SG.hu

Az iPhone levékonyítá­sával akarja rávenni az embereket az Apple a cserére

A technológiai óriáscég várhatóan hamarosan végrehajtja az évek óta legnagyobb változtatását, és egy lényegesen vékonyabb iPhone-t vezet be, hogy reményei szerint újra felkeltse az érdeklődést a legnagyobb bevételt hozó készüléke iránt.

A karcsúbb új iPhone - amelyet a médiajelentésekben néha iPhone „Slim” vagy „Air” néven emlegetnek - még idén megérkezhet az iPhone 17 termékcsalád részeként. Ez lenne a legjelentősebb iPhone dizájn-átalakítás évek óta, talán azóta, hogy az Apple 2017-ben piacra dobta a home gomb nélküli iPhone X-et. De vajon ez elég lesz?

Az Apple iPhone-üzletága stabil; az első pénzügyi negyedévben az okostelefon-értékesítésből származó bevételek nagyjából megegyeztek az egy évvel korábbival, a vállalat teljes bevétele pedig 4%-kal nőtt. A termék azonban számos kihívással néz szembe, többek között azzal, hogy a fogyasztók hosszabb ideig tartják meg iPhone-jukat. Az iPhone bevételei az elmúlt negyedévben elmaradtak a Wall Street várakozásaitól, és az Apple a kínai okostelefon-piacon teret vesztett a regionális versenytársakkal szemben. A társaságnak ki kell találnia, hogyan tudja növelni legértékesebb üzletágát.

Ez nem egy új történet. Az Apple már régóta nyomás alatt áll, hogy továbbfejlessze és növelje iPhone-szegmensét az olyan kihívások ellenére, mint a lassú okostelefon-piac és a kemény kínai verseny. Ezúttal azonban az Apple mesterséges intelligenciára tett nagy tétje - amelyet az iPhone 16 értékesítési pontjaként marketingelt - a vártnál hosszabb ideig tart, amíg kifizetődik. Addig is az Apple-nek a fizikai eszközeire kell hagyatkoznia, hogy lenyűgözze a fogyasztókat. "Nagyobb nyomás nehezedik az Apple-re, mint valaha is volt, pontosabban mióta a Samsung a nagyobb kijelzőinek köszönhetően piaci részesedést szerzett” - mondta Patrick Moorhead, a Moor Insights & Strategy technológiai tanácsadó cég vezérigazgatója.

A várhatóan idén érkező vékonyabb iPhone 17 körülbelül két milliméterrel lesz vékonyabb, mint a jelenlegi iPhone. Valószínűleg az alapmodell nagyobbik változatát, az iPhone Plus-t váltja majd az Apple okostelefon-kínálatában. A telefon fő vonzereje várhatóan a vékonyabb felépítés lesz; egyébként számos vonását megosztja majd a jelenlegi iPhone-okkal, például a dedikált kameragombot és a képernyő teteje melletti dinamikus sziget-kivágást. "Egy ilyen lépés különösen vonzó lehet Kínában, ahol a fogyasztók számára a termékdizájn kiemelt fontosságú" - mondta Nabila Popal, az International Data Corporation piackutató cég adat- és elemzőcsoportjának igazgatója.

A kínai vonzerő azért kritikus, mert az Apple kínai bevétele az év első pénzügyi negyedévében zsugorodott: 18,5 milliárd dollárra csökkent az egy évvel ezelőtti 21 milliárd dollárról. A Canalys piackutató cég szerint a negyedik negyedévben az iPhone eladásai Kínában 25%-kal csökkentek az előző évhez képest, köszönhetően a kínai márkák által támasztott fokozott versenynek. A kínai technológiai óriás, a Xiaomi augusztusban megelőzte az Apple-t, és a világ második legnagyobb okostelefon-márkájává vált - jelentette szeptemberben a Counterpoint Research, egy másik okostelefon-piacot figyelő cég.

„A hardveres innovációk nagyon fontosak a kínai fogyasztók számára” - mondta Popal, aki okostelefonok és fogyasztói technológiai eszközök kutatására szakosodott. „És tekintve, hogy a vékonyság milyen jól teljesített az androidos modelleknél, úgy gondolom, hogy egy ilyen készülék bevezetése az Apple számára segíthetné a részesedés növelését Kínában." A vállalat riválisai már megelőzték a témában az Apple-t. A Samsung januárban jelentette be a Galaxy S25 Edge-et, legújabb okostelefonjának karcsúbb változatát. Az Oppo, a kínai telefonpiac egyik meghatározó szereplője februárban debütált Find N5 nevű összecsukható telefonjának szupervékony változatával.


