Berta Sándor
Feljövőben az online reklámpiac
Az átlag felhasználó az online reklám fogalom hallatán általában a böngészés közben felbukkanó popup ablakokra gondol.
Amennyiben megkérdeznénk ezer embert, hogy mi a véleménye a popup, vagyis a hirtelen felbukkanó reklámablakokról, nem nehéz megjósolni, hogy a 99 százalékuk - finoman szólva - elítélően nyilatkozna róluk. A legtöbbet vitatott reklámfajták mellett persze vannak más módszerek is (bannerek, reklámcsíkok stb.) és terjednek a rájuk való klikkelgetést "díjazó" reklámok is.
Az online szakma szerint 2004 könnyen az online reklámok éve lehet, hiszen a szakértők 15-20 százalékos forgalomnövekedést prognosztizálnak ezen a piaci területen. Tavaly az emelkedés csupán 3,7 százalékos volt. Az elemzők szerint ennek több indoka lehetett. Így például az internetes keresők marketingterületének hiánya a statisztikák összeállításakor, illetve az erotikus és a szerencsejáték szóló reklámokról területén tapasztalható drasztikus visszaesés. Minderről a Német Multimédia Szövetség (DMMV) számolt be.
A szakemberek úgy vélik, a klasszikus reklámok (televíziós, rádiós, újság) területén végbemenő pozitív változások 2004-ben elérik majd az online reklámpiacot is. Németország egyébként itt is az élmezőnybe tartozik. 2003-ban például 265 millió eurót fordítottak az online reklámokra. A legfőképpen "meghirdetett" ágazatok a szolgáltatóipar, a kereskedelem és a csomagküldő szolgáltatások, a képzés és a média, valamint a pénzügyi szektor és a telekommunikáció voltak. Érdekes, hogy például a számítástechnika vagy az autóipar kimaradt a felsorolásból.
Ám, ami késik, nem múlik. 2004-ben például előreláthatólag főleg az autó- és a tömegáru-termelésben tevékenykedő vállalatok fognak az online reklámokra költeni. De egyre nagyobb részt kérnek az internetes keresőprogramok. A Német Multimédia Szövetség szerint 2004-ben csak tovább fog nőni a cégek által az online reklámokra fordított pénzösszeg.
Amennyiben megkérdeznénk ezer embert, hogy mi a véleménye a popup, vagyis a hirtelen felbukkanó reklámablakokról, nem nehéz megjósolni, hogy a 99 százalékuk - finoman szólva - elítélően nyilatkozna róluk. A legtöbbet vitatott reklámfajták mellett persze vannak más módszerek is (bannerek, reklámcsíkok stb.) és terjednek a rájuk való klikkelgetést "díjazó" reklámok is.
Az online szakma szerint 2004 könnyen az online reklámok éve lehet, hiszen a szakértők 15-20 százalékos forgalomnövekedést prognosztizálnak ezen a piaci területen. Tavaly az emelkedés csupán 3,7 százalékos volt. Az elemzők szerint ennek több indoka lehetett. Így például az internetes keresők marketingterületének hiánya a statisztikák összeállításakor, illetve az erotikus és a szerencsejáték szóló reklámokról területén tapasztalható drasztikus visszaesés. Minderről a Német Multimédia Szövetség (DMMV) számolt be.
A szakemberek úgy vélik, a klasszikus reklámok (televíziós, rádiós, újság) területén végbemenő pozitív változások 2004-ben elérik majd az online reklámpiacot is. Németország egyébként itt is az élmezőnybe tartozik. 2003-ban például 265 millió eurót fordítottak az online reklámokra. A legfőképpen "meghirdetett" ágazatok a szolgáltatóipar, a kereskedelem és a csomagküldő szolgáltatások, a képzés és a média, valamint a pénzügyi szektor és a telekommunikáció voltak. Érdekes, hogy például a számítástechnika vagy az autóipar kimaradt a felsorolásból.
Ám, ami késik, nem múlik. 2004-ben például előreláthatólag főleg az autó- és a tömegáru-termelésben tevékenykedő vállalatok fognak az online reklámokra költeni. De egyre nagyobb részt kérnek az internetes keresőprogramok. A Német Multimédia Szövetség szerint 2004-ben csak tovább fog nőni a cégek által az online reklámokra fordított pénzösszeg.