Gyurkity Péter
Kiterjedt reklámhadjáratot tervez a Microsoft
Jóllehet a Microsoft zászlóshajójának számító Windows XP már több mint három éve a piacon van, a vállalat vezetése azt reméli, hogy egy reklámhadjárattal új lendületet kaphat az operációs rendszer forgalma.
A kiterjedt hadjárat - amelyben bemutatják a Windows operációs rendszer előnyeit - mintegy 15 hónapon keresztül tart majd, és ez idő alatt a szoftveróriás a Windows bemutatkozásának huszadik évfordulóját is meg kívánja ünnepelni. "A Windows történetének harmadik évtizedéhez közeledve, a "Start Something" kampány révén szeretnénk bemutatni, hogy a felhasználók milyen szerteágazó módon vehetik hasznát a Windowsnak - legyen szó házi zenestúdióról, egy új vállalkozás indításáról, vagy akár a családi fotóalbum elkészítéséről" - jelentette ki Will Poole, a vállalat alelnöke.
Elmondása szerint a reklámhadjárat tizenegy országra terjed ki, és a Windows népszerűsítését internetes, nyomtatott és televíziós reklámok segítségével igyekeznek majd elősegíteni. Ezekben a reklámokban az operációs rendszert az új, izgalmas és érdekes témák, illetve kezdeményezések kiindulópontjaként ábrázolják majd - egyfajta ugródeszkaként ismereteink kibővítésében, és kíváncsiságunk kielégítésében.
A "Start Something" kampány időtartama alapján feltételezhető, hogy a reklámhadjárat nemcsak a Windows XP népszerűsítését célozza meg, hanem ezzel egy időben előkészíti a terepet a következő generációs Windows operációs rendszer, a Longhorn érkezéséhez. Ezt támasztja alá Jim Allchin, a Windows részleg vezetőjének múlt heti nyilatkozata, amelyben megerősítette, hogy a Longhorn bemutatkozását is kiterjedt kampány előzi majd meg.
Az sem lehet véletlen, hogy a hadjárat beindításáról szóló döntés éppen akkor született meg, amikor az Apple piacra dobja a Mac OS legújabb, "Tigris" kódnevű változatát, és mindent megtesz annak sikeréért.
A kiterjedt hadjárat - amelyben bemutatják a Windows operációs rendszer előnyeit - mintegy 15 hónapon keresztül tart majd, és ez idő alatt a szoftveróriás a Windows bemutatkozásának huszadik évfordulóját is meg kívánja ünnepelni. "A Windows történetének harmadik évtizedéhez közeledve, a "Start Something" kampány révén szeretnénk bemutatni, hogy a felhasználók milyen szerteágazó módon vehetik hasznát a Windowsnak - legyen szó házi zenestúdióról, egy új vállalkozás indításáról, vagy akár a családi fotóalbum elkészítéséről" - jelentette ki Will Poole, a vállalat alelnöke.
Elmondása szerint a reklámhadjárat tizenegy országra terjed ki, és a Windows népszerűsítését internetes, nyomtatott és televíziós reklámok segítségével igyekeznek majd elősegíteni. Ezekben a reklámokban az operációs rendszert az új, izgalmas és érdekes témák, illetve kezdeményezések kiindulópontjaként ábrázolják majd - egyfajta ugródeszkaként ismereteink kibővítésében, és kíváncsiságunk kielégítésében.
A "Start Something" kampány időtartama alapján feltételezhető, hogy a reklámhadjárat nemcsak a Windows XP népszerűsítését célozza meg, hanem ezzel egy időben előkészíti a terepet a következő generációs Windows operációs rendszer, a Longhorn érkezéséhez. Ezt támasztja alá Jim Allchin, a Windows részleg vezetőjének múlt heti nyilatkozata, amelyben megerősítette, hogy a Longhorn bemutatkozását is kiterjedt kampány előzi majd meg.
Az sem lehet véletlen, hogy a hadjárat beindításáról szóló döntés éppen akkor született meg, amikor az Apple piacra dobja a Mac OS legújabb, "Tigris" kódnevű változatát, és mindent megtesz annak sikeréért.