SG.hu

MI-generálta felhasználókkal teli közösségi médiát szeretne a Meta

A Meta úgy véli, hogy a mesterséges intelligencia által generált karakterek fogják megtölteni a közösségi média platformjait a következő néhány évben, mivel a gyorsan fejlődő technológiával kívánja növelni a 3 milliárd felhasználó elkötelezettségét.

A Szilícium-völgyi vállalatcsoport egy sor mesterséges intelligencia-terméket vezet be, köztük egy olyat, amely segít a felhasználóknak mesterséges intelligencia-karaktereket létrehozni az Instagramon és a Facebookon, miközben a rivális technológiai csoportokkal küzd a fiatal közönség bevonzásáért és megtartásáért. "Arra számítunk, hogy ezek a mesterséges intelligenciák idővel valóban létezni fognak a platformjainkon, valahogy úgy, ahogyan a fiókok” - mondta Connor Hayes, a Meta generatív MI termékért felelős alelnöke.

Hayes szerint a Meta számára a következő két évben „prioritás” lesz, hogy az alkalmazásokat „szórakoztatóbbá és vonzóbbá” tegye, ami magában foglalja annak mérlegelését is, hogy miként lehet az MI-val való interakciót szociálisabbá tenni. Elmondta, hogy már több százezer karaktert hoztak létre mesterséges intelligencia-eszközük segítségével - amely júliusban indult az Egyesült Államokban, és a jövőben tervezik a hozzáférés kiterjesztését -, de a legtöbb felhasználó egyelőre privátként jelölte meg őket. Eközben az alkotók többsége jelenleg arra használja a Meta MI-eszközeit, hogy a valós világbeli tartalmait jobbá tegye, például fotók szerkesztésére alkalmazzák.

A közösségi médiavállalatok versenyt futnak egymással, hogy a legújabb generatív MI-technológiát beépítsék termékeikbe, hogy új felhasználókat és több tartalmat vonzzanak a platformjaikra. Szeptemberben a Snapchat vezetett be új generatív MI-eszközöket, hogy segítsen az alkotóknak - vagyis azoknak, akik az online tartalom közzétételével keresnek bevételt - 3D-s karaktereket tervezni a kiterjesztett valóság élményeihez. Az MI-felvételeket megtekintő felhasználóinak száma évente több mint 50 százalékkal nő. A ByteDance tulajdonában lévő TikTok a Symphony nevű termékcsomagot teszteli, amely lehetővé teszi a márkák és az alkotók számára, hogy a mesterséges intelligenciát reklámozásra használják. Ez magában foglalja a termékekhez készült videók készítését szöveges súgók, MI-generált avatárok és a tartalom különböző nyelvekre történő fordítása segítségével.


A Meta egy olyan eszközt is bevezetett, amellyel a felhasználók MI-asszisztenseket hozhatnak létre, amelyek képesek válaszolni a követőik kérdéseire. A cég jövőre tervezi, hogy kiadja a szövegből videót generáló szoftverét az alkotók számára, amely lehetővé teszi számukra, hogy saját magukat helyezzék bele az MI által generált videókba. A Meta vezetője, Mark Zuckerberg korábban már bemutatta, hogy élő videohívásokat lehet folytatni egy alkotó MI avatárjával, aki az ő stílusában tud beszélgetni. Az alkotók úgy alakíthatják a rendszert, hogy bizonyos témákat elkerüljön, vagy olyan témákat válasszon, amelyeket népszerűsíteni szeretne.

Szakértők azonban arra figyelmeztetnek, hogy a mesterséges intelligencia által generált tartalom kockázatokat rejt magában, például azt, hogy ezek a karakterek „fegyverként” szolgálhatnak félretájékoztatás terjesztésére. "Erős biztosítékok nélkül a platformok azt kockáztatják, hogy ezeken az MI által vezérelt fiókokon keresztül hamis narratívákat erősítenek fel” - mondta Becky Owen, a Billion Dollar Boy kreatív ügynökség globális marketing- és innovációs vezetője, a Meta kreatív innovációs csapatának korábbi vezetője. Az aggályok kezelése érdekében a Meta szabályai szerint az MI által generált tartalmakat egyértelműen fel kell tüntetni a platformokon.

