Berta Sándor
A hamburgi repülőtéren már tesztelik a testszkennereket
Az észak-németországi város légikikötőjében hat hónapon keresztül két berendezést tesztelnek majd. Az utasok szabadon eldönthetik, hogy alávetik-e magukat a vizsgálatnak vagy sem.
A tesztelésre a légi biztonsági ellenőrzések keretében kerül sor. A tesztüzemet hivatalosan dr. Thomas de Maiziére német belügyminiszter indította el, aki elsőként haladt át az egyik testszkenner előtt. "A mai nap egy fontos lépés a német repülőterek javított légi biztonsági ellenőrzései felé vezető úton. Ma megkezdjük a testszkennerek próbaüzemét Németországban. A teszt többek között azért vált lehetővé, mert megbizonyosodtunk arról, hogy a három fő alapkövetelmény teljesült: ezek az egészség megőrzése, a személyiségi jogok garantálása és a légi biztonság többletértékének biztosítása " - jelentette ki a politikus.
De Maiziére szerint a próbaüzem során használt Pro Vision ATD típusú eszközök mind a három követelménynek megfelelnek és úgynevezett aktív milliméter hullámsávú technológiával dolgoznak. A szövetségi belügyminisztérium, mint Németország legfelsőbb légi biztonsági hivatala felel a területet szabályozó törvény és a hatályos európai uniós rendeletek betartásáért. A biztonság szavatolásához szükség van a légiutasok poggyászainak és az utazók átvilágítására. Közlése szerint Németország nyitott a különböző innovatív biztonsági technológiák alkalmazására, ugyanakkor ezeket a bevezetésük előtt megfelelő módon tesztelni is kell.
Thomas de Maiziere
A beszerzett két berendezés működése során egy automatikus felderítési eljárást használ és a felismert eszközöket egy piktogram segítségével mutatja meg. A készülékek ugyanakkor nem készítenek képet az emberi testről és a rögzített adatokat sem tárolják el a vizsgálat után, így maradéktalanul megóvják az emberek személyiségi jogait. A hat hónapig tartó próbaüzem tapasztalatait és eredményeit kiértékelik. Az állampolgárokat arra kérték, hogy bármilyen észrevételük van töltsék ki a szövetségi belügyminisztérium online kérdőívét. A cél az, hogy a légi biztonság növekedjen, és ezzel párhuzamosan az ellenőrzések gyorsabbak és hatékonyabbak legyenek.
Achim Friedl, a szövetségi belügyminisztérium technikai és logisztikai részlegvezetője elmondta, hogy a leginkább egy zuhanykabinra hasonlító berendezéseket összesen 300 000 euróért szerezték be. A testszkennereket a próbaüzem elindítása előtt a szövetségi rendőrség lübecki akadémiáján tesztelték laboratóriumi körülmények között. Hamburg mellett hamarosan egy újabb repülőtéren szerelik fel az eszközöket.
A biztonsági berendezések hatékonyságáról egyébként megoszlanak a vélemények. Ronald K. Noble, az Interpol főtitkára például úgy nyilatkozott, hogy a testszkennerek nem jelentenek megoldást a biztonsági problémákra és a világot jelenleg fenyegető legnagyobb veszély jelenleg az útlevél-hamisítás, mivel a millió számra ellopott útlevelek és készített hamis papírok lehetővé teszik a szabad utazást a terroristák és más bűnözők számára.
A tesztelésre a légi biztonsági ellenőrzések keretében kerül sor. A tesztüzemet hivatalosan dr. Thomas de Maiziére német belügyminiszter indította el, aki elsőként haladt át az egyik testszkenner előtt. "A mai nap egy fontos lépés a német repülőterek javított légi biztonsági ellenőrzései felé vezető úton. Ma megkezdjük a testszkennerek próbaüzemét Németországban. A teszt többek között azért vált lehetővé, mert megbizonyosodtunk arról, hogy a három fő alapkövetelmény teljesült: ezek az egészség megőrzése, a személyiségi jogok garantálása és a légi biztonság többletértékének biztosítása " - jelentette ki a politikus.
De Maiziére szerint a próbaüzem során használt Pro Vision ATD típusú eszközök mind a három követelménynek megfelelnek és úgynevezett aktív milliméter hullámsávú technológiával dolgoznak. A szövetségi belügyminisztérium, mint Németország legfelsőbb légi biztonsági hivatala felel a területet szabályozó törvény és a hatályos európai uniós rendeletek betartásáért. A biztonság szavatolásához szükség van a légiutasok poggyászainak és az utazók átvilágítására. Közlése szerint Németország nyitott a különböző innovatív biztonsági technológiák alkalmazására, ugyanakkor ezeket a bevezetésük előtt megfelelő módon tesztelni is kell.
Thomas de Maiziere
A beszerzett két berendezés működése során egy automatikus felderítési eljárást használ és a felismert eszközöket egy piktogram segítségével mutatja meg. A készülékek ugyanakkor nem készítenek képet az emberi testről és a rögzített adatokat sem tárolják el a vizsgálat után, így maradéktalanul megóvják az emberek személyiségi jogait. A hat hónapig tartó próbaüzem tapasztalatait és eredményeit kiértékelik. Az állampolgárokat arra kérték, hogy bármilyen észrevételük van töltsék ki a szövetségi belügyminisztérium online kérdőívét. A cél az, hogy a légi biztonság növekedjen, és ezzel párhuzamosan az ellenőrzések gyorsabbak és hatékonyabbak legyenek.
Achim Friedl, a szövetségi belügyminisztérium technikai és logisztikai részlegvezetője elmondta, hogy a leginkább egy zuhanykabinra hasonlító berendezéseket összesen 300 000 euróért szerezték be. A testszkennereket a próbaüzem elindítása előtt a szövetségi rendőrség lübecki akadémiáján tesztelték laboratóriumi körülmények között. Hamburg mellett hamarosan egy újabb repülőtéren szerelik fel az eszközöket.
A biztonsági berendezések hatékonyságáról egyébként megoszlanak a vélemények. Ronald K. Noble, az Interpol főtitkára például úgy nyilatkozott, hogy a testszkennerek nem jelentenek megoldást a biztonsági problémákra és a világot jelenleg fenyegető legnagyobb veszély jelenleg az útlevél-hamisítás, mivel a millió számra ellopott útlevelek és készített hamis papírok lehetővé teszik a szabad utazást a terroristák és más bűnözők számára.