SG.hu
MI-generálta felhasználókkal teli közösségi médiát szeretne a Meta
A Meta úgy véli, hogy a mesterséges intelligencia által generált karakterek fogják megtölteni a közösségi média platformjait a következő néhány évben, mivel a gyorsan fejlődő technológiával kívánja növelni a 3 milliárd felhasználó elkötelezettségét.
A Szilícium-völgyi vállalatcsoport egy sor mesterséges intelligencia-terméket vezet be, köztük egy olyat, amely segít a felhasználóknak mesterséges intelligencia-karaktereket létrehozni az Instagramon és a Facebookon, miközben a rivális technológiai csoportokkal küzd a fiatal közönség bevonzásáért és megtartásáért. "Arra számítunk, hogy ezek a mesterséges intelligenciák idővel valóban létezni fognak a platformjainkon, valahogy úgy, ahogyan a fiókok” - mondta Connor Hayes, a Meta generatív MI termékért felelős alelnöke.
Hayes szerint a Meta számára a következő két évben „prioritás” lesz, hogy az alkalmazásokat „szórakoztatóbbá és vonzóbbá” tegye, ami magában foglalja annak mérlegelését is, hogy miként lehet az MI-val való interakciót szociálisabbá tenni. Elmondta, hogy már több százezer karaktert hoztak létre mesterséges intelligencia-eszközük segítségével - amely júliusban indult az Egyesült Államokban, és a jövőben tervezik a hozzáférés kiterjesztését -, de a legtöbb felhasználó egyelőre privátként jelölte meg őket. Eközben az alkotók többsége jelenleg arra használja a Meta MI-eszközeit, hogy a valós világbeli tartalmait jobbá tegye, például fotók szerkesztésére alkalmazzák.
A közösségi médiavállalatok versenyt futnak egymással, hogy a legújabb generatív MI-technológiát beépítsék termékeikbe, hogy új felhasználókat és több tartalmat vonzzanak a platformjaikra. Szeptemberben a Snapchat vezetett be új generatív MI-eszközöket, hogy segítsen az alkotóknak - vagyis azoknak, akik az online tartalom közzétételével keresnek bevételt - 3D-s karaktereket tervezni a kiterjesztett valóság élményeihez. Az MI-felvételeket megtekintő felhasználóinak száma évente több mint 50 százalékkal nő. A ByteDance tulajdonában lévő TikTok a Symphony nevű termékcsomagot teszteli, amely lehetővé teszi a márkák és az alkotók számára, hogy a mesterséges intelligenciát reklámozásra használják. Ez magában foglalja a termékekhez készült videók készítését szöveges súgók, MI-generált avatárok és a tartalom különböző nyelvekre történő fordítása segítségével.
A Meta egy olyan eszközt is bevezetett, amellyel a felhasználók MI-asszisztenseket hozhatnak létre, amelyek képesek válaszolni a követőik kérdéseire. A cég jövőre tervezi, hogy kiadja a szövegből videót generáló szoftverét az alkotók számára, amely lehetővé teszi számukra, hogy saját magukat helyezzék bele az MI által generált videókba. A Meta vezetője, Mark Zuckerberg korábban már bemutatta, hogy élő videohívásokat lehet folytatni egy alkotó MI avatárjával, aki az ő stílusában tud beszélgetni. Az alkotók úgy alakíthatják a rendszert, hogy bizonyos témákat elkerüljön, vagy olyan témákat válasszon, amelyeket népszerűsíteni szeretne.
Szakértők azonban arra figyelmeztetnek, hogy a mesterséges intelligencia által generált tartalom kockázatokat rejt magában, például azt, hogy ezek a karakterek „fegyverként” szolgálhatnak félretájékoztatás terjesztésére. "Erős biztosítékok nélkül a platformok azt kockáztatják, hogy ezeken az MI által vezérelt fiókokon keresztül hamis narratívákat erősítenek fel” - mondta Becky Owen, a Billion Dollar Boy kreatív ügynökség globális marketing- és innovációs vezetője, a Meta kreatív innovációs csapatának korábbi vezetője. Az aggályok kezelése érdekében a Meta szabályai szerint az MI által generált tartalmakat egyértelműen fel kell tüntetni a platformokon.
Owen megjegyezte, hogy bár a mesterséges intelligenciával létrehozott karakterek „kreatív új szórakoztató formátumot” jelenthetnek, fennáll a veszélye annak, hogy a platformokat elárasztják gyenge minőségű anyagokkal, amelyek aláássák az alkotók mesterségét és a felhasználók bizalmát. "Az emberi alkotókkal ellentétben ezek az MI-személyek nem rendelkeznek megélt tapasztalatokkal, érzelmekkel, és nem képesek ugyanarra az átélhetőségre” - tette hozzá.
