• kvp
    #12
    "A lényeg, hogy a számítások eredményeit vissza lehessen kérni tőle, ne csak kifossa monitorra."

    Pont errol szol a geometry shader, ami kepes visszairni az eredmenyeket egy vektor tombbe. (egyebkent az opengl 1.1-es feedback buffer is hasonlorol szolt, de sajnos azt utoljara a riva-k tamogattak, azok is csak szoftverbol)

    "Egyszerűbb effekteket lehet már vele csinálni, de azért brutálisabb dolgokat még nem."

    Lehet, csak dx10-es kartya kell. Ilyen csak vista alatt van jelenleg. A konzolok csak dx9-es kartyakat kaptak, tehat ott max a cpu szamolhat, ami vagy jo vagy nem, de semmikeppen nem gpu oldali megoldas. Ha elterjed a dx10 vagy az opengl2.x (esetleg a 3.0) akkor ez egy nagyjabol szabvanyos felulet lesz, amire mindenki tud majd kodot irni. A fizika egyszerubb shader kodot igenyel, mint egy bump mapping vagy egy global illumnation szeru effekt, de vektor iras kell hozza. Meg branch sem nagyon van egy utkozesdetektalo kodban, tehat jo esellyel az nvidia-kon is ugyanolyan gyors mint az ati-kon, csak le kell nyelni, hogy dx10/vista only lesz egy motor ha hasznalja. Ez a konzolos es multiplatform jatekokat kapasbol kiuti, de legalabb lesz valami ami megmutatja hogy mennyivel nagyobb tudasu egy jo pc. (a cube map array-s global illumination ehhez kepest csak egy lens flare)