SG.hu
Beköltöznek a mobilra a magyar fociklubok
A magyar fociklubok reagálva arra, hogy már a B-középben is az okostelefonjukat nyomogatják a szurkolók, közös platformon indítják el online kommunikációjukat, melynek kihasználása csak tőlük függ.
Az Újpest FC által eddig is használt alkalmazáshoz öt újabb klubcsapat csatlakozott a mai napon (Lombard Pápa, a Paksi FC, a Pécsi MFC, a Szombathelyi Haladás és az MTK), ezzel szinte a teljes magyar élvonal ugyanazt a platformot fogja használni. A szoftver megtervezését és kialakítását a Microsoft segítségével végezték, a cél az volt, hogy gyors kommunikációt tegyen lehetővé a játékosok, a klubok és a szurkolók között. Az Android, iOS, Windows Phone és Windows 8 operációs rendszereken is működő csomag képes arra, hogy meglévő információforrásokat, mint például egy klubcsapat YouTube csatornáját is magába integrálja, és összekapcsolható az ügyfélkapcsolat kezelő (CRM) rendszerekkel is, naprakész információkat nyújtva minden érintettnek.
A hazai klubok informatikai hátterét megújító csomag három elemből áll. Az első egy a győri Attrecto szoftvercég által készített mobilalkalmazás, mert ugyan minden csapatnak volt már weblapja, de a technika fejlődésével nem tartották a lépést, a mobil világban nem voltak jelen. A csapatok saját szoftverei mind ezen alapulnak, a klubok azonos szerkesztőségi felületet használva módosíthatják a programjukban lévő információkat. A programok alapvetően információs szerepet játszanak, fontos szempont volt, hogy szépek legyenek, a grafikai elemeket a klubok biztosították.
Az egyes szoftverekből az alapvető információk mellett elérhetők a csapatokat érintő hírek, képek és érdekességek a focistákról és a stadionról, a mérkőzésnaptár, a jegyek és bérletek árai, valamint a hivatalos közösségi média, pl. Twitter- vagy YouTube-csatornák. Használják a telefonokban lévő GPS-t is, például elnavigálják a használót az aktuális ellenfél stadionjába, és persze lehet rá üzeneteket küldeni. melyek lehetnek hírértékű infók ("Kiegyenlítettünk!"), vagy a szurkolók biztonságával, a stadion megközelíthetőségével kapcsolatosak (pl. le van zárva adott útvonal).
Ehhez kapcsolódik a klubok fókuszában lévő területek támogatása informatikai eszközökkel, az ügyfélkapcsolati rendszer, melyhez persze a klubok fogadókészsége is kell. A bevezetést a magyar MultiSoft és egy az angol első és másodosztály résztvevőinél számos hasonló munkát elvégző cég, a Green 4 Solutions végzi. A szoftverrel végigkövethetők a folyamatok, például a rendezvények lebonyolítása, illetve összekapcsolható a letölthető alkalmazással is, így a klubok a korábbinál jóval több információt gyűjthetnek össze rendszerezett formában rajongóikról, de sajnos kevéssé van meg a csapatoknál az a háttér, hogy ezt hasznosítani tudják.
Ezt az egészet megfejelte még a Microsoft klubonként öt darab egy évig ingyenes Office 365 licenccel, amellyel a munkatársak akkor is zavartalanul dolgozhatnak, ha elutaznak, vagy idegenbeli mérkőzésekre kísérik el játékosaikat. (A vállalat támogatása összesen 35 millió forintot tesz ki.) A programhoz csatlakozhatnak további klubok, illetve siker esetén más szakosztályok, sportágak is.
Az Újpest FC által eddig is használt alkalmazáshoz öt újabb klubcsapat csatlakozott a mai napon (Lombard Pápa, a Paksi FC, a Pécsi MFC, a Szombathelyi Haladás és az MTK), ezzel szinte a teljes magyar élvonal ugyanazt a platformot fogja használni. A szoftver megtervezését és kialakítását a Microsoft segítségével végezték, a cél az volt, hogy gyors kommunikációt tegyen lehetővé a játékosok, a klubok és a szurkolók között. Az Android, iOS, Windows Phone és Windows 8 operációs rendszereken is működő csomag képes arra, hogy meglévő információforrásokat, mint például egy klubcsapat YouTube csatornáját is magába integrálja, és összekapcsolható az ügyfélkapcsolat kezelő (CRM) rendszerekkel is, naprakész információkat nyújtva minden érintettnek.
A hazai klubok informatikai hátterét megújító csomag három elemből áll. Az első egy a győri Attrecto szoftvercég által készített mobilalkalmazás, mert ugyan minden csapatnak volt már weblapja, de a technika fejlődésével nem tartották a lépést, a mobil világban nem voltak jelen. A csapatok saját szoftverei mind ezen alapulnak, a klubok azonos szerkesztőségi felületet használva módosíthatják a programjukban lévő információkat. A programok alapvetően információs szerepet játszanak, fontos szempont volt, hogy szépek legyenek, a grafikai elemeket a klubok biztosították.
Az egyes szoftverekből az alapvető információk mellett elérhetők a csapatokat érintő hírek, képek és érdekességek a focistákról és a stadionról, a mérkőzésnaptár, a jegyek és bérletek árai, valamint a hivatalos közösségi média, pl. Twitter- vagy YouTube-csatornák. Használják a telefonokban lévő GPS-t is, például elnavigálják a használót az aktuális ellenfél stadionjába, és persze lehet rá üzeneteket küldeni. melyek lehetnek hírértékű infók ("Kiegyenlítettünk!"), vagy a szurkolók biztonságával, a stadion megközelíthetőségével kapcsolatosak (pl. le van zárva adott útvonal).
Ehhez kapcsolódik a klubok fókuszában lévő területek támogatása informatikai eszközökkel, az ügyfélkapcsolati rendszer, melyhez persze a klubok fogadókészsége is kell. A bevezetést a magyar MultiSoft és egy az angol első és másodosztály résztvevőinél számos hasonló munkát elvégző cég, a Green 4 Solutions végzi. A szoftverrel végigkövethetők a folyamatok, például a rendezvények lebonyolítása, illetve összekapcsolható a letölthető alkalmazással is, így a klubok a korábbinál jóval több információt gyűjthetnek össze rendszerezett formában rajongóikról, de sajnos kevéssé van meg a csapatoknál az a háttér, hogy ezt hasznosítani tudják.
Ezt az egészet megfejelte még a Microsoft klubonként öt darab egy évig ingyenes Office 365 licenccel, amellyel a munkatársak akkor is zavartalanul dolgozhatnak, ha elutaznak, vagy idegenbeli mérkőzésekre kísérik el játékosaikat. (A vállalat támogatása összesen 35 millió forintot tesz ki.) A programhoz csatlakozhatnak további klubok, illetve siker esetén más szakosztályok, sportágak is.