Specker Balázs
Komoly varázslat az Adobe-nál
Az Adobe Systems a héten bejelentette, hogy felvásárolta a magánkézben lévő, videokészítő szoftverek fejlesztésével foglalkozó Serious Magicet.
A folsomi cég kínálatában olyan termékek találhatók meg, mint a webvideo-eszköz Vlog It, az előadásokra használatos Video Communicator klipkészítő, vagy az Ultra színre kulcsoló technológia (pl. blue-box, green-box technika) - derül ki az Adobe sajtóközleményéből. Az említett alkalmazások képességei már valamilyen formában mind megtalálhatóak az Adobe videoszerkesztő szoftvereiben, ám az óriásvállalat szerint pillanatnyilag nem tervezik, hogy a felvásárolt cég vívmányait saját termékeikbe ültessék át.
Simon Hayhurst, az Adobe dinamikus médiáért felelős termékirányítási-igazgatója elmondta, hogy továbbra is változatlan formában kívánják árulni a Serious Magic szoftvert - egyfajta alternatív választás lehetőségként azok számára, akik már túlléptek az Adobe Premiere Elemenst keretein, de még nem készek váltani az Adobe After Effectsre. A felvásárlás pénzügyi részleteiről egyelőre nem érkezett hír - írja a CNet.
A vezető úgy véli, a Serious Magic segítségére lehet az esküvői fotósoknak és a fotópiac minden szereplőjének, akik kezükben akarják tudni az előállítás folyamatát is, sőt a videobloggerek életét is megkönnyítheti. "A flash video a webes videózás kommunikációs szállítóeszközévé válik. Felmérést végeztünk a YouTube és a többi videós oldal felhasználói között, és azt láttuk, hogy rengetegen használják az Adobe megoldásait. Azonban mi még ennél is több lehetőséget kívánunk a kezükbe adni" - vázolta jövőképét Hayhurst.
Az Adobe a jelek szerint igyekszik lépést tartani az egyre növekvő webvideós igényekkel; szerdán Linux alá megjelentette a Flash Player 9 tesztverzióját is.
A folsomi cég kínálatában olyan termékek találhatók meg, mint a webvideo-eszköz Vlog It, az előadásokra használatos Video Communicator klipkészítő, vagy az Ultra színre kulcsoló technológia (pl. blue-box, green-box technika) - derül ki az Adobe sajtóközleményéből. Az említett alkalmazások képességei már valamilyen formában mind megtalálhatóak az Adobe videoszerkesztő szoftvereiben, ám az óriásvállalat szerint pillanatnyilag nem tervezik, hogy a felvásárolt cég vívmányait saját termékeikbe ültessék át.
Simon Hayhurst, az Adobe dinamikus médiáért felelős termékirányítási-igazgatója elmondta, hogy továbbra is változatlan formában kívánják árulni a Serious Magic szoftvert - egyfajta alternatív választás lehetőségként azok számára, akik már túlléptek az Adobe Premiere Elemenst keretein, de még nem készek váltani az Adobe After Effectsre. A felvásárlás pénzügyi részleteiről egyelőre nem érkezett hír - írja a CNet.
A vezető úgy véli, a Serious Magic segítségére lehet az esküvői fotósoknak és a fotópiac minden szereplőjének, akik kezükben akarják tudni az előállítás folyamatát is, sőt a videobloggerek életét is megkönnyítheti. "A flash video a webes videózás kommunikációs szállítóeszközévé válik. Felmérést végeztünk a YouTube és a többi videós oldal felhasználói között, és azt láttuk, hogy rengetegen használják az Adobe megoldásait. Azonban mi még ennél is több lehetőséget kívánunk a kezükbe adni" - vázolta jövőképét Hayhurst.
Az Adobe a jelek szerint igyekszik lépést tartani az egyre növekvő webvideós igényekkel; szerdán Linux alá megjelentette a Flash Player 9 tesztverzióját is.