Gyurkity Péter

Kiterjedt reklám­hadjáratot tervez a Microsoft

Jóllehet a Microsoft zászlóshajójának számító Windows XP már több mint három éve a piacon van, a vállalat vezetése azt reméli, hogy egy reklámhadjárattal új lendületet kaphat az operációs rendszer forgalma.

A kiterjedt hadjárat - amelyben bemutatják a Windows operációs rendszer előnyeit - mintegy 15 hónapon keresztül tart majd, és ez idő alatt a szoftveróriás a Windows bemutatkozásának huszadik évfordulóját is meg kívánja ünnepelni. "A Windows történetének harmadik évtizedéhez közeledve, a "Start Something" kampány révén szeretnénk bemutatni, hogy a felhasználók milyen szerteágazó módon vehetik hasznát a Windowsnak - legyen szó házi zenestúdióról, egy új vállalkozás indításáról, vagy akár a családi fotóalbum elkészítéséről" - jelentette ki Will Poole, a vállalat alelnöke.

Elmondása szerint a reklámhadjárat tizenegy országra terjed ki, és a Windows népszerűsítését internetes, nyomtatott és televíziós reklámok segítségével igyekeznek majd elősegíteni. Ezekben a reklámokban az operációs rendszert az új, izgalmas és érdekes témák, illetve kezdeményezések kiindulópontjaként ábrázolják majd - egyfajta ugródeszkaként ismereteink kibővítésében, és kíváncsiságunk kielégítésében.


A "Start Something" kampány időtartama alapján feltételezhető, hogy a reklámhadjárat nemcsak a Windows XP népszerűsítését célozza meg, hanem ezzel egy időben előkészíti a terepet a következő generációs Windows operációs rendszer, a Longhorn érkezéséhez. Ezt támasztja alá Jim Allchin, a Windows részleg vezetőjének múlt heti nyilatkozata, amelyben megerősítette, hogy a Longhorn bemutatkozását is kiterjedt kampány előzi majd meg.

Az sem lehet véletlen, hogy a hadjárat beindításáról szóló döntés éppen akkor született meg, amikor az Apple piacra dobja a Mac OS legújabb, "Tigris" kódnevű változatát, és mindent megtesz annak sikeréért.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Frenzy #58
    Hmm, ez ok hogy sok mindent meg tudnék írni (programozni), ha nem lenne, de azért nehéz határt húzni. Pl. relációs adatbázis kezelő, ha én nekikezdenék írni, évekre ha nem évtizedekre lenne szükségem, és akkor sem biztos, hogy tudnék hasonlóan jót írni, mint mások.

    Ugyanez pl. ha videókártya drivert kéne írjak, valószínűleg nem sikerülne. XML toolkitet (mindenféle DOM kezelő meg hasonló) még talán sikerülne is belátható időn belül. :)

    Most direkt nem írok buildert, meg felhasználói felületet, hanem máshonnan hozok példákat.

    Szóval attól, hogy valaki fentebb említett dolgokat tud írni, mert ezzel foglalkozik, mások meg nem, nem teszi az egyiket jobbá, mint a másik. Valaki a videókártya drivert írja (C-ben meg ASMban), más a játékot (C++-ban, C#-ban, Javaban...). Nem feltétlenül tudnák elvégezni a másik munkáját, de ettől még amit csinálnak, azt lehet nagyon is jól csinálni, érthetnek hozzá. De egyikük sem lesz jobb mint másik.

    Lehet hogy inkább affelé gondolkoztál, mint amerre h4x0r mozgott, hogy pl. alap algoritmusokat jó ha valaki tud kódolni saját maga?

    Mert pl. C#-ban meg Javaban ugye nem kell hashtáblát meg vermet meg mittudoménmit implementálni, mert van alapból. És tényleg könnyebb úgy programozni, hogy nem kell minden egyes alkalommal ezeket megírni.

