Berta Sándor
Az intelligens reklámtábláké a jövő
A nem is olyan távoli jövőben a pályaudvarokon üzemelő intelligens reklámtáblák szenzoraik segítségével csak akkor fogják megjeleníteni a reklámokat, ha észlelik, hogy beérkezik egy vonat, vagy rájuk pillant valaki.
Új rendszert fejlesztettek ki a világhírű Fraunhofer Intézet egyik intézményében. Az Alkalmazott Információstechnikákat vizsgáló Fraunhofer Intézetben egy Context Management System (CMS) rendszert hoztak létre, ami lehetővé teszi, hogy a jövőben egyre több helyen bukkanhassanak fel az "intelligens reklámtáblák és reklámok".
A kutatók tájékoztatása szerint így a nem is olyan távoli jövőben például a pályaudvarokon üzemelő intelligens reklámtáblák információs kijelzői a beépített szenzoraik segítségével csak akkor fogják megjeleníteni a reklámokat, ha észlelik, hogy beérkezik a vágányra egy vonat, vagy ha rájuk pillant valaki. Amennyiben pedig a pályaudvar kihalt és alig lézeng egy-két utas, akkor a reklámblokkok stand-by üzemmódra kapcsolnak és csak akkor lépnek újra működésbe, ha észlelnek egy bizonyos nagyságú embertömeget. Ezáltal lehetséges lesz a reklámokat csak egy bizonyos célközönség (például a reggeli és esti ingázók) számára megmutatni (un. targetálás), vagy csak egy bizonyos körülmény teljesülése esetén, adott időpontban és helyen levetíteni.
A CMS egy moduláris felépítésű "szoftver-építőelem", amely működtetéséhez és a reklámok beviteléhez nem szükséges nagy szakértelem, hanem csak átlagos számítástechnikai ismeretek kellenek. A rendszer a reklámkészítők munkáját is segíti, hiszen ezentúl csak a saját feladataikra kell koncentrálniuk, nem pedig a bonyolult technikai részletekre figyelniük. A rendszer segítségével kifejleszthetők intelligens alkalmazások is, illetve új távlatok nyílhatnak a reklámkészítők előtt. A CMS moduláris felépítése miatt mindig az adott helyen és helyzetben legmegfelelőbb reklámblokk alakítható ki. A rugalmas elhelyezés miatt jelentősen csökken a karbantartási igény, viszont a bővíthetőségi lehetőség nő.
Érthető tehát, hogy a hagyományos plakátragasztók helyét és munkáját lassan, de biztosan átveszi az új intelligens reklámrendszer, amely mindenben megfelel a XXI. század kihívásainak. Persze ettől még egyáltalán nem biztos, hogy az eddigieknél többen veszik majd meg a reklámozott terméket...
Új rendszert fejlesztettek ki a világhírű Fraunhofer Intézet egyik intézményében. Az Alkalmazott Információstechnikákat vizsgáló Fraunhofer Intézetben egy Context Management System (CMS) rendszert hoztak létre, ami lehetővé teszi, hogy a jövőben egyre több helyen bukkanhassanak fel az "intelligens reklámtáblák és reklámok".
A kutatók tájékoztatása szerint így a nem is olyan távoli jövőben például a pályaudvarokon üzemelő intelligens reklámtáblák információs kijelzői a beépített szenzoraik segítségével csak akkor fogják megjeleníteni a reklámokat, ha észlelik, hogy beérkezik a vágányra egy vonat, vagy ha rájuk pillant valaki. Amennyiben pedig a pályaudvar kihalt és alig lézeng egy-két utas, akkor a reklámblokkok stand-by üzemmódra kapcsolnak és csak akkor lépnek újra működésbe, ha észlelnek egy bizonyos nagyságú embertömeget. Ezáltal lehetséges lesz a reklámokat csak egy bizonyos célközönség (például a reggeli és esti ingázók) számára megmutatni (un. targetálás), vagy csak egy bizonyos körülmény teljesülése esetén, adott időpontban és helyen levetíteni.
A CMS egy moduláris felépítésű "szoftver-építőelem", amely működtetéséhez és a reklámok beviteléhez nem szükséges nagy szakértelem, hanem csak átlagos számítástechnikai ismeretek kellenek. A rendszer a reklámkészítők munkáját is segíti, hiszen ezentúl csak a saját feladataikra kell koncentrálniuk, nem pedig a bonyolult technikai részletekre figyelniük. A rendszer segítségével kifejleszthetők intelligens alkalmazások is, illetve új távlatok nyílhatnak a reklámkészítők előtt. A CMS moduláris felépítése miatt mindig az adott helyen és helyzetben legmegfelelőbb reklámblokk alakítható ki. A rugalmas elhelyezés miatt jelentősen csökken a karbantartási igény, viszont a bővíthetőségi lehetőség nő.
Érthető tehát, hogy a hagyományos plakátragasztók helyét és munkáját lassan, de biztosan átveszi az új intelligens reklámrendszer, amely mindenben megfelel a XXI. század kihívásainak. Persze ettől még egyáltalán nem biztos, hogy az eddigieknél többen veszik majd meg a reklámozott terméket...