Berta Sándor

Az intelligens reklámtábláké a jövő

A nem is olyan távoli jövőben a pályaudvarokon üzemelő intelligens reklámtáblák szenzoraik segítségével csak akkor fogják megjeleníteni a reklámokat, ha észlelik, hogy beérkezik egy vonat, vagy rájuk pillant valaki.

Új rendszert fejlesztettek ki a világhírű Fraunhofer Intézet egyik intézményében. Az Alkalmazott Információstechnikákat vizsgáló Fraunhofer Intézetben egy Context Management System (CMS) rendszert hoztak létre, ami lehetővé teszi, hogy a jövőben egyre több helyen bukkanhassanak fel az "intelligens reklámtáblák és reklámok".

A kutatók tájékoztatása szerint így a nem is olyan távoli jövőben például a pályaudvarokon üzemelő intelligens reklámtáblák információs kijelzői a beépített szenzoraik segítségével csak akkor fogják megjeleníteni a reklámokat, ha észlelik, hogy beérkezik a vágányra egy vonat, vagy ha rájuk pillant valaki. Amennyiben pedig a pályaudvar kihalt és alig lézeng egy-két utas, akkor a reklámblokkok stand-by üzemmódra kapcsolnak és csak akkor lépnek újra működésbe, ha észlelnek egy bizonyos nagyságú embertömeget. Ezáltal lehetséges lesz a reklámokat csak egy bizonyos célközönség (például a reggeli és esti ingázók) számára megmutatni (un. targetálás), vagy csak egy bizonyos körülmény teljesülése esetén, adott időpontban és helyen levetíteni.

A CMS egy moduláris felépítésű "szoftver-építőelem", amely működtetéséhez és a reklámok beviteléhez nem szükséges nagy szakértelem, hanem csak átlagos számítástechnikai ismeretek kellenek. A rendszer a reklámkészítők munkáját is segíti, hiszen ezentúl csak a saját feladataikra kell koncentrálniuk, nem pedig a bonyolult technikai részletekre figyelniük. A rendszer segítségével kifejleszthetők intelligens alkalmazások is, illetve új távlatok nyílhatnak a reklámkészítők előtt. A CMS moduláris felépítése miatt mindig az adott helyen és helyzetben legmegfelelőbb reklámblokk alakítható ki. A rugalmas elhelyezés miatt jelentősen csökken a karbantartási igény, viszont a bővíthetőségi lehetőség nő.

Érthető tehát, hogy a hagyományos plakátragasztók helyét és munkáját lassan, de biztosan átveszi az új intelligens reklámrendszer, amely mindenben megfelel a XXI. század kihívásainak. Persze ettől még egyáltalán nem biztos, hogy az eddigieknél többen veszik majd meg a reklámozott terméket...

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Ch_Slater #22
    itt egy link hozza (persze foleg Coca-Colas reklam megy rajta):
    http://www.nexus.hu/london2/l1/DSCF0064.jpg
  • Ch_Slater #21
    A hir cime mellett a Picadilly Circus-i reklamtabla van. Tavaly osz ota van az uj nagy tabla, minden nap latom, de olyan k*rva jol nez ki hogy akarhanyszor ranezek leesik az allam...iszonyat jo felbontasu es gyonyoru
  • Cat #20
    vagy csak az öltönyös menedzsereknek és a kosztumös nöknek megmutatni, a suttyó hajléktalannál meg spórolnak az árammal :)
  • AtisH #19
    Ha már van arcfelismerő szoft, akkor már csak a lájtosabb verziója kell, ami meg tudja különbözteti az ember arcát a tarkójától.:-) Vagy egy térfigyelő kamerával csak azt kell nézni, milyen irányba mozognak az emberek és az ott levő táblát kell bekapcsolni.
  • moran #15
    nekem az egészben a "targetálás" szó tetszett a legjobban. szerintem ez egyszerű lustaság. persze alkalmazkodni kell a külföldi szakirodalomhoz, de ez azért túlzás...
  • AtisH #14
    Ez csak arról szól, hogy ugyan azt a reklámfelületet több helyre is el tudják adni. Az hogy technikailag hogyan oldják meg az már gyerekjáték.
  • [HUN]PAStheLoD #11
    pfff ez tényleg érdekes .. de legalább felfedezte 1 nagyon neves intézet és már csak liszenszel lehet intelligensen reklámozni ..
  • Sherad #8
    valamivel ki kell tolteni az olalakat ha mar nenm trtenik eppen semmi edekes a vilagban.
  • Cat #5
    biztos hogy ez jó? egyre nehezebb lesz elkerülni a reklámokat, mert az arcodba tolják őket
  • Flashy #2
    plakátragasztónak?