Gyurkity Péter

Az Ageia felvásárlását fontolgatja az AMD

Egy interjú alapján kelt szárnya a hír, miszerint a processzorgyártó felvásárolná a fizikai kártyájával próbálkozó céget. Az AMD illetékese szerint szavainak a kelleténél nagyobb jelentőséget tulajdonítottak.

Richard Huddy, az AMD fejlesztői kapcsolatokért felelős igazgatója a Custom PC-nek nyilatkozva beszélt egy esetleges felvásárlás fontosabb szempontjairól. Elmondta többek között, hogy a téma minden 2-3 hónapban felmerül, ám az ár miatt jelenleg nagyon is távolinak tűnik egy ilyen lépés. Szavait felkapta a szaksajtó és már komoly lehetőségként adta elő a tervet, ám az igazgató igyekezett mérsékelni szavainak jelentőségét.

A nyilatkozat már csak azért is érdekes, mert az AMD az nVidiával karöltve éppen a napokban értetlenkedett az Intel hasonló lépése miatt. Egészen pontosan a Havok felvásárlásával kapcsolatos véleményüknek adtak hangot és igyekeztek azt kiemelni, hogy szerintük az Intel szándékosan halálra ítélne a platformot, mivel jelenleg nem fűződik érdeke annak terjedéséhez. Most azonban az is világossá vált, hogy az AMD is gondolkodik egy hasonló lépésen, igaz a célpont jelen esetben az Ageia lenne, amely igencsak megszenved saját fejlesztésű fizikai gyorsítókártyájával.

Az Inquirernek utólag elküldött levelében Huddy magyarázkodni kényszerült, és igyekezett csökkenteni az interjú jelentőségét. Állítása szerint egy ilyen lehetőséget minden 2-3 hónapban megvitatnak az AMD-nél, annál is inkább, mert szerintük nyilvánvalóan erre törekszik az Ageia is, legalábbis arra, hogy jó áron elkeljen, mindegy hogy ki által. Éppen ezért folyamatosan visszatér a téma és megvitatják a fontosabb feltételeket, ám a magas ár - amely elérheti a 100 millió dollárt is - eddig mindig megakadályozta a tervek megvalósulását.

Az is nyilvánvaló, hogy a mostanában Arabic Micro Devices-nek csúfolt cég (a cég egy részét arab befektetési csoport vette meg) nem is engedhet meg magának egy ilyen méretű tranzakciót, mivel a piacon először vissza kellene szereznie elveszett pozícióit.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • turul16 #19
    feedback buffer -nek most is menni kéne. OpenGL embeded-be nincs támogatva, de az új 3.0 -ban is benne lesz elvileg.

    DX10-zel, hogy kapsz vissza számítási eredményt ?
  • dez #18
    Az új vertexek létrehozása, vagy csak a régiek módosítása csak egy dolog - de a deformálódás kiszámolása önmagában is erősen számítás-igényes lehet, és egy játékprogramban nem mehet erre a GPU összes ideje.
  • kvp #17
    "Nyilván, mivel Geometry Shader-t csak a DX10 ismer. Én nem erre gondoltam, hanem arra, hogy a mai kártyák spécibb fizikára ezzel sem alkalmasak. A fizika nem csak ütközésekből és particle-system-ekből áll. Gondolj testek deformálódására pl."

    Deformalodas eseten ket lehetoseg van. Vagy elozdulnak a vertex-ek, ahol csak az uj koodinatakat kell kiirni, vagy letre is jonnek uj vertex-ek, ahol hozza kell adni a listahoz. Ezt a ket dolgot tudja elso sorban a geometry shader. Szerintem ez a tudas boven eleg barmire. (egy geometry shader-es program vertex listakat kap es vertex listakat ir, ez egy teljesen altalanos lebegopontos cpu-nak felel meg es ha jol latom turing komplett, lasd a zuse fele gepek az 1940-es evekbol)
  • dez #16
    A Havok FX-re gondolsz, ami egy egyszerűsített fizikai motor, GPU támogatással. Egyszerűbb fizikai szimulációkat tud, háttér-effektekre, interaktivitás kizárt.
  • dez #15
    "Lehet, csak dx10-es kartya kell. Ilyen csak vista alatt van jelenleg."

    Nyilván, mivel Geometry Shader-t csak a DX10 ismer. Én nem erre gondoltam, hanem arra, hogy a mai kártyák spécibb fizikára ezzel sem alkalmasak. A fizika nem csak ütközésekből és particle-system-ekből áll. Gondolj testek deformálódására pl.
  • Inquisitor #14
    Na igen, anno a GF7 és X1000 szériák körül mindkét cégnek volt fizikai demója, amik a Havok spéci verzióira épültek, de aztán valamiért nem lett semmi a dologból, és most a Havoknak is kampec van, mert Intel befalta ...
    De mindíg felmerül a kérdés, hogy az amúgy is agyonnyúzott GPU-nak honnan lesz erőforrása még a fizikára is? Eltekintve az agyament 2, 3 és 4 kártyás megoldásoktól?
  • turul16 #13
    Valamelyik GPU -hoz van normális dokumentáció (pl. utasítás készlet) ? (Voodoo is jöhet)
  • kvp #12
    "A lényeg, hogy a számítások eredményeit vissza lehessen kérni tőle, ne csak kifossa monitorra."

    Pont errol szol a geometry shader, ami kepes visszairni az eredmenyeket egy vektor tombbe. (egyebkent az opengl 1.1-es feedback buffer is hasonlorol szolt, de sajnos azt utoljara a riva-k tamogattak, azok is csak szoftverbol)

    "Egyszerűbb effekteket lehet már vele csinálni, de azért brutálisabb dolgokat még nem."

    Lehet, csak dx10-es kartya kell. Ilyen csak vista alatt van jelenleg. A konzolok csak dx9-es kartyakat kaptak, tehat ott max a cpu szamolhat, ami vagy jo vagy nem, de semmikeppen nem gpu oldali megoldas. Ha elterjed a dx10 vagy az opengl2.x (esetleg a 3.0) akkor ez egy nagyjabol szabvanyos felulet lesz, amire mindenki tud majd kodot irni. A fizika egyszerubb shader kodot igenyel, mint egy bump mapping vagy egy global illumnation szeru effekt, de vektor iras kell hozza. Meg branch sem nagyon van egy utkozesdetektalo kodban, tehat jo esellyel az nvidia-kon is ugyanolyan gyors mint az ati-kon, csak le kell nyelni, hogy dx10/vista only lesz egy motor ha hasznalja. Ez a konzolos es multiplatform jatekokat kapasbol kiuti, de legalabb lesz valami ami megmutatja hogy mennyivel nagyobb tudasu egy jo pc. (a cube map array-s global illumination ehhez kepest csak egy lens flare)
  • turul16 #11
    Jóval öregebb kártyák is képesek rá fizikailag.
    A lényeg, hogy a számítások eredményeit vissza lehessen kérni tőle, ne csak kifossa monitorra.

  • dez #10
    Tudom. Vennék is AMD részvényt, ha lenne rá pénzem. :)