    De szerintem még talán itt sem biztosan látszik az az elválasztó vonal pontosan, hogy mi az amit tudni kéne mindenkinek (és aki tudja, ettől jobb lesz mint mások, akik nem), és mi az, amit már nem (vagyis nem javít a végterméken annak ismerete vagy nem ismerete). De abban biztos vagyok, hogy a nyelvek között ezt a határt meghúzni nem lehet, hasonlóan nem az alacsony és magas szintű programozás között.
  • Laci73 #57
    Pheel, Frenzy: Írtam azt valahol hogy nincs szükség pl. a builderekre? Nyílvánvaló hogy egy programozónak a rohanó világban, hatásvadász multimédiás környezetben - ami ma standard - nincs ideje apróságokkal szöszmötölni. De abban tartom a véleményem, hogy az isten mentse meg a világot a mélyebb szaktudás nélküli dilettánsoktól és műkedvelőktől!!! Én biztos vagyok benne hogy Ti sem vagytok ilyenek. Nincs nagyobb és jobban eladható kincse senkinek sem (maffiózók kivételével) a szaktudásánál. Pont magatoknak mondotok ellen.
  • h4x0r #56
    Veszpremi Egyetem - Informacios Rendszerek Laborgyakorlat

    Tehat elvileg kene ralatassal rendelkenunk :-)
  • Frenzy #55
    Ez melyik egyetem? :)

    Kicsit érdekes ilyen programokat iratni, mert ezekhez azért nem csak programozási ismeret kell (szerintem), hanem mélyebb rálátás az internetre meg annak területeire meg protokolljaira. :)
  • h4x0r #54
    Ez egy erdekes kerdes (marmint a buheralassal kapcsolatos). C/C++-hoz is van egy rahedli lib, amikkel lehet eleg hatekonyan dolgozni. Pl. van (bocs a Linux/BSD peldaert :-) egy pthread nevu lib, amivel konnyen es hatekonyan lehet lightweight processekkel jatszadozni, vagy van C++-hoz egy AAPL nevu cucc, ami egy csomo alapstrukturat kezel hatekonyan (meg tudja barki irni, de az AAPL segitsegevel idot takarit meg).

    Megvannom oszinten, hogy a C-hez azota ragaszkodok, amiota megtanultam. Elotte Pascal+ASM volt, de vegig tudtam, hogy egy elavult szar, amivel nem lehet az eletben semmit kezdeni. A C ugy tunt, hogy mindkettobol a legjobbat tartalmazza. De az ASM miatt nagyjabol megertettem a gep "belso lelkivilagat".

    Ez mar nagyon OFF, de elmondom, hatha erdekel valakit:
    A socket alapu programrol annyit, hogy most az egyetemen a C-t nyomatjak, Linuxon (a tanszekiek szerint valamivel konnyebb a Linux szalkezelese). Kepzeljetek el 80 szerencsetlent (tisztelet az akaro es/vagy tudo kivetelnek), aki nem latott meg Linuxot eleteben, C-t is csak minimalisan ismerik, es ev vegere egy HTTP szervert kell irni, file-feltoltessel, csoportosan (5 fo) pedig egy IRC szervert kell irni. Szerintem egy agyhalott otlet, jottek is mar vagy 10-en megiratni velem ezt.
  • Frenzy #53
    Én régen C++ -al programoztam elég sokat, és utána a jelenlegi munkahelyre való váltáskor tértem át C#-ra. És nagyon nagyon hatékonynak találom C++-hoz képest, és mellette is (az esetek 99%-ban legalábbis).

    Hihetetlen méretű könnyebséget jelent, hogy nem kell a mutatókkal szivatni magam, meg egyáltalán memóriakezeléssel, ugyanakkor mégis hasonló könnyedséggel és hatékonysággal lehet haladni.

