19
  • turul16
    #19
    feedback buffer -nek most is menni kéne. OpenGL embeded-be nincs támogatva, de az új 3.0 -ban is benne lesz elvileg.

    DX10-zel, hogy kapsz vissza számítási eredményt ?
  • dez
    #18
    Az új vertexek létrehozása, vagy csak a régiek módosítása csak egy dolog - de a deformálódás kiszámolása önmagában is erősen számítás-igényes lehet, és egy játékprogramban nem mehet erre a GPU összes ideje.
  • kvp
    #17
    "Nyilván, mivel Geometry Shader-t csak a DX10 ismer. Én nem erre gondoltam, hanem arra, hogy a mai kártyák spécibb fizikára ezzel sem alkalmasak. A fizika nem csak ütközésekből és particle-system-ekből áll. Gondolj testek deformálódására pl."

    Deformalodas eseten ket lehetoseg van. Vagy elozdulnak a vertex-ek, ahol csak az uj koodinatakat kell kiirni, vagy letre is jonnek uj vertex-ek, ahol hozza kell adni a listahoz. Ezt a ket dolgot tudja elso sorban a geometry shader. Szerintem ez a tudas boven eleg barmire. (egy geometry shader-es program vertex listakat kap es vertex listakat ir, ez egy teljesen altalanos lebegopontos cpu-nak felel meg es ha jol latom turing komplett, lasd a zuse fele gepek az 1940-es evekbol)
  • dez
    #16
    A Havok FX-re gondolsz, ami egy egyszerűsített fizikai motor, GPU támogatással. Egyszerűbb fizikai szimulációkat tud, háttér-effektekre, interaktivitás kizárt.
  • dez
    #15
    "Lehet, csak dx10-es kartya kell. Ilyen csak vista alatt van jelenleg."

    Nyilván, mivel Geometry Shader-t csak a DX10 ismer. Én nem erre gondoltam, hanem arra, hogy a mai kártyák spécibb fizikára ezzel sem alkalmasak. A fizika nem csak ütközésekből és particle-system-ekből áll. Gondolj testek deformálódására pl.
  • Inquisitor
    #14
    Na igen, anno a GF7 és X1000 szériák körül mindkét cégnek volt fizikai demója, amik a Havok spéci verzióira épültek, de aztán valamiért nem lett semmi a dologból, és most a Havoknak is kampec van, mert Intel befalta ...
    De mindíg felmerül a kérdés, hogy az amúgy is agyonnyúzott GPU-nak honnan lesz erőforrása még a fizikára is? Eltekintve az agyament 2, 3 és 4 kártyás megoldásoktól?
  • turul16
    #13
    Valamelyik GPU -hoz van normális dokumentáció (pl. utasítás készlet) ? (Voodoo is jöhet)
  • kvp
    #12
    "A lényeg, hogy a számítások eredményeit vissza lehessen kérni tőle, ne csak kifossa monitorra."

    Pont errol szol a geometry shader, ami kepes visszairni az eredmenyeket egy vektor tombbe. (egyebkent az opengl 1.1-es feedback buffer is hasonlorol szolt, de sajnos azt utoljara a riva-k tamogattak, azok is csak szoftverbol)

    "Egyszerűbb effekteket lehet már vele csinálni, de azért brutálisabb dolgokat még nem."

    Lehet, csak dx10-es kartya kell. Ilyen csak vista alatt van jelenleg. A konzolok csak dx9-es kartyakat kaptak, tehat ott max a cpu szamolhat, ami vagy jo vagy nem, de semmikeppen nem gpu oldali megoldas. Ha elterjed a dx10 vagy az opengl2.x (esetleg a 3.0) akkor ez egy nagyjabol szabvanyos felulet lesz, amire mindenki tud majd kodot irni. A fizika egyszerubb shader kodot igenyel, mint egy bump mapping vagy egy global illumnation szeru effekt, de vektor iras kell hozza. Meg branch sem nagyon van egy utkozesdetektalo kodban, tehat jo esellyel az nvidia-kon is ugyanolyan gyors mint az ati-kon, csak le kell nyelni, hogy dx10/vista only lesz egy motor ha hasznalja. Ez a konzolos es multiplatform jatekokat kapasbol kiuti, de legalabb lesz valami ami megmutatja hogy mennyivel nagyobb tudasu egy jo pc. (a cube map array-s global illumination ehhez kepest csak egy lens flare)
  • turul16
    #11
    Jóval öregebb kártyák is képesek rá fizikailag.
    A lényeg, hogy a számítások eredményeit vissza lehessen kérni tőle, ne csak kifossa monitorra.

