JohnnyCage
A szponzorált keresések növelik az online reklámpiac eredményét
A szponzorált keresések, vagy másnéven fizetett találatok szegmensének 50 százalékos növekedése áll az online hirdetési piac fellendülése mögött, közölte a Jupiter Research piackutató cég.
A piackutató cég szerint az online reklámpiac 6,3 milliárd dolláros éves összbevételéből a fizetett találatok mintegy 1,6 milliárd dollárt jelentenek az idén. A képernyőn megjelenő "hagyományos" online hirdetések mintegy 3 milliárd dollár összbevételt fognak eredményezni 2003-ban.
A fizetett találatok jelentősen megnövelték az olyan társaságok bevételeit, mint a Google és az Overture Services. Ezen üzleti modellben a hirdetők azért fizetnek, hogy bizonyos keresési kifejlezések esetén a találatok mellett a társaság hirdetése is megjelenjen a keresőben. Szakértők szerint a megoldás előnye, hogy a hirdetők csak akkor fizetnek a hirdetés megjelenéséért, ha a felhasználó rákattintott arra.
"A fizetett találatok hatása jelentősen túlmutat a bevételtöbbleten. A szereplők, valamint a keresési taktikák és technológiák állnak az olyan digitális marketing trendek mögött, mint a dinamikus díjszabás, és a célzott reklámozás" - mondta Gary Stein, a Jupiter Research egyik elemzője.
Az online hirdetési piac összeségében 10 százalékkal fog növekedni 2003-ban, állítja a Jupiter. 2008-ra az üzletág éves bevétele eléri a 14,8 milliárd dollárt. A Jupiter szerint a képernyőn megjelenő online hirdetések szegmense a jövő évtől szintén növekedést fog mutatni: A társaság 2004-ben több mint 15 százalékos, 2005-ben és 2006-ban pedig 20 százalék fölötti éves növekedést vár.
A piackutató cég szerint az online reklámpiac 6,3 milliárd dolláros éves összbevételéből a fizetett találatok mintegy 1,6 milliárd dollárt jelentenek az idén. A képernyőn megjelenő "hagyományos" online hirdetések mintegy 3 milliárd dollár összbevételt fognak eredményezni 2003-ban.
A fizetett találatok jelentősen megnövelték az olyan társaságok bevételeit, mint a Google és az Overture Services. Ezen üzleti modellben a hirdetők azért fizetnek, hogy bizonyos keresési kifejlezések esetén a találatok mellett a társaság hirdetése is megjelenjen a keresőben. Szakértők szerint a megoldás előnye, hogy a hirdetők csak akkor fizetnek a hirdetés megjelenéséért, ha a felhasználó rákattintott arra.
"A fizetett találatok hatása jelentősen túlmutat a bevételtöbbleten. A szereplők, valamint a keresési taktikák és technológiák állnak az olyan digitális marketing trendek mögött, mint a dinamikus díjszabás, és a célzott reklámozás" - mondta Gary Stein, a Jupiter Research egyik elemzője.
Az online hirdetési piac összeségében 10 százalékkal fog növekedni 2003-ban, állítja a Jupiter. 2008-ra az üzletág éves bevétele eléri a 14,8 milliárd dollárt. A Jupiter szerint a képernyőn megjelenő online hirdetések szegmense a jövő évtől szintén növekedést fog mutatni: A társaság 2004-ben több mint 15 százalékos, 2005-ben és 2006-ban pedig 20 százalék fölötti éves növekedést vár.