SG.hu
A Microsoft lenyomja az emberek torkán a Copilotot

A technológiai vállalat több piacon a 365 előfizetéses szolgáltatásának részévé tette a Copilotot és emelte az árakat.
A Microsoft új megközelítéssel próbálja növelni a Copilot nevű mesterséges intelligencia asszisztense iránti lelkesedést: odaadja az ügyfeleknek akár akarják, akár nem. A társaság Ausztráliában és több délkelet-ázsiai országban hozzáadta a Copilotot a Word, Excel és PowerPoint szoftvereket tartalmazó fogyasztói előfizetési szolgáltatásához. A mesterséges intelligencia funkcióval együtt megemelte az árakat mindazok számára, akik ezekben az országokban használják a Microsoft 365 nevű szolgáltatást. De mi a helyzet azokkal, akik nem akarnak 11 ausztrál dollár helyett 16-ot fizetni azért, hogy egy MI asszisztens átszerkessze a dokumentumaikat és összefoglalja az e-maileket? Nekik nincs szerencséjük. Néhány felhasználó a közösségi médiában azt írta, hogy a Copilot felugró ablakai a Clippyre emlékeztették őket, a Microsoft 1990-es évek végi, széles körben gúnyolt Office-kiegészítőjére, amely gyakran ajánlott kéretlen segítséget.
A Microsoft szóvivője nem kívánta kommentálni a Copilot egyes régiókban történő kényszerű bevezetése mögött meghúzódó stratégiát, és azt sem, hogy a vállalat tervez-e hasonló megközelítést más piacokon. A változtatás jól mutatja, hogy a Microsoft milyen messzire megy, hogy megpróbáljon profitálni a mesterséges intelligenciába történő hatalmas befektetéseiből. A Copilot - amely az OpenAI technológiájára épül - kulcsfontosságú része Satya Nadella vezérigazgató azon tervének, amely a Microsoft szoftverüzletágának folyamatos bővítésére irányul a fogyasztói és vállalati ügyfelek számára.
A Microsoft az OpenAI legnagyobb befektetője, közel 14 milliárd dollárt fektetett a ChatGPT gyártójába. A Microsoft 2023 eleje óta próbál a generatív MI segítségével teret nyerni a fogyasztói alkalmazások piacán, ahol régóta küszködik. Először a Bing keresőmotorjába integrálta a technológiát, mint csevegőeszközt, de nem sikerült piacot szereznie a Google-lal szemben. Később elindította a Copilotot, egy chatbotot és tartalomgenerátort, amely a 365 szoftverbe integrálható, hogy segítsen e-maileket írni, megbeszéléseket összefoglalni és PowerPoint-diákat készíteni. A Copilot prémium fogyasztói verziója januárban indult el havi 20 dolláros áron az Egyesült Államokban, ami jóval több a 365 egyéni előfizetésének nagyjából 7 dolláros havidíjánál.
Más technológiai cégekhez hasonlóan, amelyek felzárkóznak az MI-piacon, a Copilot is küzd az OpenAI domináns ChatGPT-vel. A Copilot chatbot-alkalmazását 2023 májusától december közepéig 37 millió alkalommal töltötték le, míg a ChatGPT 433 millió letöltéssel büszkélkedhet a Sensor Tower adatai szerint. A Microsoft a Copilotot vállalati szoftveres ügyfeleinek is tolja, személyenként 30 dolláros áron. A vállalati ügyfelek a Microsoft szoftverüzletágának legnagyobb részét teszik ki. A vállalkozások vegyesen nyilatkoztak a Copilot hasznosságáról, és megkérdőjelezték, hogy az MI-eszközök kimenetei pontosak-e, védi-e a személyes adataikat, és elég hasznos-e ahhoz, hogy igazolja a költségeket. A Microsoft szerint a mesterséges intelligencia megvédi a felhasználói adatokat, és több régióban is megfelel az adatvédelmi előírásoknak.
A Microsoft nem közölt eladási adatokat a Copilotról, de nemrég egy konferencián elmondta, hogy a Fortune 500-listáján szereplő vállalatok közel 70%-a használja az MI asszisztenst. Nemrég azt is közölték, hogy az MI-ből származó összbevételük hamarosan éves szinten meghaladja majd a 10 milliárd dollárt. Ez a szám magában foglalja az összes MI-szolgáltatást, beleértve a más fejlesztők számára nyújtott felhőalapú számítástechnikát is. A vállalatra nyomást gyakorolnak a rivális vállalati szoftvercégek, amelyek saját MI-alapú termékeket adtak ki, köztük a Salesforce, valamint a vállalati értékesítésbe belépő MI-fejlesztők. Az egyik legjelentősebb az OpenAI.
Jared Spataro - aki a Microsoft munkahelyi MI-törekvéseinek marketingjét vezeti - azt mondta az alkalmazottaknak, hogy a ChatGPT Enterprise a Copilot legnagyobb versenytársa. A vállalaton belül a Copilotot az MI-stratégia első lépésének tekintik. A következő hullám középpontjában az ügynökök állnak majd - olyan automatizált eszközök, amelyek összetettebb feladatokat, például ügyfélszolgálati interakciókat vagy utazásfoglalásokat tudnak kezelni. Az ügynököket könnyebb lesz eladni az ügyfeleknek, ha azok már elégedett felhasználói a Copilotnak.