Owen megjegyezte, hogy bár a mesterséges intelligenciával létrehozott karakterek „kreatív új szórakoztató formátumot” jelenthetnek, fennáll a veszélye annak, hogy a platformokat elárasztják gyenge minőségű anyagokkal, amelyek aláássák az alkotók mesterségét és a felhasználók bizalmát. "Az emberi alkotókkal ellentétben ezek az MI-személyek nem rendelkeznek megélt tapasztalatokkal, érzelmekkel, és nem képesek ugyanarra az átélhetőségre” - tette hozzá.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • barret #8
    A Facebookot is lehet ügyesen használni! Csaxólok. Nálam semmi reklám,semmi tolakodó,és csak az általam kedvelt CSOPORTOKAT látogatom.Semmi mit szartam ma posztot nem látok.
  • kvp #7
    Tehat ha jol ertem az uj uzleti modelljuket, akkor MI generalt tartalmakat fognak nezni a felhaszalok MI masolatai, amik melle valos penzert vasarolt MI generalt reklamokat szeretnenek ertekesiteni. Tovabba tovabbra is ertekesiteni szeretnek az MI altal osszegyujtott felhasznaloi adatokat, amik a felhasznaloi MI-k erdeklodesi koreit tartalmazzak.

    A fenti rendszer anyagi fenntarthatosaganak sarokeleme, hogy a valodi emberek kitartoan (es lehetoleg teljesen passzivan) nezzek az MI generalt tartalmakat napjaban minel hosszabb ideig. Viszont ha mar helyettuk is csak az MI masolatuk nezi a tartalmakat, akkor gyakorlatilag teljesen halottnak tekintheto a platform, emberi felhasznalok nelkul. A facebook ezt hogyan akarja eladni az ugyfelei (a nagy cegek) szamara? Vagy globalis szinten elfogadott, hogy a valodi emberek par even belul el fognak tunni a netrol?
  • Frekvency #6
    életem legjobb döntése volt tavaly év elején lejönni erről a cuccról, egy csomó mást csinálok a tök agyatlan fészbúk tekergetés és a parttalan pilitikai és egyéb viták helyett a világ leghülyébb embereivel akik leuralták a helyet.
  • RJoco #5
    Kell ez még rá.
    Eddig is annyi hulladékot dobott be az ismerősök megosztásai helyett, hogy már jó ideje rá sem néztem.
    Most még több hulladék lesz.

    Ahhoz képest, hogy egy "garázsból" indult a dolog és kapcsolattartás volt a cél, nagyon elment teljesen más irányba.
  • Kotomicuki #4
    Amíg más - humán - fizet érte, addig persze, de ha majd a MI-(de)generáltak pénztárcájából kéne megélniük, akkor majd koppannak egy nagyot - azzal csak még nagyobb öngólt rúgnának, ha a MI-t felruháznák az ehhez szükséges jogokkal is... (minél jobban menekülnek az álomvilágukba, annál nagyobb lesz a sokkhatás, amikor a már elkerülhetetlen valósággal való szembenézés "felébreszti" őket - igaz, ez a társadalmunk visszavonhatatlan pusztulásával jár együtt, de ez, most még távolinak tűnik a ködön át nézve...)

    Előbb-utóbb kijönnek majd az elemzések is, hogy a reklámok csak x%-kát nézik a humánok, így az arra fordított összegek, gyakorlatilag kidobott pénzek - bár, aki ilyen helyeken reklámoztat, azt ez érdekli a legutoljára, hiszen bőven van miből herdálni - , aztán ennek a biznisznek is lőttek.
  • end3 #3
    Semmi gond.., nekem eddig sem csináltak kedvet a face-hez, ezután csak még kevésbé esélyes.
  • Cat #2
    Szerintem nem tudják megállítani, ezért inkább azt mondják, hogy álljunk az élére. Nem akarják azt, ami a Twitternél volt, hogy azon ment a vita, hogy hány millió bot és hány valódi ember van, és hogy valójában a reklámokat nem is emberek nézik. Inkább beleállnak, és megpróbálják innovációnak eladni, mert egyébként teljesen tehetetlenek a törlés terén.
  • Omega #1
    Én elhiszem, hogy ez sok pénzt hozhat a Meta-nak, de ha arra gondolok, hogy ezzel a világ értelmes irányba fejlődik-e, akkor egyértelműen nem a véleményem.