A Szilícium-völgyi vállalatcsoport egy sor mesterséges intelligencia-terméket vezet be, köztük egy olyat, amely segít a felhasználóknak mesterséges intelligencia-karaktereket létrehozni az Instagramon és a Facebookon, miközben a rivális technológiai csoportokkal küzd a fiatal közönség bevonzásáért és megtartásáért. "Arra számítunk, hogy ezek a mesterséges intelligenciák idővel valóban létezni fognak a platformjainkon, valahogy úgy, ahogyan a fiókok” - mondta Connor Hayes, a Meta generatív MI termékért felelős alelnöke.
Hayes szerint a Meta számára a következő két évben „prioritás” lesz, hogy az alkalmazásokat „szórakoztatóbbá és vonzóbbá” tegye, ami magában foglalja annak mérlegelését is, hogy miként lehet az MI-val való interakciót szociálisabbá tenni. Elmondta, hogy már több százezer karaktert hoztak létre mesterséges intelligencia-eszközük segítségével - amely júliusban indult az Egyesült Államokban, és a jövőben tervezik a hozzáférés kiterjesztését -, de a legtöbb felhasználó egyelőre privátként jelölte meg őket. Eközben az alkotók többsége jelenleg arra használja a Meta MI-eszközeit, hogy a valós világbeli tartalmait jobbá tegye, például fotók szerkesztésére alkalmazzák.
A közösségi médiavállalatok versenyt futnak egymással, hogy a legújabb generatív MI-technológiát beépítsék termékeikbe, hogy új felhasználókat és több tartalmat vonzzanak a platformjaikra. Szeptemberben a Snapchat vezetett be új generatív MI-eszközöket, hogy segítsen az alkotóknak - vagyis azoknak, akik az online tartalom közzétételével keresnek bevételt - 3D-s karaktereket tervezni a kiterjesztett valóság élményeihez. Az MI-felvételeket megtekintő felhasználóinak száma évente több mint 50 százalékkal nő. A ByteDance tulajdonában lévő TikTok a Symphony nevű termékcsomagot teszteli, amely lehetővé teszi a márkák és az alkotók számára, hogy a mesterséges intelligenciát reklámozásra használják. Ez magában foglalja a termékekhez készült videók készítését szöveges súgók, MI-generált avatárok és a tartalom különböző nyelvekre történő fordítása segítségével.
A Meta egy olyan eszközt is bevezetett, amellyel a felhasználók MI-asszisztenseket hozhatnak létre, amelyek képesek válaszolni a követőik kérdéseire. A cég jövőre tervezi, hogy kiadja a szövegből videót generáló szoftverét az alkotók számára, amely lehetővé teszi számukra, hogy saját magukat helyezzék bele az MI által generált videókba. A Meta vezetője, Mark Zuckerberg korábban már bemutatta, hogy élő videohívásokat lehet folytatni egy alkotó MI avatárjával, aki az ő stílusában tud beszélgetni. Az alkotók úgy alakíthatják a rendszert, hogy bizonyos témákat elkerüljön, vagy olyan témákat válasszon, amelyeket népszerűsíteni szeretne.
Szakértők azonban arra figyelmeztetnek, hogy a mesterséges intelligencia által generált tartalom kockázatokat rejt magában, például azt, hogy ezek a karakterek „fegyverként” szolgálhatnak félretájékoztatás terjesztésére. "Erős biztosítékok nélkül a platformok azt kockáztatják, hogy ezeken az MI által vezérelt fiókokon keresztül hamis narratívákat erősítenek fel” - mondta Becky Owen, a Billion Dollar Boy kreatív ügynökség globális marketing- és innovációs vezetője, a Meta kreatív innovációs csapatának korábbi vezetője. Az aggályok kezelése érdekében a Meta szabályai szerint az MI által generált tartalmakat egyértelműen fel kell tüntetni a platformokon.
Owen megjegyezte, hogy bár a mesterséges intelligenciával létrehozott karakterek „kreatív új szórakoztató formátumot” jelenthetnek, fennáll a veszélye annak, hogy a platformokat elárasztják gyenge minőségű anyagokkal, amelyek aláássák az alkotók mesterségét és a felhasználók bizalmát. "Az emberi alkotókkal ellentétben ezek az MI-személyek nem rendelkeznek megélt tapasztalatokkal, érzelmekkel, és nem képesek ugyanarra az átélhetőségre” - tette hozzá.