Berta Sándor

A Yahoo megszerezné a Bundesliga közvetítési jogait

Új területre törne be az egykor szebb napokat megélt társaság: megszerezné a 2013-2014-es Bundesliga-idény közvetítési jogait. Az amerikai cég két ajánlatot is akar tenni a focimeccsekre.

"Minket kizárólag az internettel kapcsolatos közvetítési jogok érdekelnek. Két forgatókönyv lehetséges. Az első alapján a jogokat megszerző cégek a mérkőzések legfontosabb pillanatait a meccsek vége után 3-4 órával mutathatnák be a weben. A másik forgatókönyv pedig az, hogy szombatonként 18 óra 30 perctől lehetne megtekinteni a világhálón az aktuális Bundesliga-forduló összefoglalóját. Minket mind a két megoldás érdekelne. Az élő közvetítésekkel kapcsolatos jogok ugyanakkor nem érdekelnek minket. A legfontosabb pillanatokat bemutató műsorok területén viszont vannak tapasztalataink, hiszen Nagy-Britanniában egy szezon óta készítünk összefoglalókat a Premire League egyes fordulóiról."

"A felhasználók kedvenc egyesületük mérkőzéseinek legfontosabb történéseit akár a mobiltelefonjaikon, az iPad készülékeiken vagy a laptopjaikon is megtekinthetik. Amennyiben sikerül szerződést kötnünk, úgy a videókat közvetlenül a Német Labdarúgó Ligától (DFL) kapjuk majd. Internetes cégként keresnünk kell egy televíziós céget, amely összevágja a felvételeket és elkészíti az összefoglalókat. A másik lehetőség, hogy megvásároljuk a kész műsorokat, de ebben az ügyben még nem döntöttünk, egyelőre csak egy lépésre összpontosítunk. Egyik lépést a másik után tesszük" - jelentette ki Heiko Genzlinger, a Yahoo Németország új vezetője.


Heiko Genzlinger

Az üzletember elmondta, hogy természetesen minden futballrajongó személyre szabott ajánlatot kaphatna. A bejelentkezés után elsőként a kedvenc csapata mérkőzéseiről nézhetne meg összefoglalókat, emellett a tervek között szerepel egy archívum létrehozása, a felvételeket a DFL-től és az egyesületektől vásárolnák meg. A szolgáltatás teljesen ingyenes lesz. A működési költségeket a reklámbevételekből és a szponzoroktól származó pénzekből finanszíroznák, de emellett a felhasználóktól szerzett személyes adatok is fontos szerepet játszanak. Ezeket az információkat azonban nem kizárólag reklám célokra használnák fel, hanem szeretnének személyre szabott ajánlatokkal előállni. Minden adatot anonimizálnak tesznek és mindenki maga döntheti majd el, hogy mely információkat adja ki magáról és melyeket nem. Az adatok a Yahoo rendszerében maradnak, azokat sem a DFL-nek, sem a kluboknak nem adják el.

"Világszerte egyre több felhasználónk van, összesen 700 millió embert érünk el. Ugyan a sajtóban a Facebook és a Google a meghatározó, azonban két éven belül már másként fognak az emberek a cégünkre gondolni és beszélni róla, mi ugyanis nem csak összevásárolunk, hanem elő is állítunk tartalmakat. Németországban több mint 30 olyan szerkesztőnk van, akik kifejezetten az exkluzív tartalmakkal foglalkoznak. Azokban a termékekben, amikbe pénzt fektetünk be, komoly lehetőségek vannak. Sporttartalmakat, híreket, pénzügyi adatokat és szórakoztató anyagokat egyaránt kínálunk" - szögezte le Heiko Genzlinger.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!