A Microsoft új megközelítéssel próbálja növelni a Copilot nevű mesterséges intelligencia asszisztense iránti lelkesedést: odaadja az ügyfeleknek akár akarják, akár nem. A társaság Ausztráliában és több délkelet-ázsiai országban hozzáadta a Copilotot a Word, Excel és PowerPoint szoftvereket tartalmazó fogyasztói előfizetési szolgáltatásához. A mesterséges intelligencia funkcióval együtt megemelte az árakat mindazok számára, akik ezekben az országokban használják a Microsoft 365 nevű szolgáltatást. De mi a helyzet azokkal, akik nem akarnak 11 ausztrál dollár helyett 16-ot fizetni azért, hogy egy MI asszisztens átszerkessze a dokumentumaikat és összefoglalja az e-maileket? Nekik nincs szerencséjük. Néhány felhasználó a közösségi médiában azt írta, hogy a Copilot felugró ablakai a Clippyre emlékeztették őket, a Microsoft 1990-es évek végi, széles körben gúnyolt Office-kiegészítőjére, amely gyakran ajánlott kéretlen segítséget.
A Microsoft szóvivője nem kívánta kommentálni a Copilot egyes régiókban történő kényszerű bevezetése mögött meghúzódó stratégiát, és azt sem, hogy a vállalat tervez-e hasonló megközelítést más piacokon. A változtatás jól mutatja, hogy a Microsoft milyen messzire megy, hogy megpróbáljon profitálni a mesterséges intelligenciába történő hatalmas befektetéseiből. A Copilot - amely az OpenAI technológiájára épül - kulcsfontosságú része Satya Nadella vezérigazgató azon tervének, amely a Microsoft szoftverüzletágának folyamatos bővítésére irányul a fogyasztói és vállalati ügyfelek számára.
A Microsoft az OpenAI legnagyobb befektetője, közel 14 milliárd dollárt fektetett a ChatGPT gyártójába. A Microsoft 2023 eleje óta próbál a generatív MI segítségével teret nyerni a fogyasztói alkalmazások piacán, ahol régóta küszködik. Először a Bing keresőmotorjába integrálta a technológiát, mint csevegőeszközt, de nem sikerült piacot szereznie a Google-lal szemben. Később elindította a Copilotot, egy chatbotot és tartalomgenerátort, amely a 365 szoftverbe integrálható, hogy segítsen e-maileket írni, megbeszéléseket összefoglalni és PowerPoint-diákat készíteni. A Copilot prémium fogyasztói verziója januárban indult el havi 20 dolláros áron az Egyesült Államokban, ami jóval több a 365 egyéni előfizetésének nagyjából 7 dolláros havidíjánál.
Más technológiai cégekhez hasonlóan, amelyek felzárkóznak az MI-piacon, a Copilot is küzd az OpenAI domináns ChatGPT-vel. A Copilot chatbot-alkalmazását 2023 májusától december közepéig 37 millió alkalommal töltötték le, míg a ChatGPT 433 millió letöltéssel büszkélkedhet a Sensor Tower adatai szerint. A Microsoft a Copilotot vállalati szoftveres ügyfeleinek is tolja, személyenként 30 dolláros áron. A vállalati ügyfelek a Microsoft szoftverüzletágának legnagyobb részét teszik ki. A vállalkozások vegyesen nyilatkoztak a Copilot hasznosságáról, és megkérdőjelezték, hogy az MI-eszközök kimenetei pontosak-e, védi-e a személyes adataikat, és elég hasznos-e ahhoz, hogy igazolja a költségeket. A Microsoft szerint a mesterséges intelligencia megvédi a felhasználói adatokat, és több régióban is megfelel az adatvédelmi előírásoknak.
A Microsoft nem közölt eladási adatokat a Copilotról, de nemrég egy konferencián elmondta, hogy a Fortune 500-listáján szereplő vállalatok közel 70%-a használja az MI asszisztenst. Nemrég azt is közölték, hogy az MI-ből származó összbevételük hamarosan éves szinten meghaladja majd a 10 milliárd dollárt. Ez a szám magában foglalja az összes MI-szolgáltatást, beleértve a más fejlesztők számára nyújtott felhőalapú számítástechnikát is. A vállalatra nyomást gyakorolnak a rivális vállalati szoftvercégek, amelyek saját MI-alapú termékeket adtak ki, köztük a Salesforce, valamint a vállalati értékesítésbe belépő MI-fejlesztők. Az egyik legjelentősebb az OpenAI.
Jared Spataro - aki a Microsoft munkahelyi MI-törekvéseinek marketingjét vezeti - azt mondta az alkalmazottaknak, hogy a ChatGPT Enterprise a Copilot legnagyobb versenytársa. A vállalaton belül a Copilotot az MI-stratégia első lépésének tekintik. A következő hullám középpontjában az ügynökök állnak majd - olyan automatizált eszközök, amelyek összetettebb feladatokat, például ügyfélszolgálati interakciókat vagy utazásfoglalásokat tudnak kezelni. Az ügynököket könnyebb lesz eladni az ügyfeleknek, ha azok már elégedett felhasználói a Copilotnak.