Berta Sándor
Ingyenes PC reklámnézéssel egybekötve
A brit Metronomy cég 2004 február-márciusától olyan számítógépeket dob piacra, amelyeket bárki ingyen hazavihet és használhat. A szerencsések azonban ennek fejében kénytelenek 20 percenként megtekinteni egy 1 perces reklámblokkot.
A reklámfilmeket havonta mindig egy CD-n kapják meg. Amennyiben nem telepítik fel a lemez tartalmát, a PC nem működik. A felajánlott számítógép gyártója az IBM, a "motorja" 2,4 GHz-es Intel Celeron processzor. Mindezt a 256 MB memória, a 40 GB-os merevlemez és az IBM E54 típusú monitor egészíti ki. A video- és a hangkártya integrált, a rendszer részét képezi még egy DVD-olvasó, egy hangfalszett és egy 56 Kbps-os modem is. Az 1140 eurót érő masina tartalmazza az előre feltelepített Windows XP Home operációs rendszert is.
A szerencsés nyertesek 36 hónapig használhatják a PC-t, utána egy új számítógépet kapnak. Szintén kikötés, hogy vagy 30 órát havonta, vagy 1 órát naponta a gépnek mennie kell. Havonta egyszer a felhasználóknak az internetre is fel kell csatlakozniuk. A reklámblokkot az indítása előtti 1 perccel egy figyelmeztető jelzés előzi meg.
Az elkövetkező években - a Metronomy becslése szerint -mintegy kétmillió ilyen PC kerülhet a piacra. Az ötlet nem új, az AOL 1999-ben már indított hasonló kezdeményezést.
A reklámfilmeket havonta mindig egy CD-n kapják meg. Amennyiben nem telepítik fel a lemez tartalmát, a PC nem működik. A felajánlott számítógép gyártója az IBM, a "motorja" 2,4 GHz-es Intel Celeron processzor. Mindezt a 256 MB memória, a 40 GB-os merevlemez és az IBM E54 típusú monitor egészíti ki. A video- és a hangkártya integrált, a rendszer részét képezi még egy DVD-olvasó, egy hangfalszett és egy 56 Kbps-os modem is. Az 1140 eurót érő masina tartalmazza az előre feltelepített Windows XP Home operációs rendszert is.
A szerencsés nyertesek 36 hónapig használhatják a PC-t, utána egy új számítógépet kapnak. Szintén kikötés, hogy vagy 30 órát havonta, vagy 1 órát naponta a gépnek mennie kell. Havonta egyszer a felhasználóknak az internetre is fel kell csatlakozniuk. A reklámblokkot az indítása előtti 1 perccel egy figyelmeztető jelzés előzi meg.
Az elkövetkező években - a Metronomy becslése szerint -mintegy kétmillió ilyen PC kerülhet a piacra. Az ötlet nem új, az AOL 1999-ben már indított hasonló kezdeményezést.