  • dez
    #10
    Tudom. Vennék is AMD részvényt, ha lenne rá pénzem. :)
  • dez
    #9
    Egyszerűbb effekteket lehet már vele csinálni, de azért brutálisabb dolgokat még nem.
  • T0nk
    #8
    Szerintem a jövő processzor megvalósítása valami olyasmi mint a Cell. Előb utóbb a nagy gyártók is rájönnek, hogy a jelenlegi vektorprocesszorok általánosítva simán beépíthetők a cpu-ba, mint ahogy a Cell-ben is van. A shader nyelvek általánosításával, és a grafikai pocesszorok egyéb dolgokra használatával ez a folyamat el is kezdődött. Teljesen tök mindegy, hogy a grafikát egy külön célprocesszor, vagy egy általános de ugyanolyan teljesítményű processzor számolja, ami jó esetben másra is befogható. Az AMD-nek egy ilyen általános processzor kifejlesztésére minden technológiája megvan. Csak rá kell nézni az Opteronokora.
  • Jonah
    #7
    A felvásárlás, a fúzió, az átszervezés mind-mind költséges dolog. Nézzd meg a részvényárak történelmét az AMD esetében. mindig voltak történelmi mélypontjai
    most épp a leszálló ágban van. kb. egy év múlva viszont nagyonis megéri majd sok AMD részvényt venni (legutóbb árát megötszörözte emlékeim szerint, mindezt kb egy év alatt). Addig persze marad az AMD fanok savanyú arca. Ne feledd, hogy minden citrom elfogy egyszer, ha fogyasztják.

    üdv.
  • kvp
    #6
    "integrált fizikai gpu lesz a vga-kon"

    Mar van. Minden dx10 kompatibilis kartya kepes ra, a geometry shader-nek koszonhetoen. Csak api nincs hozza, azt majd csak kesobb (talan dx11-ben) csinal a microsoft. De addig is lehet ilyet kesziteni, csak hazilag kell osszehozni dx10 alatt is, mintha opengl-ben dolgoznank. (opengl alatt csak a hardver interface-t adjak, semmilyen segedkonyvtar nem resze az alap specifikacionak)

    Mibol all a jatekokban a fizika:
    -reszecske effektek (letre kell hozni a reszecskeket, le kell futtatni oket)
    -deformaciok (letre kell hozni az uj toresi pontokat, transzformalni kell oket)
    -anyag animacio (mozgatni kell a pontokat, ezt mar dx9 alatt is lehetett)
    -utkozeseket kell detektalni (vektor,vektor->skalar)
    -utkozesi palyakat kell szamolni (irany, sebesseg, gyorsulas: vektor,vektor->vektor,skalar)
  • MaSzKa
    #5
    jó lesz ez

    integrált fizikai gpu lesz a vga-kon
  • dez
    #4
    Azért nem egészen. Ha jól emlékszem, úgy 1,5 milliárd dollár tartalékuk volt. Számold ki, mennyi ideig tartott volna, míg elfogy, ilyen félmilliárd dolláros negyedéves veszteségek esetén... Szerencsére a 3. negyedévben már csak kb. fele ennyi volt a veszteség, és a 4. vélhetően még jobb lesz. De lassan nem ártana nyereséget is termelni.
  • Sanyix
    #3
    Ezt a csőd dolgot is csak pár nyomi találta ki, aki azt hiszi, ha egy cégnek egy rövid ideig nem megy olyan jól a biznisz akkor az csődbe is megy. Nem, van ott tartalék rendesen.
  • gkalcso
    #2
    Az AMD-nek rosszul megy. Ez valami olyasmi, hogy a részvényesek alig kapnak hozadékot. Az eladásaik szerintem nem mentek annyival lentebb, csak a nyereség lett kissebb, amíg az ati árát el nem számolják a könyvelésükben. A gond akkor lesz, ha tömegesen kezdik eladni a részvényeiket, és a kutya se akarja majd megvenni.
  • stukov
    #1
    Vajon ki fog hitelt adni az AMD-nek? Örüljön,, hogy még nem ment csődbe.
    De megértem a szándékot, ha az Intel meglépte (Havoc), akkor az AMD is bele akar fogni...