problémával kell megküzdeniük. "Az éttermeink, őszintén szólva, nagyon stresszesek lehetnek. Vannak vásárlóink a pultnál, vannak vásárlóink az autós behajtónál és futárok érkeznek a kiszállításhoz. Ez sok feladatot jelent a személyzetünk számára” - mondta Rice. "A technológiai megoldások enyhítik a stresszt.”
A beruházások a McDonald's számára kulcsfontosságúak, mivel az eladások januárban gyengén alakultak, ami a gyorsétterem-ipar szélesebb körű visszaesését tükrözi. A McDonald's szerint a fogyasztók továbbra sem tudják elengedni magukat, különösen az alacsony jövedelmű étkezők és a családok. Az étterem azt reméli, hogy a jobb, technológiailag támogatott élmény segít majd elérni azt a célt, hogy 2027-re 175 millióról 250 millióra növelje hűséges vendégeinek számát.
Ennek elérése érdekében a McDonald's 2023 végén a Google Cloudot használta fel, hogy nagyobb számítási teljesítményt juttasson el minden egyes éttermébe - így a McDonald's képes lesz az adatok helyszíni feldolgozására és elemzésére. Az edge computing gyorsabb és olcsóbb megoldás lehet, mint az adatok felhőbe küldése, különösen a kevésbé megbízható felhőkapcsolattal rendelkező vidéki helyszíneken - mondta Rice. Rice 2022-ben csatlakozott a McDonald's-hoz, korábban az egészségügyi eszközöket forgalmazó Cardinal Health-nél volt szintén informatikai igazgató. Előtte vezető technológiai pozíciókat töltött be a gabonapelyheket gyártó Kelloggnál, az édességgyártó Marsnál és az autógyártó General Motorsnál.

A fejlesztések lehetővé teszik például annak előrejelzését, hogy a konyhai berendezések - például a sütők és a hírhedt McFlurry fagylaltgépek - mikor fognak valószínűleg elromlani, mondta Rice. A hamburgerlánc beszállítói már megkezdték a konyhai berendezésekre érzékelők felszerelését, amelyek adatokat táplálnak a céges hálózatba, és „valós idejű” képet adnak a franchise-tulajdonosoknak arról, hogyan működnek az éttermeik. A mesterséges intelligencia ezután elemezni tudja ezeket az adatokat a karbantartási problémák korai jeleiért.
A McDonald's emellett vizsgálja a számítógépes látás - az arcfelismerés mögött álló mesterséges intelligencia - használatát a boltokba szerelt kamerákban, hogy megállapítsa, hogy a rendelések pontosak-e, mielőtt átadnák őket a vásárlóknak - mondta. "Ha proaktívan tudjuk kezelni ezeket a problémákat, mielőtt azok felmerülnének, az a jövőben zökkenőmentesebb működést fog jelenteni” - tette hozzá Rice. A cég másik tétje a hangfelismerő mesterséges intelligencia, amely képességet a McDonald's a Google felhőalapú számítástechnikai részlegével együtt fejleszti. A vállalat 2019 óta kísérletezik ezzel, de 2024-ben kudarcot vallott az IBM-mel való partnersége az automatizált rendelésfelvételnél.
A McDonald's az étteremvezetők számára is segítséget nyújt majd az üzleten belüli műveletek felügyeletében. A hamburgeróriás egy „generatív MI virtuális menedzsert” szeretne létrehozni - mondta Rice -, amely a menedzserek nevében olyan adminisztratív feladatokat lát el, mint a műszakbeosztás. A Pizza Hut és Taco Bell hasonló képességeket vizsgál.
Jose Gomes, a Google Cloud kiskereskedelmi és fogyasztási cikkekért felelős ügyvezető igazgatója szerint a McDonald's nincs egyedül, az MI-t várhatóan minden olyan ágazatban használni fogják, ahol vannak elosztott fizikai helyszínek, beleértve a kórházakat és a gyárakat. Első lévén a McDonald's kihívásokkal fog szembenézni, többek között a költségekkel és azzal a nehézséggel, hogy ugyanazt a technológiát a franchise- és vállalati tulajdonú helyeken is be kell vezetni - mondta Sandeep Unni, a Gartner piackutató és informatikai tanácsadó cég kiskereskedelmi elemzője. A McDonald's nem volt hajlandó megmondani, hogy mennyit költ technológiai kezdeményezéseire.
Gyorséttermi versenytársaihoz képest a McDonald's viszonylag agresszívan fektet be új digitális technológiákba, mondta Unni. Ez, valamint a vásárlóiról gyűjtött hatalmas mennyiségű adat, a gyorséttermi óriásvállalat számára előnyt jelent a vásárlói hűség javításának kitalálásában. A mesterséges intelligencia képes lesz segíteni a McDonald's-nak a promóciók és ajánlatok testre szabásában azáltal, hogy felhasználja a vásárlói adatokat, például a korábbi vásárlási előzményeket, és akár az időjárási adatokkal is összekapcsolja azokat. "Egy olyan vásárló, akiről tudjuk, hogy szereti az édességeket, kaphatna egy McFlurry ajánlatot az alkalmazáson keresztül egy forró nyári napon” - mondta.