Berta Sándor
Az új technológiákra koncentrál a Deutsche Telekom
Nem tett le újabb internetes vállalatok megvételéről a német távközlési konszern, hogy ezzel tegye versenyképessé magát a konkurenseivel szemben és vonzóvá a felhasználók számára.
Mint ismeretes, a Deutsche Telekom vezetői a múlt héten döntöttek úgy, hogy a T-Venture befektetési cégen keresztül stratégiai partnerkapcsolatot építenek ki a Jajahval. Az együttműködésnek köszönhetően a DT egy befektetési leányvállalatán keresztül több millió euróért cserébe nemcsak támogatja a távközlési céget, de a tervek szerint tulajdonrészt is vásárol magának benne. "A cél az, hogy a Jajah technológiájának segítségével új szolgáltatásokat fejleszthessünk ki a vezetékes telefonpiacon" - emelte ki egy neve elhallgatását kérő szakember.
"Számos hasonló befektetést el tudunk képzelni a jövőben. Emellett azonban saját magunk is fejlesztünk ki szolgáltatásokat és együttműködünk más online cégekkel" - jelentette ki René Obermann, a Deutsche Telekom igazgatóságának elnöke. Vagyis a DT követni akarja azt a jelenlegi tendenciát, miszerint a nagy telekommunikációs konszernek vagy felvásárolják az érdekes és népszerű szolgáltatásokat fejlesztő cégeket vagy tulajdonrészt szereznek bennük. Ilyen tranzakció volt legutóbb amikor a News Corp. leányvállalatának számító Fox Interactive Media 300 millió dollárt fizetett a Photobucket képi szolgáltatásért.
Emellett a német telekommunikációs óriás nemcsak a vezetékes és a mobil telefonpiacon, de az online ágazatban is erősíteni akarja pozícióit. Obermann hozzátette: arra számítanak, hogy egyre többen fognak a HSDPA szabványnak köszönhetően a mobil készülékeikről is internetezni. A szakember ugyanakkor nem erősítette meg, de nem is cáfolta azt az értesülést, miszerint Indiában, Ázsiában vagy Dél-Amerikában vásárolnak majd meg egy vagy több távközlési társaságot.
"Tény, hogy elsősorban külföldön szeretnénk terjeszkedni a mobil és a mobil internet ágazatban. Olyan piacokra koncentrálunk, ahol már jelen vagyunk, de ide tartoznak a szomszédos országok is" - közölte René Obermann. A DT-nek vannak leányvállalatai Nagy-Britanniában, Kelet-Európában, Hollandiában, Ausztriában és az Egyesült Államokban. Utóbbi eladásával kapcsolatban ugyan felmerültek hírek, de ezeket nem kommentálta a konszern vezetője.
Mint ismeretes, a Deutsche Telekom vezetői a múlt héten döntöttek úgy, hogy a T-Venture befektetési cégen keresztül stratégiai partnerkapcsolatot építenek ki a Jajahval. Az együttműködésnek köszönhetően a DT egy befektetési leányvállalatán keresztül több millió euróért cserébe nemcsak támogatja a távközlési céget, de a tervek szerint tulajdonrészt is vásárol magának benne. "A cél az, hogy a Jajah technológiájának segítségével új szolgáltatásokat fejleszthessünk ki a vezetékes telefonpiacon" - emelte ki egy neve elhallgatását kérő szakember.
"Számos hasonló befektetést el tudunk képzelni a jövőben. Emellett azonban saját magunk is fejlesztünk ki szolgáltatásokat és együttműködünk más online cégekkel" - jelentette ki René Obermann, a Deutsche Telekom igazgatóságának elnöke. Vagyis a DT követni akarja azt a jelenlegi tendenciát, miszerint a nagy telekommunikációs konszernek vagy felvásárolják az érdekes és népszerű szolgáltatásokat fejlesztő cégeket vagy tulajdonrészt szereznek bennük. Ilyen tranzakció volt legutóbb amikor a News Corp. leányvállalatának számító Fox Interactive Media 300 millió dollárt fizetett a Photobucket képi szolgáltatásért.
Emellett a német telekommunikációs óriás nemcsak a vezetékes és a mobil telefonpiacon, de az online ágazatban is erősíteni akarja pozícióit. Obermann hozzátette: arra számítanak, hogy egyre többen fognak a HSDPA szabványnak köszönhetően a mobil készülékeikről is internetezni. A szakember ugyanakkor nem erősítette meg, de nem is cáfolta azt az értesülést, miszerint Indiában, Ázsiában vagy Dél-Amerikában vásárolnak majd meg egy vagy több távközlési társaságot.
"Tény, hogy elsősorban külföldön szeretnénk terjeszkedni a mobil és a mobil internet ágazatban. Olyan piacokra koncentrálunk, ahol már jelen vagyunk, de ide tartoznak a szomszédos országok is" - közölte René Obermann. A DT-nek vannak leányvállalatai Nagy-Britanniában, Kelet-Európában, Hollandiában, Ausztriában és az Egyesült Államokban. Utóbbi eladásával kapcsolatban ugyan felmerültek hírek, de ezeket nem kommentálta a konszern vezetője.