Egyes elemzők szerint azonban a vásárlók elcsábításához többre lesz szükség, mint egy feltűnő új dizájn. Az Apple-nek meg kell győznie a fogyasztókat, hogy új iPhone-t akarnak, függetlenül attól, hogy a régi készüléküket le kell-e cserélni vagy sem. Az okostelefonok kiforrott készülékek; már nem változnak sokat évente, ellentétben a 2010-es évek elejével, amikor egy új modell megvásárlása azt jelentette, hogy ujjlenyomattal kellett feloldani a telefont, vagy egy sokkal nagyobb képernyőt kellett zsebre tenni. A UBS elemzői egy március 25-i jegyzetükben azt írták, hogy az átlagos iPhone-felhasználók (a Kínán kívüli piacokon) hosszabb ideig tartják meg telefonjukat: 37 hónapig, szemben a tavalyi felmérésükben szereplő nagyjából 34 hónappal.

Az Apple Intelligence, az Apple mesterséges intelligenciával működő szoftverének neve lehet a kulcs ahhoz, hogy ez megváltozzon. A jelenleg elérhető eszközök azonban nem éppen frissítésre méltóak. (Gondoljunk csak az értesítések összefoglalására, az egyéni emojik létrehozására és a Siri technikai támogatására). Az Apple nemrég azt is elmondta, hogy késleltetik az Apple Intelligence-ben érkező vitathatatlanul legnagyobb új képességét, a megújult Sirit. Az új Siri az ébresztések beállítása és a kérdésekre való válaszadás helyett képes lesz arra, hogy a felhasználó nevében lépéseket tegyen az alkalmazásokban, és a válaszokba beépítse a felhasználó iPhone-ján tárolt adatokat. Ezek olyan változások, amelyek az Apple szerint megváltoztathatják a telefonhasználatot és az alkalmazásokkal való interakciót.

A fogyasztóknak azonban még sokáig kell várniuk, hogy kipróbálhassák, az Apple szerint várhatóan csak a jövő évben debütál. A társaság valószínűleg a Worldwide Developers Conference nyitóbeszédében fog bepillantást nyújtani az Apple Intelligence következő lépéseibe, amelyet a vállalat ezen a héten jelentett be, és amelyre június 9-én kerül sor. Az Apple közelgő bejelentései - és az, hogy be tudja-e váltani ezeket az ígéreteket - segíthetnek megmutatni, hogy az MI elég hasznos lesz-e ahhoz, hogy az iPhone-felhasználókat rávegye a frissítésre.

Az Apple-nek valami nagy dologra van szüksége - és ez talán azt jelenti, hogy vékonyabbá kell válnia. A Wall Street figyelni fogja, hogy vajon az okosabb szoftver vagy a karcsúbb dizájn lesz-e a megoldás. "Ha van egy iPhone14-es, vagy akár egy 15-ös készüléked, valószínűleg nincs okod arra, hogy most indokolt legyen a frissítés” - mondta David Vogt, a UBS elemzője. „És szerintem ezt a nyomást érzi az Apple.”

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Sequoyah #5
    A telefonok elertek a csucsukat. Gyakorlatilag nincs mit innovalni. Ahogy a PC-k is elertek a csucsukat bo 10 evvel ezelott, es azota alig kell cserelni oket. Most a telefonok is itt tartanak. Az 5 eves iPhonomat csak azert cseretlem le, mert az aksija mar rongy volt, es berepedt a kepernyoje.

    Egy ilyen piacon nincs mas, mint a dizajnt pofozgatni, es penzugyileg felkeszulni, hogy az emberek nem 1-2, hanem 2-5 evente valtanak majd.
  • M2 #4
    Tim bácsi a vékonyat szereti, azért.
  • reptile1313 #3
    biztos,hogy nem. jo ez a szivos vastag 16 Pro Max. mediabohocoknak jo lesz a hajlithato vekony
  • Gabbbbbbbbbbbb #2
    Rosszul rémlik, hogy ez egy ciklus az Apple-nél? Vékonyítás > vastagítás > vékonyítás. Egyik évben a vastagság, másikban pedig az akku a sláger.

    > Tényleges innováció venné rá a felhasználókat a váltásra.

    Az is működik, hogy 5 év után nem kap frissítést a teljesen oké teljesítményű készülék, közben a rendszer is lassul.
    Utoljára szerkesztette: Gabbbbbbbbbbbb, 2025.03.30. 17:05:12
  • mortep #1
    Tényleges innováció venné rá a felhasználókat a váltásra.
    Előbbi helyett lehet próbálkozni parasztvakítással, mint a vékonyítás, vagy fizikai gomb, ill. kameramodul beszúrása de ez nem mindig jön be.