    A felfogás dologról, néha az az érzésem, meg úgy gondolom, hogy nem árt valóban hátulról vagy alulról kezdeni a dolgokat. Vagyis ha értesz bizonyos dolgokat, akkor könnyebben el tudod sajátítani a rá épülő dolgokat, mint ha egyből azokkal a magasabbakkal kezded.

    Példaként (elnézést hogy Windows környezetből van), MFCben jobban fogsz programozni, ha ismered a Windows APIt (WIN32), és ha ezeket ismered, akkor szerintem C#-ban is jobban fogsz programozni, mert van sejtésed róla legalább, hogy a háttérben hogyan mennek a dolgok. Persze ugyanez igaz arra is, hogy jó érteni a .NET keretrendszer működését.

    Hasonlóan mint hogy a hálózat (fizikai) működésének ismerete esetleg jól jöhet, ha socket alapú programokat írsz.

    Persze ez így talán túl általánosan hangzik, vagy olyasminek, ami magától értetődik, mégis nagyon sokan csak valami magasabbal kezdik, főleg, akik most kezdenek neki programozni, és az alul található technikákat, technológiákat nem ismerik (amig általában ugye korábbiak, korábban jöttek - nem feltétlenül rosszabbak).

    Ugyanakkor lehet, én "lihegem" túl a dolgot, és ezek nélkül is lehet az újabb dolgokat hatékonyan használni, de én mindig úgy éreztem, hogy sokat segít ismerni a hátteret.
  • h4x0r #52
    Hazudsz! Nem megy arra 40%! Legalabb 80% :-D Foleg ha az ember egy bevadult mutatot keres, elb@szott mutatoaritmetika utan... De erre van a core file, lehet azt is debuggolni :-)

    Amugy nem is a hulye modon hasznalt "C-s modszerekre" gondolok, hanem magara a felfogasra. Aki alacsonyan kezdett, az alltalaban azt kerdezi: "Mit csinal a gep?", aki magasan kezdett, az sokszor azt a kerdest teszi fel, hogy "Mit kene/kell csinalnia a nyelvnek?".

    Ezert ha van egy hiba a nyelvben, hat akkor megszeretkezheti hatulrol a problemat. Nem tudom, hogy ez mennyire gyakori eset, de gondolom nem nagyon.
  • Pheel #51
    A tapasztalatok alapján egy C/CPP (tulajdonképpen bármilyen memóriafoglalgatós-felszabadítós) nyelvet használó fejlesztő az idejének 40-60%-át pointerekkel kapcsolatos hibakereséssel tölti. Ezt szüntetik meg a managed nyelvek. Azért ez nem elhanyagolható szerintem. A precízségben egyetértünk, de sok esetben csak hátrány a régi fogások berögzült alkalmazása az új struktúrájú nyelvekben. :(
  • h4x0r #50
    Valo igaz, tenyleg a magyar fejlesztesu mplayerre gondolok. Amugy en sem cafolom, hogy a C# kiraly nyelv, amiket mondtak rola, az tetszett. Hallottam, hogy az OpenGL-es C# progiknal nem is tapasztalhato lassulas a C progikhoz kepest.

    A felig-meddig kompillaltat igazabol a Javara ertettem, de ha jol emlexem, a C# pont attol platformfuggetlen, hogy bizonyos run-time libeken keresztul eri el a specifikus (pl. op-rendszer specifikus) dolgokat. Ezert gondoltam eloszor azt, hogy felig kompillalt, azota egy kicsit keresgeltem. :-)

    Teman kivul jegyeznem meg, hogy valaki emlitette, hogy akik programoznak C-ben, azok kenytelenek odafigyelni munka kozben, pont a gyenge (mondhatni ad-hoc) hibakezeles miatt, viszont ezert kesobb, magasabb szintre (nyelvben :-) atterve ezek a programozok precizebben dolgoznak. Persze ez nem statisztikan alapul, csupan egy velemeny, nem akarok senkit leszolni.
  • Pheel #49
    Szerintem a magyar fejlesztésű OpenSource MPlayerre gondolt.